VW Golf 4 TDI kestävyys/yleisviat?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pensseli69
-
Viestit: 90
Liittynyt: 18.3.2004 20:33
Viesti:

VW Golf 4 TDI kestävyys/yleisviat?

ViestiKirjoittaja pensseli69 » 19.2.2006 0:45

Onko vielä huolettomia kilometrejä jäljellä esim. 300tkm ajetulla TDI:llä? tietenkin se on yksilöllistä mutta yleisesti kuinka paljon tuollaiset kestää.Koska alkaa tulemaan vikalistaa ja mitkä osat ovat ns.tyyppivikoja? Onko eroa 90hv ja 110hv koneiden välillä polttoaineen kulutuksessa ja koneen kestävyydessä? +Lisätietoa kyseisestä autosta olisiko hyvä valinta ostaa vähän enemmän ajettu tuollainen golf vai tyytyä vanhempaan vähemmän ajettuun autoon?

Redown
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja Redown » 25.4.2006 11:15

Itse olen miettinyt samaa, olisi kiikarissa 380tkm ajettu -95 a4 b5 audi
1.9tdi 90hv koneella.

Mitä olette mieltä, ajaako tuolla koneella noiden kilometrien jälkeen vielä miten kauan?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 25.4.2006 11:28

240tkm ajetussa koneessa on näkyvissä vielä tehtaan hoonausjäljet sylintereissä. Kuva on vm. 2000 AHF mootttorista

http://koti.mbnet.fi/okosunen/Seat/sylinterit.jpg

andeRS
-
Viestit: 604
Liittynyt: 23.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja andeRS » 25.4.2006 11:56

240tkm ajettussa AFN:ssä (110hv) näkyy hoonausjälkien lisäksi myös hieman imuventtiä männässä ;)

http://lost.host.fi/ande/passat/nelospytty.jpg

tumppi82
-
Viestit: 151
Liittynyt: 15.7.2004 18:13

ViestiKirjoittaja tumppi82 » 25.4.2006 12:12

240tkm ajettussa AFN:ssä (110hv) näkyy hoonausjälkien lisäksi myös hieman imuventtiä männässä ;)


mitä tol o tapahtunu? Tai siis miksi?

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 25.4.2006 12:17


sami_p
-
Viestit: 528
Liittynyt: 23.7.2003 17:05

ViestiKirjoittaja sami_p » 25.4.2006 13:31

1.9TDI-koneesta: Komiasti toimii 370tkm lasissa. Eikä tunnu edes syövän öljyä.
Vähäsen syöttöökin lisätty :)

tdi-variant
-
Viestit: 189
Liittynyt: 29.7.2003 23:26

ViestiKirjoittaja tdi-variant » 25.4.2006 19:03

mulla golf 1.9tdi vm00 90hv variant.nyt mittarissa 255tkm ja tässä osat mitä mennyt noilla kilsoilla:iskarit joka nurkkaan,levyt&palat,oikea raidetangonpää,maf,ahtopaineensäätöventtiili,ja tietysti hihnan vaihto 2 kertaa,öljyt 15tkm välein ja yhtään ei oo tähän päivään asti vieny.nyt seuraavassa jakohihnan vaihdossa täytyy noi nostajat vaihtaa kun hiukan naputtaa.esim pakoputkisto on ALKUPERÄINEN!!
todella tyytyväinen oon ollu,ja noi ajamani kilsat ei tunnu vielä missään,ja todella halpa on pitää,kun noita osia ei tarvi ostella=))

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 25.4.2006 21:52

Täällä 185tkm ajettu 90hp AGR versio:

MAF
Ahtopainepumppu
MAF
Kansi (korjaamon moka, kiristin löysällä)
Toissapäivänä turbo
kaksoismassa luistaa
1 ja 2 vaihde tarttuilee päälle
Iskarit loppu
Takajarrulevyt loppu
Ruostunut keskeltä konepeltiä??
Umpioiden lasit paskana yhtenään
Ovet (lukkomekanismit) nitisee ja natisee

Mutta mukava tällä on ajella ja hyvin jaksaa mennä kun vähän paranneltiin tehtaan setuppia:)

Fokzz
-
Viestit: 88
Liittynyt: 11.5.2005 21:56

ViestiKirjoittaja Fokzz » 26.4.2006 22:30

Miten sen huomaa että iskarit on loppu(vai koliseeko joku muu).. kolahteleeko ne pienissä montuissa?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 26.4.2006 22:32

jää töyssyn jälkeen heijaamaan

Fokzz
-
Viestit: 88
Liittynyt: 11.5.2005 21:56

ViestiKirjoittaja Fokzz » 26.4.2006 22:34

kolahtelu johtuu koiranluista?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 26.4.2006 22:41

^no jos ne ei enää vaimenna töyssyjä. Isän 124 mersussa näytti takaiskarit testissä nollaa ja oli kyl niin hirvee ajaa. yli 80km/h ei uskaltanu ajaa. ja 60 km/h tuntu mutkasella tiellä jo aika hurjalta. Yhtälössä mutka+jokin monttu= perä rupes pomppimaan sivulta sivulle vuorotellen ja loppua ei meinannut tulla. iskareita vaihdettaessa kun käänti iskarin ylösalasin ni vesi vaan lorisi.

e:hidas

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 27.4.2006 8:10

Unohtukin nuo puslat joilla kallistuksen vakaaja on etupalkissa kiinni. Ne tuotti epämiellyttävää kolinaa pikku montuissa.

Iskarit on vaan vanhuuttaan erityisen löysät, mutta "ehjät".


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa