Tuli sitten hankittua KW:n inox-linet mallia variante 1.
Tässä on ilmeisesti joku pieni ruuvi jolla säätö lukitaan.
Jokin kuusiokoloavaimella kiristettävä ilmeisesti.
Voisiko joku selventää missä tämä ruuvi on, sillä nyt korkeus on passeli mutta vielä pitäisi saada lukittua korkeus.
Ihanne olisi jos jollain olisi kuva, josta voisi havainnoida lukitusruuvin sijainti.
Kiitos!
Alustan kiristysruuvi
Valvoja: ffp jäsenet
^ Siihen voisi varmaan laittaa kierrelukitetta, esim. Loctite-merkillä on monta vaihtoehtoa. Kysy jostain "alan liikkeestä" esim. pultti&mutteri -kaupasta tai laakeriliikkeestä sopivaa tököttiä. Osaavat neuvoa oikean vahvuista kamaa kun kerrot minkälaiseen käyttöön se tulee.
Jos et halua kierrelukitetta käyttää, voisit ainakin vetää tussilla/maalilla viivan pystyyn molempien lautasten yli. Näin pystyt helposti tarkistamaan, ovatko lautaset pysyneet paikoillaan.
EDIT: Ketjun aloittajalle pisteet hilpeästä otsikosta! "Alustan kiristysruuvi" toi ainakin minulle jotain ihan muuta mieleen, esim. yhdestä ruuvista (jäykkyys)säädettävän alustan tjsp. :)
Jos et halua kierrelukitetta käyttää, voisit ainakin vetää tussilla/maalilla viivan pystyyn molempien lautasten yli. Näin pystyt helposti tarkistamaan, ovatko lautaset pysyneet paikoillaan.
EDIT: Ketjun aloittajalle pisteet hilpeästä otsikosta! "Alustan kiristysruuvi" toi ainakin minulle jotain ihan muuta mieleen, esim. yhdestä ruuvista (jäykkyys)säädettävän alustan tjsp. :)
Viimeksi muokannut Wolle, 27.4.2006 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mä pyysin kw:n maahantuojalta toisenkin säätömutterin avaimen (siis sen koukkuavaimen). Pystyy paremmin kiristämään nuo mutterit toisiaan vasten ja helpottaa avaamistakin. Mitenkään älyttömän kireelle noita ei kuitenkaan kannata kiristää.
Kierrelukitetta en kyllä uskaltaisi käyttää, ennemmin vaikka rasvaa...
Kierrelukitetta en kyllä uskaltaisi käyttää, ennemmin vaikka rasvaa...
Mutterit ihan vaan käsin ja kevyesti kiinni. Ei ruuvilukitetta. Tolppaa ei välttättämättä
kannata rasvata ollenkaan, koska silloin mutterit pyörivät herkästi. Mutta ne tolpat
pitää puhdistaa kaikesta heikasta ja pölystä. Jos niitä rasvaa niin kuparitahna tai
vaseliini, minkä voi pyyhkiä pois ennen säätöä.
kannata rasvata ollenkaan, koska silloin mutterit pyörivät herkästi. Mutta ne tolpat
pitää puhdistaa kaikesta heikasta ja pölystä. Jos niitä rasvaa niin kuparitahna tai
vaseliini, minkä voi pyyhkiä pois ennen säätöä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa