KW coiloverit - iskari kysymys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

KW coiloverit - iskari kysymys

ViestiKirjoittaja T.S » 27.4.2006 15:09

Eli tällainen typerä kysymys näistä variante 1 tolpista.
Eli madaltuuko auto jousta lyhentämällä vai pidentämällä?? Eli siis ruuvaanko tuota säätöä ylös vai alaspäin halutessani autoa alemmaks?

Tossa joku kuva
http://www.kw-gmbh.de/images/content/produkte/varianten_en.gif
Viimeksi muokannut T.S, 3.5.2006 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 27.4.2006 15:41

Lautasta alaspäin eli jousi pitenee.

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 27.4.2006 15:46

Eli siis toi pehmenee mitä alemmaks mennään? Jos siis noin on.. Eihän toi jousi voi vetää iskaria alemmaks.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 27.4.2006 18:46

Ei se jousi siitä pehmeämmäksi tai kovemmaksi muutu, tuotiin sitä alempaa lautasta alaspäin sitten kuinka paljon vain.

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 27.4.2006 19:41

Mutta eikös jousen "esijännitys" muutu jos sitä tiukataan? Sitä taas en tiedä että onko sillä mitään vaikutusta..
Viimeksi muokannut Jarkko T, 27.4.2006 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 27.4.2006 19:47

Jos pysytään valmistajan ilmoittamissa madallusmäärissä (mitkä on myös asennusohjeissa) ei jäykkyys muutu korkeuden muuttuessa. Jos mennään aivan ääripäähän korotuksen suhteen, tulee jouseen lisää esijännitystä ja jousitus on täten pintakovempi, mutta tuolloin ei enää toimita asennusohjeen mukaisesti.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 28.4.2006 11:48

KW:n kotisivuilla hehkutetaan kovasti tuota suola-testin tulosta mutta miten käytännössä näissä Suomen suolaolosuhteissa? Monenko talven jälkeen jumahtaa INOXit verrattuna perinteisiin, onko nyt galvanoituja sitten? Oli vaan tuossa tarjolla vanhan sarjan variante2 edullisesti.

teukka_
-
Viestit: 67
Liittynyt: 9.9.2003 11:50

ViestiKirjoittaja teukka_ » 28.4.2006 18:58

Mulla on ollut nyt neljä talvea alla nuo KW:n v2 keltapassivoidut tolpat ja ainakin vielä säätörenkaat pyörii. Ruosteessahan nuo alkaa jo olemaan sekä jousista että tolpista mutta toimintaan sillä ei ole vaikutusta. Tuossa keväällä 2005 otetussa kuvassa taitaa olla se kaikkein vähiten ruostunut tolppa. Kosteus iskarin yläpäässä on moottoripyöränketjurasvaa, jota olen käyttänyt noiden säätörenkaiden voiteluun.

http://personal.inet.fi/koti/teukka_/HPIM1345.JPG

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 28.4.2006 21:27

Auttaisiko ruostumiseen jokin tällainen

http://www.forthgear.co.uk/images/scotoiler%20FS365%20spray.jpg

"FS 365 - can be used 365 days of the year to protect your bike from rust, corrosion and road salt. Voted product of the year by MCN 2003. 1 Litre bottle."

Eli tarkoitettu pyöriin, mutta kaipa se autossa toimii samanlailla..
Ja mitäköhän tavaraa se KW:n mukana tuleva sealer mahtaa olla, ainakin siinä purkissa on naurettavan vähän tavaraa

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 3.5.2006 18:51

Iskareista vielä sen verran, että pitäisikö iskunvaimennin pumpun nousta takaisin ylös itsestään kun sen painaa pohjaan vai jäädä sinne??

Mulla siis kw:n etutolpissa kuin myös konin valmistamissa kw:n takatolpissa ne ainakin jää pohjaan. Tai siis siihen kohtaan mihin sen painaa.
Kyseessä siis ajamaton sarja.
Mun ymmärryksen mukaan sen pitäis nousta ylös, eikös se muuten kuopan jälkeen jää alas?

Defeat
-
Viestit: 2056
Liittynyt: 27.7.2003 17:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja Defeat » 3.5.2006 19:08

Mun ymmärryksen mukaan sen pitäis nousta ylös, eikös se muuten kuopan jälkeen jää alas?
Mikäli aiot jousetkin sinne laittaa, niin tuskin se alas jää.

Mutta kyllä minunkin kohdalle sattuneet ehjät iskarit on nousseet itsekseen ylös.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 3.5.2006 19:27

Mikäli on perinteiset nesteiskarit, niin ei ne pomppaa ylös. Melkein kaikki Konit mielestäni on näitä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa