Vento tehoton/kulutus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

Vento tehoton/kulutus

ViestiKirjoittaja Liyno » 23.4.2006 11:34

Missähän mahtaa olla vikaa, ku vento on melkoisen tehottoman/nuhaisen oloinen. (1.8 -93). Bensiiniä vie varmaa melkein tuplat aikaisemmilta ajoilta.

-JP-
-
Viestit: 648
Liittynyt: 20.3.2005 16:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja -JP- » 23.4.2006 11:35

Olethan ilmansuodattimen tarkistanut?

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 23.4.2006 11:36

kyllä olen

Rode
-
Viestit: 200
Liittynyt: 6.8.2003 14:48

ViestiKirjoittaja Rode » 23.4.2006 20:14

Oletko kokeillut niitä polttoainejärjestelmän/moottorinpuhdistusaineita, jotka kaadetaan tankkiin polttoaineen sekaan? Tuskin niistä ainakaan haittaa olisi....

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 23.4.2006 20:22

Tuo kulutuksen lisääntyminen kyllä viittaa siihen, että jotain on oikeasti rikki. Tosin vika voi nyt olla melkein missä tahansa, lambdassa tai jossain lämpöanturissa tms. Vikakoodien luku voisi kertoa jotain.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 23.4.2006 22:12

Lämpöanturi on vaihdettu tammikuussa. Voiko tossa -93 mallissa lukee vikakoodia? (mekaaninen 1-piste ruisku) En oo oikein perillä noista jutuista.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 23.4.2006 22:29

Ei se mikään mekaaninen ole, vaan ihan tietokoneohjattu 1-pisteruisku. Luultavasti tuosta pystyy lukemaan vikakoodit joko leditesterin tai VAG-comin avulla, mulla ei ole tarkempaa tietoa noin uusista peleistä :)

Edit: Joku muu kertokoot, miten vikakoodien luku tuosta onnistuu. Searchilla löytynee myös jotain.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 23.4.2006 22:33

Voiko ton 1.8 -93 koneen lastuttaa?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 23.4.2006 23:12

Voiko ton 1.8 -93 koneen lastuttaa?

kai senkin voi lastuttaa, muttei siitä ole juurikaan hyötyä eli rahat kannattaa sijoittaa johonkin muualle

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 24.4.2006 9:22

Veikkaan että sun lambda-anturi on sökönä

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 24.4.2006 9:28

Diagnostiikkapistoke on tuhkiksen yläpuolella/vieressä peitelevyn alla. Koodin luku ei onnistu ledillä vaan vaatii testeriä.
Yleisimmät aiheuttajat suureen bensankukutukseen taitaa olla kaasujalan asento, lambda, lämpöanturi, kosketushärö jossain liittimessä/piuhasarjassa.
Lastutuksessa tosi huono hinta/hyöty-suhde.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 24.4.2006 21:13

Onko kukaa lastuttanu tota 1.8 1.ruiskua? Paljohan siihen tulis lisää kaakkia?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 24.4.2006 22:41

tehoa varmaan enintään 10hv, tuskin sitäkään, hintaan muutama sata euroa

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 25.4.2006 20:27

No ei se paljoo kyllä ole n.10HV. Yks tuttu vaan on sellanen "Einstein" et se osais sen laittaa/koodata ja se lastu+roippeet maksais jotain 50€ et ei se sillai paha hinta olis. Kaikki lisä tehot on kyl tervetulleita tohon 66 Kw koneeseen. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa