mk2 1.6 (PN) -90 muuttaminen 8v gti:ks?!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

^WatcheR^
-
Viestit: 176
Liittynyt: 20.9.2004 15:16

mk2 1.6 (PN) -90 muuttaminen 8v gti:ks?!

ViestiKirjoittaja ^WatcheR^ » 19.2.2006 23:19

Eli otsakkeen mukainen toimenpide ois mielessä..
pienten laskentojen jälkeen 8v gti:ks muuttaminen tulis paljon halvemmaks ku 16v gti:ks muuttaminen..
ja huhujen mukaan 8v:ssä ois enemmän virityspotentiaalia ja kestäskin kuulemma..
jotenka unohtakaa ehotukset 16v tekniikoista jne.

haluisin siis tietää että mitä suurempaa joutuu vaihtamaan että saa leimalle!?
etujarrut? taka-akseli ja jarrut?
kertokaa kaikkea mahollista mitä tulee mieleen, koska en ole VIELÄ kauheasti asioihin perehtynyt ja ekaa kohdetta vasta rakentamassa, mutta jostakinhan sitä on lähettävä!

tosiaan tekniikka on vissiinkin PN eli sähkökaasari/mekaaninen ruisku..

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 19.2.2006 23:35

ja huhujen mukaan 8v:ssä ois enemmän virityspotentiaalia ja kestäskin kuulemma..

Tuo ei kyllä pidä paikkaansa.

Katoppas tuolta noita vaihdettavia osia.
http://ffp-motorsport.com/tuning/16vswap.php

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.2.2006 0:39

eiks tää kuuluis tonne tekniikkapuolelle kun ei vielä mitään tehdä haaveillaan vaan

ei millää pahal

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 20.2.2006 1:07

Ei tämäkään mitenkään kovin pahalla, mutta "huhujen mukaan" ja "kuulemma"... Suosittelisin polttomoottoritekniikan perusteisiin ja muihin 8v/16v projekteihin tutustumista. Sitten vois lähteä vetämään joitakin johtopäätöksiä.

Anteeksi kärkevä kirjoitusasu. ;)

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 20.2.2006 14:09

mitähän tällanen topikki tekee projektiosastolla?

e: ja IMO, jos ei tiedä edes minkälainen polttoaineen syöttö autossaan on niin ei kannattais ees haaveilla jostai tekniikkaswapeista.
Viimeksi muokannut jamku, 20.2.2006 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 20.2.2006 15:41

Onko auto rekisteröity vähäpäästöiseksi? PN-konehan än vähäpäästöinen ja varustettu katalysaattorilla.

juup87
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.2.2006 18:37

ViestiKirjoittaja juup87 » 18.3.2006 18:32

Jos vaihtaa konetta golfiin niin kannattaa hakea todistus tarvittavista muutoksista VW:n jälleenmyyjältä (esim. laakkonen). Siitä näkee mitä kaikkia tarvittavia muutoksia pitää tehdä. Ja kaiken lisäksi pitää tuo paperi olla mukana kun autoa menee muutoskatsastamaan.

Ja joissain koneisiin (riippuu vuosiluvusta) pitää olla päästötodistus että saa auton vietyä leimalle (kallis ~74€). Tämän saa tietenkin vain maahantuojalta.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 25.4.2006 11:40

Lainataas topiccia.

eli: GU-koneen muuttaminen GTI:ksi? onnistuuko pelkästään kannen vaihdolla (tietysti ruisku yms.) Mitä pitää ottaa huomioon jos nyt moinen operaatio ylipäätään mahdollinen?
Kyseisen gti mootorin konekoodi on EV.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 25.4.2006 13:05

Ilmeisesti GT:tä muuttamassa? Itse jos lähtisin ko. konversiota tekemään, niin en vaihtais kuin kannen ja ehkä kaasarin vaihtaisin weberiin. Ei tarvis todistella inssille mitään ja maksella muutoskatsastuksesta. Jos taas olis kokonainen GTi mistä sais moottorin ja ruiskuhilppeet (pumput ja muut nippelit) niin sitten vois olla ihan mielekästä vaihtaa koko tekniikka ja muutoskatsastaa (ei vaadi muutoksia jarruihin yms.).

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 25.4.2006 17:46

Juu, tuota GT:tä meinasin vähän piristää. Tuossa olis kyllä koko gtin tekniikka(EV) yhdessä korissa kiinni, mutta ajattelin vaan jos siitä tuon kannen ja ruiskulaitteet nappaisin. Jarrujahan tuohon ei tosiaankaan tarvitse laitella.

Eli pitäisi olla ihan "pulttaa kiinni" juttu? ja muuta eroa noissa koneissa ei ole kuin tuo kansi?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 25.4.2006 17:59

Mikään "viritys" automaailmassa ei oo helpompaa kuin GT:n muuttaminen GTI:ksi. Se on ihan bolt-on. Vaihdat kannen vaan ja vähä lasket sitä ja jne.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 25.4.2006 19:54

Jos laitat K-Jetronicin niin GU -> EV menee vaihtoon: kansi, imusarja ja ilmaputkistot, koko ruisku, sen sähköt (melkein kerralla koko moottorin sähköt), bensapumppu ja bensaletkut (myös paluuletku). Ja jos ei ole GT aihio niin sit jarruja yms.

Ei se EV:n kansi ja Weberi minusta huono idea olisi, tehot saisi samoiksi ja työ olisi varmaankin pienempi.

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 26.4.2006 3:27

Tohon 8v virittämiseen liittyen. kyllä 16v kone paljon parempi viritys kohde on joka suhteessa, riippumatta siitä viritätkö turbottamalla vai vaparina. Vähän vaikee laskee tarkkaan, mutta itellä menny noin 1500-2000€ 8v gti koneeseen ja voimaa on reilu 30hp enemmän ja samalla rahalla olisi saanut 16v padasta 50hp enemmän vakioon verrattuna. Tietty samalla summalla jostain turbo vessasta oli repinyt 100hp lisää voimaa... että tiedä sitten onkos tuo vaparin virittäminen niin fiksuu...:)
Viimeksi muokannut Eicca_, 17.5.2006 0:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 26.4.2006 9:24

Ei sinne mitään jarruja tartte laitella vaikka kannen ja ruiskun laittais. Kannen vaihtaminen toisenlaiseen rinnastetaan moottorinvaihtoon, mutta GU ja EV -kannet on ihan samat konstruktioltaan (no imuvena on erikokoinen). Turha homma ruveta vaihtaan koko sähköjä. K-jetin sähköt vaan ottaa EV:stä ja pulttaa ne uuteen koneeseen, satavarmasti pääsee helpommalla työllä. Itte vaihdoin vain bensapumpulta tuloletkun isommaks, paluuletkuna käytin kaasarikoneen vanhaa tuloputkee. Kaasarin vaihtamista ruiskuks ei tartte edes muutoskatsastaa.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1618
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 26.4.2006 9:50

Noniin, kutakuinkin noin^ ajattelin alunperinkin tuon homman suorittaa. Mutta että ei sitten tarvitsisi katsastella? vielä parempi :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Tumi ja 31 vierailijaa