Kokemuksia RC-polttiautoista?
Valvoja: ffp jäsenet
Kokemuksia RC-polttiautoista?
Eli tarkoituksena olisi hankkia RC-polttiauto ja kokemuksia nuista vempeleistä kaipaileisin ennenkuin tulee ostettua. Kaikki kehuu omaansa, kun katselee googlella, mut miten on? Isorenkainen maasturi/pickup olis vissiin monikäyttöisin? Talvi/kesäkäyttöön, hiekalla, nurtsilla jne. Ja mistä kannattaa ostaa? Hintataso taitaa lähteä 300€ ylöspäin? Tarkoitus hankkia ns. hyvä ja edullinen (samassa paketissa). Kiitos vastanneille jo etukäteen!
Ison polttisauton kanssa kannattaa huomioida tilantarve. Auto saattaa kulkea 60...80km/h jolloin ihan pieni alue ei kunnon pyörittelyyn riitä. Lisäksi melutaso on melkolailla kova, joten toimintaa ei kannata harrastaa aivan naapurin ikkunan alla :)
Äkkiseltään katsottuna polttismonstereiden hinnat lähtevät ~400 eutosta. Perus-rattiradio maksaa ~150e, hehkutuslaitteisiin, startteriin ja muuhun tilpehööriin menee helposti toinen mokoma jolloin ollaan ~700e kokonaisbudjetissa. Tonni noihin uppoaa jo melko helposti.
Isorenkaisessa vehkeessä on tosiaan se hyvä puoli, ettei maaston tasaisuudella ole niin väliä.
Edit: HPI Savagea on yleisesti foorumeilla kehuttu: http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=HPISavageKit
Äkkiseltään katsottuna polttismonstereiden hinnat lähtevät ~400 eutosta. Perus-rattiradio maksaa ~150e, hehkutuslaitteisiin, startteriin ja muuhun tilpehööriin menee helposti toinen mokoma jolloin ollaan ~700e kokonaisbudjetissa. Tonni noihin uppoaa jo melko helposti.
Isorenkaisessa vehkeessä on tosiaan se hyvä puoli, ettei maaston tasaisuudella ole niin väliä.
Edit: HPI Savagea on yleisesti foorumeilla kehuttu: http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=HPISavageKit
Jos tosiaan löytyy tilaa ja intoa niin iso monsteri siinä tapauksessa ehdoton. Muista ettei halvalla hyvää saa, joten SS:n kertoma tonni varmastikin on realistinen hinta-arvio kuluille. Pitäminen ei sitten niinkään kallista. RC10.fi:ltä löytyi ketju mielestäni munakkaimmasta monsterista, eli Kyoshon Giga Crusher:sta (2-moottorinen, 5 hv). Kannattaa kattoa ketjussakin mainittu video (vajaa 10 Mt) autosta. Turun Kyosho-toimipisteessä ainakin oli erittäin ystävällinen ja asiantunteva myyjä kun tuossa joulun alla kävin huudattamassa kyseistä autoa itelle. Vielä en kuiten osanut sitä, vaan se jäi harkintaan.
Aikaisempi kokemus on viiden vuoden takaa Kyoshon Baja Beetlestä (?), halppis (noin 300 €) polttomoottori bugi. Hyvä, eli helppokäyttöinen aloittelijalle, tosin tuo oli huonolla vaihteistolla sekä tehoton.
Jos meinaat ostaa jonkin polttiksen niin ota yhteyttä. Vois kehitellä jonninlaista kimppatilausta halvemman hinnan perässä. Toki myös muut asiasta kiinnostuneet :-) Ebayssä näitä näkee kanssa joskus kaupan, hinnat pyörii autoilla lähes samoissa hinnoissa kuin täällä (n. 6-700 € + servot, tikku, startteri, polttoaine yms.)
Aikaisempi kokemus on viiden vuoden takaa Kyoshon Baja Beetlestä (?), halppis (noin 300 €) polttomoottori bugi. Hyvä, eli helppokäyttöinen aloittelijalle, tosin tuo oli huonolla vaihteistolla sekä tehoton.
Jos meinaat ostaa jonkin polttiksen niin ota yhteyttä. Vois kehitellä jonninlaista kimppatilausta halvemman hinnan perässä. Toki myös muut asiasta kiinnostuneet :-) Ebayssä näitä näkee kanssa joskus kaupan, hinnat pyörii autoilla lähes samoissa hinnoissa kuin täällä (n. 6-700 € + servot, tikku, startteri, polttoaine yms.)
Tosiaan, en ole kovin kauvaa harrastanut rceitä, mutta suhteellisen isolla rahalla, joten kalustoa ja perstuntumaa on.
Kyoshon tuotteet on ihan hyvin markkinoitu, hyvin edustettuna, osia saa kivasti.
Mutta faktana taas tuotteet ja osat kalliita, eivätkä ole kovin kestäviäkään, ja tuotteet eivät ole harrastajien keskuudessa kovin arvostettuja. (isosta rc-kaveripiiristä en edes muista ketään kuka ajaisi/lentäisi Koolla).
Ihan ok merkki, noin 10vuotta sitten.
Sitten, nämä nitromoottorilliset on hyviä voimapesiä, mutta varsin tarkkoja säädettäviä, eli säätöä joutuu tekemään a) ilman kosteus, b) ilman lämpötila, c)kuun asento muuttuu, eli lähes aina pientä ruuvausta...
Ja aika monella on harrastus tyssänny siihen että ei ole saanut konetta säätöihin. Mutta jos esim auto on kahdella nitrokoneella, mitä se säätäminen on?
Samoin jos em autossa tahdo voimansiirto kestää, miten se kestää kahdella?
Ja noin RC-polttiksien ilmoitetut teholukemat on aikalailla essonbaaria, jos on penkitetty jostain ~20cc koneesta 5hp, niin jostain 3.5cc pannusta sama teho on aika kaukaa haettua?
Savage on kyllä aika mainio auto, en miettisi kauvaa Koon mallien rinnalla.
Itse nykyään ajan pääasiassa FG merkkisellä 98-bensa-rceellä (26cc, 4hp, raivaussahan kone =). Nykyään autoni on piristelty.
http://jesi.1g.fi/RC/FG/121005_paintjob ... _0204.html Mittasuhteena normi cd-levy ja 10" subi. Helppohoitoinen, voi korjata ilman mikroskooppia ja pinsettejä, on voimaa ja nopeutta.
Puolensa on kaikissa merkeissä ja malleissa ja tämäkin kirjotelma on imoa.
Mullon nykyään tuo fg, sitte muutama helikopteri, pari sähköautoa, ilmatyynyalus ja taitaa olla lentokonekkin.
videoita:
http://www.prc-autoilijat.com/Forums/vi ... t=370.html
http://www.prc-autoilijat.com/Forums/vi ... t=289.html
http://www.prc-autoilijat.com/Forums/vi ... t=284.html
jne.
Kyoshon tuotteet on ihan hyvin markkinoitu, hyvin edustettuna, osia saa kivasti.
Mutta faktana taas tuotteet ja osat kalliita, eivätkä ole kovin kestäviäkään, ja tuotteet eivät ole harrastajien keskuudessa kovin arvostettuja. (isosta rc-kaveripiiristä en edes muista ketään kuka ajaisi/lentäisi Koolla).
Ihan ok merkki, noin 10vuotta sitten.
Sitten, nämä nitromoottorilliset on hyviä voimapesiä, mutta varsin tarkkoja säädettäviä, eli säätöä joutuu tekemään a) ilman kosteus, b) ilman lämpötila, c)kuun asento muuttuu, eli lähes aina pientä ruuvausta...
Ja aika monella on harrastus tyssänny siihen että ei ole saanut konetta säätöihin. Mutta jos esim auto on kahdella nitrokoneella, mitä se säätäminen on?
Samoin jos em autossa tahdo voimansiirto kestää, miten se kestää kahdella?
Ja noin RC-polttiksien ilmoitetut teholukemat on aikalailla essonbaaria, jos on penkitetty jostain ~20cc koneesta 5hp, niin jostain 3.5cc pannusta sama teho on aika kaukaa haettua?
Savage on kyllä aika mainio auto, en miettisi kauvaa Koon mallien rinnalla.
Itse nykyään ajan pääasiassa FG merkkisellä 98-bensa-rceellä (26cc, 4hp, raivaussahan kone =). Nykyään autoni on piristelty.
http://jesi.1g.fi/RC/FG/121005_paintjob ... _0204.html Mittasuhteena normi cd-levy ja 10" subi. Helppohoitoinen, voi korjata ilman mikroskooppia ja pinsettejä, on voimaa ja nopeutta.
Puolensa on kaikissa merkeissä ja malleissa ja tämäkin kirjotelma on imoa.
Mullon nykyään tuo fg, sitte muutama helikopteri, pari sähköautoa, ilmatyynyalus ja taitaa olla lentokonekkin.
videoita:
http://www.prc-autoilijat.com/Forums/vi ... t=370.html
http://www.prc-autoilijat.com/Forums/vi ... t=289.html
http://www.prc-autoilijat.com/Forums/vi ... t=284.html
jne.
Viimeksi muokannut jesi, 5.2.2006 17:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Toi giga crusher on kyllä aivan tajuton vehje kulkemaan.Kaveri osti just joku aika sit tommosen.Saa olla iso tilus missä tolla ajelee,ei mikään pikkukenttä.
Ongelma piilee siinä et kun on kaksi konetta,koneiden täytyy toimia täydellisesti yksiin.Ja jos säädöt menee persiillleen saa olla todella tarkkana säädettäessä uudelleen.Kiva vehje,mutta en ehkä ensimmäiseksi ostaisi ihan tollasta.
Aloittelijan autona crossari mallinen voisi olla passeli.
Ongelma piilee siinä et kun on kaksi konetta,koneiden täytyy toimia täydellisesti yksiin.Ja jos säädöt menee persiillleen saa olla todella tarkkana säädettäessä uudelleen.Kiva vehje,mutta en ehkä ensimmäiseksi ostaisi ihan tollasta.
Aloittelijan autona crossari mallinen voisi olla passeli.
Itse kyllä ostaisin asson polttis trukin http://www.rcpiste.pp.fi/t3kit.html itse olen kyseisellä merkillä ajanut kilpaa viitisen vuotta ja ei ole kyllä ollut mitään pahaa sanottavaa.
Kallis mutta varmasti hyvä ja varaosia saa ja nopeasti.
Ja jos halvempaa, hiljaisempaa, hajuttomampaa, puhtaampaa, pitkäikäisempää halajaa niin suosittelen sähkö autoa.
Kallis mutta varmasti hyvä ja varaosia saa ja nopeasti.
Ja jos halvempaa, hiljaisempaa, hajuttomampaa, puhtaampaa, pitkäikäisempää halajaa niin suosittelen sähkö autoa.
Ainut etu minusta polttiksella on ajoajan pituus eli jos ajattelee että sähkö autolla ajaa maksimissaan 10min todellisuudessa ~7 min (riippuen akuista). Kun taas polttiksella rajana on suurinpiirtein se että kuinkakauan radiossa riittää sähköä.
Sitten sähköautolla on myös se ongelma että on enemmän rikkoontuvia/kastuvia sähköosia eli nopeudensäädin ja moottori.Mutta kun ajattelee kaikkea huoltoa/ säätöä mitä polttiksessa on niin kyllä sähköauto on parempi. Ja sitten kannattaa ottaa myös se huomioon että polttis autonkin moottori menettää potkunsa ja sen vahto maksaa perkuleesti.
Sitten sähköautolla on myös se ongelma että on enemmän rikkoontuvia/kastuvia sähköosia eli nopeudensäädin ja moottori.Mutta kun ajattelee kaikkea huoltoa/ säätöä mitä polttiksessa on niin kyllä sähköauto on parempi. Ja sitten kannattaa ottaa myös se huomioon että polttis autonkin moottori menettää potkunsa ja sen vahto maksaa perkuleesti.
Itse alotin harrastuksen nitroautolla, meinas siinä vähän itkua tulla ekan kymmenen litran aikana. Mutta kaikkeehan oppii.
1/8 crossarit ei ole kovin maastokelpoisia, pihatiellä ja radalla pörrää, mutta jos maastoon mieli tekee, niin sitten ns monsteriautot jää vaihtoehdoksi.
Ja noviiseille, pelkkä nitroauto ei riitä, tarvii tosiaan läjän oheiskrääsää että auton saa edes käyntiin, kuten joku jo vihjas.
Vinkkinä, tiedän yhden sopuhintaisen hyväkuntoisen savagen, kauttani saa yhteystiedot jos kiinnostaa =)
Sähköauto on kyllä aika huoleton, tosin pitää ottaa huomioon että akut ja laturit maksaa hunajaa ja malmia. Juuri hommasin ~200e laturin, toki halvemmallakin pärjää.
Tuo FGeeni kulkee yhdellä tankillisella +-45min, 0.7L tankki.
1/8 crossarit ei ole kovin maastokelpoisia, pihatiellä ja radalla pörrää, mutta jos maastoon mieli tekee, niin sitten ns monsteriautot jää vaihtoehdoksi.
Ja noviiseille, pelkkä nitroauto ei riitä, tarvii tosiaan läjän oheiskrääsää että auton saa edes käyntiin, kuten joku jo vihjas.
Vinkkinä, tiedän yhden sopuhintaisen hyväkuntoisen savagen, kauttani saa yhteystiedot jos kiinnostaa =)
Sähköauto on kyllä aika huoleton, tosin pitää ottaa huomioon että akut ja laturit maksaa hunajaa ja malmia. Juuri hommasin ~200e laturin, toki halvemmallakin pärjää.
Tuo FGeeni kulkee yhdellä tankillisella +-45min, 0.7L tankki.
Viimeksi muokannut jesi, 5.2.2006 20:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja jos ei välitä möyrimisestä vaan haluaa ajaa oikeasti lujaa, suosittelen tutustumaan http://www.traxxas.com/products/nitro/n ... _n4tec.htm . Kaverilla on tuollainen ja vois jopa sanoo, että etenee. Huiput yli 100km/h.
Kyoshon tuotteet on ihan hyvin markkinoitu, hyvin edustettuna, osia saa kivasti.
Mutta faktana taas tuotteet ja osat kalliita, eivätkä ole kovin kestäviäkään, ja tuotteet eivät ole harrastajien keskuudessa kovin arvostettuja. (isosta rc-kaveripiiristä en edes muista ketään kuka ajaisi/lentäisi Koolla).
Ihan ok merkki, noin 10vuotta sitten
Itse en ihan tuota kommenttia allekirjottaisi. Kannattaa muistaa että Kyosholla on ehkä parhaat meriitit polttis crossi puolella. Maailman mestaruuksia 1/8 taisi olla prahaimmillan jopa 6 putkeen oliko 97-03. Itse jos ostaisin vain pihatie nurtsi käyttöön niin varmaan jonkin näköinen stadioni trucki olisi oma valinta. Ne on sentään suunniteltu vielä ajettaviksi nuo monstrit yleensä vaan näyttämään hyvältä. Eli kyosholla olisi ihan fiksu vaihtoehto Inferno ST. Suureksi osaksi Kyoshon kamat on kyllä samaa ämpärimuovi laatua kuin Tamiya yms muuta tavaratalo Rc autot.
Ite hommaisin kyllä Team Losin monsterin luultavasti saisi huomattavasi kyoshoa enemmän rahalle vastinetta http://www.teamlosi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0015 Ihan vaan siitä syystä että viimeiset omat sähköcrossi kilpa-autot oli Loseja ja olin kyllä täysin tyytyväinen. Ja pitää sitä Suomalaista insinööri työtä tukea (En tiedä kuinka suurelta osin tämä vehkeen osalta mutta ainakin osittain). Varmasti myös Asson vehkeet on laadukkaita ja tarjoavat kyllä ylivoimaisen varaosa palvelun Suomessa. On tullut kyllä monella merkillä (Asso, Losi, Schumacher, Yokomo, Tamiya, Kyosho, Corally, Xpress) kilpaa ajettua ja kaikissa on omat ollut omat hyvät ja huonot puolensa.
Jotta ajeminen olisi nautittavaa niin ohjauslaitteisiin kannattaa panostaa valitsi minka vehkeen tahansa. Eli kunnon rattiradio ja tarpeeksi nopeat servot. Koska niillä halpis paketti kamoilla ei tuu kun vihaseksi. Radiota kannattaa väijyä käytettynä.
Kyllä minä lähtisin polttista hakemaan ja etenkin monteria. Pystyy ajamaan melkien missä vaan. Ei tarvi etsiä mitään ratoja. Kaveri osti sähkö monsteri Traxxas Emaxxin joulun tienoolla. Sain parit testit sillä ajella ja sitten ostin itselle Savage 25 käytettynä.
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_pr ... roduct=835
Tosin se ei ole vakio vaan siinä on 4.6 motti, 3 vaihdetta ja vähän muutakin viriosaa. Lisäksi on erittäin mukavaa kun varaosat ovat melko edullisia. Kyoshossa tuskin näin on?
Kaverini ajeli muutamat lenkit sillä ja nyt se osti pari viikkoa sitten Savage 4.6SS. PIti sen verran enempi tuosta minun polttiksesta ja voimasta kuin omastaan.
On tuo kyllä ihan pirun hauska laji ja ei nuo säädötkään mitään mahottomia ole. Talviajo tosin tuo ihan uusia haasteita kuten lumi joka tukkii ilmanputsarin... Tulispa kesä ja pääsis kunnolla tolla ajelemaan.
Juuri auennut Savage foorumi:
http://www.phpbbserver.com/savage/index ... rum=savage
Kuvia omasta lelusta:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_pr ... roduct=835
Tosin se ei ole vakio vaan siinä on 4.6 motti, 3 vaihdetta ja vähän muutakin viriosaa. Lisäksi on erittäin mukavaa kun varaosat ovat melko edullisia. Kyoshossa tuskin näin on?
Kaverini ajeli muutamat lenkit sillä ja nyt se osti pari viikkoa sitten Savage 4.6SS. PIti sen verran enempi tuosta minun polttiksesta ja voimasta kuin omastaan.
On tuo kyllä ihan pirun hauska laji ja ei nuo säädötkään mitään mahottomia ole. Talviajo tosin tuo ihan uusia haasteita kuten lumi joka tukkii ilmanputsarin... Tulispa kesä ja pääsis kunnolla tolla ajelemaan.
Juuri auennut Savage foorumi:
http://www.phpbbserver.com/savage/index ... rum=savage
Kuvia omasta lelusta:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/
Mulla ei oo polttiksista muuta kokemusta, kuin kaverin kyoshosta, joka kyllä on lähes joka ajelun jälkeen haettu hinurilla pois.. :) Ja toisella tyypillä on hobaon hyper 7 krossari, joka on aika pätevä vehje..
Jos minä nyt vaihtaisin sähköautosta polttikseen, ostaisin Traxxasin revon tai jaton. Nykyinen auto on traxxasin rustler sähköauto, joka kyllä kulkee harjattomalla lehnerin moottorilla enemmän kuin multa löytyy ajotaitoa.. :)
Jos minä nyt vaihtaisin sähköautosta polttikseen, ostaisin Traxxasin revon tai jaton. Nykyinen auto on traxxasin rustler sähköauto, joka kyllä kulkee harjattomalla lehnerin moottorilla enemmän kuin multa löytyy ajotaitoa.. :)
Kyosholla(kin) voi ajella
En tiedä muista, mutta ainakin meitin kerhon pojannössit on jo 4 vuotta ajellu noilla Kyoshon 1/10 Infernoilla. Jopa -30 pakkasessa tuntuvat toimivan. Ylivieskan Kärkkäinen toimittaa hyvin varaosia ja kaikkea saa. Varaosien hyvä saatavuus ja toimintavarmuus ainakin tossa kerhomuotoisessa ajelussa on tärkeintä. Parin viikon päästä siirrytään sitten 1/8 kokoluokkaan isommalla Infernolla & Subarulla. Kovemmilla alukytkinpaloilla pitäis alkaa kulkeen aivan eri tavalla ... ",).
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Itsellä noin reilun vuoden kokemus Kyoshon Mad Force monsterista, eipä ole hirveästi tullu ajeltua kun on aina p**kana!! En kyllä suosittele kyseistä laitetta kenellekkään. No eipä siitä toisaalta hirveästi tullu maksettuakaan :) Tiedä sitten kun se on ready-set auto että onko ne jo valmiiksi heikompia :) Hyvää autossa on tehokas moottori ja tankinkoko. Alusta on aivan liian vetelä ja heikko, iskarit korkkaa heti jos hyppää hiukankin enemmän, kytkin tarvii olla tarkasti säädössä ,muuten se palaa. vetarit ei tahdo kestää jne , ja ne varaosat ovat TODELLA kalliita. Olen ajatellut kyllä vaihtaa johonkin muuhun laitteeseen, rupeaa tuon K päivät olevat luetut :)
Entäs tälläinen? Yhden jälleenmyyjän ehdotus:
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_pr ... NITEKKKP17
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_pr ... NITEKKKP17
Sillähän minä kysyinkii. Varmaan aika huonosti. Viimex oon ajanu Nikko-autolla n. 20v sitten... Siinä ei tehot hummannu. :) Eli nelikko on ykkönen?!
Toinen vaihtoehto mikä olis kaverilla hyllyssä -> HPI Savage 25 RTR ja tilauksesta vaikka -> Savage 3.5 RTR joka olis käytettynäkin tarjolla.
Toinen vaihtoehto mikä olis kaverilla hyllyssä -> HPI Savage 25 RTR ja tilauksesta vaikka -> Savage 3.5 RTR joka olis käytettynäkin tarjolla.
Toi mun FG on takaveto ja varsin tehokas, nelivetosen savagen jälkeen vähän pitkin hampain hommasin auton, mutta hauskahan tuo on.
Mutta jokatapauksessa ajan koittaessa, päivitän nelivetoiseksi.
savagen 25 malli on "wanhentunut", 3.5 on vähä tehtaan puolesta tuunattu jo. (käytetty joutilas 3.5 sava löytyy edelleen kaveripiiristäni ;)
Mutta jos tosiaan on hiuka enemmä pelinappulaa taskussa, fgeet on hauskoja ja helppoja.
Ottakaa toki autoja/paketteja vertaillessa että nitroauto tarvii pakillisen romua että sen saa käyntiin.
Itse tein rc-harrastuksen alussa heti ekseliin taulukkoa johon _kaikki_ kulut mitä aiheeseen liitty, toki eritellen jne. ~300-400e menee helposti oheistauhkaan, jos alottaa ns tyhjältä pöydältä.
Ja taas jos nitroauto maksaa ~500, siihe muutama satku päälle, ollaa lähellä jo FGeiden hintoja.
Mutta jokatapauksessa ajan koittaessa, päivitän nelivetoiseksi.
savagen 25 malli on "wanhentunut", 3.5 on vähä tehtaan puolesta tuunattu jo. (käytetty joutilas 3.5 sava löytyy edelleen kaveripiiristäni ;)
Mutta jos tosiaan on hiuka enemmä pelinappulaa taskussa, fgeet on hauskoja ja helppoja.
Ottakaa toki autoja/paketteja vertaillessa että nitroauto tarvii pakillisen romua että sen saa käyntiin.
Itse tein rc-harrastuksen alussa heti ekseliin taulukkoa johon _kaikki_ kulut mitä aiheeseen liitty, toki eritellen jne. ~300-400e menee helposti oheistauhkaan, jos alottaa ns tyhjältä pöydältä.
Ja taas jos nitroauto maksaa ~500, siihe muutama satku päälle, ollaa lähellä jo FGeiden hintoja.
Tässä pari päivää näitä vehkeitä katteltuani hyvä vaihtoehto piha suditteluun olisi Schumcherin Havoc: http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=1333
Näyttäisi varsin hyvin suunnitellulta ja pätevältä luokassaan varsinkin kun katsoo videoita missä tuo peli on toiminnassa: http://rckingdom.co.uk/mam/index.php?option=com_content&task=view&id=162&Itemid=114
Ite en antaisi nelivedolle piha käytössä paljoa painoarvoa enkä myöskään useammalle vaihteelle. Enemmän rikkoutuvia osia, liikaa painoa ja kalliimpi hankinta hinta. Tommoisillä truckki renkailla saa varmasit tarpeeksi pitoa jo pelkästään takavetoisenakin.
Näyttäisi varsin hyvin suunnitellulta ja pätevältä luokassaan varsinkin kun katsoo videoita missä tuo peli on toiminnassa: http://rckingdom.co.uk/mam/index.php?option=com_content&task=view&id=162&Itemid=114
Ite en antaisi nelivedolle piha käytössä paljoa painoarvoa enkä myöskään useammalle vaihteelle. Enemmän rikkoutuvia osia, liikaa painoa ja kalliimpi hankinta hinta. Tommoisillä truckki renkailla saa varmasit tarpeeksi pitoa jo pelkästään takavetoisenakin.
Kolmen auton kokemuksella (tallessa enää rata-auto) voin sanoa, että hommaa kerralla kunnollinen ja varaa rahaa osien uusimiseen. Ainakin crosseilla, kyosho inferno mp6, osia kului kiitettävää tahtia.
Jos olisin nyt hommaamassa autoa ja tietäisin vain leikkiväni sillä, tilaisin jenkeistä jonkun valmiiksi kasatun monsterin jossa on myös pakki. Pakki siksi, että autoa on ikävä lähteä kääntämään esim. 100m päästä kun se on karannut päin puuta.
Jos olisin nyt hommaamassa autoa ja tietäisin vain leikkiväni sillä, tilaisin jenkeistä jonkun valmiiksi kasatun monsterin jossa on myös pakki. Pakki siksi, että autoa on ikävä lähteä kääntämään esim. 100m päästä kun se on karannut päin puuta.
Mulla on tällanen.
Gallonan ajaneena olen samaa mieltä, harrastus on hauska muttei halpa :)
Kantapään kautta tulee opittua monenlaista...
Ensimmäinen lisähankinta ehdottomasti fail-safe palikka, jos sellainen ei kuulu vakiovarusteisiin.
Meinasi nimittäin hieman harmittaa, kun sisäänajon jälkeen auto karkas kantomatkan ulkopuolelle kaasu pohjassa n.70km/h.
Seuraukset olivat kohtuullisen tuhoisat. Autosta hajos diffi, pytty, kaksi vetoakselia ja kori meni poikki :/
Auto oli edullinen, mutta varaosiin on mennyt kohta toinen mokoma...
Gallonan ajaneena olen samaa mieltä, harrastus on hauska muttei halpa :)
Kantapään kautta tulee opittua monenlaista...
Ensimmäinen lisähankinta ehdottomasti fail-safe palikka, jos sellainen ei kuulu vakiovarusteisiin.
Meinasi nimittäin hieman harmittaa, kun sisäänajon jälkeen auto karkas kantomatkan ulkopuolelle kaasu pohjassa n.70km/h.
Seuraukset olivat kohtuullisen tuhoisat. Autosta hajos diffi, pytty, kaksi vetoakselia ja kori meni poikki :/
Auto oli edullinen, mutta varaosiin on mennyt kohta toinen mokoma...
Nou hernees, mainostan lisää =)
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=350477
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53305
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=350477
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=53305
hieman ohi autoista, mutta rc kumminkin.
~200e rtr kopterilla leikkimistä:
http://jesi.5cyl.net/RC/tmp/vids/twiste ... y_jesi.avi
Hyvä peli, helppo ja mukava lentää, suosittelen.
~200e rtr kopterilla leikkimistä:
http://jesi.5cyl.net/RC/tmp/vids/twiste ... y_jesi.avi
Hyvä peli, helppo ja mukava lentää, suosittelen.
Viimeksi muokannut jesi, 10.4.2006 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 26.1.2006 13:23
Minulta ääni Traxxas REVOlle (monsterina kauppaavat). Ostin viime kesänä tuollaisen ensimmäiseksi polttikseksi ja hyvin on pelittänyt. Kestää pirunmoista rääkkiä ja mitään en ole saanut siitä vielä rikki, vaikka noin 70km/h oon pari kertaa sillä pöpelikköön/metsään/ojaan ajanutkin... Ainoastaan siihen kuomuun on tullut naarmu jos toinen... Autossa on 2 vaihdetta ja en ole kuullut mitään pahaa sanaa vaihteistosta eli toimii hyvin. Auto maksoi noin 600 euroa +kaikki muut hilppeet eli yhteensä noin tonnin joutu pulittamaan. 2 kaveriani osti samaisen auton minun jälkeen ja tyytyväisiä hekin ovat olleet...
Ja taas iski kopterikuume päälle :)
Joskus pienempänä on tullut kopteria kerjättyä, mutta lentsikan sain. Muutaman epäonnistuneen lennätysyrityksen jälkeen harrastus on jäänyt sikseen. Nyt 10 vuotta vanhempana voisi taas jotain kokeilla.
Mitesn tuollainen sähkökopteri toimii ulko-olosuhteissa? Tuulta ei varmaankaan saa paljoa olla?
Joskus pienempänä on tullut kopteria kerjättyä, mutta lentsikan sain. Muutaman epäonnistuneen lennätysyrityksen jälkeen harrastus on jäänyt sikseen. Nyt 10 vuotta vanhempana voisi taas jotain kokeilla.
Mitesn tuollainen sähkökopteri toimii ulko-olosuhteissa? Tuulta ei varmaankaan saa paljoa olla?
Mikäs tuo on malliltaan?Hyvä peli, helppo ja mukava lentää, suosittelen.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Väittäisin silti lennokin oleavn helpompi kuin kopteri.
Joku ylätasoinen siiveketraineri vaan, niin pääse alkuun.
Jos ei pelkää rakentamista, suosittelen ehdottomasti Flairin Magnattilaa (rakennussarja). On sen verran hidaslentoinen laitos, ettei ihan helpolla lähde hanskasta. Kokeneelle tosin kömpelö, mutta mielestäni hienon näköinen :-)
Joku ylätasoinen siiveketraineri vaan, niin pääse alkuun.
Jos ei pelkää rakentamista, suosittelen ehdottomasti Flairin Magnattilaa (rakennussarja). On sen verran hidaslentoinen laitos, ettei ihan helpolla lähde hanskasta. Kokeneelle tosin kömpelö, mutta mielestäni hienon näköinen :-)
SS:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prod ... grpid=5007
Pirkanmaalla kopteria myy: www.boystoys.fi (tosin ei taida olla wepissä em. tuotetta, mutta kysymällä pitäis löytyä).
Infoa, manuskaa, videoo:
http://www.jperkinsdistribution.co.uk/d ... tivepage=1
Tuo on tehtaalla säädetty ja koelennetty, eli ensilennot käy kivuttomasti.
Lauvantaina tuolla ulkona surrasin, jos on tyyntä menee ok, tuulenpuuskissa ei riitä voima muuhunkuin alas tulemiseen.
Eihän tuo mikään pro blingbling ole, mutta imho haukkuu kyllä hintansa.
Tonnilla saa kaikkinee hyvän sähkökopterin, kun kokoluokka kasvaa, ei ole isoa merkitystä hinnalla siihen että saako polttiksen vai sähkön. Toistaiseksi itse käytän sähkövehkeitä, kun niillä voi huolettomammin pörrätä hallissa tai olkkarissa =)
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prod ... grpid=5007
Pirkanmaalla kopteria myy: www.boystoys.fi (tosin ei taida olla wepissä em. tuotetta, mutta kysymällä pitäis löytyä).
Infoa, manuskaa, videoo:
http://www.jperkinsdistribution.co.uk/d ... tivepage=1
Tuo on tehtaalla säädetty ja koelennetty, eli ensilennot käy kivuttomasti.
Lauvantaina tuolla ulkona surrasin, jos on tyyntä menee ok, tuulenpuuskissa ei riitä voima muuhunkuin alas tulemiseen.
Eihän tuo mikään pro blingbling ole, mutta imho haukkuu kyllä hintansa.
Tonnilla saa kaikkinee hyvän sähkökopterin, kun kokoluokka kasvaa, ei ole isoa merkitystä hinnalla siihen että saako polttiksen vai sähkön. Toistaiseksi itse käytän sähkövehkeitä, kun niillä voi huolettomammin pörrätä hallissa tai olkkarissa =)
http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_pr ... HPI9CSQP17
kenelläkään kokemuksia tollaisesta?
Myös vaihtoehtoja saa antaa..
kenelläkään kokemuksia tollaisesta?
Myös vaihtoehtoja saa antaa..
Enpäs ole aikaisemmin huomannutkaan että tällä foorumilla keskustellaan tämänkin kokoluokan vehkeistä, itse olen noin 12 vuotta harrastellut. Tällä hetkellä omasta tallista löytyy C8 TP10 M8 luokan autot sekä vielä yksi ducati 999r. Jos jollekin jäi epäselväksi nuo luokat niin hieman kuvia löytyy sivuiltani: http://www.kolumbus.fi/p.eki/
Oma suosikkini on ehdottomasti C8 autot niissä on ääntä sekä ominaisuutta vaikka muille jakaa, tässä pari vuotta vanhani (2003) kyosho evolva jolla olisi vielä tämä tuleva rata-kausi ajaa.

Oma suosikkini on ehdottomasti C8 autot niissä on ääntä sekä ominaisuutta vaikka muille jakaa, tässä pari vuotta vanhani (2003) kyosho evolva jolla olisi vielä tämä tuleva rata-kausi ajaa.

Onko tiedossa jotain edullisempaa RC-kauppaa ulkomailla josta on luotettava tilata osia? Lähinnä HPI Savage osat kiinnostaisivat. Menin ryssimään mäntäni todella typerällä tavalla ja pitäisi tehdä nyt täysi konepoka. Samalla jos tilaisi kaverin kanssa läjän varaosia ja optio-osaa. Jos vaan löytyisi edullinen vaihtoehto Hobbylinnalle, joka juuri nosti hintojaan... esim. K4.6 motti 197€ -> 250€? Verkkosivuilla vielä vanhat hinnat.
Hippi: aikoinaan kyselit tuosta HPI mt2 autosta, hommasin taannoin itselleni tuosta sen SS-version, olen todella tyytyväinen.
Levis: juuri tänään tuli enklantista HPI osia, kun hobbylinna ei oikeen palvele enään. (pätevä myyjä siirtyi toisen liikkeen leipiin).
http://www.modelsport.co.uk/ tuolta kamat tuli.
Ei kukaan tarvis pikkusta nelivetosta sähköautoa? =)
http://jesi.5cyl.net/asso.jpg
http://jesi.5cyl.net/RC/rc18t/tmp/osat.avi
Tuon kokoinen, renkaita, vanteita ja koppia on useita.
Tuo kulkeepi 100-130kmh, riipuen käytetyistä välityksestä ja akusta..
En suoranaisesti ole myymässä, mutta kaapit pursuaa RC-kamaa ja jostain on luovuttava joskus.
Levis: juuri tänään tuli enklantista HPI osia, kun hobbylinna ei oikeen palvele enään. (pätevä myyjä siirtyi toisen liikkeen leipiin).
http://www.modelsport.co.uk/ tuolta kamat tuli.
Ei kukaan tarvis pikkusta nelivetosta sähköautoa? =)
http://jesi.5cyl.net/asso.jpg
http://jesi.5cyl.net/RC/rc18t/tmp/osat.avi
Tuon kokoinen, renkaita, vanteita ja koppia on useita.
Tuo kulkeepi 100-130kmh, riipuen käytetyistä välityksestä ja akusta..
En suoranaisesti ole myymässä, mutta kaapit pursuaa RC-kamaa ja jostain on luovuttava joskus.
Viimeksi muokannut jesi, 18.6.2006 23:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
driftaus tai muutenvaan apukuskiks:
http://rc10.fi/viewtopic.php?p=174292
http://rc10.fi/viewtopic.php?p=174292
Tässä hieman kuvia tämän päivän ajeluista, muutama ihan tyylikäskin kuva joukossa. Oli hieman vaikea tuollaista vekotinta saada edes etsimeen...
Tässä onnistuneimmat, kuvat n. 1mb kpl:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20015.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20016.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20017.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20030.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20043.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20069.jpg
Muutama lisää: http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/
Suosittelen lajia ehdottomasti ja Savagea ekaksikin autoksi. Kestää ihan järjetöntäkin rynkytystä. Tosin jos ajaa osaa, nii kai se heikompikin auto välttää :)
Tässä onnistuneimmat, kuvat n. 1mb kpl:
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20015.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20016.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20017.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20030.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20043.jpg
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/R ... %20069.jpg
Muutama lisää: http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/RC/
Suosittelen lajia ehdottomasti ja Savagea ekaksikin autoksi. Kestää ihan järjetöntäkin rynkytystä. Tosin jos ajaa osaa, nii kai se heikompikin auto välttää :)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa