Corrado Up-Grade (Puskin valmis viimein)
Valvoja: ffp jäsenet
TAidan tehdä ton homman niin, että ensin Remus kiinni. Sitten kuulostellaan ääniä ja miten paljon lisääntyivät. Sitten suunnitellaan väli vaimentajaa. Jos äänet eivät ylly rasittavaksi, niin luulisi, että mikä vaan joka edes hieman vaimentaa riittäs siihen?
Osaako joku suositella jotain suht ohutta, vaimentavaa ja järkihintaista mikä ei ahdista?
Pitäs alustakin ostaa ni ei tohon putkistoon viiittis kovin sijotelle. Talous hieman heikoilla. Olen ajatellu FK Königh settiä, Dopilta lienee tilaus jos hinta on sopiva :)
http://www.arz-tuning.de/pages/item.htm
Tuolla olis 779€ + postitus.
Osaako joku suositella jotain suht ohutta, vaimentavaa ja järkihintaista mikä ei ahdista?
Pitäs alustakin ostaa ni ei tohon putkistoon viiittis kovin sijotelle. Talous hieman heikoilla. Olen ajatellu FK Königh settiä, Dopilta lienee tilaus jos hinta on sopiva :)
http://www.arz-tuning.de/pages/item.htm
Tuolla olis 779€ + postitus.
Eipä ole kokemusta pelkästä orkkis vaimentimesta.Tuon pelkän 3" mörinän pöntön kanssa ajoin hetken ja laitoin sen huilun väliin.
Nyttemmin olisi tarkoitus vaihtaa se toiseen.
Kertoisiko joku viisaampi minulle nyt miten nuo rosteriset huilut eroaa noista simonssin huiluista.Ajattelin vaan kun tänään pyörittelin käsissäni sellaista rosterista(joka oli kuulemma tilattu virtasen moottorista) ja näytti päältä ja sisältä aivan samalle kuin tuo simons.
Ajattelin vaan,että vaihdanko itsekkin tuon omani sellaiseen rosteriseen.
Nyttemmin olisi tarkoitus vaihtaa se toiseen.
Kertoisiko joku viisaampi minulle nyt miten nuo rosteriset huilut eroaa noista simonssin huiluista.Ajattelin vaan kun tänään pyörittelin käsissäni sellaista rosterista(joka oli kuulemma tilattu virtasen moottorista) ja näytti päältä ja sisältä aivan samalle kuin tuo simons.
Ajattelin vaan,että vaihdanko itsekkin tuon omani sellaiseen rosteriseen.
Levis: Mikäs firma se tämmönen on? Näkyisi olevan Lahdessa, ihan vahingoss bongasin tuossa surffatessani.
http://www.a-alt-avgassystem.fi/
http://www.a-alt-avgassystem.fi/
Jos ei muuta niin aika kohtuu hintasia rosteriputkia myyvät, ja jos itse valmistavat, niin saattaisi olla kiinnostuneita ottamaan "mallin" tuosta Corradon putkesta, jotta voivat tehdä itse jatkossa myyntiin. voihan sitä ainakin kysyä... tuohon reiluun kolmeen hunttiin ei saa kun vasta materiaalit omatekeleeseen, koska tuossa varmaan on myös kaikki kannakekumit ja putken ulostulo. Esim kolmella vaimentajalla ja ovaalilla päällä tulee yksistään hintaa ilman muita osia jo melkein neljä hunttia, lisäksi vielä suorat ja mutkat sekä pikkutarvikkeet mitä menee.
Itse kävin hakemassa BSR:n kun laskin mitä ne osat olis maksaneet, ja kun kuulostelin "SamiG60" autossa sitä putkea, niin minusta se oli ihan ok kuuloinen, vaikkakin Simonssin putket tulee samalta tehtaalta, niin tuo oli yllättävän nättiääninen.
Itse kävin hakemassa BSR:n kun laskin mitä ne osat olis maksaneet, ja kun kuulostelin "SamiG60" autossa sitä putkea, niin minusta se oli ihan ok kuuloinen, vaikkakin Simonssin putket tulee samalta tehtaalta, niin tuo oli yllättävän nättiääninen.
Mulla taitaa (kuiteista/lapuista päätellen (ainakin keski ja takavaimennin ovat nämä)) olla autossa seuraavanlainen rööri:
katti:
88.56.02 137,70
vaimennin 1
88.59.03 211,65
vaimennin 2
88.59.05 304,30
kuvat: http://www.supersprint.com/
hinnat: http://www.prostreet.fi/viritysosat/
Tyhjäkäynnillä (alle ~2500rpm) ja motarilla 120km/h äänet ovat todella maltilliset, tätä ääntä voisi kuvata odottavan voiman uhkuksi =). Parikertaa olen ollut pörinä auton kyydissä ja kyllä tämä on jotain ihan muuta. Sitten kun kiihdyttää oikeen tosissaan niin tulee vaan seillainen miehekäs voiman ääni, ei mitään kamalaa rääkymistä tms.
88.59.01 487,05
Tollasen kun vielä sais =)
Sopiikohan tollanen tohon perus pakosarjan paikalle ihan kiltisti?
katti:

88.56.02 137,70
vaimennin 1

88.59.03 211,65
vaimennin 2

88.59.05 304,30
kuvat: http://www.supersprint.com/
hinnat: http://www.prostreet.fi/viritysosat/
Tyhjäkäynnillä (alle ~2500rpm) ja motarilla 120km/h äänet ovat todella maltilliset, tätä ääntä voisi kuvata odottavan voiman uhkuksi =). Parikertaa olen ollut pörinä auton kyydissä ja kyllä tämä on jotain ihan muuta. Sitten kun kiihdyttää oikeen tosissaan niin tulee vaan seillainen miehekäs voiman ääni, ei mitään kamalaa rääkymistä tms.

88.59.01 487,05
Tollasen kun vielä sais =)
Sopiikohan tollanen tohon perus pakosarjan paikalle ihan kiltisti?
muuta ongelmaa tuntus mulla olevan ku se, et loppumutkai napsuttelee välillä hieman peltiin kiinni.
Mulla menee nii läheltä kallistusksen vakaajaa,että välillä napsahtelee siihen kiinni.Juuri se viimenen mutka.
Täytyy tuossa kun tekee tuon putkiston uusiski samalla muokata sarjaakin.
Se on supersprintin,näyttää aivan samalle,mutta on tosin g-golfista,.... oliskohan sillä jotain tekemistä asiaan?
Autovarusteessa olisi tuollaiset vilkut:
http://www.autovaruste.net/valot/vw/1H0953003.jpg
JOM Golf III/Vento kirkkaat vilkut JM1H0953002 69€
JOM Golf III/Vento kirkkaat vilkut sumuvalolla JM1H0953003 99€
Ilmeisesti tuossa kirkkaiden vilkkujen mukana tulee nuo peitelevyt sumarin tilalle? Tuskin pelkät vilkut maksavat 69€? Onkohan nuo sumuvalot sitten tuon 30€ lisähinnan arvoinen sijoitus? Miten nuo eroavat ulkonäöltä?
Löytyykö jotain muita vaihtoehtoja kuvineen? Täytyy selata ainakin tuolta yhteistyökumppanit osiosta.
Toinen vilkun kehys olisi nytten juotettu kiinni ja hieman päänsärkyä johtuen kärystä... VIlkun alareuna jää puskimen osalta pyöreämmäksi kuin yläreuna. Liekkö se haittaa?
http://www.autovaruste.net/valot/vw/1H0953003.jpg
JOM Golf III/Vento kirkkaat vilkut JM1H0953002 69€
JOM Golf III/Vento kirkkaat vilkut sumuvalolla JM1H0953003 99€
Ilmeisesti tuossa kirkkaiden vilkkujen mukana tulee nuo peitelevyt sumarin tilalle? Tuskin pelkät vilkut maksavat 69€? Onkohan nuo sumuvalot sitten tuon 30€ lisähinnan arvoinen sijoitus? Miten nuo eroavat ulkonäöltä?
Löytyykö jotain muita vaihtoehtoja kuvineen? Täytyy selata ainakin tuolta yhteistyökumppanit osiosta.
Toinen vilkun kehys olisi nytten juotettu kiinni ja hieman päänsärkyä johtuen kärystä... VIlkun alareuna jää puskimen osalta pyöreämmäksi kuin yläreuna. Liekkö se haittaa?
Viimeksi muokannut Levis, 2.3.2006 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
Toivon mukaan kesällä mun auto ei enää rämise. Toivon hartaasti että 150€:n edestä uutta kumia poistaa nuo räminät! Sais vaan sen kumin ja sitten vielä nosturin.
Huomiovalot olis kyllä kätevät, sumuvaloilla kun ei muuta tee kuin vilkuttelee niitä vastaantulijoille, että ottakaa omanne pois päältä. Onko hajua kellään mitä ne Hellan huomiovalot/vilkut maksaa? Ei kyllä yli 100€ huvittas maksella...
Huomiovalot olis kyllä kätevät, sumuvaloilla kun ei muuta tee kuin vilkuttelee niitä vastaantulijoille, että ottakaa omanne pois päältä. Onko hajua kellään mitä ne Hellan huomiovalot/vilkut maksaa? Ei kyllä yli 100€ huvittas maksella...
No säästää niitä kalliita xenoneita päivät ja kesät. Eikä varmasti häikäise ketään. Virran kulutuskin vähenee hiukan ja bensaa menee vähemmän. :D
Oikeastaan juuri noista syistä. Sumuvaloilla ja huomivaloilla kun ei oikeasti valotehoa saada aikaiseksi josta olisi ajossa hyötyä. Huomivaloilla voidaan ajella ilman pelkoja sakoista jos ei turhaan halua ajovaloja poltella. Se on minusta valoisina kesäpäiväinä järjetöntä taajamassa.
Joo, tosiaan teen uutta puskinta Golf3 vilkuilla JA jotain niihin vilkkujen viereenkin tulee. Sumari, huomiovalo tai kauko?
^Nuo sun vilkkus taitavat olla samanlaiset kuin JanneV:llä Corradossaan. Eli ihan siistit vaikka eivät olekaan oikeat sumarit/huomiovalot.
Jos huomenna muistan ja kerkiän vois vaikka käydä noita Hellan vilkku hässäköitä kyseleen synttärilahjaksi. :) Samalla jatkaa puskimen kanssa askartelua. Toinen puoli vaatii vielä hieman veistelyä, että sopii paikalleen ennen kuin pääsee kolvailee. Olin muuten pihi ja tein pellistä sen supisteen kuumailmapuhaltimeeni! Auttoi kummasti, ei lämpiä turhan suurelta alalta!
Olikohan tuo mun tyylinen ratkaisu muuten fiksu eli käytin todella vähän sitä Golffin muovia siihen puskimeen. Aattelin että ei tarvi sitä yläreunaa lainkaan kittailla. En tiedä miten muut ovat tuon tehneet? Eli ovatko vaihtaneet sen koko reiän/kehyksen yläreunoineen? Janne?
Jos huomenna muistan ja kerkiän vois vaikka käydä noita Hellan vilkku hässäköitä kyseleen synttärilahjaksi. :) Samalla jatkaa puskimen kanssa askartelua. Toinen puoli vaatii vielä hieman veistelyä, että sopii paikalleen ennen kuin pääsee kolvailee. Olin muuten pihi ja tein pellistä sen supisteen kuumailmapuhaltimeeni! Auttoi kummasti, ei lämpiä turhan suurelta alalta!
Olikohan tuo mun tyylinen ratkaisu muuten fiksu eli käytin todella vähän sitä Golffin muovia siihen puskimeen. Aattelin että ei tarvi sitä yläreunaa lainkaan kittailla. En tiedä miten muut ovat tuon tehneet? Eli ovatko vaihtaneet sen koko reiän/kehyksen yläreunoineen? Janne?
Onkos muut tuohon orkkis puskimeen noita edes vaihtaneet..? Vai onko ne lähinnä noihin RS-malleihin? Enpä ole varmaan vakiossa noita G3 vilkkuja edes nähnyt.
Kävin kysäsee Hellan Design vilkku/huomiovaloa täysin rihlattomilla kirkkailla laseilla. 215€. En tosin kysynyt sitten oliko se edes parin hinta. Aikamoinen hinta oli noilla! Liekkö hintansa arvoinen yhdistelmä.
InPro:
http://www.in-pro.de/shop/images/artike ... /43564.jpg
Item (Order number)
VW Vento. incl. daylight. without fog lights (43564)
http://www.in-pro.de/shop/images/artikel/gross/3564.jpg
Item (Order number)
VW Golf III . clear incl. Daylight (3564)
Kummat fixummat mun autoon? Ehkä alemmat. Arz-Tuning hinta: 116.90 EUR, onko tuttu paikka monellekin?
Kävin kysäsee Hellan Design vilkku/huomiovaloa täysin rihlattomilla kirkkailla laseilla. 215€. En tosin kysynyt sitten oliko se edes parin hinta. Aikamoinen hinta oli noilla! Liekkö hintansa arvoinen yhdistelmä.
InPro:
http://www.in-pro.de/shop/images/artike ... /43564.jpg
Item (Order number)
VW Vento. incl. daylight. without fog lights (43564)
http://www.in-pro.de/shop/images/artikel/gross/3564.jpg
Item (Order number)
VW Golf III . clear incl. Daylight (3564)
Kummat fixummat mun autoon? Ehkä alemmat. Arz-Tuning hinta: 116.90 EUR, onko tuttu paikka monellekin?
Viimeksi muokannut Levis, 2.3.2006 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lähetin kanssa sinne eilen mailia. Tänään olivat jo vastanneet ihan selko englanniksi! Kyselin sitten vielä hieman lisää äsken, että miten tuo maksu tapahtuu. Ikään kuin sen voisi maksaa vasta Suomessakin, kun tuote saapuu. Ainakin sellasen käsityksen sain niiden verkkosivuilta kun sitä tilausautomaattia räpläsin.
Houkutus olisi kova tilata tuolta alusta ja vilkut. Saisi molemmat jo pelkän alustan hinnalla!
Houkutus olisi kova tilata tuolta alusta ja vilkut. Saisi molemmat jo pelkän alustan hinnalla!
Siinä testatessa oli se Königh, mutta en niinkään alustaa miettinyt :) Vaatis ihan toisen koeajon sen takia jos sitä haluaisi verrata! EIhän tosiaan mukulakivellä mikään mukava oikein ole, mutta tuo oma on sen verta kova, että sitä en enää kestä kauaa. Voi olla, että tuolta ARZ:sta joutuu tilata, sen verta on suomessa kalliimpaa hupia, ikävä kyllä.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/diet ... %20004.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/diet ... %20005.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/diet ... %20004.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/diet ... %20005.jpg
Powertechin korkeussäädettävän tilasin, mut vaikee sanoa mitään sen hyvyydestä tai huonoudesta, kun vasta talvella oon sillä ajellu. Kova se ainakin on mut ei mulla kyllä ole vertailukohtaa muihin vastaaviin alustoihin. Halpahan se oli kyllä, mut jos on enemmän laittaa pätäkkää niin eiköhän joku königsportti kestävämpi ole pitkässä ajossa.
Tuli tuon kilven syvennyksen kanssa ongelmia. Leikkasin sen kokonaan irti ja huomasin että se ei olekaan erikoisemmin puskurin pinnan muotoinen vaan lähinnä suora! Pituus suuntaisesti se on hieman kaareva, mutta sen pitäisi olla olla myös hieman kaareva ulospäin sivusta katsottuna. Taivutin sitä hieman pyöreämmäksi, mutta olis pitänyt olla joku pitkä vastuslanka kuumana siinä alla, että olis tullut hyvä.
Juotin sen koko upotuspalan nyt siihen puskimeen kiinni ja yritän lämmitellä ja muotoilla sitä vetämällä aina ruuveista, joita siihen ruuvasin, ja jäähdyttelemällä. Pelti olis helpompaa... se ei palaudu niin helposti alkuperäis muotoonsa takas! Huomenna jos sais sen suht hyvin muotoon ni alkaa kittailu.
Juotin sen koko upotuspalan nyt siihen puskimeen kiinni ja yritän lämmitellä ja muotoilla sitä vetämällä aina ruuveista, joita siihen ruuvasin, ja jäähdyttelemällä. Pelti olis helpompaa... se ei palaudu niin helposti alkuperäis muotoonsa takas! Huomenna jos sais sen suht hyvin muotoon ni alkaa kittailu.
Tulipahan tännekkin rekisteröityä. Toi Königsport on kyl aika hyvä alustasarjana. Ainekin mulla se on pirun jämäkkä, mutta ei siltikään pintakova. Kohta saa nähdä että toimiiko korkeussäätö enää n. vuoden käytön jälkeen, vai saako ruveta irroittamaan tolppia ja putsaamaan kierrettä. ;D Pitäis vaa ehkä muutaman sentin nostaa autoa, mutta jos joutuu tolpat ottamaan irti niin taitaa pysyä tässä korkeudessa. Kevät tulee kovaa vauhtia ja kohta saa auton ajoon.
On ne säädöt toiminu kun niitä välillä pesee... Ja pesee ennen kuin alkaa säätämään... Pienet kivet ei oo kivoja siellä kierteen välissä... Reilu pari vuotta on ollu sellainen kiinni ja vielä toimii. Tosin en ole ajanut kuin yhtenä talvena sen kanssa... Sen jälkeen on ollu auto ympäri tallia talvet..
^Osaatko suositella sopivia säätöjä? Jäykkyyttä ja korkeutta. 31-32 cm etäisyys kaaresta napaan olisi korkeutena suht sopiva. Eli mitenkäs paljon sitä tolpasta sitten pitää säädellä? Vai onko mahdoton sanoa ja pitää vaan kokeilla. Olis kiva vaan saada suht lähelle heti. Mites tuo korkeussäätö tuossa edes tapahtuu? Ei kai tolppaa irroittaa pidä?
Kuvailisitko muuten alustaasi miellyttäväksi ajettavaksi? Vai soisitko sen selkeästi olevan pehmeempi kaupunkiin?
Kuvailisitko muuten alustaasi miellyttäväksi ajettavaksi? Vai soisitko sen selkeästi olevan pehmeempi kaupunkiin?
Korkeus säätyy tolpassa olevilla muttereilla ja jäykkyyden saa säädettyä kun asettaa senllaisen sarjassa mukana tulevan pikku nutikan siihen tolpan päähän ja kääntää. Perusasetuksena muistaakseni oli korkeus puolivälissä ja kovuus kaikkein pehmeimpänä. Katsastuksessa napisivat joskus (lue joka kerta...) siitä maavarasta tai sen puutteesta ja silloin nostin keulaa n. sentin enemmän kuin perää jolloin kylkilinja oli suunnilleen vaaterissa. Tämän jälkeen pito irtosi taas helpommin. Helpoin tapa saada se kerralla kuntoon olisi ajaa auto neljän samanlaisen vaa'an päälle ja yrittää saada painojakaumaa mahdollisimman tasaiseksi. Eli ei välttämättä asetu ne mutterit samalle korkeudelle eri puolille... Tutkivaa luonnontiedettä...
Edit: nii... Se pääsee oikeuksiinsa vasta kun on vähän vauhtia ja vähän mutkia... itse kierrän mukulakivet ja parkkihallit...
Ja tuolla madalluksella alkaa poikkituesta olla hyötyä...
Edit: nii... Se pääsee oikeuksiinsa vasta kun on vähän vauhtia ja vähän mutkia... itse kierrän mukulakivet ja parkkihallit...
Ja tuolla madalluksella alkaa poikkituesta olla hyötyä...
Alusta sarja tuli ja samoin vilkut, jes. Pääsee taas turaamaan puskinta nyt kun näkee miten ne huomiovalot tulee edes siihen kiinni.
Onkos muilla tämän mallista ahtoputkea tuossa kaasuläpällä. Eli tuo 90 asteen mutka. Mulla olis se hieman rikki ja Dopilta ei tuollaisia löydy.
ps. miksi tuo koodi avustaja puuttuu nykyään tuosta img, url, quote sanojen alta? En osaa ilman sitä tehdä tekstillisiä linkkejä kuvista. Eli klikkaa jotain sanaa ni kuva aukee.
edit: Tattista alla olevasta!
Onkos muilla tämän mallista ahtoputkea tuossa kaasuläpällä. Eli tuo 90 asteen mutka. Mulla olis se hieman rikki ja Dopilta ei tuollaisia löydy.
ps. miksi tuo koodi avustaja puuttuu nykyään tuosta img, url, quote sanojen alta? En osaa ilman sitä tehdä tekstillisiä linkkejä kuvista. Eli klikkaa jotain sanaa ni kuva aukee.
edit: Tattista alla olevasta!
Viimeksi muokannut Levis, 1.3.2006 15:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koodi: Valitse kaikki
[url=tähän osoite kuvaan]tähän teksti minä haluat kuvan esiintyvän[/url]
Puskin näyttää nyt tältä
Mitä mieltä on väki vilkkujen asennosta? Ne ovat nyt ulkoreunasta sisempänä, niinkusta NÄIN ja NÄIN
VAi pitäskö ne olla sisempänä toisesta päädystä vai yhtä sisällä molemmista päistä? Keskusta jää pakostikin ulommas, koska vilkut ovat paljon pyöreämmät kuin Corradon puskuri.
Lisäksi vilkut olivat korkeammat kuin alkuperäiset!! Piti rälläköidä ja juottaa uudestaan! Itse lasi on saman kokoinen eli 70 mm korkea, mutta runko on pari milliä korkeampi! Ei sitten mahtunut reikäänsä!
Mitä mieltä on väki vilkkujen asennosta? Ne ovat nyt ulkoreunasta sisempänä, niinkusta NÄIN ja NÄIN
VAi pitäskö ne olla sisempänä toisesta päädystä vai yhtä sisällä molemmista päistä? Keskusta jää pakostikin ulommas, koska vilkut ovat paljon pyöreämmät kuin Corradon puskuri.
Lisäksi vilkut olivat korkeammat kuin alkuperäiset!! Piti rälläköidä ja juottaa uudestaan! Itse lasi on saman kokoinen eli 70 mm korkea, mutta runko on pari milliä korkeampi! Ei sitten mahtunut reikäänsä!
Toivottavasti siitä tuleekin hyvä, eikä vain kuvissa näytä siltä! Jouduin muuten poistamaan kaikki vanhan kiinnikkeet paitsi sisäpäädyt. Jos haluan, että sisäpäätykin tulee syvemmälle, eli yhtä syvälle kuin ulkopää, joudun nekin kiinnikkeet poistamaan ja rakentamaan pellistä.
Kittailu jo hirvittää valmiiksi. Tuo keskiosa kun on aika ärsyttävän muotoinen kaikinpuolin. Se ei ole ihan suora, eikä kovin kaareva. Reilusti kaareva olisi kaikki paras, väärin peilaaminen olisi epätodennäköisempää.
Jossain vaiheessa tuo lippakin pitäisi "tilata", on jo sovittu kaupatkin, mutta talouden tasaantumista odottelen. Oisko ollut Riegerin? Malliltaan sellanen että jää joka paikkaan kiinni!
Ja mitä nyt ARZ:n tulee, voin suositella, tavarat tuli viikossa kotiovelle. Vastailivat ihan mukavasti myös maileihin! 25€ kulut plus 16€ jos maksoi vasta kotiovella. Oli hupasaa ku paketti tuli, joku TET-harjottelija raahas paketin ovelle, 18 kg, ja läähättäen kyseli kuittausta. Kuulu asunnon sisään asti ku pakettia raahattiin lattiaa pitkin :)
Kittailu jo hirvittää valmiiksi. Tuo keskiosa kun on aika ärsyttävän muotoinen kaikinpuolin. Se ei ole ihan suora, eikä kovin kaareva. Reilusti kaareva olisi kaikki paras, väärin peilaaminen olisi epätodennäköisempää.
Jossain vaiheessa tuo lippakin pitäisi "tilata", on jo sovittu kaupatkin, mutta talouden tasaantumista odottelen. Oisko ollut Riegerin? Malliltaan sellanen että jää joka paikkaan kiinni!
Ja mitä nyt ARZ:n tulee, voin suositella, tavarat tuli viikossa kotiovelle. Vastailivat ihan mukavasti myös maileihin! 25€ kulut plus 16€ jos maksoi vasta kotiovella. Oli hupasaa ku paketti tuli, joku TET-harjottelija raahas paketin ovelle, 18 kg, ja läähättäen kyseli kuittausta. Kuulu asunnon sisään asti ku pakettia raahattiin lattiaa pitkin :)
Asensin takaiskarit kiinni autoon. 120 mm pitkä kierre ja 15 mm puolivälistä nostin korkeutta.
Samalla kun perä oli täysin ilmassa ajattelin, että jos vaihtas ton Remus takaäänenvaimentajan viimein paikalleen. Irrotin puskimen ja seln alta tulikin kiva yllätys! Mätää! Takakontin vasen nurkka oli läpireiällä! Paikkoja puhdistaessa reiän koko kasvoi 25 cm pitkäksi ja 5 cm leveäksi! Olen perusteellinen, kaikki ruosteen näköinenki sai kyytiä! Reikä oli oikeasti 5 x 10 cm, mutta pintaruosteen takia saumojen välissä vaihdan kaiken uuteen. Tais jäädä pakari asentamatta, menee päivä tuon korjaamiseen...
Ilmeisesti auto on tosiaan joskus saanut jonku niiitin taakse. Akselikin on vinossa siltä puolen. Ostaessa ihmettelin vaan kontissa olevaa tummempaa kotelomassaa, ilmeisesti peitelty ruosteita. Ei ollut edes kori tai alustamassaa siellä lattialla vaan kotelomassaa, sen verran tahmeeta.
Edit:
Ensin oli pieni reikä
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20003b.jpg
Sitten oli selkeästi isompi
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20005b.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20007b.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20017b.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20023b.jpg
Jouset asensin toisinpäin eli apujousi ylös. Aattelin ettei kakka jää apujousen sisään. Ei kai haittaa ole...
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/mada ... 20001b.jpg
Traktori:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/mada ... 20004b.jpg
Ei osunut ihan tuo alkuperäinen korkeus suunnitelma kohdalleen! Tuli hieman kiire päivä ku tuo mätävaurio löytyi, mutta olihan ihan kiva ajettava. Hidastetöyssyt ei haitannut yhtään! On kylllä nyt mukava ajaa, vaikka vasta taakse vaihdoin. En tiedä miten sen kovenee jos autoa madaltaa taas lisää, talvella ihan hyvä olla varaa.
Samalla kun perä oli täysin ilmassa ajattelin, että jos vaihtas ton Remus takaäänenvaimentajan viimein paikalleen. Irrotin puskimen ja seln alta tulikin kiva yllätys! Mätää! Takakontin vasen nurkka oli läpireiällä! Paikkoja puhdistaessa reiän koko kasvoi 25 cm pitkäksi ja 5 cm leveäksi! Olen perusteellinen, kaikki ruosteen näköinenki sai kyytiä! Reikä oli oikeasti 5 x 10 cm, mutta pintaruosteen takia saumojen välissä vaihdan kaiken uuteen. Tais jäädä pakari asentamatta, menee päivä tuon korjaamiseen...
Ilmeisesti auto on tosiaan joskus saanut jonku niiitin taakse. Akselikin on vinossa siltä puolen. Ostaessa ihmettelin vaan kontissa olevaa tummempaa kotelomassaa, ilmeisesti peitelty ruosteita. Ei ollut edes kori tai alustamassaa siellä lattialla vaan kotelomassaa, sen verran tahmeeta.
Edit:
Ensin oli pieni reikä
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20003b.jpg
Sitten oli selkeästi isompi
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20005b.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20007b.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20017b.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... 20023b.jpg
Jouset asensin toisinpäin eli apujousi ylös. Aattelin ettei kakka jää apujousen sisään. Ei kai haittaa ole...
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/mada ... 20001b.jpg
Traktori:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/mada ... 20004b.jpg
Ei osunut ihan tuo alkuperäinen korkeus suunnitelma kohdalleen! Tuli hieman kiire päivä ku tuo mätävaurio löytyi, mutta olihan ihan kiva ajettava. Hidastetöyssyt ei haitannut yhtään! On kylllä nyt mukava ajaa, vaikka vasta taakse vaihdoin. En tiedä miten sen kovenee jos autoa madaltaa taas lisää, talvella ihan hyvä olla varaa.
TOki on aikomust säädättää kulmat heti mahd. pian kun alusta vaihtuu eteen. Tosin tuo on jo nyt niin mukava, että jos laittas vasta keväällä tolpat eteen... Samalla kertaa pitäs sitten vaihtaa vasemmalle tuo raidetangon sisäpää ja varmaan jotain tiivisteitäkin. Ohjaustehostimen tavarat taitaa hieman vuotaa sieltä ulos.
En tiedä paljon on etäisyys kaaresta napaan, reilusti yli 31 cm kuitenkin! En oikein nyt käsitä tuota alustaa. 120 mm kierre ja luvataan madallusta 40 - 75 mm . Toihan olis ihan järjetön jos ton olis laittanut korkeimpaan säätöön. Miksihän tuossa on varaa noin suuriin nostoihin? Nyt on jo vakio korkeuden tasolla. 15 mm on nyt kierteen keskikohdasta korkeammalla eli madallus varaa kierteessä on tällöin jäljellä 75 mm. 15 mm keskikohtaan ja siitä 60 mm ala-asentoon. Tosin tuosta pitää vähentää vielä alajousilautasten paksuus eli n. 10 mm, eli vaan n. 65 mm vielä voi pudottaa ;)
Aattelin nyt lisäksi että jos modais kilven takapuskimeen. Onnistuskohan ilman maalausta? Oliskohan tyhmännäköinen jos tekis rosterista sen upotuspalan? Komments?
En tiedä paljon on etäisyys kaaresta napaan, reilusti yli 31 cm kuitenkin! En oikein nyt käsitä tuota alustaa. 120 mm kierre ja luvataan madallusta 40 - 75 mm . Toihan olis ihan järjetön jos ton olis laittanut korkeimpaan säätöön. Miksihän tuossa on varaa noin suuriin nostoihin? Nyt on jo vakio korkeuden tasolla. 15 mm on nyt kierteen keskikohdasta korkeammalla eli madallus varaa kierteessä on tällöin jäljellä 75 mm. 15 mm keskikohtaan ja siitä 60 mm ala-asentoon. Tosin tuosta pitää vähentää vielä alajousilautasten paksuus eli n. 10 mm, eli vaan n. 65 mm vielä voi pudottaa ;)
Aattelin nyt lisäksi että jos modais kilven takapuskimeen. Onnistuskohan ilman maalausta? Oliskohan tyhmännäköinen jos tekis rosterista sen upotuspalan? Komments?
Ei mulla lue mitään mittoja missään. Auton papereihin ei ole tehty merkintöjä Suomessa. Ei edes rekisteröinti katsastuksessa. Minun mielestä tuo muutoskatsastus on muutenkin ihan järjetön homma. Jos alusta mikä autossa on kiinni, on autoon tarkoitettu ja paperit siihen löytyy, niin miksi se pitää muutoskatsastaa edes. Eihän ne edes asialle mitään tee, ehkä mittaavat jotkut etäisyydet kaaresta. Etenkin jos on säädettävä alusta, alusta kuitenkin on hyväksytty sellaisenaan käytettäväksi, miksi siis mitata.
Jos nyt joskus mitat tulee niin mimini mitä minä tohon laitan on ehdottomasti se 30-31 cm navasta kaareen. Sitten pitäisi vissiin käyttää toistamiseen näytillä alusta ylimmässä asennossaan ni sais vapaasti aina sitä väliä sitten ruuvailla. Mutta en sitäkään ymmärrä miksi se väli pitää ilmoittaa? Suurin hyväksytty madaltuminen on ainoa asia mikä minun järkeen käy.
Jos nyt joskus mitat tulee niin mimini mitä minä tohon laitan on ehdottomasti se 30-31 cm navasta kaareen. Sitten pitäisi vissiin käyttää toistamiseen näytillä alusta ylimmässä asennossaan ni sais vapaasti aina sitä väliä sitten ruuvailla. Mutta en sitäkään ymmärrä miksi se väli pitää ilmoittaa? Suurin hyväksytty madaltuminen on ainoa asia mikä minun järkeen käy.
No ni, nyt pitäs sitten päättää kahdesta vaimentajasta kumman ottas. Mitäs luulette kumpi olis fixumpi ostos.
Simonsseja molemmat:
VAIMENNIN SLIM 2,5" halk. 125 mm pit: 420mm U436300R n. 85 €
VAIMENNIN TUBEX 2,5" halk. 100mm pit: 625mm U446300R n. 100€
(Marteliuksen sivuilla on virhe, ^tuota ei saa 125 mm halkaisijalla!)
Miten noiden vaimennusteho mahtaa olla, kumpi olisi se fixumpi vaihtoehto? Miten tuo pituus vs. leveys ääniin vaikuttaa?
Simonsseja molemmat:
VAIMENNIN SLIM 2,5" halk. 125 mm pit: 420mm U436300R n. 85 €
VAIMENNIN TUBEX 2,5" halk. 100mm pit: 625mm U446300R n. 100€
(Marteliuksen sivuilla on virhe, ^tuota ei saa 125 mm halkaisijalla!)
Miten noiden vaimennusteho mahtaa olla, kumpi olisi se fixumpi vaihtoehto? Miten tuo pituus vs. leveys ääniin vaikuttaa?
Nyt sain takahelman maalattua ja puskin on taas paikallaan. Ihan siisti tuli kyllä.
Massa: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... %20004.jpg
Pohjm: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... %20005.jpg
Valmis: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... us%207.jpg
Samalla pudotin auton persettä 15 mm. Se oli 340 mm korkeudella kaaresta napaan ja nyt siis 325 mm. Aika passelin näköinen korkeustalveksi.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/mada ... %20004.jpg
Tämä tosin aikaan sai taas sen, että tuntus akseli ottavan välillä kiinni pakoputkeen! En saa tallin lattialla tehtyä sitä kunnolla ku tunkatessa tilaa yllättäen on ihan reilusti... Tympeetä äherrystä selällääm. Nosturille pitäs päästä tuotakin ihmettelemään. Samalla asentaa sitten sen pakoputken siihen katin perään. Mikä siihen nyt tuleekaan. Kertokaas nyt fiksummat kumpi noista Simoista olis parempi, pistän tilaukseen?
Lisäksi hajotin taas hattuhyllystä kumikannakkeen. Helppo korjaus poralla ja n. 30 mm peltiruuvilla:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... uhylly.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... hylly2.jpg
Isompi reikä porataan tuohon alle jäävään osaan ja hieman pienempi itse hyllyn päälle tulevaan kumiin. Toiminut hienosti nyt pari vuotta edellisessä hattuhyllyssä. Sain just näet uuden reiättömän hattuhyllyn ni hajos heti siitäkin toinen noista kumeista.
Massa: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... %20004.jpg
Pohjm: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... %20005.jpg
Valmis: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Vaur ... us%207.jpg
Samalla pudotin auton persettä 15 mm. Se oli 340 mm korkeudella kaaresta napaan ja nyt siis 325 mm. Aika passelin näköinen korkeustalveksi.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/mada ... %20004.jpg
Tämä tosin aikaan sai taas sen, että tuntus akseli ottavan välillä kiinni pakoputkeen! En saa tallin lattialla tehtyä sitä kunnolla ku tunkatessa tilaa yllättäen on ihan reilusti... Tympeetä äherrystä selällääm. Nosturille pitäs päästä tuotakin ihmettelemään. Samalla asentaa sitten sen pakoputken siihen katin perään. Mikä siihen nyt tuleekaan. Kertokaas nyt fiksummat kumpi noista Simoista olis parempi, pistän tilaukseen?
Lisäksi hajotin taas hattuhyllystä kumikannakkeen. Helppo korjaus poralla ja n. 30 mm peltiruuvilla:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... uhylly.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... hylly2.jpg
Isompi reikä porataan tuohon alle jäävään osaan ja hieman pienempi itse hyllyn päälle tulevaan kumiin. Toiminut hienosti nyt pari vuotta edellisessä hattuhyllyssä. Sain just näet uuden reiättömän hattuhyllyn ni hajos heti siitäkin toinen noista kumeista.
LAitoin nyt etutolpatkin viimein kiinni ku vanhoillekin jousille löytyi ostaja.
Edestä säätö lipsahti alkuun liian alas. Navasta 29 cm kaareen. Tuo säätö tuli kun mittasi 35 mm kierteen alareunasta jousilautasen alimpaan kohtaan. Tarkoitus oli nostaa samaan korkeuteen kuin ennenkin eli 31 cm, mutta muistihärön takia tulikin 30 cm. Nyt raapii muoviin nuo 195/55 talvirenkulat!
Lisäksi päivä alkoi erittäin hienosti. Viime yön /tämän aamun aikana autoni takahelma on katkennut. Syytä on vaikea sanoa. Se oli vielä kunnossa eilen illalla. Itse en mitään myönnä, eikä myönnä emäntäkään joka tänään sillä töissä kävi. Se tosin ei edes ollut huomannut että helma levike törröttää irtonaisena kulmastaan. Epäilykset on kovat ;)
Maanantaina on varattu aika nosturiin. Sitten vaihtuu viimein motin tukikumit.
Edestä säätö lipsahti alkuun liian alas. Navasta 29 cm kaareen. Tuo säätö tuli kun mittasi 35 mm kierteen alareunasta jousilautasen alimpaan kohtaan. Tarkoitus oli nostaa samaan korkeuteen kuin ennenkin eli 31 cm, mutta muistihärön takia tulikin 30 cm. Nyt raapii muoviin nuo 195/55 talvirenkulat!
Lisäksi päivä alkoi erittäin hienosti. Viime yön /tämän aamun aikana autoni takahelma on katkennut. Syytä on vaikea sanoa. Se oli vielä kunnossa eilen illalla. Itse en mitään myönnä, eikä myönnä emäntäkään joka tänään sillä töissä kävi. Se tosin ei edes ollut huomannut että helma levike törröttää irtonaisena kulmastaan. Epäilykset on kovat ;)
Maanantaina on varattu aika nosturiin. Sitten vaihtuu viimein motin tukikumit.
^Ei kai sulla ole resonanssia ku kiinnostas tietöää?
Eli oli asentaja kipeä ja en päässyt tallille tänään. Huomenna otetaan yritys uusiksi. Toivon hartaasti, että jotain vaikutusta olisi. Ainakin tuntus että tuo kone heilahtaa turhan reilusti äkillisessä kiihdytyksessä. Tulee sellanen tunne, että kone nykäsee ensin ja vasta sitten alkaa veto. Mitään selkeää jysäystä ei tule, mutta viive löytyy ja sen tuntee sellasena kuminauhamaisena efektinä. Mennäänkö vai meinataanko. Resonanssista mä mieluummin eroon haluan kyllä.
EDIT: Ei sitten onnistunut tänäänkään. Joku Celican kansipoka viivästytti hommia. Ehkä huomenna sitten, jos itsekään sinne kerkeän. Muuten menee ens viikolle.
Eli oli asentaja kipeä ja en päässyt tallille tänään. Huomenna otetaan yritys uusiksi. Toivon hartaasti, että jotain vaikutusta olisi. Ainakin tuntus että tuo kone heilahtaa turhan reilusti äkillisessä kiihdytyksessä. Tulee sellanen tunne, että kone nykäsee ensin ja vasta sitten alkaa veto. Mitään selkeää jysäystä ei tule, mutta viive löytyy ja sen tuntee sellasena kuminauhamaisena efektinä. Mennäänkö vai meinataanko. Resonanssista mä mieluummin eroon haluan kyllä.
EDIT: Ei sitten onnistunut tänäänkään. Joku Celican kansipoka viivästytti hommia. Ehkä huomenna sitten, jos itsekään sinne kerkeän. Muuten menee ens viikolle.
Tässä nyt muutaman tunnin olen yrittänyt tuota kilven upotusta lämpökäsitellä oikeaan muotoon. Ei meinaa tulla mitään koko touhusta. Kilven alushan oli suora ja nyt yritän pyöristää sitä mutta hermo siinä vaan menee.
Lämmittäessä se pullistuu automaattisesti pirun hyvän näköiseksi, mutta kun heitän kylmää vettä päälle jäähdyttääkseni sen, niin se palautuu takaisin samaan muotoon. Alkaa näyttää jo perunapellolta! Olis pitänyt tyytyä noihin vilkkuihin vain. Ei riitä minulla taito/tieto tuohon. Auttaskohan jos tekis järven rannassa ton homman, heittäs heti lämmityksen jälkeen koko roskan järveen! Jäähtys ainakin tarpeeksi nopeasti, jos se siitä on vaikka kiinni?
Nyt on muovikittailu sitten edessä .Sain kaverilta jotain Plasto Filleriä, toivottavasti se pysyy sitten kanssa. Ainahan tosta voi lasikuitusen muotin ottaa jos ei kestä, mutta työlästä sekin!
Madalsin taas hieman autoa, mutta perä on edelleen liian korkealla. En voi sitä kyllä tiputtaa, koska muuten en pääse enää kotiin. Kaupunki laitto sen verran mukavat hidastetöyssyt viime kesän lopulla...
Lämmittäessä se pullistuu automaattisesti pirun hyvän näköiseksi, mutta kun heitän kylmää vettä päälle jäähdyttääkseni sen, niin se palautuu takaisin samaan muotoon. Alkaa näyttää jo perunapellolta! Olis pitänyt tyytyä noihin vilkkuihin vain. Ei riitä minulla taito/tieto tuohon. Auttaskohan jos tekis järven rannassa ton homman, heittäs heti lämmityksen jälkeen koko roskan järveen! Jäähtys ainakin tarpeeksi nopeasti, jos se siitä on vaikka kiinni?
Nyt on muovikittailu sitten edessä .Sain kaverilta jotain Plasto Filleriä, toivottavasti se pysyy sitten kanssa. Ainahan tosta voi lasikuitusen muotin ottaa jos ei kestä, mutta työlästä sekin!
Madalsin taas hieman autoa, mutta perä on edelleen liian korkealla. En voi sitä kyllä tiputtaa, koska muuten en pääse enää kotiin. Kaupunki laitto sen verran mukavat hidastetöyssyt viime kesän lopulla...
Ei kai ne nyt niin saman näköiset osat ole ja mullahan on helmatkin "väärinpäin". Dietrich lähtee sen yleistymisen takia pois keulilta. Mulla tulee kohta puoliin takaisin vakiopuskuri G3:n vilkuilla, kilven upotus poistettuna ja kylän matalin etulippa... Jos sen nyt voi edes laittaa kiinni, voi olla että en pääse hidastetöyssyn yli!
Alkanut himottaa auton maalautus/maalaus. KAverille tuli pyörään House of Kolorin joku monikerros-helmiäis-oranssi-systeemi. Aika pirun nätti pinta ku elää niin mielettömästi valossa. Maksaa vaan aikasta lailla tuo maali jo. Siihen sitten maalaukset päälle. Pitäs treenata hieman lisää maalailuja kaverien autoihin ni vois omaakin ruiskutella! Puskurit tosin vetäsen kohta uusiksi omasta ihan itse ja muuta pientä sälää.
Alkanut himottaa auton maalautus/maalaus. KAverille tuli pyörään House of Kolorin joku monikerros-helmiäis-oranssi-systeemi. Aika pirun nätti pinta ku elää niin mielettömästi valossa. Maksaa vaan aikasta lailla tuo maali jo. Siihen sitten maalaukset päälle. Pitäs treenata hieman lisää maalailuja kaverien autoihin ni vois omaakin ruiskutella! Puskurit tosin vetäsen kohta uusiksi omasta ihan itse ja muuta pientä sälää.
Corradoa en maalaa ihan äkkiä itse, edes kaverin tai tuntemattomien. Liikaa arvostan noita, että en viitsi harjoitella niihin! HelaKammokin on hieman ehdotellut samaa, että mitä jos maalit vetäisin pintaan...
Ihan vihreetä ajattelin omaan, tummuuskin samaa tasoa, mutta eloa maaliin enemmän lakalla ja hilulla.
Ihan vihreetä ajattelin omaan, tummuuskin samaa tasoa, mutta eloa maaliin enemmän lakalla ja hilulla.
mulle tulos tommonen puskin http://img195.imageshack.us/my.php?imag ... 0038ea.jpg ei se sit ollukkaa sama ku sul :D katoin väärin ^^
Eh, en ole vielä kulmia säädättänyt kun pitäisi myös raidetankokin vaihtaa vasemmalle. Säätelin ite noita campereita kunnes ratti tuli suoraan ja rengas suunilleen samaan asentoon kuin ennen alustan vaihtoakin.
Pitäs varmaan johonkin se säädettäväksi viedä, mutta täytynee kysyä parista paikasta, että mihin tuolla autolla edes pääsee nosturiin!
Pitäs varmaan johonkin se säädettäväksi viedä, mutta täytynee kysyä parista paikasta, että mihin tuolla autolla edes pääsee nosturiin!
Tukikumit vaihdettu, lue lisää: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=51037
Olen onnellinen :)
Olen onnellinen :)
Siirsin mankan tuhkakupin paikalle jotta saa joskus näytön tuonne ylemmäs. DIN-vekotin onkin jo tulossa.
1MB:n kuva mankan nykypaikasta:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... %20005.jpg
Lisäksi olen vakavasti harkinnut takavalojen vaihtoa uudempiin ja katsastuskelpoisiin.
Tähän ne pitäs saada:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... 20003b.jpg
TEstasin yhtä:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... 0testi.jpg
Tähän kuvaan:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20009.jpg
Täältä nappasin kuvan:
http://corradoteilede.h765700.serverkom ... rrado.html
Etuvalot on täysin kirkkaat, samoin tulevat vilkut. Ideoita mitkä sopisivat hyvin? Jotenkin itseä viehättää nuo kirkas-punaiset.
Kiillotuksen tarvetta pukkaa:

1MB:n kuva mankan nykypaikasta:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... %20005.jpg
Lisäksi olen vakavasti harkinnut takavalojen vaihtoa uudempiin ja katsastuskelpoisiin.
Tähän ne pitäs saada:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... 20003b.jpg
TEstasin yhtä:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... 0testi.jpg
Tähän kuvaan:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Inpr ... %20009.jpg
Täältä nappasin kuvan:
http://corradoteilede.h765700.serverkom ... rrado.html
Etuvalot on täysin kirkkaat, samoin tulevat vilkut. Ideoita mitkä sopisivat hyvin? Jotenkin itseä viehättää nuo kirkas-punaiset.
Kiillotuksen tarvetta pukkaa:

^Kirkaspunaiset ne tulee. Tilasin kimpassa rojua saksasta ni samalla tulee nuo valotkin.
Asensin näytön viimein. Ei mikään Design helmi, mutta toimii.
Näyttö kiinni:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... %20003.jpg
Auki: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... %20004.jpg
Tältä näytti paneeli, kun paketin avasin:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... to0060.jpg
Purin itse ja korjasin. Pari tinaustakin oli pettänyt. En jaksanut lähettää Kitupiikkiin takaisin ja odottaa. Antoivat luvan korjata itse. Ei haitannut kovin, 15 min homma.
Asensin näytön viimein. Ei mikään Design helmi, mutta toimii.
Näyttö kiinni:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... %20003.jpg
Auki: http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... %20004.jpg
Tältä näytti paneeli, kun paketin avasin:
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisu ... to0060.jpg
Purin itse ja korjasin. Pari tinaustakin oli pettänyt. En jaksanut lähettää Kitupiikkiin takaisin ja odottaa. Antoivat luvan korjata itse. Ei haitannut kovin, 15 min homma.
^Olishan tuollainen kiva, mutta ei varaa moiseen. Enkä vietä autossa edes tarpeeksi aikaa! En tosin vietä auton kimpussakaan paljoa aikaa, on hieman tärkeämmät kuviot menossa. -48 valmistunutta rintamamiestaloa peruskorjatessa.
Oppinut kaikkea kivaa 10 kk aikana, kuten laatoitusta:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Talo/valmis.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20020.jpg
Panelointia, levytystä ja kittausta:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20002.jpg
Saunan tekoa:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20087.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20082.jpg
Lasitiilihässäköitä:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... 4lt%e4.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20010.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20012.jpg
Olkkarin lasitiiliin virittelin 12 kpl kirkkaita ledejä.
Tapetoinnit menossa parasta aikaa...
Lisää kuvia: http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Talo/
Oppinut kaikkea kivaa 10 kk aikana, kuten laatoitusta:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Talo/valmis.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20020.jpg
Panelointia, levytystä ja kittausta:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20002.jpg
Saunan tekoa:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20087.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20082.jpg
Lasitiilihässäköitä:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... 4lt%e4.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20010.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20012.jpg
Olkkarin lasitiiliin virittelin 12 kpl kirkkaita ledejä.
Tapetoinnit menossa parasta aikaa...
Lisää kuvia: http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/Talo/
-
- -
Toivottavasti tulee hyvä, etenkin kun itselle ja vaimokkeelle tekee!
PAneelit on kuusta ja käsitelty vaalennetulla SupiSaunaSuojalla. Samaa tuli kaikkiin kosteisiin tiloihin ja eteiseenkin. Lauteet ovat apasssia.
Talo sijaitsee Villähteellä, ihan sen uuden rampin vieressä jonka rakensivat.
Kuva ulkoa: http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20009.jpg
PAneelit on kuusta ja käsitelty vaalennetulla SupiSaunaSuojalla. Samaa tuli kaikkiin kosteisiin tiloihin ja eteiseenkin. Lauteet ovat apasssia.
Talo sijaitsee Villähteellä, ihan sen uuden rampin vieressä jonka rakensivat.
Kuva ulkoa: http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/T ... %20009.jpg
Hyvältä näyttää... Toivottavasti pääsee pian itsekkin noita asioita harjoittelemaan.Minulla menee aika samoissa puuhissa.Tosin olen vasta tässä vaiheessa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”