mk2 vaihdelaatikko vikaa
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 vaihdelaatikko vikaa
Jep, eli alkoi tuo voimansiirto pitämään mekkalaa pari päivää sitten ja nyt alkoi vaihteet hyppimään pois päältä. Ilmeisesti siis tuo laatikko päätti lähteä eläkkeelle. Onko noissa kenties jotain tehtävissä, esim. laakereiden vaihtoa vai kannattaako sitä samantien jostain koittaa löytää kokonaan uusi laatikko?
Auto siis on golf mk2 gti 16v. Mistäs koneista tuohon nyt käy laatikko?
Onkoha millään tapaa mahdollista rakennella sellanen väliaikaislaatikko esim. 1.6 koneen askista. Vetarinlaipathan noissa ainakin on erilaiset, joten voisiko ne kenties vaihtaa tuosta nykyisestä siihen? 1.6 diesel konekin löytyis askeineen, minkähänlainen laatikko siinä olis.
Auto siis on golf mk2 gti 16v. Mistäs koneista tuohon nyt käy laatikko?
Onkoha millään tapaa mahdollista rakennella sellanen väliaikaislaatikko esim. 1.6 koneen askista. Vetarinlaipathan noissa ainakin on erilaiset, joten voisiko ne kenties vaihtaa tuosta nykyisestä siihen? 1.6 diesel konekin löytyis askeineen, minkähänlainen laatikko siinä olis.
Juu, taitaa olla myöhäistä alkaa enää tuota öljynmäärää tarkastaa kun sellainen mekkala sieltä jo kuuluu, että vaikka sitä sinne lisäisikin niin myöhäistä on. Täytyy se nyt silti vielä todeta kun ehtii tuota laatikkoa tutkimaan.
Just tuossa irroittelin 1.6 koneesta laatikkoa ja täytyy siitä koittaa jonkinlainen väliaikaislaatikko siihen tehdä. Miten lienee tollaisen laatikon kesto tuossa isomman koneen jatkeena? Jos huomenna sais pudotettua ton rikkinäisen pois ja koittais niitä laippoja vaihdella.
Just tuossa irroittelin 1.6 koneesta laatikkoa ja täytyy siitä koittaa jonkinlainen väliaikaislaatikko siihen tehdä. Miten lienee tollaisen laatikon kesto tuossa isomman koneen jatkeena? Jos huomenna sais pudotettua ton rikkinäisen pois ja koittais niitä laippoja vaihdella.
Juu, kyllä toi näköjään on ihan samanlainen. Nyt pääsin niitä tuossa vertailemaan kun sain ton toisenkin irti. Kytkinakselikin oli yllättäen samanpaksuinen (?). En sitten tiedä miten on noiden välitysten laita tossa laatikossa mutta ei niillä nyt niin väliä, kunhan saa auton liikenteeseen.
Selvisi muuten tuon laatikkovian syykin kun otettiin se irti. Kytkinakselin stefa hajonnut ja sitä kautta tullut öljyt pihalle...
Nyt täytys vaan noi vetarinlaipat koittaa saada vaihdetuksi jos sit vaikka huomenna laittaisi sen uuden laatikon paikoilleen.
Millähän ilveellä noi laipat lähtee irti? Ei ole tullut koskaan noita vaihdeltua.
Selvisi muuten tuon laatikkovian syykin kun otettiin se irti. Kytkinakselin stefa hajonnut ja sitä kautta tullut öljyt pihalle...
Nyt täytys vaan noi vetarinlaipat koittaa saada vaihdetuksi jos sit vaikka huomenna laittaisi sen uuden laatikon paikoilleen.
Millähän ilveellä noi laipat lähtee irti? Ei ole tullut koskaan noita vaihdeltua.
Mulla nuo laipat ovat tähän asti ponnahtaneet melkein itsestään irti kun sokan saa pois. Siellä takana kun on melko järeä jousi. Asentamiseen tarvitsee jonkin sortin puristustyökalun, moisen väsää helposti itsekin. Toinen vaihtoehto on käyttää vaikkapa järeää liimauspuristinta jolla laipat puristaa paikoilleen.
Niitä sokkia varten olisi hyvä olla tarkoitusta varten tehdyt pihdit (esim. Biltema 19-444). Toki ilmankin pärjää kun hieman kikkailee.
Se kumipintainen keskilätkä siinä laipan keskellä ei ihan helpolla rikkomatta irtoa, uusi lätkä tulee esimerkiksi Motonetin tiivistepaketeissa joka maksaa ~10e/laippa.
Niitä sokkia varten olisi hyvä olla tarkoitusta varten tehdyt pihdit (esim. Biltema 19-444). Toki ilmankin pärjää kun hieman kikkailee.
Se kumipintainen keskilätkä siinä laipan keskellä ei ihan helpolla rikkomatta irtoa, uusi lätkä tulee esimerkiksi Motonetin tiivistepaketeissa joka maksaa ~10e/laippa.
Joo, tosta 1.6 laatikosta laippa lähti irti itsestään kun sokan sai irti, mutta tosta gti:n laatikosta ei tunnu hievahtavankaan noi laipat vaikka sokat on jo irti. Kai sitä pitää joku ulosvetäjä huomenna jostain lainata, jos noi nyt ei muuten irtoa.
Meisselillä väänsin ne sokat irti. Yksi kappale niitä sokan alla olevia levyjä jo katosi kun ampui aika vauhdilla sen ja sokan sieltä kun meisselillä sitä väänsin :D Seuraavissa tajusin jo pitää pahvilaatikkoa siinä edessä...
Saa nyt nähdä millä ne sinne takas saa...
Noi kumilätkät tosiaan oli vähän hankalat mutta meisselillä lyömällä ne sieltä lähti. Pikkasen ne toisesta reunasta väänty, mutta pihdeillä sai ne suoraksi, joten laitan noi vanhat siihen takas. Tosin ei kai niillä mitään hirveetä merkitystä siinä edes ole jos vaikka jättäisi kokonaan ne sieltä pois.
Meisselillä väänsin ne sokat irti. Yksi kappale niitä sokan alla olevia levyjä jo katosi kun ampui aika vauhdilla sen ja sokan sieltä kun meisselillä sitä väänsin :D Seuraavissa tajusin jo pitää pahvilaatikkoa siinä edessä...
Saa nyt nähdä millä ne sinne takas saa...
Noi kumilätkät tosiaan oli vähän hankalat mutta meisselillä lyömällä ne sieltä lähti. Pikkasen ne toisesta reunasta väänty, mutta pihdeillä sai ne suoraksi, joten laitan noi vanhat siihen takas. Tosin ei kai niillä mitään hirveetä merkitystä siinä edes ole jos vaikka jättäisi kokonaan ne sieltä pois.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En tarkkaan tiedä mikä toi laatikko on, mutta 1.6 kaasari koneen perästä se on.
En nyt ihan ole päässyt vielä kunnolla tuota testailemaan, mutta ykkönen ja kakkonen tuntuu kyllä melkolailla lyhyemmältä kuin entisessä.
Perhana, ajotietokone herkesi näyttämästä öljynlämpötilaa. Minkäköhän piuhan olen vetässyt vahingossa irti?
En nyt ihan ole päässyt vielä kunnolla tuota testailemaan, mutta ykkönen ja kakkonen tuntuu kyllä melkolailla lyhyemmältä kuin entisessä.
Perhana, ajotietokone herkesi näyttämästä öljynlämpötilaa. Minkäköhän piuhan olen vetässyt vahingossa irti?
Sama täällä eli jo vuoden päivät on td:n laatikko ollut "väliaikaiskäytössä" ja tuntuu kestävän. Vitonen on tosiaan näppärä motarilla ajellessa mut muuten en osaa välityksiä vertailla kun auto tuli itselleni laatikkovikasena, joten vanhasta laatikosta ei ole kokemusta.Nuita välityslukuja löytyy muistaakseni esim. korjausoppaasta?
Sekä tietenkin teksteistä:
http://ffp-motorsport.com/tuning/vw_trans.php
http://ffp-motorsport.com/tuning/vw_trans.php
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa