jetta mk2 ja ja öljynmerkkivalo?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

jetta mk2 ja ja öljynmerkkivalo?

ViestiKirjoittaja lep4ste » 24.4.2006 22:43

onko kellään kyseisestä viasta mitään tietoa kun tuolla jetalla ajaa sillain et moottori on lämmennyt kokonaan n. viisarin verran yli sen punasen ledin niin alkaa öljysummeri huutaa kun kiekat menee n. 2000 tai sen alle?? summeri lopettaa huutamasta jos painaa kytkimen pohjaan tai sitte käyttää kierroksia tai nostaa yli 2500rpm:n! öljyä on koneessa! onko vika kosketushäikkä, öljykello suodattimen jalassa vai öljypumppu?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 24.4.2006 22:59

Tämä on se mystinen vika joka vaivaa noita mk2 golfeja ja jettoja. Ensimmäisenä varmaan kannattaa tarkastaa että siellä on ne piuhat kunnolla kiinni niissä öljykelloissa ja seuraavana sitten vaihtaa ne öljykellot. Suosittelen hakemaan merkkiliikkeestä ne niin saa ainakin oikeanlaiset. Varaosalta tuntuvat myyvän vaikka minkälaista kun eivät aina tarkkaan tiedä millaset ne pitäs olla.
Just ostin isäukon 1.3 golfiin kummatkin öljykellot (siinä on kannessa kaksi niitä) Laakkoselta ja hintaa niillä oli toisella 12e ja toisella 13e.
Itsellä huutaa toi summeri just tolleen jos koneeseen heittää jotkut muut öljyt kun Castrolin TWS:ät. Sitä mistä tämä johtuu en tiedä, mutta niin se vain on. Koitettu on vaikka millä merkeillä Mobileista, Helixin kautta Teboil Diamondiin. Jollain haistapaskamineraaliöljyillä (huuhdeltiin kone remontin jälkeen) se summeri huuti koko ajan.

edit. tossa Castrolissa on vaan se vika että on vähän hinnakasta, n. 50e 4l...
Viimeksi muokannut Eemeli, 24.4.2006 23:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 24.4.2006 23:22

pitää kokeilla niiitä castroleja sit ku vaihdan ensin nuo kellot:)

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 24.4.2006 23:36

Kannattaa myös tarkistaa mittariston liitokset/maadoitukset eemelin ohjeiden lisäksi.

SamiJ
-
Viestit: 110
Liittynyt: 25.4.2006 9:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja SamiJ » 25.4.2006 9:44

Itselläni on 1.3 Golffissa samaa vikaa, tosin ongelma korjaantui jo aika pitkälti vaihtamalla joskus aiemmin laitetun 92°C termostaatin tilalle alkuperäisen mallinen 87°C. Yhden kerran valo ja summeri tosin pärähti tuonkin jälkeen pidemmän ajon jälkeen. Ylemmän paineen öljykellon vaihdoin myös. Jotain tekemistä tuolla on ilmeisesti öljyn viskositeetin kanssa, pitänee koittaa hieman jäykempiä öljyjä vielä.

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 25.4.2006 9:53

tutulla oli sama vika , kokeili kaikkea mahollista, sitten vaihto mittariston niin tuli kuntoon.

VeeTuplaVee
-
Viestit: 163
Liittynyt: 30.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja VeeTuplaVee » 25.4.2006 20:44

Sama vika oli aikoinaan kans mulla 1.3:ssa jetassa.

Vaihdoin öljyt mobilin rally formulaa. 5w-50:set niin loppu summerin huutaminen.

Jossain vaiheessa sit hajos anturi.

Eli kannattaa melkein vaihtaa ne samalla.

-Onze-
-
Viestit: 583
Liittynyt: 21.4.2005 18:40

ViestiKirjoittaja -Onze- » 25.4.2006 22:01

juu ja mulla oli öljynsuodatin irronnu, eli vähä oli löysil... ehkä voi tuonkin tarkastaa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa