Gollf GLS -77 Madallus mietintää
Valvoja: ffp jäsenet
Gollf GLS -77 Madallus mietintää
Golffi tuli hankittua ja sitä pitäisi alkaa hieman laittamaan.
Golf on vm. 76/77 GLS 1,6 bensakoneella neliovinen "perheauto"
http://vwgolf-77.blogspot.com/
Auto on ruotsin vientimallia ilmeisesti siksi tuo 1,6 kone.
En ole liiemmin tutustunnut noihin bensakoneisiin VW tuotteisiin, joten toivottavasti täältä löytyy apua projektiin. Omistuksessa on ollut vaan pari dieselkoneista Golffia ja olen vaan TD konetta piristänyt/ehostanut.
Tarkoitus tuosta olisi tehdä kromipuskimillavarustettu "oldskool", joka liikkuu taajamamerkinsisäpuolella. Puskurit tuossa jo onkin paikallaan . Koriltaan tuo on kovapeltinen läpiruostetta ei ole löytynyt ainaklaan vielä pintaruostetta tietysti on. Autolla pitäisi olla ajettu vaan alle 200th katsastut lappujen perusteella ruotsista.
Ensimmäinen huolenaiheeni ja kysymykseni liittyy kaasariin, joka vaikuttaa epäluotettavalta. Hyvinlähtee käyntiin lämpimänä vaan pitää olla kaasupohjassa kun starttaa. Aamulla lähti tyylillä pari pumppausta sitten kaasupohjaan. Kaasutin on SOLex hässäkkä automaatti ryypyllä. Vaikuttaa tosi hässäkältä letkua menee ristiinrastiin konehuoneessa. Auto nykii täydellä kaasulla kovemmalla vauhdilla 90-110???
Tarjolla olisi kaasutin + imusarja, jossa tavalline ryyppy vuosimallista -79, merkkiä en huomannut katsoa vielä. käykö tuo minun autooni tietaiskpö joku? Lähinnä imusarjan sovitus olis kyseessä, kun kaasuttimen kiinnitys imusarjaan on selvästi erilainen. Vai mielipiteet kannattaako edes vaihtaa?? ( Toiveissa olis että tuo olis Weber )
Osien ostoilmoituksia olen jo laatinut ja saanutkin kiitettävästi vastauksia. Kiireiltäni en kaikille välttämättä ole ehtinyt vastata.
Kiitokset kuitenkin kaikille foorukilaisille hyvä foorumi tuntuu olevan
Golf on vm. 76/77 GLS 1,6 bensakoneella neliovinen "perheauto"
http://vwgolf-77.blogspot.com/
Auto on ruotsin vientimallia ilmeisesti siksi tuo 1,6 kone.
En ole liiemmin tutustunnut noihin bensakoneisiin VW tuotteisiin, joten toivottavasti täältä löytyy apua projektiin. Omistuksessa on ollut vaan pari dieselkoneista Golffia ja olen vaan TD konetta piristänyt/ehostanut.
Tarkoitus tuosta olisi tehdä kromipuskimillavarustettu "oldskool", joka liikkuu taajamamerkinsisäpuolella. Puskurit tuossa jo onkin paikallaan . Koriltaan tuo on kovapeltinen läpiruostetta ei ole löytynyt ainaklaan vielä pintaruostetta tietysti on. Autolla pitäisi olla ajettu vaan alle 200th katsastut lappujen perusteella ruotsista.
Ensimmäinen huolenaiheeni ja kysymykseni liittyy kaasariin, joka vaikuttaa epäluotettavalta. Hyvinlähtee käyntiin lämpimänä vaan pitää olla kaasupohjassa kun starttaa. Aamulla lähti tyylillä pari pumppausta sitten kaasupohjaan. Kaasutin on SOLex hässäkkä automaatti ryypyllä. Vaikuttaa tosi hässäkältä letkua menee ristiinrastiin konehuoneessa. Auto nykii täydellä kaasulla kovemmalla vauhdilla 90-110???
Tarjolla olisi kaasutin + imusarja, jossa tavalline ryyppy vuosimallista -79, merkkiä en huomannut katsoa vielä. käykö tuo minun autooni tietaiskpö joku? Lähinnä imusarjan sovitus olis kyseessä, kun kaasuttimen kiinnitys imusarjaan on selvästi erilainen. Vai mielipiteet kannattaako edes vaihtaa?? ( Toiveissa olis että tuo olis Weber )
Osien ostoilmoituksia olen jo laatinut ja saanutkin kiitettävästi vastauksia. Kiireiltäni en kaikille välttämättä ole ehtinyt vastata.
Kiitokset kuitenkin kaikille foorukilaisille hyvä foorumi tuntuu olevan
Viimeksi muokannut ajh, 26.9.2008 8:16. Yhteensä muokattu 20 kertaa.
Kaasarin vaihto siirtyy, oli tuossa varaosa vehkeessä Keihin ja hirveä alipaine letkuhässäkkä. Yritetään pärjätä tuolla Solexilla, eikai siinä muuta vikaa ole kuin, että bensa tuntuu maistuvan. Aamuisin lähtee käyntiin hienosti, eikä huuda tyhjäkäynnilläkään.
Maalaus olisi kai nyt se tärkein vaihe. Lattian tutkiskelua tuli tehtyä viikonloppuna ja ei löytynyt reikiä pohjasta, eli hitsaus hommia ei pitäisi olla. Pitäisi kohtuu pohjatöillä saada tuo maalattua. Eli kunhan ilmat lämpenee pitäis uusi miamiblue (kalsarihousunsininen) saada pintaan.
Maalaus olisi kai nyt se tärkein vaihe. Lattian tutkiskelua tuli tehtyä viikonloppuna ja ei löytynyt reikiä pohjasta, eli hitsaus hommia ei pitäisi olla. Pitäisi kohtuu pohjatöillä saada tuo maalattua. Eli kunhan ilmat lämpenee pitäis uusi miamiblue (kalsarihousunsininen) saada pintaan.
Laitetaanpa näin niitä kuvia kun ei tähän hätään muuta keksinyt:)
Kuvasta poiketen olen ehtinyt lisävalot jo poistaa ja takaoveen on lista löytynyt.
http://i78.photobucket.com/albums/j120/ ... /Golf3.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j120/ ... /Golf2.jpg
http://photos1.blogger.com/blogger/3387/2851/1600/Golf1.jpg
Kuvasta poiketen olen ehtinyt lisävalot jo poistaa ja takaoveen on lista löytynyt.
http://i78.photobucket.com/albums/j120/ ... /Golf3.jpg
http://i78.photobucket.com/albums/j120/ ... /Golf2.jpg

http://photos1.blogger.com/blogger/3387/2851/1600/Golf1.jpg
Viimeksi muokannut ajh, 30.5.2006 15:15. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Projekti etenee
Maalarin kanssa on sovittu aikataulusta, eiköhön tuossa vapun jälkeen ole uusi maali päällä. Vanteet ja madallus pitäisi nyt sitten vaan saada ennen maalausta.
Pari kysymystä on taas herännyt. Mistähän tuohon saisi uudet ovitiivisteet, kun kuskin puolen ovista on aika vienyt osan tiivisteistä?
Osaisko joku sanoa voiko tuohon 1,6 koneeseen vaihtaa suoraan uudemmasta koneesta kärjettömän jakajan, että sais nuo epävärmat kärjet pois??
Maalarin kanssa on sovittu aikataulusta, eiköhön tuossa vapun jälkeen ole uusi maali päällä. Vanteet ja madallus pitäisi nyt sitten vaan saada ennen maalausta.
Pari kysymystä on taas herännyt. Mistähän tuohon saisi uudet ovitiivisteet, kun kuskin puolen ovista on aika vienyt osan tiivisteistä?
Osaisko joku sanoa voiko tuohon 1,6 koneeseen vaihtaa suoraan uudemmasta koneesta kärjettömän jakajan, että sais nuo epävärmat kärjet pois??
Kärjetön tarvii sen ohjauselektroniikan ja toisen puolan, mutta mitenkään paha se ei ole tehdä. Jokusen johdon joutuu kytkemään, että saa pelaamaan. Noin vanhaan ei varmaan voi lyödä suoraan johtosarjaa sulakeboksiin, joten juotoksilla uudet vedot virtalukolta. Johtosarja kannattaa ottaa, niin on helppoa kytkeä se "sytkäboksi" ja hall ilman kikkailuja. Jakajista en ole 100% varma, miten ne menevät.
Tuo nettiauton ilmoitus on laitettu vaan siks , että sain kuvia tänne sivulle.
En keksinyt "kiireessä" muutakaan:)
Eli ei ole oikeasti myynnissä. Vanteet pitäisi hakea tänään.
Ongelma oli vanteen koko 14" vai 15", mutta olen päätynyt tuohon 14":aan kun löyty sopivan ikäiset BBS:än vanteet.
Projekti etenee saa nähdä mitä tulee.
En keksinyt "kiireessä" muutakaan:)
Eli ei ole oikeasti myynnissä. Vanteet pitäisi hakea tänään.
Ongelma oli vanteen koko 14" vai 15", mutta olen päätynyt tuohon 14":aan kun löyty sopivan ikäiset BBS:än vanteet.
Projekti etenee saa nähdä mitä tulee.
http://www.photobucket.com <- 20 Mt , http://album.fotosafe.com/fi/index.html <- 200 Mt (riittää kun kirjottaa album.fotosafe.com, ei toiminu toi linkki muuten)
Tuo jousien pituus taitaa selvitä vaan kokeilemalla, saa nähdä viitsinkö siihen alkaa.
Mitkä pultit tuoss Golffissa?
Olisko M12 x 1,25, 1,50 vai 1,75oikea? Ei muistumieleen mikä tuo kierrenoissa on?
Mitkä pultit tuoss Golffissa?
Olisko M12 x 1,25, 1,50 vai 1,75oikea? Ei muistumieleen mikä tuo kierrenoissa on?
Viimeksi muokannut ajh, 24.10.2006 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf -77 vakiopultti on M12x1.5x20. kolmen millin levikkeeen kanssa käy kolmosgolffin M12x1.5x23.5.
Itse tilasin viime kesänä Saksasta kaiken varalle 10 mm keskittävät levikkeet ja 35 mm pultit, mutta hätäpäissäni möin levikkeet pois ja pultit jäivät. Voi olla, että 10 mm alkaa olla rajoilla omilla pulteilla.
Itse tilasin viime kesänä Saksasta kaiken varalle 10 mm keskittävät levikkeet ja 35 mm pultit, mutta hätäpäissäni möin levikkeet pois ja pultit jäivät. Voi olla, että 10 mm alkaa olla rajoilla omilla pulteilla.
Madallusjouset on saatu eteen paikallee hyvin ne sinne sopi, vaikka uskonpuutetta meinasi ensin olla. Madallusta tuli maltillisesti nyt näyttäs n. -20-25mm eli taitavat olla ns. " sport" jouset Golffiin, mutta katotaan ja mitotaan kun on ollu paikallaan vähän aikaa.
Nyt pitäis sitten saada kampeerikulmat kohillee pitää yrittää kotikonstein näin aluksi kun ei tiedä pitääkö tolppia vielä irrotella. Oisko tuohon hyviä neuvoja??
Nyt pitäis sitten saada kampeerikulmat kohillee pitää yrittää kotikonstein näin aluksi kun ei tiedä pitääkö tolppia vielä irrotella. Oisko tuohon hyviä neuvoja??
EIlen sain hyvän vihjeen oikein läjästä kromipuskureita, varmistus soitto tietenkin ensin, että puskimia löytyy. Sitten eikun matkaan ja hyvältä näytti läjä päin romuautoja. Lähdettiin sitten etsimään puskureita ja kuinkas kävikään ei löytynyt yhtään puskuria harmi olivat ilmeisesti menneet viime sysynä paalaukseen. Muisti petti omistajalta no ei siellä tyhjin käsin tarvinnut käydä meni sentään rengas puhki:) Onneksi ei ollu vielä uudet renkaat alla.
Vanhat keskikupit/kromilätkä peltivanteisiin siellä näytti olevan en tiedä pitäiskö nuo käydä hakemassa ei ole kyllä kiinnitys klipsejä muissa vanteissa ku vararenkaassa.
Vanhat keskikupit/kromilätkä peltivanteisiin siellä näytti olevan en tiedä pitäiskö nuo käydä hakemassa ei ole kyllä kiinnitys klipsejä muissa vanteissa ku vararenkaassa.
Jokunen vuosi sitten ostin noita kromikapseleita klipseineen Volkkarin tiskiltä. Kierros maksoi siihen aikaan ~70e nykyrahassa. Löytyneeköhän enää sieltäkään?
Tässä pari versiota...
http://www.lumenition.com/PMA50ins.pdf
http://www.freetechnics.fi/karjeton.htm
http://www.lumenition.com/PMA50ins.pdf
http://www.freetechnics.fi/karjeton.htm
Yllätys löytöjä tein viikonloppuna kokonainen rullaava -78 golffi löyty, käyttökelpoista tavaraa ei enää paljon ollu, mutta täydelliset KROMIpuskimet löyty.
Etupuskuri muuten hieno, mutta siinä on ne pakolliset lisävälojenreiät. Takapuskurissa hieman siistimistä, mutta pääasia että on kumilistat vilkut ja ehjät muovipäädyt.
Projekti on edennyt taas jonkinverran muutenkin takaluukku on vaihtunut täysin ehjään kun tuossa alkuperäsessä on ikävä vekki, Lattia on puhdistettu maalattu ja massattu. Ei löytynyt yhtään reikää pohjasta hienosti on säilynyt pohja tuossa.
Maalausta odotellaan ehkä jo viikolla 21 olis uusimaali päällä, pohjatyöt aloitetaan ensi viikolla vain kolme pientä ruoste reikää pitää korjata.
Nuo madallus jouset taidan vielä vaihtaa -40mm:iin.
MISTÄ löytyis tuohon vanhaan vanhaan mk1:een madallusjouset.
Etupuskuri muuten hieno, mutta siinä on ne pakolliset lisävälojenreiät. Takapuskurissa hieman siistimistä, mutta pääasia että on kumilistat vilkut ja ehjät muovipäädyt.
Projekti on edennyt taas jonkinverran muutenkin takaluukku on vaihtunut täysin ehjään kun tuossa alkuperäsessä on ikävä vekki, Lattia on puhdistettu maalattu ja massattu. Ei löytynyt yhtään reikää pohjasta hienosti on säilynyt pohja tuossa.
Maalausta odotellaan ehkä jo viikolla 21 olis uusimaali päällä, pohjatyöt aloitetaan ensi viikolla vain kolme pientä ruoste reikää pitää korjata.
Nuo madallus jouset taidan vielä vaihtaa -40mm:iin.
MISTÄ löytyis tuohon vanhaan vanhaan mk1:een madallusjouset.
Tuon kärjellisen sytytyksen aattelin ite korvata optisella sytytyksellä...tähän menessä halvin 150€. Kellään kokemuksia?
Tekniikan maailmassa oli joskus -83 rakennusohje tuollaisesta optoerottimella toteutetusta mallista. Itsekin sellaisen rakensin polon jakajaan ja hyvinhän se pelitti.
Ei siihen osat monta silloista kymppiä maksaneet.
Projekti etenee hitaasti, mutta varmasti....
Pohjientekoa aloitellaan ruostetta onneksi löytynyt todella vähän. Katsastus painaa päälle ja ajeleenkin haluttas, onhan tuota rapattu jo kohta parikuukautta.
Mistähän tuohon löytäis uuden tuulilasintiivisteen ja siihen kromisen lukkolistan???
Weberikin ( DGV 32/36) on hankittu ja pari imusarjaa saa nähdä miten tuon kaasarin saa sovitettua tuonne pellin alle
Kuvia etenemisestä ja tilanteesta
http://vwgolf-77.blogspot.com/
Pohjientekoa aloitellaan ruostetta onneksi löytynyt todella vähän. Katsastus painaa päälle ja ajeleenkin haluttas, onhan tuota rapattu jo kohta parikuukautta.
Mistähän tuohon löytäis uuden tuulilasintiivisteen ja siihen kromisen lukkolistan???
Weberikin ( DGV 32/36) on hankittu ja pari imusarjaa saa nähdä miten tuon kaasarin saa sovitettua tuonne pellin alle
Kuvia etenemisestä ja tilanteesta
http://vwgolf-77.blogspot.com/
Auto maalarin tallissa purettuna alkutekijöihin ja eikun taas kasaamaan ilman maalausta..prk...
Katsastusaika perjantaina ja ei ehdi sitä ennen maalata, ja kun Ruotsissa ollaan on järjestelmä kivikaudelta tuo katsastus aika pitäny varata 2kk sitten ja nyt jos haluan uuden menee uusi aika elokuun puoleen väliin:) Tietenkin auto on sinne asti ajokiellossa.
Tietty tuossa on vähän huonoa tuuriakin kun maalarilla ollu kiireitä....
Katsastusaika perjantaina ja ei ehdi sitä ennen maalata, ja kun Ruotsissa ollaan on järjestelmä kivikaudelta tuo katsastus aika pitäny varata 2kk sitten ja nyt jos haluan uuden menee uusi aika elokuun puoleen väliin:) Tietenkin auto on sinne asti ajokiellossa.
Tietty tuossa on vähän huonoa tuuriakin kun maalarilla ollu kiireitä....
Hyvinhän se projekti on etenemässä silti...
Ainakin tuolla mainostetaan tiivisteitä aika moneen paikkaan:
http://www.faroutparts.com
Tuoltakin voisi niitä tiedustella / tehdä hakuja
http://www.vw-classicparts.de/
Tietysti ihan volkkarin varaosamyynistä vois kokeilla onneaan. Ja tiätysti ebay.
Noita etu- ja takalasin sekä takasivulasien kromilistoja kaipailisin itsekin, ETKAn mukaan varaosanumero olisi niille kaikille sama:
255 853 305
Kuinkas se on sama kaikille ikkunoille ( pl ovi-ikkunat ), eikös se lista ole kuitenkin muotoon prässättyä muovista tavaraa, jossa kromikiilto on "sisällä"?
Ainakin tuolla mainostetaan tiivisteitä aika moneen paikkaan:
http://www.faroutparts.com
Tuoltakin voisi niitä tiedustella / tehdä hakuja
http://www.vw-classicparts.de/
Tietysti ihan volkkarin varaosamyynistä vois kokeilla onneaan. Ja tiätysti ebay.
Noita etu- ja takalasin sekä takasivulasien kromilistoja kaipailisin itsekin, ETKAn mukaan varaosanumero olisi niille kaikille sama:
255 853 305
Kuinkas se on sama kaikille ikkunoille ( pl ovi-ikkunat ), eikös se lista ole kuitenkin muotoon prässättyä muovista tavaraa, jossa kromikiilto on "sisällä"?
Nyt on sitten tuo " välikasaus" tehty ja katsastettu läpi meni, kaikki "todella" hyvässä kunnossa. Katsastus inssi naureskeli vaan, että onneks ei sada kun on niin paljon puhdasta peltipintaa.
Illalla maalarin talliin ja purkuun jospa tuon sais muutaman viikonpäästä kuumalle kesä asfatille:)
paljon on vielä askretta ja koneprojektia vois alotella talvella, leviää tuo halpa "työauto" tulee vähemmän halpa:)
Illalla maalarin talliin ja purkuun jospa tuon sais muutaman viikonpäästä kuumalle kesä asfatille:)
paljon on vielä askretta ja koneprojektia vois alotella talvella, leviää tuo halpa "työauto" tulee vähemmän halpa:)
auto on saanut maalin jo tuossa heinäkuun aikana. Projekti kuvia ei ole ehtinyt päivittää muiden projektien takia.
Tilanne on kuitenkin nyt se, että ei taida tälle kesälle/syksylle liikenteeseen saada tuota. Kovin oli optimistiset ajatukset tuossa keväällä projektin alettua.
Auto tällä hetkellä omassa tallissa ajokunnossa, mutta pitäis kahvat saada paikalleen ja uusi tuulilasintiiviste. Kahvoja en laita paikalleen ennenkuin olen löytänyt ne suojamuovit niiden alle. Onhan tuolla vähän ajeltu, mutta ei voi jättää yleisellepaikelle noiden puuttuvien kahvojen takia
Tilanne on kuitenkin nyt se, että ei taida tälle kesälle/syksylle liikenteeseen saada tuota. Kovin oli optimistiset ajatukset tuossa keväällä projektin alettua.
Auto tällä hetkellä omassa tallissa ajokunnossa, mutta pitäis kahvat saada paikalleen ja uusi tuulilasintiiviste. Kahvoja en laita paikalleen ennenkuin olen löytänyt ne suojamuovit niiden alle. Onhan tuolla vähän ajeltu, mutta ei voi jättää yleisellepaikelle noiden puuttuvien kahvojen takia
Imusarjan ja muiden osien metsästys jatkuu
tuolla
http://vwgolf-77.blogspot.com/
suuntaa millanen pitäs löytää, että sais tuon Weberin paikalleen.
Kahvojen alle pitäis löytää nuo muovitiivisteet, että sais kahvat paikalleen ja pääsis vaikka ajeleen tälle vuodelle vielä, kun on kuivia kelejä. Oven tiivisteitäkin kaipailisin vanhat kun ei ole enää oikein hyvät. Kahvan ja oven tiivisteet käy II-koppasestakin.
tuolla
http://vwgolf-77.blogspot.com/
suuntaa millanen pitäs löytää, että sais tuon Weberin paikalleen.
Kahvojen alle pitäis löytää nuo muovitiivisteet, että sais kahvat paikalleen ja pääsis vaikka ajeleen tälle vuodelle vielä, kun on kuivia kelejä. Oven tiivisteitäkin kaipailisin vanhat kun ei ole enää oikein hyvät. Kahvan ja oven tiivisteet käy II-koppasestakin.
Blogiin tulee uusia kuvia jahka se päivittyy
http://vwgolf-77.blogspot.com/2006/10/v ... et-14.html
http://vwgolf-77.blogspot.com/2006/10/n ... el_19.html
http://vwgolf-77.blogspot.com/2006/10/t ... in_19.html
Nuo vanteet olis ehkäpä myynnissä, kun suunnitelmiin tullee muutoksia.
BBS:n vanteet mallia en tiedä.
Koko 6,5"x14 et 45, Kumit 185/60
Renkailla ajettu 15km vanteet ehdottomasti suorat
Hintaa en osaa sanoa tarjouksia otan vastaan
http://vwgolf-77.blogspot.com/2006/10/v ... et-14.html
http://vwgolf-77.blogspot.com/2006/10/n ... el_19.html
http://vwgolf-77.blogspot.com/2006/10/t ... in_19.html
Nuo vanteet olis ehkäpä myynnissä, kun suunnitelmiin tullee muutoksia.
BBS:n vanteet mallia en tiedä.
Koko 6,5"x14 et 45, Kumit 185/60
Renkailla ajettu 15km vanteet ehdottomasti suorat
Hintaa en osaa sanoa tarjouksia otan vastaan
http://www.freetechnics.fi/sovitela.htm
Onks tommone sovitelaippa ja kakkosgolffi 1.6 imusarja mahdoton idea? Tuli vaan noin ihan muuten vaan mielee..
Onks tommone sovitelaippa ja kakkosgolffi 1.6 imusarja mahdoton idea? Tuli vaan noin ihan muuten vaan mielee..
On tuo projekti jäänyt vähän vähemmälle huomiolle viime aikoina. Nyt on saatu taas uutta intoa " entisöintiin" Sivulasien ympärille löydetty ja asennettu priimakuntoiset kromilistat
Madallusta on suunnitelmissa. Tuo -40mm ympäriautoa ei ole riittävää. Vinkkejä madallukseen kaipaisin. Coiloverit laitan jos edullisesti löytyy!!
Olisko hyviä vinkkejä siitä miten nuo iskarit sais lyhennettyä? Tai löytyiskö iskareita joissa lyhyempi varsi?
Tuostahan ei ole tarkoituskaan tehdä rata-autoa joten coilovereita en välttämättä tarvitse madallushan on vaan ULKÖNÄÖN vuoksi. Alustan muokkaus kotikonstein olis oikeastaan mielenkiintoisempaa eli vois kokeilla mitä saa kun säveltää itse. Olis hyvä saada tietysti kokemuksia joltain jolla on kokemusta esim iskareiden lyhentämisestä, niin ei tarvis itse tehdä turhia mokia. Isoin ongelma tuntus olevan nuo iskarit, että miten se sais toimiin edes vähän. Sorviahan tuohon tarvitaan, mutta se ei ole ongelma.
Tuntuma/suunnitelma on, että iskareista vois tehdä jopa hieman säädettävätki.
Madallusta on suunnitelmissa. Tuo -40mm ympäriautoa ei ole riittävää. Vinkkejä madallukseen kaipaisin. Coiloverit laitan jos edullisesti löytyy!!
Olisko hyviä vinkkejä siitä miten nuo iskarit sais lyhennettyä? Tai löytyiskö iskareita joissa lyhyempi varsi?
Tuostahan ei ole tarkoituskaan tehdä rata-autoa joten coilovereita en välttämättä tarvitse madallushan on vaan ULKÖNÄÖN vuoksi. Alustan muokkaus kotikonstein olis oikeastaan mielenkiintoisempaa eli vois kokeilla mitä saa kun säveltää itse. Olis hyvä saada tietysti kokemuksia joltain jolla on kokemusta esim iskareiden lyhentämisestä, niin ei tarvis itse tehdä turhia mokia. Isoin ongelma tuntus olevan nuo iskarit, että miten se sais toimiin edes vähän. Sorviahan tuohon tarvitaan, mutta se ei ole ongelma.
Tuntuma/suunnitelma on, että iskareista vois tehdä jopa hieman säädettävätki.
Iskarit vaan sorviin ja varsista kierrettä jatkamaan muutamalla sentillä. Sitten vain halutun korkuiset jouset tolppiin ja paketti nippuun, niin pitäis olla ajettavuudeltaan(kin) varsin mukava paketti. Ainaki nuo tuningalustat joissa valmiiksi lyhyet iskarit, on tähänastisien kokemuksien perusteella olleet täyttä kuraa (kivikovia), kun sitä madallusta ollut edes se 40mm. Mutta eipä nuo Formel K:n coiloverit ole niin hinnan kirossa etteikö edes kokeilla kannattaisi!
Itse useamman sarjan iskareita sorvanneena ja jousia katkoneena voin todeta, että ihan toimivia "virityksiä". Varmasti monessa tapauksessa parempia/turvallisempia kuin halpis madallussarja paketti. Mutta omalla vastuulla sit vaan.. en yllytä laittomuuksiin :)
Jos itelle tuntipalkkaa yms kuluja laskee ni ei toi itse väsäily es välttämättä kannata.
Kyllähän noi laadukkaammat coiloverit ovat se paras vaihtoehto, mutta on noilla halvoillakin pärjätty. Ja virkavallan kanssa tulee paremmin näillä kans toimeen :)
Jos itelle tuntipalkkaa yms kuluja laskee ni ei toi itse väsäily es välttämättä kannata.
Kyllähän noi laadukkaammat coiloverit ovat se paras vaihtoehto, mutta on noilla halvoillakin pärjätty. Ja virkavallan kanssa tulee paremmin näillä kans toimeen :)
Keskustelun herättämiseksi mietiskelin tuota itse tekemistä
Ei aina oikein tunnu järkevältä asentaa kalliita coilovereita autoon jolla ajetaan 1-2th kilometriä vuodessa. Voisin myös kuvitella, että vajaa 300e on paljon rahaa monelle kun useimmitenhän madalluksella haetaan vaan sitä ulkonäköä ajo-ominaisuuksille on aivan sama jos autolla ajetaan tonni vuodessa taajamamerkin sisäpuolella. Asia erikseen on sitten ne jotka radalla ajavat ja muutenkin on käyttöpeli.
Ei aina oikein tunnu järkevältä asentaa kalliita coilovereita autoon jolla ajetaan 1-2th kilometriä vuodessa. Voisin myös kuvitella, että vajaa 300e on paljon rahaa monelle kun useimmitenhän madalluksella haetaan vaan sitä ulkonäköä ajo-ominaisuuksille on aivan sama jos autolla ajetaan tonni vuodessa taajamamerkin sisäpuolella. Asia erikseen on sitten ne jotka radalla ajavat ja muutenkin on käyttöpeli.
Mutta tuo 300€ tuskin jää kauas vaikka asentaisit autoon uudet "madaltamattomat" iskarit ja jouset. Onhan se paljon jos järjellä ajattelee, mutta sillä mentaliteetilla ei kukaan täyspäinen muutenkaan rakentais näitä yli 30 vuotta vanhoja tavis-käyttöautoja :) Mullaki projektin aihiot (2kpl) maksoi yhteensä 500€, mutta pelkkiin vanteisiin on menny jo enemmän rahaa vaikka auto on vielä täysin vaiheessa.
Mulle oli positiivinen uutinen nuo edukkaat vanhan Audi 80:n alustasarjat, ja niistähän mulle jää käyttöön vain etutolpat passattiin ja takapään iskari/jousisetuppi täytyy soveltaa jostain muusta...
Mulle oli positiivinen uutinen nuo edukkaat vanhan Audi 80:n alustasarjat, ja niistähän mulle jää käyttöön vain etutolpat passattiin ja takapään iskari/jousisetuppi täytyy soveltaa jostain muusta...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa