1.8 T:hen kartiosuodatin & ahtomittari & putkisto
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 T:hen kartiosuodatin & ahtomittari & putkisto
Eli onko olemassa kartiosuodatinta, joka sopii suoraan sinne omaan koteloon imuputken päähän (3b passat, kone AEB) vai oletteko rakentaneet uuden imuputken, jossa on ilma määrä anturin paikka?
Entä mihin ahtopainemittari on viisainta laittaa?
oon katsellut myös cat back-putkistoa. (edullista) ja vaihto ehtoina on SIMONS tai BSR (koska ovat edullisia)
Kaipaan mielipiteitä SIMONS vai BSR???
Entä mihin ahtopainemittari on viisainta laittaa?
oon katsellut myös cat back-putkistoa. (edullista) ja vaihto ehtoina on SIMONS tai BSR (koska ovat edullisia)
Kaipaan mielipiteitä SIMONS vai BSR???
Viimeksi muokannut tero_v, 28.4.2005 15:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mielessä kävi laittaa putki, mutta tuo kotelo on kuitenkin "avoin" tuolta lokaripellin puolelta josta olettaisin saavan riittävän viileätä ilmaa. Turbon puolelle askartelin sittemmin tuplapellin ilmaraolla ikäänkuin lisäeristeeksi kun turbo lämmitti aika hyvin tuota koppaa. Koppa pysyy kokolailla viileänä.
Lähteekös nuo helyt ilman väkivaltaa pois tuolta kotelosta (en jaksa käydä katsomas)?
Näky noita optiflow pömpeleitä olevan valmiinakin myynnis, mut hinta oli aika korkea suodattimesta ja pellin palasta....
http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=10
Näky noita optiflow pömpeleitä olevan valmiinakin myynnis, mut hinta oli aika korkea suodattimesta ja pellin palasta....
http://www.doc-power.com/index.php?page=products&group=10
Kaikki purkaantuu nätisti, ilman väkivaltaa. Lämpösuojapelti parilla ruuvilla, sen alla oleva mikä-lie-putki yhdellä ruuvilla, sytkän päätevahvistin on kiinni kumitiivisteellään, imuputki klemmarilla MAF:ssa, MAF parilla ruuvilla kotelon sisällä, itse kotelo taisi olla yhdellä pultilla ja kumituteilla. Triviaali juttu kun vain alkaa touhuamaan :)
Hinnan vuoksi teinkin itse tuon "pömpelin" :D
Hinnan vuoksi teinkin itse tuon "pömpelin" :D
Tää nyt on taas tätä eikä tästä tarvi hermostua mutta ihmettelen vaan tuota
ahtomittarin letkuliitosta?Mitä tekoa jarrutehostajan takaiskuventtiilillä on ahtopaineiden kanssa?Vai enkö vaan tajua jotain lukemaani?
Eikö tuo kuuluisi laittaa esim. tuohon imusarjasta tulevaan n.10mm paksuiseen letkuun (n.10cm pitkä jota punainen rengas koskettaa)?
Siinä rinkulan alavasemmalla?
Korjatkaa jos olen väärässä.
ahtomittarin letkuliitosta?Mitä tekoa jarrutehostajan takaiskuventtiilillä on ahtopaineiden kanssa?Vai enkö vaan tajua jotain lukemaani?
Eikö tuo kuuluisi laittaa esim. tuohon imusarjasta tulevaan n.10mm paksuiseen letkuun (n.10cm pitkä jota punainen rengas koskettaa)?
Siinä rinkulan alavasemmalla?
Korjatkaa jos olen väärässä.
Tää nyt on taas tätä eikä tästä tarvi hermostua mutta ihmettelen vaan tuota
ahtomittarin letkuliitosta?Mitä tekoa jarrutehostajan takaiskuventtiilillä on ahtopaineiden kanssa?Vai enkö vaan tajua jotain lukemaani? Eikö tuo kuuluisi laittaa esim. tuohon imusarjasta tulevaan n.10mm paksuiseen letkuun
Arvaas mistä se jarrutehostajan takaiskuventtiilin letku tulee? Imusarjasta. Sitä en tiedä kummlla puolella tuo nippa on, ennen vai jälkeen venttiilin.
Kylläpä tuo vaan aikalailla tarkalleen näyttää imusarjan ylipainetta/alipainetta tuo minun mittari, eli silloin nipan voisi olettaa olevan imusarjan ja venttiilin välissä, vaikka nippa venttiilin yhteydessä onkin. Laitoin tuohon kun siinä on valmis letkulähtö, niin ei tartte pätkiä letkuja...voi sen laittaa tuohon mainittuun letkuunkin (bensanpaineensäätimen letku?), sama paine näkyy kuitenkin sielläkin...
kuvasta näkee selvästi että se on ennen venttiiliä...
muut asiat oon saanu nyt näistä jutuista selville, mutta PUTKISTOISTA kaipaan mielipiteitä... ONKO eroja SIMONSsis ja BSR:s
äänissä/tehokkuudessa/laadussa?
Kumpikin valmistetaan kyllä samas tehtaassa Ruotsis...
Onko kellään kokemusta näistä?
Kiitos Neuvoista!!!
muut asiat oon saanu nyt näistä jutuista selville, mutta PUTKISTOISTA kaipaan mielipiteitä... ONKO eroja SIMONSsis ja BSR:s
äänissä/tehokkuudessa/laadussa?
Kumpikin valmistetaan kyllä samas tehtaassa Ruotsis...
Onko kellään kokemusta näistä?
Kiitos Neuvoista!!!
Minä tyydyin simonssiin sen kokolailla edullisen hinnan vuoksi. Päädyin "vapaammin" virtaavaan malliin 042-H0 jonka pelkäsin kylläkin pitävän kaameaa meteliä, sillä enpä juuri muuta noista ollut kuullut. Yllätys kuitenkin oli kokolailla suuri ja jopa pikkasen petyinkin, kun putki olikin yllättävän hiljainen...pikkasen mureampaa ääntä toivoin. Nyttemmin kun liiat villat ovat ilmeisestikin lentäneet ympäri maita ja mantuja, ääni on kokolailla ok...hiljainen kuitenkin. Eli enpä voi valittaa...toki jos putkistojen "mersulla" haluaa ajaa, niin pulttaa alle rosteria ja maksaa itsensä kipeäksi ;)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
www.martelius.com on ainakin Simonsin ja Supersprintin hinnasto.
Arvaas mistä se jarrutehostajan takaiskuventtiilin letku tulee? Imusarjasta
Ihan jees sitten:)
Mulle vaan tuossa eräänä päivänä neuvottiin tuohon mainitsemaani letkuun laittamaan se.Ei ole siis parempaa tietoa, mutta uskotaan. En tosin ole laittanut enkä välttämättä laitakaan vaikka olishan sellainen jees olemassa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
jahas.. vai ei kestä lämpöä?? höpö höpö. oletko koskaan polttoleikannu rosteria/happoa ja verrannut sitä mustaan??? kyllähän sitä myydään ihan oikeastakin rosterista valmistettuja putkia/pakosarjoja(ainakin minun mielestä faktaa ei ole). tärinästä sitten en tiedä mutta kylläpä se rosteri yleensä on kestävempää ja kovempaa kuin musta rauta. tietenki siitä saattaa johtua ne ratkeamiset mitä kyllä epäilen. itsellä rosteri tai/ja happoputkesta tehty putkisto ja hyvin on kestänyt lämmöt ja tärinät.Rosteri saatikka happoteräs ei kestä tärinää vaan ratkeaa helposti. Ja pakosarjoissa se normi laatu ei kestä lämpöä
ps. mitään tietämättä tässä väittelen ei herneitä
No en mäkään tiedä vaikka olenkin täällä terästehtaalla tekemässä noita putkien raaka-aineita :D
Ja niitä on montaa eri laatua ja stanu laatu ei vaan yksin kertaisesti putkistoon sovi. Pitää olla käsitelty ja seostettu laatu lämmönkestoon. Ja happoteräs kestää huomattavasti huonommin tärinää kuin ruostumaton joka taas huonommin kuin musta rauta.
Ja leikatakkin voit happoa ja ruostumatonta tavallisella kaasulla jos haluaa kokeilla ihan turhaa hommaa :D Ei nimittäin tapahdu mitään
Ja niitä on montaa eri laatua ja stanu laatu ei vaan yksin kertaisesti putkistoon sovi. Pitää olla käsitelty ja seostettu laatu lämmönkestoon. Ja happoteräs kestää huomattavasti huonommin tärinää kuin ruostumaton joka taas huonommin kuin musta rauta.
Ja leikatakkin voit happoa ja ruostumatonta tavallisella kaasulla jos haluaa kokeilla ihan turhaa hommaa :D Ei nimittäin tapahdu mitään
ja taas paskapuhetta. kyllähän sitä leikkaa aivan normi kosaanilla ja hapella. * ollut töissä sellutehtaalla purkuhommissa (paljon hapon leikkuuta). on vain "vähän" hankalampi polttaa koska minun mielestä kestää paremmin lämpöä. ferrosta en osaa tähän mitään sanoa kun en muista sitä leikanneeni.
mutta se on aivan varma että 1,5mm -2 mm rosteri/happo putki kestää pakoputkena =)
mutta se on aivan varma että 1,5mm -2 mm rosteri/happo putki kestää pakoputkena =)
Viimeksi muokannut ilu, 6.5.2005 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No selvähomma :D Tyhjä kiistellä kun olet joskus ollut töissä. Tee vaan kuten lystäät. Kyllä se putkena kestää.
Austeniittisessä ruostumattomassa ,riippuen laadusta on noin 18% kromia ja 10% nikkeliö. Ferriittisessä on noin 11% kromia ja alle 1% nikkeliä.
Ruostumattoman eri laatuja on ainakin 20 erilaista jotka on erilailla seastettu. Ruostumatonta seostamalla tulee myös haponkestävä materiaali. Käyttökohteesta riippuen valitaan myös materiaali. Ja se on varma ettei ruostumaton tai haponkestävä ,siis normi laatu,kestä kulutusta ja mekaanista rasitysta kuten tärinää samalla tavalla kuin normaali teräs. Se on liian kovaa ja hajoaa eli murtuu. Austeniittisen ruostumattoman lämpölaajeneminen on hyvin suuri. NOin 1,5 kertainen verrattuna normaaaliin rakenneteräksiin. Lämmönkesto on hyvä mutta tuo lämpölaajeneminen vaikuttaa siihen käytettävyyteen pakosarjassa. "Metrinen sarja venyy puoltoista metriseksi :D" NO noinhan se ei todellakaan ole. siksi se hymiö :)
Mun puolesta on ihan sama mitä sinne autoos laitat laita vaikka Duplexia joka austeniittis ferriitinen. Sitä laatua mitä putkissa käytetään en muista mutta joku senkin kohta kertoo kyllä. Ferrita käyttää esim tätä laatua: 18/8 teräs (AISI 304, SIS 2333).
Ja ruostumatonta kyllä yleensä leikataan plasmalle eikä asetti-happi yhdistelmällä. Tietenkin tuntityöläinen voi sitäkin yrittää :D
Ja nimenomaan tuota ferriittistä käytetään juuri pakosarjoissa ja putkistoissa vaikka se ei sun mielestä ole niin hyvää kuin rosteri ja happoteräs vaan jotain paskaa ilmeisesti. Ferriittisen hyvä hilseily tekee siitä käytettävyydeltään paremman pakoputkistoissa kuin rossteri tai happo. Sitä on helpompi työstää ja muokata kun se kestääkin sitä muokkausta. Ja lisäksi se on halvempaa kuin rosteri tai happoteräs.
Ja rosteri ja happo jalompana metallina ruostuttaa normaalin raudan pois.
Austeniittisessä ruostumattomassa ,riippuen laadusta on noin 18% kromia ja 10% nikkeliö. Ferriittisessä on noin 11% kromia ja alle 1% nikkeliä.
Ruostumattoman eri laatuja on ainakin 20 erilaista jotka on erilailla seastettu. Ruostumatonta seostamalla tulee myös haponkestävä materiaali. Käyttökohteesta riippuen valitaan myös materiaali. Ja se on varma ettei ruostumaton tai haponkestävä ,siis normi laatu,kestä kulutusta ja mekaanista rasitysta kuten tärinää samalla tavalla kuin normaali teräs. Se on liian kovaa ja hajoaa eli murtuu. Austeniittisen ruostumattoman lämpölaajeneminen on hyvin suuri. NOin 1,5 kertainen verrattuna normaaaliin rakenneteräksiin. Lämmönkesto on hyvä mutta tuo lämpölaajeneminen vaikuttaa siihen käytettävyyteen pakosarjassa. "Metrinen sarja venyy puoltoista metriseksi :D" NO noinhan se ei todellakaan ole. siksi se hymiö :)
Mun puolesta on ihan sama mitä sinne autoos laitat laita vaikka Duplexia joka austeniittis ferriitinen. Sitä laatua mitä putkissa käytetään en muista mutta joku senkin kohta kertoo kyllä. Ferrita käyttää esim tätä laatua: 18/8 teräs (AISI 304, SIS 2333).
Ja ruostumatonta kyllä yleensä leikataan plasmalle eikä asetti-happi yhdistelmällä. Tietenkin tuntityöläinen voi sitäkin yrittää :D
Ja nimenomaan tuota ferriittistä käytetään juuri pakosarjoissa ja putkistoissa vaikka se ei sun mielestä ole niin hyvää kuin rosteri ja happoteräs vaan jotain paskaa ilmeisesti. Ferriittisen hyvä hilseily tekee siitä käytettävyydeltään paremman pakoputkistoissa kuin rossteri tai happo. Sitä on helpompi työstää ja muokata kun se kestääkin sitä muokkausta. Ja lisäksi se on halvempaa kuin rosteri tai happoteräs.
Ja rosteri ja happo jalompana metallina ruostuttaa normaalin raudan pois.
Viimeksi muokannut jsahlman, 7.5.2005 14:26. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Eipä näkynyt noissa ylemmissä kuvissa mutta se on niitten muovien alla. Semmoinen noin 40mm messingin värinen mötikkä. Sijaitsee yleensä polttoainetukin päässä. Siihen tulee yksi noin 5mm letku joka säätää polttoaineen painetta ahtopaineen avulla. Letku poikki vaan ja T-haara väliin josta yksi lähtee sinne ahtopainemittarille. Klemmarit olisi tietenkin hyvä laittaa jos vain löytää niin pieniä.
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
"
Jos pyrkimyksenä on kirjoittaa asiaa, ei loppuun kannata, edes vahingossa, liittää tällaisia laskutoimituksia.
Austeniittisen ruostumattoman lämpölaajeneminen on hyvin suuri. NOin 1,5 kertainen verrattuna normaaaliin rakenneteräksiin. Lämmönkesto on hyvä mutta tuo lämpölaajeneminen vaikuttaa siihen käytettävyyteen pakosarjassa. Metrinen sarja venyy puoltoista metriseksi"
Jos pyrkimyksenä on kirjoittaa asiaa, ei loppuun kannata, edes vahingossa, liittää tällaisia laskutoimituksia.
Pitää sitä kait ymmärtää hiukan huumoriakin sen takia siellä oli se hymiö.
:) Voi elämän kevät.
Ja yksin kertaisen laskutoimituksen perusteellakin jos se lämpölaajeneminen on puolitoista kertaa enemmän kuin normaali rakenneteräksen niin se silloin myös venyykin ja reilusti. Pakoputkena se venyy eli laajenee useita senttejä. Joka kyllä myös näkyykin. Austeniittisen rosterin lämpölaajenemis kerroin on 16 kun taas ferriittisen se on vaan 10.
Ja olihan se painensäädin siellä kun tarkkaavainen oli :) Tuohon letkun väliin vaan se haara niin siitä saa hyvin mittauksen ahtomittarille.
:) Voi elämän kevät.
Ja yksin kertaisen laskutoimituksen perusteellakin jos se lämpölaajeneminen on puolitoista kertaa enemmän kuin normaali rakenneteräksen niin se silloin myös venyykin ja reilusti. Pakoputkena se venyy eli laajenee useita senttejä. Joka kyllä myös näkyykin. Austeniittisen rosterin lämpölaajenemis kerroin on 16 kun taas ferriittisen se on vaan 10.
Ja olihan se painensäädin siellä kun tarkkaavainen oli :) Tuohon letkun väliin vaan se haara niin siitä saa hyvin mittauksen ahtomittarille.
Viimeksi muokannut jsahlman, 7.5.2005 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eikö se mittari kannata laittaa siihen takaiskuventtiilin valmiiseen paikkaan
niin ei tarvitse letkuja katkoa?
kuten em. kuvassa on se toteutettu. se kumminkin on vettiilin ja imusarjan välissä se lähtö, mutta saahan letkunkin katkaista jos tahtoo...
niin ei tarvitse letkuja katkoa?
kuten em. kuvassa on se toteutettu. se kumminkin on vettiilin ja imusarjan välissä se lähtö, mutta saahan letkunkin katkaista jos tahtoo...
Viimeksi muokannut tero_v, 7.5.2005 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On niitäö ilmamassamittareita mennyt alkuperäiselläkin suodattimella ettei se niin sanouttua ole että se öljyttävä rikkoo sen mittarin. Öljyttävässä versiossa ei vaan kannata kauheesti sitä öljyä hölvätä siihen suodattimeen.- Eli järkipäässä ja semmoinen kevyt öljysumu vaan. Ja sitten asentaa paikoilleen ja antaa sen rauhassa "kuivua" ja asettua.
joo cat-back on kyseessä... itse asennettu... osat meni heittämällä paikoilleen, ku vaan sai vanhan pois... oli orkkis putki typerästi tehty... yhteläinen edestä asti oli pakko rälläköidä poikki... putken vaihtoon meni n.1h.
kyllä äänet muuttu aikalailla, mutta tarkoitin ettei liikaa huuda ja on vielä sopivan rauhallinen ajella. kyllä se varmaan rupeaa huutamaan ku vaimennin vähä nokeentuu/villat...
Äänetkö ei koventunu ollenkaan? Kyllä ne sais vähän vakiosta koventua.
kyllä äänet muuttu aikalailla, mutta tarkoitin ettei liikaa huuda ja on vielä sopivan rauhallinen ajella. kyllä se varmaan rupeaa huutamaan ku vaimennin vähä nokeentuu/villat...
kutakuinkin...Onko pelkästään äänet/ulkonäkö kyseessä?
Downpipen teettäminen
Tarkoitus olisi teettää downpipe paikallisella firmalla ja nyt täytyisi tietää laipan mitat, mistä putkisto tulee turboon kiinni. Löytyykö tuota tietoa mistään vai pitääkö putkisto purkaa irti ja mitata?
Meinasitkos vaihtaa kattia? Jos kyllä ja alkup. katti on turbossa kiinni, niin ota vanhalta katilta laipat ja lambdan kierteet. Paljonko muuten kustantaa downpipen teko tarvikkeineen...olisi nimittäin itsellänikin tarkoitus tehdä 3" downpipe katilla.
Sen verran olen katsellut että ainakin http://www.a-alt-avgassystem.fi/ löytyy suhteellisen edukkaita jalometallikennoisia highflow katteja ja mikäli joustopätkän haluaa laittaa, niin biltemassa näytti olevan edullisin mitä tähän saakka olen löytänyt. 3" mutkia ja suoraa putkea saa melkein mistä vaan...tuolla konseptilla tarvikkeet n. 300€ (vrt. BSR 3" downpipe cat combo 710€)
Sen verran olen katsellut että ainakin http://www.a-alt-avgassystem.fi/ löytyy suhteellisen edukkaita jalometallikennoisia highflow katteja ja mikäli joustopätkän haluaa laittaa, niin biltemassa näytti olevan edullisin mitä tähän saakka olen löytänyt. 3" mutkia ja suoraa putkea saa melkein mistä vaan...tuolla konseptilla tarvikkeet n. 300€ (vrt. BSR 3" downpipe cat combo 710€)
hei -_JOKE_-!!! laitoin ahtopaine mittarin niin kuin sä ja tyhjäkäynnillä näyttää 0.8bar ja moottori jarrutuksessa -1, tasa ajossa (kierrokset +3500rpm) on miinuksen puolella.... nousee +0,5 vasta kun kaasu on lattiassa ja kierrokset n.4000rpm... rauhallisessa kiihdytykses nousee vaan 0 , eikö tossa ole nyt jotain häikkää??
mittari on autogauge smoke series....
vai kuuluuko sen bensa turbos olla noi?
mittari on autogauge smoke series....
vai kuuluuko sen bensa turbos olla noi?
Tarkoitit kai tyhjäkäynnillä -0.8bar?!
Ei tuossa mitään häikkää ole, ihan oikein pelaa...tyhjäkäynnillä kuuluukin olla pakkasen puolella, eikä nouse plussalle vaikka kuinka polkee parkissa. Moottorijarrutuksessa luonnollisesti pikkasen enemmän vielä pakkasella kun moottori imee alipainetta ja kierrokset ylempänä. Tasakaasullakin kuuluu vielä olla pakkasen puolella, tyypillisesti ehkä jotain -0.6 - -0.4 ellei konetta kuormiteta, esim. ylämäessä. Vakiona ahdot pitäisi nousta tappiin jo kyllä tuossa 2000 kierroksen jälkeen ja tuolloin paineet pitäisi olla n. 0.6 bar. Joskin noissa autogaugeissa huomattu tuollaista +/- 0.1 heittoa. Mutta noin summana, kyllä sulla toimii ihan ok bensavehkeeksi...diisselit sitten taas pelaa erilailla, kierrosten mukaan pelkästään plussalla, noin karkeasti.
Ei tuossa mitään häikkää ole, ihan oikein pelaa...tyhjäkäynnillä kuuluukin olla pakkasen puolella, eikä nouse plussalle vaikka kuinka polkee parkissa. Moottorijarrutuksessa luonnollisesti pikkasen enemmän vielä pakkasella kun moottori imee alipainetta ja kierrokset ylempänä. Tasakaasullakin kuuluu vielä olla pakkasen puolella, tyypillisesti ehkä jotain -0.6 - -0.4 ellei konetta kuormiteta, esim. ylämäessä. Vakiona ahdot pitäisi nousta tappiin jo kyllä tuossa 2000 kierroksen jälkeen ja tuolloin paineet pitäisi olla n. 0.6 bar. Joskin noissa autogaugeissa huomattu tuollaista +/- 0.1 heittoa. Mutta noin summana, kyllä sulla toimii ihan ok bensavehkeeksi...diisselit sitten taas pelaa erilailla, kierrosten mukaan pelkästään plussalla, noin karkeasti.
Laipan mittoja
Toinen tiiviste löytyi, mikä tulee katin jälkimmäiseen päähän, mutta katin ja turbon välistä tiivistettä ei ole kun Laakkosella (16€/kpl). Ei kehtaisi ostaa tiivistettä tuolla hinnalla.
Mistä voisi saada kiinnityslaipan mitat turbon ja katin välille?
Mistä voisi saada kiinnityslaipan mitat turbon ja katin välille?
joo kyllä tarkoitin -0,8bar tyhjäkäynnillä ja kyllä ahdot nousi tappiin ku 5 vahteella 1500rpm:stä polkaisin pedaalin pohjaan ja tarkasti katsoen maksimi on 0,55bar... tuo autogauge smoke on vaan niin pimeä päivällä ettei tarkasti näe... oudoksuin tuota käytöstä, ku oli kokemusta vaan TDi vehkeistä ja niissähän lukemat liikkuu 0 ja max. ahtojen välillä...
johtunee puristuspaineista tuo ero tiisselin ja pensan ahtojen välillä
^siis HÄ?
eiku tarkoitin että diisselis ei ole kaasuläppää niin paineet ei voi mennä miinuksen puolelle ja tos bensa vehkees tuo viisari heitteli siellä sun täällä niin sitä oudoksuin... mutta sitten vasta tajusin, että se läppä vaikuttaa asiaan... että voi ihminen olla joskus tyhmä....
HYVÄT JUHANNUKSET KAIKILLE VAG-KONSERNIN OMISTAJILLE!!!!!!!!!
-
- -
- Viestit: 472
- Liittynyt: 23.7.2003 8:15
Katin poisto
Jos katin jättää kokonaan pois, onko minkälaisia haittavaikutuksia? (lastutettu, yhdellä lambda -anturilla)
Jos katin jättää kokonaan pois, onko minkälaisia haittavaikutuksia? (lastutettu, yhdellä lambda -anturilla)
Ei muuta kuin että vaikea saada leimaan...lambdahan on katissa ennen katin kennoa ja katin poisto ei siis vaikuta mitenkään kunhan muistaa pitää lambdan putkessa.
Enivei en suosittele simonssia, 90:ssä oli sellainen ja hermo meni siihen jatkuvaan pörinään
Mulla ollu vuoden paikallaan, ei moittimista...sanoisin että jopa hiljainen, turbo vaimentaa hyvin.
Kannattaa soitella www.racersplace.fi firmaan ja kysellä parempien kattien hintoja, meidän klubista muutamat sieltä ostivat 3" katteja, merkkiä en muista joku kuuluisa se oli... Mutta hinta ei ainakaan päätä huimannut.
Täälläkin kokolailla edullisia rosterisia jalometallikennolla olevia high-flow katteja ja ilman jalometallikennoa (keraaminen?) vielä halvempia:
http://www.a-alt-avgassystem.fi/
Firma vaan veloittaa kokolailla hyvin toimituskuluja (33€)...oiskohan ketään tuolla suunnalla joka voisi diilata hieman edukkaammin?
http://www.a-alt-avgassystem.fi/
Firma vaan veloittaa kokolailla hyvin toimituskuluja (33€)...oiskohan ketään tuolla suunnalla joka voisi diilata hieman edukkaammin?
aikalailla edullinen olisi itse rakentaa tuo 3" downpipe, ku vertaa valmiisiin, mutta minkälainen hyöty siitä on, ku on vakio turbo? onko hv/vääntö lisäys minkäläinen??
tietenkin jos lotosta voittaa niin vois sinne jonku garrettin laittaa...
http://www.amworks.com
^myös tuolla oli edullisia high flow katteja
pitääkö muuten lambda olla catin lähellä, vai voiko se olla alkuperäisellä paikalla jos ton downpipen tekee?
tietenkin jos lotosta voittaa niin vois sinne jonku garrettin laittaa...
http://www.amworks.com
^myös tuolla oli edullisia high flow katteja
pitääkö muuten lambda olla catin lähellä, vai voiko se olla alkuperäisellä paikalla jos ton downpipen tekee?
minkälainen hyöty siitä on, ku on vakio turbo? onko hv/vääntö lisäys minkäläinen??
Kävin laitatuttamassa uuden softan autoon Doc-Powerilla ennen juhannusta ja samalla otin myös 3' downpipen ja katin ja myös koko putkiston.
Juhannuksen jälkeen vasta asensin putkiston+downpipen
katti ja eron kyllä huomasi selvästi kun oli paremmin virtaavampi putkisto kiinni autossa.
Mitenkäs muuten olette tuon BSR 3" downpipe-cat-combo ja 2,5" BSR putkiston tuosta katin jälkeen olevasta liitoksesta tiivistänyt..?
Kun siinähän menee päivastoin noi putket toisiinsa...(Normaalisti tuleva menee lähtevän sisään, mutta tässä nyt päinvastoin!) Sillä en sitten saa millään sitä tilkittyä.....prkl:.....
Kun siinähän menee päivastoin noi putket toisiinsa...(Normaalisti tuleva menee lähtevän sisään, mutta tässä nyt päinvastoin!) Sillä en sitten saa millään sitä tilkittyä.....prkl:.....
Nyt tuli soiteltua tuonne bsr kauppaan ja tilattua tuo optiflow viltteri
http://www.bsrab.se/products/n369/o12/ ja puhdistus/öljy-kitti http://www.bsrab.se/products/n369/4690111/
Onhan tuosta puhuttu, notta kuiva pitäs olla, mutta toisin taas sitä filtteriä ei pidä sinne öljysankoon pudottaa että se lähtisi siitä suodattimesta liikenteeseen ja siitä sinne MAF:lle
Tilasin myös tuolta samaisesta putiikista BOSH:n By-passin ja setä kertoi, että on paremmat remeleet sisällä kun tuossa -97 mallin boshissa. Pitäisi riittää sinne 225-250hp tienoille tuo.
Seuraava palkkapäivä kun koittaa niin samasta putiikista tarkoitus olisi tilata cat-back putkisto http://www.bsrab.se/products/n369/a127/
Kattoo ny sit miten tuon putkiston pääsee asentamaan kun ei oikein taho mistään täältä monttua löytyä.
Vielä ei ole täältä ruotsin maalta lähettyviltä löytynyt mitään chippaajaa, mutta kesän aikana tuo olisi tarkoitus löytää.
Mitäpä seuraavaksi tuohon, ideoita?
edit: fixailua
http://www.bsrab.se/products/n369/o12/ ja puhdistus/öljy-kitti http://www.bsrab.se/products/n369/4690111/
Onhan tuosta puhuttu, notta kuiva pitäs olla, mutta toisin taas sitä filtteriä ei pidä sinne öljysankoon pudottaa että se lähtisi siitä suodattimesta liikenteeseen ja siitä sinne MAF:lle
Tilasin myös tuolta samaisesta putiikista BOSH:n By-passin ja setä kertoi, että on paremmat remeleet sisällä kun tuossa -97 mallin boshissa. Pitäisi riittää sinne 225-250hp tienoille tuo.
Seuraava palkkapäivä kun koittaa niin samasta putiikista tarkoitus olisi tilata cat-back putkisto http://www.bsrab.se/products/n369/a127/
Kattoo ny sit miten tuon putkiston pääsee asentamaan kun ei oikein taho mistään täältä monttua löytyä.
Vielä ei ole täältä ruotsin maalta lähettyviltä löytynyt mitään chippaajaa, mutta kesän aikana tuo olisi tarkoitus löytää.
Mitäpä seuraavaksi tuohon, ideoita?
edit: fixailua
avarampi downpipe ja jalometallikennolla oleva high-flow katti... se vaikuttaa jonkin verran 10-15hp/10-20nm jotain tollasta kuulemma
Bsr:ltä on tulossa tuo 3" dowpipe kans http://www.bsrab.se/products/n369/a129/
Mitä olet nyt itse saanut aikaseksi tähän mennessä passattiisi? Onko putkisto muuttunut ääneltänsä?
Kuka myy noita tuotteita suomessa?
Prostreet näyttäisi ainakin downpipeä myyvän, joten kannattaa kysellä sieltä myös cat-backia ja tuolta bsr:ltä saa tilattua suomeenkin kamaa. Soittaa tuohon Ruotsin pääpaikan numeroon niin siellä lontoon murre taittuu ihan hyvin.
edit: ne jotka on tuon bsr:n passattiinsa asentaneet niin valottaisitteko ihmisiä jotka miettivät kuumeisesti putken ostoa että onko passatissa läheskään noin herrasmiesmäisen kuuloinen kun tuossa volvossa:
http://video.google.com/videoplay?docid=-4914475360459016811&q=bsr&pl=true
Eikös Doc-Powerilta saa BSR hiluja? http://www.doc-power.com
ne jotka on tuon bsr:n passattiinsa asentaneet niin valottaisitteko ihmisiä jotka miettivät kuumeisesti putken ostoa että onko passatissa läheskään noin herrasmiesmäisen kuuloinen kun tuossa volvossa:
ei itsellä ainakaan... tuo tais olla joku vapari volvo, ku turbo vaimentaa ääniä... täytynee kattoo sitten kun ja jos heitän koko katilla vesilintua, ku sekin vaimentaa ääniä
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
e-hyväksyntä voi olla tiukimman katsarin mielessä.
Jossain näin tekstiä että AKE:n kanta olis jotain sen suuntaista että kunhan alkup. katalysaattori on paikallaan niin muiden pakoputkiston osien katsotaan vaikuttavan niin vähän päästöihin että niistä ei välitetä.
Mutta eikös täälläkin joku joskus kertonut että ei menny simonsin (?) putkisto läpi kun puuttui e-merkintä? Sai muistaakseni hyvään hintaan sitten Supersprintin putkiston tilalle?
Jossain näin tekstiä että AKE:n kanta olis jotain sen suuntaista että kunhan alkup. katalysaattori on paikallaan niin muiden pakoputkiston osien katsotaan vaikuttavan niin vähän päästöihin että niistä ei välitetä.
Mutta eikös täälläkin joku joskus kertonut että ei menny simonsin (?) putkisto läpi kun puuttui e-merkintä? Sai muistaakseni hyvään hintaan sitten Supersprintin putkiston tilalle?
sytytysvahvistin
"Tuo sytytysvahvistin ei sittan ole huvin vuoksi siinä suodatinkotelon kyljessä, vaan suodatinkotelon ilmavirta jäähdyttää sitä. Sen vuoksi vahvistin on kiinni siinä rivotetussa alumiiniklimpissä."
itse ajattelin laittaa vapari ja poistaa vakiokotelon kokonaan. Mitä tolle sytytysvahvistimelle kannattaa sitten tehdä?
itse ajattelin laittaa vapari ja poistaa vakiokotelon kokonaan. Mitä tolle sytytysvahvistimelle kannattaa sitten tehdä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa