Millä kiillottaa vanteen kiiltävä rosteri reuna+osuma :(
Valvoja: ffp jäsenet
Millä kiillottaa vanteen kiiltävä rosteri reuna+osuma :(
Heips!
Vanteena olisi ATP Flash 19" ja kiiltävässä rosteri reunassa on renkaan asennuksen jälkiä (Ovat kyllä omasta mielestä ihan pois hiottavissa, eli eivät ole syviä naarmuja!), mutta millä aineella ja mistä saa...??
Nyt tarvitaan hätäisesti tietoa...!
Käsin vai koneellisesti hiomalla??
Vanteena olisi ATP Flash 19" ja kiiltävässä rosteri reunassa on renkaan asennuksen jälkiä (Ovat kyllä omasta mielestä ihan pois hiottavissa, eli eivät ole syviä naarmuja!), mutta millä aineella ja mistä saa...??
Nyt tarvitaan hätäisesti tietoa...!
Käsin vai koneellisesti hiomalla??
Viimeksi muokannut Murre, 7.8.2006 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EN ole itse asentanut. Ja en vannetta sillä hetkellä niin tarkkaan katsonut, vaan nostin pakun kyytiin!
Asentaja/myyjä kyllä varoitteli niistä lievistä jäljistä! Joten en rupea sen enempään kinaamaan, muuten ei saa alle tänä kesänäkään noita vanteita :( Parempi vaan itse hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä!
Mutta mutta..Nyt olisi vinkit tarpeen!
Asentaja/myyjä kyllä varoitteli niistä lievistä jäljistä! Joten en rupea sen enempään kinaamaan, muuten ei saa alle tänä kesänäkään noita vanteita :( Parempi vaan itse hoitaa asia pois päiväjärjestyksestä!
Mutta mutta..Nyt olisi vinkit tarpeen!
Haapala:
Minkäslaista tuo Rauta-Soinin tuote on? Olen luullut, että siellä myydään vaan pelkkää rauta romua :)
JA varmaan kyseessä taitaa olla porakoneella käytettävä huopalaikka?
Onko nopeudella väliä, ettei tule vahinkoa enempää, koska ei ole tullut aiemmin kiilloteltua juuri mitään koneellisesti..
Minkäslaista tuo Rauta-Soinin tuote on? Olen luullut, että siellä myydään vaan pelkkää rauta romua :)
JA varmaan kyseessä taitaa olla porakoneella käytettävä huopalaikka?
Onko nopeudella väliä, ettei tule vahinkoa enempää, koska ei ole tullut aiemmin kiilloteltua juuri mitään koneellisesti..
Jossain oli kuvia kun joku kiilotti sillä porakoneen rautalanka harja tyyppisellä systeemi päällä, tais olla se 3 koppanen musta ballsdeepsquadista...
Kyllähän ne Soinilla myy kaikkee mahdollista, kävin just viimeviikolla kun piti korottaa sitä limusiinia kun lähettivät jenkeistä lyhyemmän mallin jouset...
Tarviikos niitä muuten lakata tai käsitellä jollain hionnan jälkeen?
Kiitti muuten make viimeisestä, nyt toimii taas hyvin, hävis ne käyntihäiriötkin.
Kyllähän ne Soinilla myy kaikkee mahdollista, kävin just viimeviikolla kun piti korottaa sitä limusiinia kun lähettivät jenkeistä lyhyemmän mallin jouset...
Tarviikos niitä muuten lakata tai käsitellä jollain hionnan jälkeen?
Kiitti muuten make viimeisestä, nyt toimii taas hyvin, hävis ne käyntihäiriötkin.
Jossain oli kuvia kun joku kiilotti sillä porakoneen rautalanka harja tyyppisellä systeemi päällä, tais olla se 3 koppanen musta ballsdeepsquadista...
Ööö, ei me kyllä sellasella mitään kiillotettu! Sen tyylistä käytettiin yhdessä vanteessa ku otettiin lakkoja irti kehästä, mut en oo ees varma et siit on missään mitään kuvaa...
Meillä oli kiillotuksessa tarvikkeina huopalaikka, rättilaikka, sekä sininen ja ruskea hiontapala. Ne löyty Motonetista ja hintaa oli vissiin 15,90€.
e: Pilk.nus, se on ballsdeepcrew ;)
Hieman offtopic:
Korjaavatko vannekorjaamot kuinka hyvin noita rosterireunoja..? Kun olisi yhdet todella harvinaiset vanteet tiedossa, mutta hieman on rosterikantti osunut johonkin, ja sellaisia 1-2 mm syviä naarmuja parissa vanteessa aika pitkällä matkalla. Vanteet on kolmiosaiset ja ovat kyllä purettavissa ja niihin saisi ehkä jostain uusia osiakin, mutta ajattelin jos noita pystyisi korjaamaan..
Eli onko kellään kokemuksia? Pitää varmaan myös soitella tuonne Amrif:lle...
Korjaavatko vannekorjaamot kuinka hyvin noita rosterireunoja..? Kun olisi yhdet todella harvinaiset vanteet tiedossa, mutta hieman on rosterikantti osunut johonkin, ja sellaisia 1-2 mm syviä naarmuja parissa vanteessa aika pitkällä matkalla. Vanteet on kolmiosaiset ja ovat kyllä purettavissa ja niihin saisi ehkä jostain uusia osiakin, mutta ajattelin jos noita pystyisi korjaamaan..
Eli onko kellään kokemuksia? Pitää varmaan myös soitella tuonne Amrif:lle...
Onko nopeudella väliä, ettei tule vahinkoa enempää, koska ei ole tullut aiemmin kiilloteltua juuri mitään koneellisesti..
kyllä sen sitten huomaa kun pyörii liian kovaa, palaa hiukan se vaha mutta lähtee kynnellä pois. eli ei mun mielestä mitään järjetöntä vaaraa. kiillotusseteissä on joissain huopalaikka millä lyödään toista vahaa ja rättilaikka millä toista.
riippuen siitä millasia jälkiä nuo on niin ensin kannattaa varmaan kokeilla esim Glymin kiillotustahnalla. olisko toinen vastaava Autosol tai jotain sinnepäin.. kumpikin toimii ihan hyvin mutta ei noilla tietty oikein naarmut lähde.
jos kiillotus ei riitä ja tarvii hiota niin sitten esim vesihionta ja sen jälkeen täys kiillotus.
Kahta versiota olen rosteri paikkauksessa nähnyt. Jotka toimivat melko hyvin. Eli täyte aineena on käytetty ihan koritinaa (pitää varoa ettei tule rosteriin lämpöjälkiä) ja toisena ihan PlasticPaddingin kemiallista metallia. Jälkimmäinen jää hieman enemmän näkyviin kiillotuksen jälkeen, mutta tuonkin voi huomata ainoastaan jos sen tietää. Itse suosin rosteri osien loppukiillotuksessa AutoSolin "savitahnaa".
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa