Golf 2 ei starttaa..
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 ei starttaa..
Ongelmaksi tuli moottoripesun jälkeen käyntiin saaminen. (virheistä näköjään oppii!!)
Ei lähde, pyörittää kyllä, bensaa tulee muttei anna kipinää.
Kaikki tulpat, virranjakajan kansi, puola, sytytysjohdotus ja kaikki liittimet
jotka millään tavalla liittyy sähkön kulkuun on kuivattu.
On yritetty startata vetämälläkin eikä sano mitään.
Kipinää ei siis tule! Sekin testattiin...ei näy sähköä. Minne lie mennyt, onkohan talvilomalla?!?
Kuulin, että kaverilla oli ollut porukoiden golffissa sama ongelma. Yhtäkkiä ei vain lähde käyntiin... piti vaihtaa jokin anturi. Voiko ongelma olla siinä anturissa, ja mikä se anturi sitten on.
Ei haluttaisi kovin kauaa seisottaa autoa... apua tarvitaan siis vikkelään, Kiitos.
Ei lähde, pyörittää kyllä, bensaa tulee muttei anna kipinää.
Kaikki tulpat, virranjakajan kansi, puola, sytytysjohdotus ja kaikki liittimet
jotka millään tavalla liittyy sähkön kulkuun on kuivattu.
On yritetty startata vetämälläkin eikä sano mitään.
Kipinää ei siis tule! Sekin testattiin...ei näy sähköä. Minne lie mennyt, onkohan talvilomalla?!?
Kuulin, että kaverilla oli ollut porukoiden golffissa sama ongelma. Yhtäkkiä ei vain lähde käyntiin... piti vaihtaa jokin anturi. Voiko ongelma olla siinä anturissa, ja mikä se anturi sitten on.
Ei haluttaisi kovin kauaa seisottaa autoa... apua tarvitaan siis vikkelään, Kiitos.
Koska kysymys ei ottanut tuulta purjeisiin toisessa topicissa niin kokeillaan tässä.
Eli miten san tuon hall-anturin irti? kansi,pyörijä,pölysuoja otettu pois,sitte tokkää. Siinä on se peltiläpyskä välissä jonka alla olis se anturi. Noh.tietenkään toi peltiläpykkä ei lähtenyt irti kohtuullista voimaa käyttäen. eli mites se irtoaa?
Eli miten san tuon hall-anturin irti? kansi,pyörijä,pölysuoja otettu pois,sitte tokkää. Siinä on se peltiläpyskä välissä jonka alla olis se anturi. Noh.tietenkään toi peltiläpykkä ei lähtenyt irti kohtuullista voimaa käyttäen. eli mites se irtoaa?
Minä ainakin olen puolan lisäksi suojannut seuraavat kohteet:mitä muita paikkoja kannattais suojata märältä, jos aikoo pesurin kanssa moottoria mennä suihkimaan?
- Virranjakaja
- Laturi
- Kaasarin/ilmanputsarin päällinen (putsari kaasarin päällä)
Edit: Moottorinohjain lienee yleensä vesikaukalon alla jo valmiiksi suojassa, sinnekään ei vettä kannata ruiskia (liittimet).
Tämä ongelma ei ollutkaan niin yksinkertainen kuin kuviteltiin.. ja ongelmaksi
muodostuikin sitten useampi kuin yksi asia.
Aluksihan auto ei startannut.. sitten starttasi kuin ei mitään. No lähdin sitten kontorille
leimauttamaan kärryä ja 100m päästyäni käynti loppui kuin seinään. Ei edes
koneen kierrättäminen pienemmällä vaihteella auttanut. Huomasin heti, että
kone saa bensaa, muttei sytytä. Bensa nimittäin kyllä haisi. No työntelin auton takaisin pihalle ja seuraavana päivänä alkoi auton vian kartoitus.
Käytiin läpi johtojen kiinnitykset ja liittimet. Kaikki näytti olevan paikoillaan
eikä näkyvää vikaa sitten löytynytkään. Aikamme tutkittua ja hutkittua (useampana päivänä) ränklättiin Hellan sytytyksen ohjausboxin johtosarjaa ja auto lähti käyntiin! Hurraa... siis mitä vittua? ei hajuakaan missä se vika sitten oli!
Tästä ei siis oppinut vielä mitään! Lähdin testiajelulle ja auto toimi kuin ei mitään.
No noin 10min ajon jälkeen nopea kaasun painaminen sai aikaan pätkimisen ja
hutilyöntejä. Sitten ajoin takaisin pihaan ja ongelma paheni kunnes auto sammui
eikä enää lähtenyt käyntiin. Ränkläsin uudestaan johtoja, mutta ilman onnea.
...viikko kului. :€
Kävin hakemassa erikseen Tampereelta vw:ltä uuden Telefunkenin sytytyksen ohjausreleen tai mikä se ikinä olikaan niiden mukaan... 129€ kiitos.
Takaisin ja asentamaan. . auto pärähti heti käyntiin, mutta sammui samantien.
Yritti 5 kertaa ja sen jälkeen ei enää ollenkaan. Taas pääsi sanoja joita ei mummolassa voi sanoa.
Yritettiin kartoittaa vikaa jostain muualta ja muistin Hall-anturin. Toivoin, että
vika olisi siinä ja hain uuden sellaisen bussilla... siis bussilla. Kaikkeen sitä
ryhtyykin. :D
Vaihdettiin sitten sekin.. ei apua.
No nyt on tuhlailtu 190€ turhaan... mitäs seuraavaksi...?! Oliskai tuollakin ostanut
vaikka mitä uutta autoon.
Luovutettuani, annoin auton ammattilaisen käsiin ja vika selvisi parin päivän jälkeen.
--> Korjaaja kävi kaikki johdot läpi eikä löytänyt mitään vikaa. No se oli aikalailla
tiedossa jo etukäteen.. mutta eihän sitä ikinä tiedä.
Uudesta Hall-anturista ja sen liittimistä oli yksi kosketin pala taipunut vinoon ja siksi se ei saanut yhteyttä. Toinen vika oli, että Hellan ohjausboxi ei saanut maata.
Olin vähän ihmeissään, koska se oli tarkastettu. No..mittarit jolla sähkövikoja yleensä etsitään ovat aika herkkiä joten mittari voi saada maan, vaikka se ei olelisikaan rittävä liitäntä boxille. Joten maajohto oli irti.
Mitä tästä siis opimme?
->Autot ovat kivoja
->Autoilussa on pilvisempiäkin päiviä
->Autoilu ei aina ole hauskaa
->Autot menevät joskus rikki ja tulee paha mieli
->Vittu ne on aina rikki kun ei pitäisi
-->Missä ne tulitikun on?
Hyvää kesää autoilevalle kansalle. :D
muodostuikin sitten useampi kuin yksi asia.
Aluksihan auto ei startannut.. sitten starttasi kuin ei mitään. No lähdin sitten kontorille
leimauttamaan kärryä ja 100m päästyäni käynti loppui kuin seinään. Ei edes
koneen kierrättäminen pienemmällä vaihteella auttanut. Huomasin heti, että
kone saa bensaa, muttei sytytä. Bensa nimittäin kyllä haisi. No työntelin auton takaisin pihalle ja seuraavana päivänä alkoi auton vian kartoitus.
Käytiin läpi johtojen kiinnitykset ja liittimet. Kaikki näytti olevan paikoillaan
eikä näkyvää vikaa sitten löytynytkään. Aikamme tutkittua ja hutkittua (useampana päivänä) ränklättiin Hellan sytytyksen ohjausboxin johtosarjaa ja auto lähti käyntiin! Hurraa... siis mitä vittua? ei hajuakaan missä se vika sitten oli!
Tästä ei siis oppinut vielä mitään! Lähdin testiajelulle ja auto toimi kuin ei mitään.
No noin 10min ajon jälkeen nopea kaasun painaminen sai aikaan pätkimisen ja
hutilyöntejä. Sitten ajoin takaisin pihaan ja ongelma paheni kunnes auto sammui
eikä enää lähtenyt käyntiin. Ränkläsin uudestaan johtoja, mutta ilman onnea.
...viikko kului. :€
Kävin hakemassa erikseen Tampereelta vw:ltä uuden Telefunkenin sytytyksen ohjausreleen tai mikä se ikinä olikaan niiden mukaan... 129€ kiitos.
Takaisin ja asentamaan. . auto pärähti heti käyntiin, mutta sammui samantien.
Yritti 5 kertaa ja sen jälkeen ei enää ollenkaan. Taas pääsi sanoja joita ei mummolassa voi sanoa.
Yritettiin kartoittaa vikaa jostain muualta ja muistin Hall-anturin. Toivoin, että
vika olisi siinä ja hain uuden sellaisen bussilla... siis bussilla. Kaikkeen sitä
ryhtyykin. :D
Vaihdettiin sitten sekin.. ei apua.
No nyt on tuhlailtu 190€ turhaan... mitäs seuraavaksi...?! Oliskai tuollakin ostanut
vaikka mitä uutta autoon.
Luovutettuani, annoin auton ammattilaisen käsiin ja vika selvisi parin päivän jälkeen.
--> Korjaaja kävi kaikki johdot läpi eikä löytänyt mitään vikaa. No se oli aikalailla
tiedossa jo etukäteen.. mutta eihän sitä ikinä tiedä.
Uudesta Hall-anturista ja sen liittimistä oli yksi kosketin pala taipunut vinoon ja siksi se ei saanut yhteyttä. Toinen vika oli, että Hellan ohjausboxi ei saanut maata.
Olin vähän ihmeissään, koska se oli tarkastettu. No..mittarit jolla sähkövikoja yleensä etsitään ovat aika herkkiä joten mittari voi saada maan, vaikka se ei olelisikaan rittävä liitäntä boxille. Joten maajohto oli irti.
Mitä tästä siis opimme?
->Autot ovat kivoja
->Autoilussa on pilvisempiäkin päiviä
->Autoilu ei aina ole hauskaa
->Autot menevät joskus rikki ja tulee paha mieli
->Vittu ne on aina rikki kun ei pitäisi
-->Missä ne tulitikun on?
Hyvää kesää autoilevalle kansalle. :D
Hall-Anturin purkamisesta.
Virranjakaja oltava irroitettu autosta.
Kun kansi, pyörijä, muovisuoja on otettu pois, pitää sen jälkeen irrottaa yksi sokka siitä akselista, sitte lähtee se tunnistepelti(jossa on ne neljä koloa) pois, jonka jälkeen on uusi sokka joka pitelee hall-anturi"levyä" paikallaan. Levy nousee kampeamalla varovasti vaikka kahen meisselin kanssa. JA VARO, kun otat sen ensimmäisen sokan pois ja irroitat sen pellin, niin siellä on noin 2mm kokoinen holkki välissä, ÄLÄ hukkaa sitä...
Virranjakaja oltava irroitettu autosta.
Kun kansi, pyörijä, muovisuoja on otettu pois, pitää sen jälkeen irrottaa yksi sokka siitä akselista, sitte lähtee se tunnistepelti(jossa on ne neljä koloa) pois, jonka jälkeen on uusi sokka joka pitelee hall-anturi"levyä" paikallaan. Levy nousee kampeamalla varovasti vaikka kahen meisselin kanssa. JA VARO, kun otat sen ensimmäisen sokan pois ja irroitat sen pellin, niin siellä on noin 2mm kokoinen holkki välissä, ÄLÄ hukkaa sitä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa