jetta mk2 ja ja öljynmerkkivalo?
Valvoja: ffp jäsenet
jetta mk2 ja ja öljynmerkkivalo?
onko kellään kyseisestä viasta mitään tietoa kun tuolla jetalla ajaa sillain et moottori on lämmennyt kokonaan n. viisarin verran yli sen punasen ledin niin alkaa öljysummeri huutaa kun kiekat menee n. 2000 tai sen alle?? summeri lopettaa huutamasta jos painaa kytkimen pohjaan tai sitte käyttää kierroksia tai nostaa yli 2500rpm:n! öljyä on koneessa! onko vika kosketushäikkä, öljykello suodattimen jalassa vai öljypumppu?
Tämä on se mystinen vika joka vaivaa noita mk2 golfeja ja jettoja. Ensimmäisenä varmaan kannattaa tarkastaa että siellä on ne piuhat kunnolla kiinni niissä öljykelloissa ja seuraavana sitten vaihtaa ne öljykellot. Suosittelen hakemaan merkkiliikkeestä ne niin saa ainakin oikeanlaiset. Varaosalta tuntuvat myyvän vaikka minkälaista kun eivät aina tarkkaan tiedä millaset ne pitäs olla.
Just ostin isäukon 1.3 golfiin kummatkin öljykellot (siinä on kannessa kaksi niitä) Laakkoselta ja hintaa niillä oli toisella 12e ja toisella 13e.
Itsellä huutaa toi summeri just tolleen jos koneeseen heittää jotkut muut öljyt kun Castrolin TWS:ät. Sitä mistä tämä johtuu en tiedä, mutta niin se vain on. Koitettu on vaikka millä merkeillä Mobileista, Helixin kautta Teboil Diamondiin. Jollain haistapaskamineraaliöljyillä (huuhdeltiin kone remontin jälkeen) se summeri huuti koko ajan.
edit. tossa Castrolissa on vaan se vika että on vähän hinnakasta, n. 50e 4l...
Just ostin isäukon 1.3 golfiin kummatkin öljykellot (siinä on kannessa kaksi niitä) Laakkoselta ja hintaa niillä oli toisella 12e ja toisella 13e.
Itsellä huutaa toi summeri just tolleen jos koneeseen heittää jotkut muut öljyt kun Castrolin TWS:ät. Sitä mistä tämä johtuu en tiedä, mutta niin se vain on. Koitettu on vaikka millä merkeillä Mobileista, Helixin kautta Teboil Diamondiin. Jollain haistapaskamineraaliöljyillä (huuhdeltiin kone remontin jälkeen) se summeri huuti koko ajan.
edit. tossa Castrolissa on vaan se vika että on vähän hinnakasta, n. 50e 4l...
Viimeksi muokannut Eemeli, 24.4.2006 23:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Itselläni on 1.3 Golffissa samaa vikaa, tosin ongelma korjaantui jo aika pitkälti vaihtamalla joskus aiemmin laitetun 92°C termostaatin tilalle alkuperäisen mallinen 87°C. Yhden kerran valo ja summeri tosin pärähti tuonkin jälkeen pidemmän ajon jälkeen. Ylemmän paineen öljykellon vaihdoin myös. Jotain tekemistä tuolla on ilmeisesti öljyn viskositeetin kanssa, pitänee koittaa hieman jäykempiä öljyjä vielä.
-
- -
- Viestit: 163
- Liittynyt: 30.8.2003 15:57
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa