A4 ahtopaineet kadoksissa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Goose
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.3.2006 21:09

A4 ahtopaineet kadoksissa

ViestiKirjoittaja Goose » 8.3.2006 21:23

Tommosessa A4 1.8t:ssä puuttuis vähän ahtoja, max nousee 0.4 bar ja autossa on virilastu. Ihmeteltiin tuossa huohotinpötikkää, mikä tulee imuputkeen ja kun siihen puhalleltiin, nii päästää ilmaa läpi molemmista suunnista. Eikös se sillon päästä ahtopaineet pois vai mikä sen toimintaperiaate on? Me paineistettiin tuo imupuoli ja pientä suhinaa kuuluu öljykorkista. Pitääkö sen olla tiivis?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 8.3.2006 23:22

Hukkaportin kalvo tai käyttötanko rikki todennäköisesti. Venttiilin kuuluukin huohottaa molempiin suuntiin. Ja öljykorkki aina hieman pihisee

Goose
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.3.2006 21:09

ViestiKirjoittaja Goose » 8.3.2006 23:34

Kiitoksia! Pitääpä tarkistaa tuo...

Goose
-
Viestit: 3
Liittynyt: 8.3.2006 21:09

ViestiKirjoittaja Goose » 9.3.2006 17:04

Otettiin ahtopaineen säätöventtiilistä hukkiksen letku irti nii kyllä paineet nousee. Mitenkähän sen venttiilin toiminnan vois tarkastaa? Vaihettiin siihen menevien letkujen paikkaa, eikä vaikutusta paineisiin.

turbofriik
-
Viestit: 73
Liittynyt: 18.2.2004 19:32

ViestiKirjoittaja turbofriik » 9.3.2006 17:32

Oiskohan ahtopaineenohjausvena (n75) jäänyt jumiin ja ohjaa kaiken paineen kellolle, jossei auto millään varaohjelmalla ole.

harald
-
Viestit: 241
Liittynyt: 26.3.2005 22:59

ViestiKirjoittaja harald » 9.3.2006 22:55

Antaako Vag-Com virheitä? Tämä kertoo jos varaohjelmalla (safe-mode). Arvaan että
kaasuläppä.

Onko hukkiksen tanko kiinni? Otat siitä otteen ja ravistat, välystä ei pitäisi tuntua vaan
sen tulis olla kiinteä.

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 10.3.2006 10:17

Kääntyisin tuon n75:n puoleen ensimmäiseksi, joko särki tai johto poikki kuin itsellänikin oli. Piikkipaine käy 0.4 ja tasaantuu 0.3. Näkyy vikalistalla ja vaikka 9V paristolla voi testata venaa, pitäisi naksahtaa kun antaa virtaa. Ilman virtaa letkujen "yhteys" on auki turbon kompressiopesältä hukkaportin kellolle ja kun antaa virtaa, niin yhteys pitäisi olla turbolta imuputkeen...kuten turbofriik tuolla asian jo ilmaisikin :) Hukkaportti aukeaa n. 0.3 barissa...

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 10.3.2006 19:06

pitäs kans ottaa oma auto oikein kunnon tutkintaan, ku ei nouse paineet yleensä enää yli 0.8bar, pitäs olla 1.2bar. ja joskus nostaa vaan 0.5 bar ja ku päästää kaasun ja kokeilee uudestaa niin sit menee 0.8bar.

yks päivä paineet nousi tavallisesti siihen 0.8bar ja 4000rpm kohdalla jo tippu 0.5bar päästin kaasun ja polkaisin uudestaan niin piti paineet 1bar 6000rpm asti...

ja vielä se 2000-3000rpm välinen huojuntakin löytyy täyskaasu kiihdytykses.
mukava ajettava tää mu pasuuna toimii aina ku huvittaa :)

AK1
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 14.12.2005 9:20

ViestiKirjoittaja AK1 » 7.4.2006 15:08

^Saitko tuon ahtopaineen huojunnan jo poistettua? Mulla leonissa(auq) sama vika. Vaihdettu forgen bypass eikä ahtovuotojakaan pitäis olla (paineistettu). ajettu vaan 27tkm. upsoluten lastu. vagcomilla ei vika koodeja.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 7.4.2006 20:24

en... toimii miten toimii... pitäs kokeilla vaihtaa palikkaa.
tänään kävin kattomas vikamuistin, mut ei siel ollu ku lämpötila anturista jotain... pitäs koittaa vaihtaa n75 uuteen... sitä se epäili ainakin tuohon paineiden sekoiluun. maffi toimi ainakin ku se nyppäs piuhat irti ja kävi ajeleen jollain ohjearvoilla, niin ei vaikuttanu mitenkään.

gti 98
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.9.2003 8:29

ViestiKirjoittaja gti 98 » 9.4.2006 13:53

Samanlaista ahtojen puutetta/huojuntaa selvittelin omasta kotterosta (a4 aeb vm 96) ja kokeilin vaihtaa kaikki osat, mitkä voisi vikaa aiheuttaa, mutta turhaan.. Ahdot huojuu vakiohjelmallakin, mutta lastulla ne vain korostuu..
Eli vika saattaa korjaantua ohjelman hienosäädöllä, mutta minä ratkaisin ongelman apexin avc-r ahtopaine säätimellä.. Nyt ahdot pysyy vakaana ja nykimiset/ huojunnat postui saman tien..

pr0ton

ViestiKirjoittaja pr0ton » 13.4.2006 18:56

Minkäslainen homma tollanen AVC-R on asentaa?

gti 98
-
Viestit: 35
Liittynyt: 17.9.2003 8:29

ViestiKirjoittaja gti 98 » 14.4.2006 21:55

Auton oma N75 otetaan pois käytöstä, kuitenkin sähköisesti jätetään paikalleen, ettei ecu ala herjaamaan mitään.. Apexin korvaava venttiili tilalle.. Ahtopaine anturi paikalleen ja muutama apexin sähköjohdon kytkentä auton omien antureiden rinnalle.. (Kaasuläpän asentotieto, nopeuspulssi, rpm,+ ja -)

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

1.8t ja hermot menee!

ViestiKirjoittaja tero_v » 22.4.2006 19:23

tänää taas tutkin autoa (lastutettu) ku ei paineet nouse yli 0.8bar ja joskus ei siihenkään (1.2bar pitäs olla) ja 2000-3000rpm välillä paineet huojuu. tein seuraavat hommat.

-> vika koodien luku (oli lämpötila anturi hajalla)
-> paineistus 0.5bar (ja löytynyt vuoto korjattu maffin ja turbon väliltä. ei vaikutusta)
-> vaihdoin uuden n75 ja lämpötila anturin (ei vaikutusta)
-> by pass tarkistettu ja ehjä on
-> kokeilin ajaa ilman n75:sta, niin sit paineet nousi 1.3-1.5bar eikä huojunu paineet.
-> akunkenkä irti vartiksi ja takaisin (ei vaikutusta)
-> niin ja käyttöautolla ne otti maffin johot irti ja kävi ajamassa jollain ohjearvoilla, niin siinäkään ei kuulemma ole vikaa...

auto toimi lastutuksen jälkeen monta kk moitteettomasti, mut joskus syksyllä alkoi 2000-3000rpm välinen huojunta ja sitten marraskuussa katos paineet ja sen jälkeen ei ole toiminut edes hetkellisesti...

mitähän voisi vielä testata/tarkistaa? kenties lambda tai jotain muita antureita?

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 24.4.2006 20:55

eikö kellään tule mitään tutkinnan kohdetta mielee?

-_Joke_-
-
Viestit: 789
Liittynyt: 23.7.2003 15:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja -_Joke_- » 24.4.2006 22:35

Ihan lonkalta heittoja: Bensan suodatin, tankin korkki, bensahöyryjen aktiivihiilipömpeli, tulpat.

Toisaalta, Karala tuumasi minulle että huojuminen on jokseenkin ominaisuus...mutta että paineet on hukassa, ei kuitenkaan sovi tuohon yhtälöön.

Eipä silti, minulla tekee osakaasulla jokseenkin samaa, saattaa tiputtaa paineita osakaasukiihdyksessä 0.2-0.3 bar aivan yllättäen ja tuntuu kuin meno loppuisi siihen ja samantien nostaa paineet takaisin...en ole stressannut, odottanut että joku ratkaisee ongelman :)

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 25.4.2006 20:29

sain karalalta neuvon, että laittaa painemittarin lampdan tilalle ja katsoo paljo on pakopainetta, jos on enemmän ku 0.3baria niin on katti tukossa. ja jos ei ole niin sitten turbo irti ja tutkimaan hukkaportin tankoa... toivottavasti on katti tukossa, nii ei tartte koko autoo purkaa.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 27.4.2006 22:41

äsh!!! pakopaine oli vaan 0.2bar, eli katti on auki... täytyy vissiin seuraavaksi ottaa turbo irti prkl!

EDIT: on kkk03 aika hyväs kunnos :( pakopuoli 3 kohtaa halki ja pakosarja halki, mutta ei läpi asti... no ajaa niin kauan ku hajoo lopullisesti...

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 5.5.2006 22:33

kasasin turbon takaisin, ku hukkaportti toimi niin ku pitää ja nyt auto taas saa mun pään pyörälle, 1-3 vaihteilla max. paine 0.8bar

ja kun kiihdyttää ylämäkeen 4-5 vaihteella niin paineet nousee 3500rpm kohdalla hiljokseen 1.1bar ja pysyy siellä yli 5000rpm:n

penkitys papereiden mukaan max.paine tavoitetaan 2500rpm ja ne alkaa laskemaan 4000rpm kohdalla ja 5000rpm kohdalla pitäs olla 0.8bar

mikä ihme voi olla ku paineet nousee vaan vedätykses ja ei meinaakkaan laskea yläkierroksilla, niin kuin pitäis? tuo paineiden käyttäytyminen muutenkin vaihtelee niin ihmeellisesti kuukausittain...

edit: nyt mittasin n75 ja poksin välisen yhteyden ja se toimii. samalla tarkistin että lastu on kiinni. joku osa nyt takkuaa ja antaa n75:lle vääriä tietoja ja siitä seuraa hukkaportin väärät auki/kiinni olo ajat. hitto kai se on lähdettävä karalan pajalle. matka vaan on turhan pitkä.

kurati
-
Viestit: 7
Liittynyt: 31.10.2005 21:57

ViestiKirjoittaja kurati » 11.7.2006 0:06

mulla pakopuoli 5 kohtaa halki, hukkiksen läppä melkein irronnut ja akselin väljuus 1-2mm sisään joten uutta turboa tarvitaan....

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 4.8.2006 19:43

nyt käytin autoa karalalla, pientä säätöä ja saatiin auto pelaamaan kohtalaisesti, se vissiin sääti ohjelmaa niin, että ottaa ahtoja herkemmin. nyt kun pikkasen koskee kaasuun niin on ahdot tapissa ja paineet on kohdallaan 1.1baaria entisen 0.8 sijaan, mut jos haluaa saada kunnolla toimimaan, niin joutuu vissiin menemään turbo kauppaan, sitä se ainakin epäili syyksi ku entisellä ohjelmalla paineet katosi.

pakopesä siis kierossa.

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 4.9.2006 21:38

Mulla ollu kanssa tota huojumista puolisen vuotta, ja tänään sitten laukesi turbo(seat leon vt4).
Kaamea ujellus, paineita ei ole yhtään, ja ei, ei ole ahtovuotoja (tarkistettiin).
En tiedä onko akseli poikki, vai laakerit paskana tjsp, mutta eipä tee mieli ajella tuon äänen kanssa. Noo, ollaan viisaampia kun puretaan toi mandariini pois.
Vitutus on suunnaton....

leppala
-
Viestit: 114
Liittynyt: 22.1.2005 20:14

ViestiKirjoittaja leppala » 6.9.2006 22:01

Noniin, ahtimen imupuolen siivestä puuttuu pala, akseli on erittäin kiero, pitkittäis ja päittäisvälyksiä on riittävästi, että se siitä "turbosta".
Ja ohjelmana upsolute...
Voin kertoa, että on erittäin vittumainen homma purkaa turboa tosta nelivedosta, varsinkin huippu työkaluilla ilman nostureita...PERKELE...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa