Golf 2 G60:na

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

marko69
-
Viestit: 265
Liittynyt: 29.8.2003 21:42

Golf 2 G60:na

ViestiKirjoittaja marko69 » 28.4.2006 23:21

Millaisia tekniikoita ovat, kestävätkö/kalliita korjata se ahdin, eli kannattaako sekaantua vai ottaa turvallisempi GTI-16?

Auto jota mietin on 1990 ja alle 200 ajettu.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 29.4.2006 0:12

G60 on ehjänä hienosti toimiva ja helposti viriteltävä, mutta ahtimet on huonosti pidettyinä murheenkryynejä ja moottorit väljenevät huonosta kampisuhteesta johtuen luvattoman nopeasti. 16V taas on vessanpytynkansi suihkulla, joten ollaan kaukana tämänpäivän mahdollisista kulutuksista. Varsinkin isolla imusarjalla olevat KR koneet syövät kaiken mitä niille antaa... ;) Jos valitset volkkarin 80-90 luvun vaihteesta ja haluat kulkua joudut valitsemaan monesta pahasta. Mukaan saat kohtuulisen halvat ylläpitokustannukset ja todella yksinkertaisen rakenteen. Ja jos haluat alle 200 tkm saksapelin niin varaudu mahdollisesti 500tkm kuluneisiin osiin.

nimim. tarpeeksi lapinpolttajien kusettamia nähnyt.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 29.4.2006 0:51

Varsinkin isolla imusarjalla olevat KR koneet syövät kaiken mitä niille antaa... ;)

Niinhän ne kaikki autot tahtoo tehdä :)
Ei noi nyt niin mahdottomia kuluta. Riippuu tietysti kaasujalasta, mutta kyllä niilläkin sinne 8.0l/100km päästään.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.4.2006 1:05

Mä aattelin että mulla on varmaan jotain vikaa kun satasen vauhdissa talvirenkailla menee jotain 7,5 litran paikkeilla satkun...

Tai sitten jos Schrickin nokat, nostettu ruiskutuspaine ja parempi pakoputkisto tiputtavat kulutusta :)

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 29.4.2006 16:40

Tienpäällä ei taida eroja juuri ole, mutta nurkissa sitten erottuu jyvät akanoista...

Jormalaisella ei oo kattipeli?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 29.4.2006 22:48

Ei G-Lader imo nyt niin kauhean susi ole. Itse ostin huolletun ahtimen 800e. Tiivistesarja Dopilta maksaa 160e ja laakerisarja 120e. Huolloksi on suositeltu 50tkm välein täydellinen huolto. Siitä voi laskea suuntaa huolloille.

G60 golffissa on myös isommat jarrut ja vähän jäykempi kori vrt. GTI. Molemmista saa kyllä tehokkaita, se on sitten eri asia kuinka tehokkaita ja millä vaivalla. Jos rahaa piisaa ja välttis kakkisen haluaa niin ottaisin G60 golffin.. Jos moottori ei miellytä niin siihen saa valittua VW moottorivalikoimista melkein minkä vaan moottorin eikä tarvitse tehdä muutoksia alustaan eikä välttis voimansiirtoonkaan jne jne

Ja tohon kommenttin saksalaisten kusetuksista voin todeta, että osataan sitä Suomessakin.. Jos ostaa yli 15v vanhan tehokkaan auton, kannattas varmaan purkaa se osiin heti oston jälkee niin ei tuu yllätyksiä :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa