Corrado G60 -90
Valvoja: ffp jäsenet
Corrado G60 -90
Saatiinpa tälle suunnallekin uutta verta vaggirintamalle. Maanantaina Joensuusta kävin hakemassa tämän siis.
Vähän on pientä laittoa (hammastangon stefat, putki vuotaa, kk laakerit ääntää hieman jne..) Mutta muuten on ihan pätevä laite :) Ja kyllä tuon ikäisessä saa hieman ollakin sanomista jo. Ja muutaman euron vikojahan nuo ovat vain.
Todella hyvä tuo on ajaa ainakin. Ja hintaisekseen ihan ok kunnossa muutenkin.
Vähän on pientä laittoa (hammastangon stefat, putki vuotaa, kk laakerit ääntää hieman jne..) Mutta muuten on ihan pätevä laite :) Ja kyllä tuon ikäisessä saa hieman ollakin sanomista jo. Ja muutaman euron vikojahan nuo ovat vain.
Todella hyvä tuo on ajaa ainakin. Ja hintaisekseen ihan ok kunnossa muutenkin.
Viimeksi muokannut Markku M., 3.6.2007 18:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nii, ihan tee-se-itse-kilvet (photoshop) :)
Ja tekniikkaan tulee ajan mittaan jotain pientä ja kivaa.. (abaut parisataa heppaa tavoitteena)
Ulkokuoren ajattelin pitää melkolailla vakiona, kun on kerta noin hyvän näköinen jo originaalina (madallus & vanteet, merkitön maski jne pientä..)
Kyllä se tästä.. :)
Ja tekniikkaan tulee ajan mittaan jotain pientä ja kivaa.. (abaut parisataa heppaa tavoitteena)
Ulkokuoren ajattelin pitää melkolailla vakiona, kun on kerta noin hyvän näköinen jo originaalina (madallus & vanteet, merkitön maski jne pientä..)
Kyllä se tästä.. :)
Mutta ei se kuitenkaan virallinen kilpi ole, näin sanoo AKE:
Edit: Jaa kilpiin tulikin jo selvyys sillä välin kun AKE:n sivuja pengoin :)
Ajoneuvoon voi hankkia erityiskilven, jonka kirjain- ja numeroyhdistelmän voi tietyin edellytyksin valita. Auton ja moottoripyörän erityiskilvessä voi olla kaksi tai kolme kirjainta ja enintään kolminumeroinen luku. Nolla ei voi olla numero-osan alussa eikä ainoana numerona. CD-kirjainyhdistelmä on varattu diplomaattiautoihin.
Edit: Jaa kilpiin tulikin jo selvyys sillä välin kun AKE:n sivuja pengoin :)
Kyllä sillä rahalla saa autoon vaikka mitä muuta hyödyllistä kuin kaksi pelti lappua;D
ALUMIINIlappua ;) hehe
Joo, oli pakko muokkailla fotarilla, kun kilvestä tuon sai tehtyä ;)
tänään vaihtui jopa ihan virallisesti miun nimille tuo.. nyt olen siis _virallisesti_ Corradon omistaja :)
Nii ja niistä vanteista.. Jotku misson "lippiä" ja mielellään 17".. Mut se on näillänäkymin ens kesän juttu.
Otinpa muutaman uuden kuvan geestä :) Tässäpä tämä "onnistunein" otos teidänkin ihailtavaksi.
<poistelinpa näitä vanhoja kuvia>
Maalipinta autossa on aika rajussa kunnossa, pitää kokeilla vaikka vahata sitä jollain kunnon vahalla, jos se siitä kaunistuisi. :) Ja maavaraa on saman verran kuin keskiverto citymaasturissa, mut kaippa se siitä vielä joskus madaltuu ;)
Väri ei oikein pääse näissä kuvissa oikeuksiinsa. Värinä siis tumma helmiäisvioletti. Näyttää kuvissa harmaalta/metallimustalta :P
<poistelinpa näitä vanhoja kuvia>
Maalipinta autossa on aika rajussa kunnossa, pitää kokeilla vaikka vahata sitä jollain kunnon vahalla, jos se siitä kaunistuisi. :) Ja maavaraa on saman verran kuin keskiverto citymaasturissa, mut kaippa se siitä vielä joskus madaltuu ;)
Väri ei oikein pääse näissä kuvissa oikeuksiinsa. Värinä siis tumma helmiäisvioletti. Näyttää kuvissa harmaalta/metallimustalta :P
Viimeksi muokannut Markku M., 15.2.2007 14:04. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
OT
Hmm. Miksi käyttää irc-galleriaa kuvien julkaisutarkoituksiin, kun sitä varten on suoran linkityksen mahdollistavia palveluitakin olemassa.
Esim. www.photobucket.com
/OT
Hmm. Miksi käyttää irc-galleriaa kuvien julkaisutarkoituksiin, kun sitä varten on suoran linkityksen mahdollistavia palveluitakin olemassa.
Esim. www.photobucket.com
/OT
Hmm. Miksi käyttää irc-galleriaa kuvien julkaisutarkoituksiin, kun sitä varten on suoran linkityksen mahdollistavia palveluitakin olemassa.
Esim. www.photobucket.com
Siksi, koska esim. photobucket toimii ihan saatanan hitaasti :D
Ja laitoinpa ton kuvan dna:n serverille kans. Nyt toimii. Aiemmin vaan en jaksanu laittaa :P
Vahasinpa ton eilen ja maalipinta on nyt jopa melkein kiiltävän näköinen..
<ja tämänkin heivasin poissss>
Viimeksi muokannut Markku M., 15.2.2007 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"country-corrado"? :)
Takavalot vaihtoon ja koppa hieman lähemmäs maata. Myös noi RH:n vanteet alkaa näyttää hitsin paljon paremmalta siinä vaiheessa.
Sehän tässä olis ideana. Takavalot, sivuvilkut, alusta ja voimaa :) Eipä tässä vaiheessa muuta. Ehkä vanteet sit ens kesänä..
Kiertokangen laakerit tuli jo vaihdeltuakin. 4. ylempi liuska oli ottanut vähän kipeetä (pinta osittain kulunut puhki), muut kulunu tasasesti vaan. Eipä enää rallattele kone ja kestää öljynpaineetkin :) rok
miika80: Joo, ajoit vissiinkin Tuppuralaan päin perässä, kun olin Graanille menossa? Musta kakkoskoppa GTi thjyyning takavaloilla..? ;)
xite: No toistaiseksi se on säilynyt :D Eli orkkiskaikattimet ja Alpinen CDA-9835R soitin vaan.. Mut kaippa se tästä.. ;) Kunhan saa tuota nyt hieman muuten rakennettua ensin. En ole autohifiä unohtanut vielä :)
xite: No toistaiseksi se on säilynyt :D Eli orkkiskaikattimet ja Alpinen CDA-9835R soitin vaan.. Mut kaippa se tästä.. ;) Kunhan saa tuota nyt hieman muuten rakennettua ensin. En ole autohifiä unohtanut vielä :)
Nonnih, turasinpa takavaloihin tuollaisen pikku muutoksen ;) Älkää säikähtäkö, se on vain savun väristä kalvoa (lähtee noin minuutissa pois) :D
<kuva poistettu>
Omasta mielestäni ei oo ainakaan huonommat ku alkuperäiset. :) Mut mielipiteitähän on yhtä paljon ku ihmisiä.. Nooh, jahka rikastun, niin ostan ne puna/kirkkaat.. :)
<kuva poistettu>
Omasta mielestäni ei oo ainakaan huonommat ku alkuperäiset. :) Mut mielipiteitähän on yhtä paljon ku ihmisiä.. Nooh, jahka rikastun, niin ostan ne puna/kirkkaat.. :)
Viimeksi muokannut Markku M., 15.2.2007 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuossa eräällä parkkiksella kahtelin noita corron valokalvotuksia ihan livenä, ja itseasiassa melko läheltä, kun on niin **tun ahdasta (ainakin lötkölle :) ) ja onhan noi orggis-oranssia paremmat. Mutta silti huutaa krystalleja. Pun/kirkkaat on varma valinta, mutta ehkä myös tummat kyrstallit vois käydä tuon väriseen autoon hyvin...
Nonnih.
Remppailimpa ahtimen tänään. Eli vaihdoin nuo apex-nauhat ja stefat.. Olihan ne nauhat hieman jo kuluneet.
Ei se ahtimen remppaus itse _niin_ paha projekti ole kuin mitä väitetään. Ahtimen jakohihnan ajoituksen kanssa vaan joutui hieman miettimään ;) Mutta kyllä se siitä :)
Tuntus, että vääntää vähän paremmin, mutta ei toi siltikkään oikeen mihinkään mene :) Lisää voimaa saatava.. ;)
Remppailimpa ahtimen tänään. Eli vaihdoin nuo apex-nauhat ja stefat.. Olihan ne nauhat hieman jo kuluneet.
Ei se ahtimen remppaus itse _niin_ paha projekti ole kuin mitä väitetään. Ahtimen jakohihnan ajoituksen kanssa vaan joutui hieman miettimään ;) Mutta kyllä se siitä :)
Tuntus, että vääntää vähän paremmin, mutta ei toi siltikkään oikeen mihinkään mene :) Lisää voimaa saatava.. ;)
Jahas. taas tuli turattua. :D
Eli eilen vaihdeltiin noi etutukivarsien puslat, vakaajan yhdystangot "koiranluut", iskarien yläpään kumit + laakerit ja remontoitiin hammastanko :) Siitähän tuli parempi kuin hyvä. Ajotuntuma parani todella paljon.
Kiitokset tästäkin rempasta kuuluu osaksi työn ja koko rempan osalta tilojen & työkalujen puolesta Autokorjaamo Anssi Hämäläiselle :)
Vielä kun jaksais ton pakoputken paikkailla, niin vois viedä leimalle..
Kyllä se siitä. :)
Eli eilen vaihdeltiin noi etutukivarsien puslat, vakaajan yhdystangot "koiranluut", iskarien yläpään kumit + laakerit ja remontoitiin hammastanko :) Siitähän tuli parempi kuin hyvä. Ajotuntuma parani todella paljon.
Kiitokset tästäkin rempasta kuuluu osaksi työn ja koko rempan osalta tilojen & työkalujen puolesta Autokorjaamo Anssi Hämäläiselle :)
Vielä kun jaksais ton pakoputken paikkailla, niin vois viedä leimalle..
Kyllä se siitä. :)
Kumpi homma on vaikeampi? G-ahtimen huolto vai venttiilinohjurinkumien vaihto? Onko jollain kokemusta kummastakin? Itse olen tehnyt vain jälkimmäisen.
Jaa-a.
Ei toi glaaderin remppaaminen nyt _niin_ vaikeeta ollu, kuin mitä siitä väitetään. Tekee vaa rauhassa, eikä hutiloi, ni mikäs siinä pieleen voi mennä..? Muistaa putsata kaikki osat kunnolla, eikä telo magnesiumspiraalia stefoja vaihtaessa. Kattoo et kaikki osat menee kasatessa paikalleen ja että jako sattuu hammashihnassa kohalleen kasatessa. Ei siinä mitää ihmeellistä. Kannattaa varoa hieman sormiaan sen magnesiumspiraalin laitojen kanssa. On meinaan aika terävät :)
Vaikeusasteeltan varmaanki kutakuinkin sama kuin kannen irroitus/purku/kasaus/paikalleen laitto. Työllisesti helpompi toi ahtimen remppaus.
Voisin väittää ihan rehellisesti, että toi hammastangon remppaus oli 10x v*ttumaisempi operaatio kuin ahtimen remppaus :)
Dodih. :)
Nähtävästi tuo ahtimen remppaus onnistui ihan ok. ;) (ahtoi 0,8bar heittämällä)
Ajotietokone näyttää kutakuinkin saman verran ahtopainetta, eli mistään mittariheitosta ei ole kyse :) Tai sit heittää kaikki mittarit :D
Että se siitä paskanjauhamisesta, että g-ahtimen remppaaminen muka olisi vaikeaa..
Nähtävästi tuo ahtimen remppaus onnistui ihan ok. ;) (ahtoi 0,8bar heittämällä)
Ajotietokone näyttää kutakuinkin saman verran ahtopainetta, eli mistään mittariheitosta ei ole kyse :) Tai sit heittää kaikki mittarit :D
Että se siitä paskanjauhamisesta, että g-ahtimen remppaaminen muka olisi vaikeaa..
Viimeksi muokannut Markku M., 15.2.2007 14:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nonnih.
Nyt on kuva konsolista ja mittarin paikasta. Paska kuva, kun vain nopeesti kävin nappaamassa.
http://kotisivu.dnainternet.net/myyryma ... onsoli.jpg
Ps. Huomaa thjyyning-vaihdekepin nuppi & hiilikuituteippaukset :) Ei jaksanu kaikkee repiä pois, kun on niin pirun hyvällä liimalla laitettu noi teipit. :D Ihan perkeleenmoinen homma tossa liiman pois hankaamisessa :P
Ja kojiksen alamuovit kuskin puolelta uupuu vieläki.. :/
Nyt on kuva konsolista ja mittarin paikasta. Paska kuva, kun vain nopeesti kävin nappaamassa.
http://kotisivu.dnainternet.net/myyryma ... onsoli.jpg
Ps. Huomaa thjyyning-vaihdekepin nuppi & hiilikuituteippaukset :) Ei jaksanu kaikkee repiä pois, kun on niin pirun hyvällä liimalla laitettu noi teipit. :D Ihan perkeleenmoinen homma tossa liiman pois hankaamisessa :P
Ja kojiksen alamuovit kuskin puolelta uupuu vieläki.. :/
Viimeksi muokannut Markku M., 15.2.2007 14:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://koti.phnet.fi/levis/corrado/Sisusta/mittarit.jpg
Samoissa teemoissa ollaan. Olivat jo Saksasta tullessa enkä ole viitsinyt noita poiskaan repiä. Käsijarrunkahvakin on samaa teemaa. Ahtopainemittarille ostin telineen samaa jäljitelmää a-pilariin. Jaksas joskus vaan sen asentaa... Ei ole ihan saman mallinen nääs ku pilari, ni sais lämmöllä leikkiä jos se vaikka muuttas muotoaan paremmaksi.[/quote]
Samoissa teemoissa ollaan. Olivat jo Saksasta tullessa enkä ole viitsinyt noita poiskaan repiä. Käsijarrunkahvakin on samaa teemaa. Ahtopainemittarille ostin telineen samaa jäljitelmää a-pilariin. Jaksas joskus vaan sen asentaa... Ei ole ihan saman mallinen nääs ku pilari, ni sais lämmöllä leikkiä jos se vaikka muuttas muotoaan paremmaksi.[/quote]
Tuohon keskikonsoliin on todella helppoa tehdä mdf- tai vanerilevystä kehyksen mittareille. Sen vielä päällystää nahalla, niin sopii kuin nyrkki nenään paikalleen. Ei tarvitse edes ruuveja, kun se kaukalo on kapeneva.
Itse sahasin moisen vartissa ja apuna käytin sabluunana alkuperäisellä paikalla ollutta kasettitelinettä. Sähkötkin saa valoille suoraan sieltä takaa, koska kasettitelineille tuli valojohto koteloon. Minusta rakaisu on paljon paremman näköinen kun tuollainen mittaritötterö. Malli on kuten Leviksellä.
Itse sahasin moisen vartissa ja apuna käytin sabluunana alkuperäisellä paikalla ollutta kasettitelinettä. Sähkötkin saa valoille suoraan sieltä takaa, koska kasettitelineille tuli valojohto koteloon. Minusta rakaisu on paljon paremman näköinen kun tuollainen mittaritötterö. Malli on kuten Leviksellä.
Ihmisiä/ratkaisuja on monenlaisia ja hyvä niin. Tässä minun ratkaisuni:
Tässä vielä kuva edestäpäin. Mielestäni se sopii tuohon ihan mukavasti.
edestä
Yhtään näkyvää reikää tohon ei tarvinnut tehdä, sillä alkuperäinen kiinnitysrauta on taitettu kaiutin ritilän alle johon se on liimattu/ruuvvattu kiinni. Lisäksi mittari ottaa tuke kojelaudasta. Eikä muuten heilu milliäkään.
kiinnike
yleisilme:
sisus
edit: linkki korjattu
Tässä vielä kuva edestäpäin. Mielestäni se sopii tuohon ihan mukavasti.
edestä
Yhtään näkyvää reikää tohon ei tarvinnut tehdä, sillä alkuperäinen kiinnitysrauta on taitettu kaiutin ritilän alle johon se on liimattu/ruuvvattu kiinni. Lisäksi mittari ottaa tuke kojelaudasta. Eikä muuten heilu milliäkään.
kiinnike
yleisilme:
sisus
edit: linkki korjattu
Viimeksi muokannut Kalle H, 21.9.2005 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Valkonen sisusta on kyllä hieno :) siihen toi kromi sopiikin paremmin kuin tavalliseen harmaaseen.
Itse en laittanu mittaria tuonne, koska se aiheuttaisi ylimääräisiä heijastuksia ääneen myöhempiä suunnitelmia silmälläpitäen.. Ja nuo a-pilarit ja kaiutinpaikat + niiden ympäristö ovat tosiaan varattuina jo muihin asennuksiin.. ;)
Itse en laittanu mittaria tuonne, koska se aiheuttaisi ylimääräisiä heijastuksia ääneen myöhempiä suunnitelmia silmälläpitäen.. Ja nuo a-pilarit ja kaiutinpaikat + niiden ympäristö ovat tosiaan varattuina jo muihin asennuksiin.. ;)
Viimeksi muokannut Markku M., 3.6.2007 18:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
casual: Tuossa sinulle ajoasu :uD
Minulle tulee tuollainen Star Wars henkinen mieleen tuosta. Ehkä vähän UFO tuo sisusta.
http://propmasters.net/product_info.php?products_id=620 löytyy jopa valmis asu.

Minulle tulee tuollainen Star Wars henkinen mieleen tuosta. Ehkä vähän UFO tuo sisusta.
http://propmasters.net/product_info.php?products_id=620 löytyy jopa valmis asu.
Olipa (taas) pikku vikaa Corroosiossa.
Vaihdeltiin Lambda niin alkoi taas rokkaamaan.. ;) Tyhjäkäyntikin taseni entisestään huomattvasti.
Huomenissa eli tänään jos sais vielä säädeltyä sytkän kohdalleen ja pakoputken ehjättyä (eka vaimennin jää pois).
Pitääpä sitten kommentoida vähän soundeja jne.. :)
Ja unta palloon ->
Vaihdeltiin Lambda niin alkoi taas rokkaamaan.. ;) Tyhjäkäyntikin taseni entisestään huomattvasti.
Huomenissa eli tänään jos sais vielä säädeltyä sytkän kohdalleen ja pakoputken ehjättyä (eka vaimennin jää pois).
Pitääpä sitten kommentoida vähän soundeja jne.. :)
Ja unta palloon ->
No jaa.. Riippuu ihan mistä mittaa. Kattohan on melko matalalla, vaikka maavaraa on naapureillekin jakaa :) Esim. kaverin n.50mm madalletussa GSi-Astmassa on katto korkeammalla kuin minun "Country"-Corradossa ;)
Tosiasiahan on toki, että madaltaa tuota voisi. En vain talvea vasten nyt viitti ruveta laskemaan. Katsotaan kevväämmällä sitten, josko sais jonkinnäköistä säädettävää alustaa.. ;)
Tosiasiahan on toki, että madaltaa tuota voisi. En vain talvea vasten nyt viitti ruveta laskemaan. Katsotaan kevväämmällä sitten, josko sais jonkinnäköistä säädettävää alustaa.. ;)
Onhan tässä talven aikana tullu turattua kaikenlaista. lähinnä kaikkea muuta paitsi Raatoa :) hehe
Mut kuva-arvoitus kuitenkin ;)
Mitähän mahtaa olla Corradolle tehty?
:)
Mut kuva-arvoitus kuitenkin ;)
Mitähän mahtaa olla Corradolle tehty?
:)
Kesä tulee, tule sinäkin!
Vaihdeltiin takavaimentaja, joka on tällä hetkellä auton ainoa pönttö (ai mitennii pahat äänet?) Ja eilen Innostuin säätämään sytkää vähän.. Lähtee hieman alempanta vetämään nyt. :)
Nii joo ja tommoset hirmu kesäpallotkin piti ruuvata alle ;) Vielä kun sais ton kenttään ja jotai pientä muutosta ois vielä suunnitelmissa... ;)
Kevätlookkia
Ja edestä vielä..
Vanteet ja renkaat siis takana 16x9" ET15 ja edessä 7,5x16" ET25 :)
Vaihdeltiin takavaimentaja, joka on tällä hetkellä auton ainoa pönttö (ai mitennii pahat äänet?) Ja eilen Innostuin säätämään sytkää vähän.. Lähtee hieman alempanta vetämään nyt. :)
Nii joo ja tommoset hirmu kesäpallotkin piti ruuvata alle ;) Vielä kun sais ton kenttään ja jotai pientä muutosta ois vielä suunnitelmissa... ;)
Kevätlookkia
Ja edestä vielä..
Vanteet ja renkaat siis takana 16x9" ET15 ja edessä 7,5x16" ET25 :)
Jaahas.
Tulipa penkitettyä raato sitten..
Penkki näytti tulokseksi 187hp/288Nm kampiakselilta.
Hevosia oli se mitä oli odotettavissakin, mutta vääntöä oli hieman enemmän.
(yleensähän näistä saadaan n.190hp/270Nm tuommosella virityksellä...?)
ahtopainetta oli virallisten mittalaitteiden mukaan 1.28bar (68mm ap)
Eli ahdin taitaa olla about ehjä sitten. Ja tiedoksi spekuloijille: ahdinta ei ole modattu millään tavalla. täysin alkuperäiskuntoinen, 68mm ahtimen hihnapyörällä.
Ihmettelin vähän tuota ahtopainetta itsekin. Eihän nuo yleensä ole ahtanut kuin sen 1.2bar maksimissan 68mm hihnapyörällä..
Ei huonosti, kun ottaa huomioon mitä autolle on tehty.
68mm ap, lastu, keskimmäinen vaimennin vaihdettu läpivirtaavaksi (nykyään takavaimentimena alkuperäinan pönttö) ja ilmanputsarikoteloon tehty vähän lisää reikää.
Tulipa penkitettyä raato sitten..
Penkki näytti tulokseksi 187hp/288Nm kampiakselilta.
Hevosia oli se mitä oli odotettavissakin, mutta vääntöä oli hieman enemmän.
(yleensähän näistä saadaan n.190hp/270Nm tuommosella virityksellä...?)
ahtopainetta oli virallisten mittalaitteiden mukaan 1.28bar (68mm ap)
Eli ahdin taitaa olla about ehjä sitten. Ja tiedoksi spekuloijille: ahdinta ei ole modattu millään tavalla. täysin alkuperäiskuntoinen, 68mm ahtimen hihnapyörällä.
Ihmettelin vähän tuota ahtopainetta itsekin. Eihän nuo yleensä ole ahtanut kuin sen 1.2bar maksimissan 68mm hihnapyörällä..
Ei huonosti, kun ottaa huomioon mitä autolle on tehty.
68mm ap, lastu, keskimmäinen vaimennin vaihdettu läpivirtaavaksi (nykyään takavaimentimena alkuperäinan pönttö) ja ilmanputsarikoteloon tehty vähän lisää reikää.
Päivitelläänpä vähän tätäkin..
Suuttimet on (ainaki muistaakseni) vihreät.. En sit tiiä onko ne isot vai pienet, mutta soppaa tuo tuntuu ainaki saavan, kaasun ku polkasee pohjaan liikkeessä, ni mustaa tuprauttaa, kun ahtopaine nousee nopeasti.
Nii ja Mikkelissä toki penkitin streetturbolla. Ja hinnan saa selville kun soittaa ja kysyy (olikohan 85e tjsp) Ja käyriä ei otettu muuta ku tuo teho/vääntö. En tiiä onko muita mahdollistakaan saada, mutta reaaliajassahan niitä pystyy toki seuraamaan siinä penkitystilanteessa.
Nii joo ja olihan mulla ihan asiaakin :D
Sain _vihdoin ja viimein_ tuohon sen alustasarjan!! :) Elikkä nyt on siis joka kulmassa Weitec Hicon GT coiloverit. Ja kyllähän sen aika latuun sai.
Ennen tuota asennusta toki piti käydä custom worksillä kouvolassa (kiitosta sinne tästä ja hyvästä palvelusta) rullauttelee vähän (15mm puoleltaan ulos) takakaaria, että mahtui nuo kesäpallot alle. Vanteina siis edessä 7,5x16 et25 ja takana 9x16 et15 AEZ Radonit. Talven aikana nekin sai jopa uuden värin niskaan (noin 9kk maalarilla olon ainana) :D Ripeää toimintaa, ettenkö sanoisi..
Ja kuvatusta:
Raktori.
Seuraavaks sitten väriä... :) Ja onhan tuossa noita pikkutunaamisia muitakin vielä.. Kuten tuo armottoman ruma maski :D
Suuttimet on (ainaki muistaakseni) vihreät.. En sit tiiä onko ne isot vai pienet, mutta soppaa tuo tuntuu ainaki saavan, kaasun ku polkasee pohjaan liikkeessä, ni mustaa tuprauttaa, kun ahtopaine nousee nopeasti.
Nii ja Mikkelissä toki penkitin streetturbolla. Ja hinnan saa selville kun soittaa ja kysyy (olikohan 85e tjsp) Ja käyriä ei otettu muuta ku tuo teho/vääntö. En tiiä onko muita mahdollistakaan saada, mutta reaaliajassahan niitä pystyy toki seuraamaan siinä penkitystilanteessa.
Nii joo ja olihan mulla ihan asiaakin :D
Sain _vihdoin ja viimein_ tuohon sen alustasarjan!! :) Elikkä nyt on siis joka kulmassa Weitec Hicon GT coiloverit. Ja kyllähän sen aika latuun sai.
Ennen tuota asennusta toki piti käydä custom worksillä kouvolassa (kiitosta sinne tästä ja hyvästä palvelusta) rullauttelee vähän (15mm puoleltaan ulos) takakaaria, että mahtui nuo kesäpallot alle. Vanteina siis edessä 7,5x16 et25 ja takana 9x16 et15 AEZ Radonit. Talven aikana nekin sai jopa uuden värin niskaan (noin 9kk maalarilla olon ainana) :D Ripeää toimintaa, ettenkö sanoisi..
Ja kuvatusta:
Raktori.
Seuraavaks sitten väriä... :) Ja onhan tuossa noita pikkutunaamisia muitakin vielä.. Kuten tuo armottoman ruma maski :D
Pidetäämpä tätä topikkia vähä yllä.. :)
Tässä vielä toinen kuva lasketusta raadosta. Etulipasta maahan on tosiaan se 7,5cm. :) Alkaa olla sopiva. Helma vaan on vieläkin taivaassa :P Mut enempää ei saa oikee fiksusti laskettua enää. Tai sit pitäis vaihtaa rengastusta /muokata kaaria lisää.. :P
Ruohonleikkuri
Hitto, hajos tuo lämppärin puhallinkin tuossa (tai se lämpövastus) mutta näppäränä jätkänä kolvailin sinne uuden (makso paikallisessa elektroniikkaliikkeessä 2.5e ja oli vissii täsmällee sama ku kakkakopassakin? 184 asteinen) ja nyt taas toimii ku uus :) samalla purin, putsasin ja rasvasin moottorin kunnolla. Tuntuis pyörivän nyt hieman vähemmällä äänellä ja vaivattomammin. Hyvä niin.
Nyt se maskiasiakin (kai?) ratkesi, kun löytyi (kai?) yksi alkuperäinen vr6 maski. Merkitöntä mietin, mutta se tekee vähän turhan samaramaisen tuosta keulasta mun mielestä. Sit tuli tilailtua dopilta muutamia pisteosia, kuten ehjät etuvilkut (nuo on molemmat halki ja kerää kosteutta sisään = ruman näkönen) ja sit nuo moniurahihnan ohjainrullat ja se jousi/iskarikiristin, kun hihna vinkuu ku pistetty sika.
Jospa se siitä hiljenis. :)
Jossaki välissä pitää nuo kallistuksenvakaajan puslat vielä vaihdella malliin polyuretaani, kun nuo kumiset on vähän turhan letkut.. Ja taitaapa olla apparin puolelta joku vakaajan pusla jo paskanakin, kun välillä kolahtaa.
Ja tuolle moottorille oon suunnitellu lisätuentaa jakopään puolelle, säästelis vähän noita nestevaimennettuja kumityynyjä. Muttamutta... Siitä sitten enemmän kun saa jotai tehtyä :)
Ja toki on miljoona muutakin asiaa, mitä pitäis tehdä, mutta saa nyt nähhä, miten antaa vapaa-aika ja lompakko periks..
Maalatahan tuo pitää ainaki ja fiksumpi ja hiljasempi putkisto tuohon on pakko laitella vielä kesän aikana..
Mikkeli kuittaa.
Tässä vielä toinen kuva lasketusta raadosta. Etulipasta maahan on tosiaan se 7,5cm. :) Alkaa olla sopiva. Helma vaan on vieläkin taivaassa :P Mut enempää ei saa oikee fiksusti laskettua enää. Tai sit pitäis vaihtaa rengastusta /muokata kaaria lisää.. :P
Ruohonleikkuri
Hitto, hajos tuo lämppärin puhallinkin tuossa (tai se lämpövastus) mutta näppäränä jätkänä kolvailin sinne uuden (makso paikallisessa elektroniikkaliikkeessä 2.5e ja oli vissii täsmällee sama ku kakkakopassakin? 184 asteinen) ja nyt taas toimii ku uus :) samalla purin, putsasin ja rasvasin moottorin kunnolla. Tuntuis pyörivän nyt hieman vähemmällä äänellä ja vaivattomammin. Hyvä niin.
Nyt se maskiasiakin (kai?) ratkesi, kun löytyi (kai?) yksi alkuperäinen vr6 maski. Merkitöntä mietin, mutta se tekee vähän turhan samaramaisen tuosta keulasta mun mielestä. Sit tuli tilailtua dopilta muutamia pisteosia, kuten ehjät etuvilkut (nuo on molemmat halki ja kerää kosteutta sisään = ruman näkönen) ja sit nuo moniurahihnan ohjainrullat ja se jousi/iskarikiristin, kun hihna vinkuu ku pistetty sika.
Jospa se siitä hiljenis. :)
Jossaki välissä pitää nuo kallistuksenvakaajan puslat vielä vaihdella malliin polyuretaani, kun nuo kumiset on vähän turhan letkut.. Ja taitaapa olla apparin puolelta joku vakaajan pusla jo paskanakin, kun välillä kolahtaa.
Ja tuolle moottorille oon suunnitellu lisätuentaa jakopään puolelle, säästelis vähän noita nestevaimennettuja kumityynyjä. Muttamutta... Siitä sitten enemmän kun saa jotai tehtyä :)
Ja toki on miljoona muutakin asiaa, mitä pitäis tehdä, mutta saa nyt nähhä, miten antaa vapaa-aika ja lompakko periks..
Maalatahan tuo pitää ainaki ja fiksumpi ja hiljasempi putkisto tuohon on pakko laitella vielä kesän aikana..
Mikkeli kuittaa.
Tuosta kolahduksesta tuli mieleen, että itellä kolahtelee vakaaja pakosarjaan liikkeellelähtiessä. Puslat ja moottorintuenta pitäisi olla kunnossa. Toki tämä ongelma voi ilmetä, jos pakosarja on vaihdettu ja autoa madallettu riittävästi. Ajattelinpa vain mainita kuitenkin.
Napsakan näköinen peli tuo on.
Edit: Jep juu downpipea tarkoitan. :) Mutta siis on ilmennyt, kun pakosarja on vaihdettu erilaiseen.
Napsakan näköinen peli tuo on.
Edit: Jep juu downpipea tarkoitan. :) Mutta siis on ilmennyt, kun pakosarja on vaihdettu erilaiseen.
Viimeksi muokannut Kehno, 13.6.2007 7:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kehno: Joo jotai saman tyylistä ilmenee mulla kans, mut ei kai tuo vakaaja pääse pakosarjaan (tarkotat varmaan downpipeä..?) mulla ainakaa ottamaan. Noh, pitää kattoo kunhan saa seuraavan kerran nosturille tuon. Vakaaja ei oo ihan keskellä, kun se on toisen puolen päätypuslassa ihan päin vittua, ni se ottaa varmaanki kiinni tukivarteen. Emt, pitää tutkia. Ei vaikuta ajoon kuitenkaa se kolahtelu.. :)
Nonnih, nyt ois uudet eli ehjät etuvilkut, antiamis-takalasit, uusi moniurahoihna ja kiristin + molemmat ohjain/kiristinrullat, uudet berun tulpanjohdot, uusi sininen lämpöanturi etc etc. Panostin vähän ;)
Tänää vois ottaa kuvia vaikka. Tuli oikeesti aikapaljon fiksumman näköinen kun ei oo enää kalvoja takalaseissa :) Ja tosiaan, etuvilkutkaan ei näytä enää siltä että niissä kasvais jäkälää :D
<OT>
Vinkki niille, jotka haluaa repiä kalvoja laseista irti:
Se liima lähtee näin: eka REILULLA sinolilla ja kangasrätillä kovaa hankausta. Sen jälkeen lisää reilusti sinolia ja puhtaalla paperilla hankailua. Ja tätä "reilusti sinolia ja puhdasta paperia" -metodia toistetaan niin kauan että liimaa ei enää ole kuin nimeksi lasissa. Sit vaa sinolipaperilla lasi "märäks" ja KUIVALLA paperilla putsailee lasit. Meni alle 10min per lasi kun nappasin kalvot pois. (no ok, takalasissa meni ehkä 15min, kun se on nii suuri pinta-alaltaan ja sivulaseja varten purin verhoilut pois, ettei sottaannu..)
Kun tätä aina tuskaillaan, että "millä ihmeellä sen kalvon liiman saa lasista pois", niin nyt tiedätte sit... :)
</OT>
Tänää vois ottaa kuvia vaikka. Tuli oikeesti aikapaljon fiksumman näköinen kun ei oo enää kalvoja takalaseissa :) Ja tosiaan, etuvilkutkaan ei näytä enää siltä että niissä kasvais jäkälää :D
<OT>
Vinkki niille, jotka haluaa repiä kalvoja laseista irti:
Se liima lähtee näin: eka REILULLA sinolilla ja kangasrätillä kovaa hankausta. Sen jälkeen lisää reilusti sinolia ja puhtaalla paperilla hankailua. Ja tätä "reilusti sinolia ja puhdasta paperia" -metodia toistetaan niin kauan että liimaa ei enää ole kuin nimeksi lasissa. Sit vaa sinolipaperilla lasi "märäks" ja KUIVALLA paperilla putsailee lasit. Meni alle 10min per lasi kun nappasin kalvot pois. (no ok, takalasissa meni ehkä 15min, kun se on nii suuri pinta-alaltaan ja sivulaseja varten purin verhoilut pois, ettei sottaannu..)
Kun tätä aina tuskaillaan, että "millä ihmeellä sen kalvon liiman saa lasista pois", niin nyt tiedätte sit... :)
</OT>
Nonih.
Nyt on kuvia ilman karseita kalvoja laseissa. :)
Alkaa pikkuhiljaa näyttämään autolle!
Lasit ilman kalvoja. Huomattavasti nätimmän näköinen. Ja onhan nuo vilkutkin melkopaljon kirkkaammat. vrt -> tähän
Jotain muutakinhan sieltä peräpäästä lähti..? :) Ei tuosta kuvakulmasta selviä kyllä kuin tarkkaan katselemalla, mut enivei ;)
Paskanenhan se on kuin mikä, mutta kaippa tuo nyt saa kelvata :)
Nyt on kuvia ilman karseita kalvoja laseissa. :)
Alkaa pikkuhiljaa näyttämään autolle!
Lasit ilman kalvoja. Huomattavasti nätimmän näköinen. Ja onhan nuo vilkutkin melkopaljon kirkkaammat. vrt -> tähän
Jotain muutakinhan sieltä peräpäästä lähti..? :) Ei tuosta kuvakulmasta selviä kyllä kuin tarkkaan katselemalla, mut enivei ;)
Paskanenhan se on kuin mikä, mutta kaippa tuo nyt saa kelvata :)
Nonih, nyt ei oo enää ihan nii hotrod-mallin takakumit. :)
Takana rengastuksena siis 215/40R16.
(Sorry, kun on tmma kuva, mutta oli pakko vähän muokkailla, kun kohis nii perkeleesti.. :P)
Vähän jos jaksais ruuvailla latuun vielä (edestä ei ehkä enempää, takaa jonkun sentin verran..) ja eteen 8 tai 10mm spaceria ja vähän eteen kaari/sisäloksumuokkausta että mahtuu pyörimään paremmin (heitoissa ja rampeissa, kun ajaa kovempaa, hipoo sisäloksua renkaat).
Ps. Huomaa mallimerkintä ;)
Takana rengastuksena siis 215/40R16.
(Sorry, kun on tmma kuva, mutta oli pakko vähän muokkailla, kun kohis nii perkeleesti.. :P)
Vähän jos jaksais ruuvailla latuun vielä (edestä ei ehkä enempää, takaa jonkun sentin verran..) ja eteen 8 tai 10mm spaceria ja vähän eteen kaari/sisäloksumuokkausta että mahtuu pyörimään paremmin (heitoissa ja rampeissa, kun ajaa kovempaa, hipoo sisäloksua renkaat).
Ps. Huomaa mallimerkintä ;)
<OT>
Vinkki niille, jotka haluaa repiä kalvoja laseista irti:
Se liima lähtee näin: eka REILULLA sinolilla ja kangasrätillä kovaa hankausta. Sen jälkeen lisää reilusti sinolia ja puhtaalla paperilla hankailua. Ja tätä "reilusti sinolia ja puhdasta paperia" -metodia toistetaan niin kauan että liimaa ei enää ole kuin nimeksi lasissa. Sit vaa sinolipaperilla lasi "märäks" ja KUIVALLA paperilla putsailee lasit. Meni alle 10min per lasi kun nappasin kalvot pois. (no ok, takalasissa meni ehkä 15min, kun se on nii suuri pinta-alaltaan ja sivulaseja varten purin verhoilut pois, ettei sottaannu..)
Kun tätä aina tuskaillaan, että "millä ihmeellä sen kalvon liiman saa lasista pois", niin nyt tiedätte sit... :)
</OT>
OffTopic:
Vinkki niille jotka haluavat liiman pois lasista...Ota liiman poistoon OIKEATA liimanpoisto ainetta, joka soveltuu kalvojen liiman poistoon "Itsellä löytyy suihkepullossa =)"... Anna vaikuttaa n. 1-minuutti ja kaavi pois partakoneenterällä, joka varustettu asianmukaisella työstökahvalla!! Ja suohkauta uudelleen samaista ainetta lasille ja puhtaalla paperilla pyyhkäisy! Avot. muutama minuutti ja lasit puhtaana =D (Tämä siis sivulaseille!)
Takalasiin sit vain suihkaisu samaista ainetta ja työstää esim kumilastalla liman pois lasilta, jossa on lämpölangat, sit frotee pyyhkellä jälleen aineen kera...:)Helppoa! Takalasikaan ei vaadi kuin sen vajaan 5-10 min...:)
Mutta asiaan, tuohon Corroon sopisi hyvin kaikki lasit haalealla kalvolla (50%)... ;)
Täälläpäin on vaan virkavalta vähän turhan hanakasti kimpussa, jos auto eroaa jollain tavalla massasta.. :P Eli ei kalvoja, kiitos.
Joo, takalasille kun toteutat tuon, nii voi tuo takalasinlämppärin toiminta hieman kärsiä. Imo paremmin lähtee liima sinolilla kuin liimanpoistospraylla. Ja on puolta halvempaakin (n.4,5e/litra) ja saatavuuskin hieman toista luokkaa (joka huoltoasemalta)..
Anna vaikuttaa n. 1-minuutti ja kaavi pois partakoneenterällä, joka varustettu asianmukaisella työstökahvalla!! Ja suohkauta uudelleen samaista ainetta lasille ja puhtaalla paperilla pyyhkäisy! Avot. muutama minuutti ja lasit puhtaana =D (Tämä siis sivulaseille!)
Joo, takalasille kun toteutat tuon, nii voi tuo takalasinlämppärin toiminta hieman kärsiä. Imo paremmin lähtee liima sinolilla kuin liimanpoistospraylla. Ja on puolta halvempaakin (n.4,5e/litra) ja saatavuuskin hieman toista luokkaa (joka huoltoasemalta)..
Enpä mitää oo aikaan oikeestaan saanu, mut laitetaanpa nyt kuitenki uus kuva tuosta värkistä.
Perä tosiaan tippui vielä jonku about sentin verran ihan vaan ajelemalla. Ja nuo MikaJ:n työstämät merkitkin sain maalailtua ja liimailtua persiiseen ja maskiin.. :)
Kaipaisi kyllä eteen hieman (8-12mm) spaceria.
Perä tosiaan tippui vielä jonku about sentin verran ihan vaan ajelemalla. Ja nuo MikaJ:n työstämät merkitkin sain maalailtua ja liimailtua persiiseen ja maskiin.. :)
Kaipaisi kyllä eteen hieman (8-12mm) spaceria.
En tiedä ootko purkanu sisustaa, mutta jos oot, niin miten ne "ripustuskoukut" lähtee irti siitä etuvöiden kiinnityksen yläpuolelta? Toisen onnistuin jo varmaan rikkomaan kun koitin pyöräyttää ja sielt putos joku holkki suoraa maton sisään ja nyt se pyörii mitenpäin vaan mutta irti ei lähtenyt.
Edit. Muoviosa näköjää irtoo, jonka jälkeen lähtee ruuvilla..
Edit. Muoviosa näköjää irtoo, jonka jälkeen lähtee ruuvilla..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 10 vierailijaa