Eli mootori on 1,8 8v gti eli PB kone tyypiltään. Ja vika on sellanen et heti kun pistään virrat päälle niin lähtee bensa pumppu päälle, senhän kuuluis käydä sen aikaan että on paine bensa kiskossa asti ja sammua sen jälkeen. Mutta nyt käy silleen että suutimet on koko ajan auki ja bensaa menee koko ajan sylinteriin ja pumppuhan laulaa koko ajan kun painetta ei synny, eli suuttimille tulee koko ajan virta.
Kyseisessä autossahan on ilmeisesti kaksi bensa pumppua toinen tankissa ja toinen apukuskin puolella takana pohjassa, vaikka suutin kiskosta ottaa sen sähkö liittimen irti että suuttimet ei aukeis niin silti se tankissa oleva pumppu huutaa silti. eli mistähän vois lähtee metsästään vikaa??
Suuttimet laskee bensaa läpi koko ajan?
Valvoja: ffp jäsenet
Vaikka rele olis miten jumissa niin suuttimista ei kuulu bensaa tulla mikäli auto ei käy.
Suuttimien käyttöjännite tulee kyllä bensapumpun releen takaa, mutta boksi ohjaa niiden avautumista. Suuttimet saattavat avautua kerran nopeasti kun virrat käännetään päälle, tämä on ns prime-pulse. Missään tapauksessa niiden ei kuulu jäädä auki.
Onko käynyt tässä autossa sellaista että on akku ollut tosi huono käynnistyksessä? Jotkut digifantit kärähtää semmoisessa tilanteessa. Samoin käy jos boksin maadoitus on huono.
En muista onko PB-koneessa samaa pumpun jälkikäyttöä kuin esim PG:ssä, mutta siinä on imusarjassa lämpötilakatkaisin, joka maadoittaa johtimen lämpötilan ollessa yli asetetun arvon. Tällöin pumppua pyöritetään suuttimien ja tukin jäähdyttämiseksi.
Suuttimien käyttöjännite tulee kyllä bensapumpun releen takaa, mutta boksi ohjaa niiden avautumista. Suuttimet saattavat avautua kerran nopeasti kun virrat käännetään päälle, tämä on ns prime-pulse. Missään tapauksessa niiden ei kuulu jäädä auki.
Onko käynyt tässä autossa sellaista että on akku ollut tosi huono käynnistyksessä? Jotkut digifantit kärähtää semmoisessa tilanteessa. Samoin käy jos boksin maadoitus on huono.
En muista onko PB-koneessa samaa pumpun jälkikäyttöä kuin esim PG:ssä, mutta siinä on imusarjassa lämpötilakatkaisin, joka maadoittaa johtimen lämpötilan ollessa yli asetetun arvon. Tällöin pumppua pyöritetään suuttimien ja tukin jäähdyttämiseksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa