piinaava vika vr6:ssa.TOIMII vihdoin!
Valvoja: ffp jäsenet
piinaava vika vr6:ssa.TOIMII vihdoin!
tarina on pitkä ja kivinen...teetätin 92 pasuunaan jakopää rempan ja ongelmat alkoi heti.auto nyki ja vei bensaa aivan liikaa.vaihdettujen osien lista olis seuraavanlainen.sytkäpuoli kokonaan(jakaja,johdot,tulpat,puola),lämpöanturi on myös uus.kaikki paitsi puola ja tulpat on vw:ltä.autoa on käytetty parissakin sepässä ja eivät löydä vikadiaknoosi pistoketta mistään.tekniikka on alkup. ei tekniikanvaihto.vinkkejä otettas vastaan mielellään et missä vika vois olla.searchii on tutkittu paljon ja alkaa jo motivaatio pettää
Viimeksi muokannut kaistapää, 18.5.2006 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pistoketta on etsinyt paikallisen laakkosen asentajat sekä autosähkö puolen "virtuoosi".todella pätevä seppä.laakkosella tarkistettu/säädetty nokkien ajoitus eli pitäisi olla kohillaan.lambda toimii ja tyhjäkäynnillä ja kuormittamatta kierroksilla seokset kuulemma tosi hyvät.myös alavääntö on kateissa mut 4000 jälkeen vetää niinkuin pitää kait eikä tuntuvaa nykimistä.kulutusta lähes mahoton saada alle kympin vaikka yrittä kuin pihistää.mfa:n mukaan maantiellä 11-13 satkulle yleinen lukema nätillä ajolla(80-90km/h).missä vika??
Jos sul on siin 35i Passatti, peltikeula passatista seuraava, niin diagnostiikka pistokkeen pitäis olla ratin vieressä, vilkun viiksen takana, virtalukon lähellä, jos ei oo siinä, niin sitten en tiedä.. Tähän mennessä kaikissa ollut siellä..
[edit] jaa mutta, sulla on -92:nen, siinä voi olla vielä sellaset musta ja valkonen "liitin", ne voi olla myös konehuoneen puolella, kato siit vesikaukalosta tuulilasin alareunan läheltä vasemmalta puolelta..
[edit] jaa mutta, sulla on -92:nen, siinä voi olla vielä sellaset musta ja valkonen "liitin", ne voi olla myös konehuoneen puolella, kato siit vesikaukalosta tuulilasin alareunan läheltä vasemmalta puolelta..
tuli sit tossa purettuu puol kojelautaa ja ei siellä sitä pistoketta oo.prkl!paljon on kyl piuhaa mut irrallisia liittimiä ei ollut.onko kellään antaa mitään arvoja esim.kaasuläppä anturille jne.pakko kait yrittää selvitellä vika ilman sitä pistoketta.kattelin myös tulppia,ei näyttäny pahalta muuten kun et olivat densot.huomen käyn uudet tulpat kun onhan se mahdollista et olisivat jo sököt vaikka ei oo ajettu kun n.1000km.(kastuneet pariin otteeseen ja sytkäkin pätki).ajoituslampulla katseltuna ei sytkävirta ainakaan pätki ollenkaan.
Oliskohan tuosta apua http://variantuning.com/phpbb/viewtopic.php?t=2222
Vaihdoin viikonloppuna omaani lämpöanturit ja kappas olen samanlaisen ongelman edessä...
Auto käy kylmänä hetken hyvin ja simahtaa, kun seuraavassa risteyksessä löysää kaasun. Sitten alkaa kauhea nykiminen ja pauke varsinkin alakierroksilla.
Motarilla menee kohtalaisesti, joskin löpö kelpaa.
No vanhat anturit kädessä tarvikeliikkeeseen ja vertaamaan kataloogin osanumeroita.
Ainakin Faen kataloogi antoi -92. VR6 AAA koneeseen väärät anturat, että kannattaa tarkistaa.
Auto käy kylmänä hetken hyvin ja simahtaa, kun seuraavassa risteyksessä löysää kaasun. Sitten alkaa kauhea nykiminen ja pauke varsinkin alakierroksilla.
Motarilla menee kohtalaisesti, joskin löpö kelpaa.
No vanhat anturit kädessä tarvikeliikkeeseen ja vertaamaan kataloogin osanumeroita.
Ainakin Faen kataloogi antoi -92. VR6 AAA koneeseen väärät anturat, että kannattaa tarkistaa.
nyt on sit maffikin vaihdettu ja lambda myös.kulutus nyt kohtuullista mutta se perkeleen nykiminen vaan jatkuu.paikallaan kun kierrättää esim. 2t rundia ja tasakaasulla niin kierrokset hummaa aikapaljon ja tärisee.voikohan olla kuitenkin ventiilivikaa vaikka laakkosella katottu puristukset.vääntö ja tehot kateissa totaalisesti.auttakaa miestä mäessä!!
eikös homma mene näin että jakopään remppaa tehdessä ylempi kiristin TÄYTYY ilmata.kysyin rempan tehneeltä niin sanoi ettei ole kuullutkaan moisesta.luotettavan kuulosta....kumpi on todennäköisempi vaihtoehto ventiilivika vai jako hypännyt.ajoitukset varmaan käy hivenen perseellään ensistartissa ennenkuin öljynpaine nousee ja ketju kiristyy.
mulla oli ainaki omasta ajotus hiukan muuttunu ennen ku tein jakorempan...eli kun käynnistin auton ja nostin kierroksi ni rötäs ja paukkui vaa...sieltä vaihdelaatikon puolelta oli yks hydraulinen kiristin kiristäny ittensä loppuu ku oli ketju venynyt nii paljon...eikä ajotus muutu mihinkää kun lyö eka kerran tulille JOS homma on oikein tehty...eli on löysät otettu ketjuista pois jne...
sieltä vaihdelaatikon puolelta oli yks hydraulinen kiristin kiristäny ittensä loppuu ku oli ketju venynyt nii paljon...
Mistähän autosta tässä puhutaan? VR6.sessa ei ole yhtään hydraulikiristintä vaihdelaatikon puolella ;)
2*35i:
Tarkistitko jaon sieltä nokkien päästä sillä "ajoitustyökalulla" (sopiva metallilevy).
Tuo jako voi nimittäin olla tosi vähän pielessä, jos "väliratas" on väärässä asennossa.
Jos laihalla käy, ettei vain ois bensasuodatin tukossa, tai pumppu vetelee viimeisiään.
Ruiskukiskon päässä oleva paineensäätimen letku kannattaa tarkistaa myös.
Viimeksi muokannut -Tonza-, 23.4.2006 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Tonza- eikös siellä oli kaksi kappaletta jakoketjun öljynpaineella toimivaa kiristintä(moni sanoo hydrauliseksi).
selvennyksen vuoksi mainitaan että auto on siis vw passat variant vr6 92"
jako on kohdillaan(max heitto 2-3 astetta).sanoisin ettei ollenkaan.
p-a paineet pyörii suuttimien jakotukista mitattuna eli todelliset jotain 4-4.5 bar.
pumppu hiljainen ja kun paineet helposti tuota luokkaa niin ei oikein voi olla pumppukaan sökö.paineensäätimen letku uusi kun oli vähän hapero.
selvennyksen vuoksi mainitaan että auto on siis vw passat variant vr6 92"
jako on kohdillaan(max heitto 2-3 astetta).sanoisin ettei ollenkaan.
p-a paineet pyörii suuttimien jakotukista mitattuna eli todelliset jotain 4-4.5 bar.
pumppu hiljainen ja kun paineet helposti tuota luokkaa niin ei oikein voi olla pumppukaan sökö.paineensäätimen letku uusi kun oli vähän hapero.
tänään rupesi vika selviämään.etittiin boxista oikeet piuhat diagnoosipistokkeelle ja kappas...uus virranjakaja paskana.hall anturi pätkii ja heti varaohjelma päällä.ei siis ihme ettei toimi.laakkoseen pari viikon jonot,pitää varmaan vaan odotella kun eivät uskoneet kun kerroin jakajasta,tahtoovat itse mittailla ettei tarviis takuuseen laittaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 121 vierailijaa