1.8 16V palikat 8V lohkoon?
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 16V palikat 8V lohkoon?
Onko peruslohko täysin sama molemmissa? Eli sopiiko 16V romut 8V lohkoon suoraan heittämällä?
Kaikki mahdollinen.. Toisinsanoen, voiko 16V koneen lohkon korvata 8V koneen lohkolla jotta saadaan toimiva paketti. Toisinsanoen, onko 8V ja 16V lohkot täysin identtiset keskenään?
Viimeksi muokannut Lehtilä, 23.4.2006 0:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
käy, männät pitää vaihtaa...
Lisätään tohon vielä semmonen pikkujuttu, että tarvii myös vaihtaa veivit jos haluaa 16v männät PG lohkoon. Hyväkuntoisen PG lohkon löytäminen onkin sitten toinen juttu, jos siis käyttää vakiokokoisia mäntiä. Tuppaavat sylinterit kulumaan noissa vähän reilummin johtuen huonosta kankikulmasta.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Muistaakseni 7mm suurinpiirtein on 16v mahleissa lakipaksuutta, siitä sitten oman tunnon mukaan.. Itse en kyllä sorvailemaan alkaisi.
Tarvitaankos muuten 16v koneesta myös hihnapyörät jos halutaan swapata 16v kansi 8v lohkon päälle? Jakoremmi ja kiristin ainakin on erilaiset, mitenkäs laturin kannake/paikka?
Tarvitaankos muuten 16v koneesta myös hihnapyörät jos halutaan swapata 16v kansi 8v lohkon päälle? Jakoremmi ja kiristin ainakin on erilaiset, mitenkäs laturin kannake/paikka?
kunhan tää keskikesän huuma vähä laskee ni kaivan toiselta koneelta vw:n öljytykin kuvan. Sehän siis vaan on "putki" mikä menee lohkossa olevaan reikään joka johtaa öljykanavaan, toisessa päässä "suutin" eli ohkasempi putki mikä roiskii männälle. Osassa mikä tulee lohkon sisälle on pieni kuula jousi mikä pitää huolen että ei liian alhasilla paineilla aukea ruiskimaan. Eli lohkoon ei tarvii ku reijän mihin suuttimen tipauttaa ja m6 ruuvilla lukitus. Audin suutimet joku vatipää oli lukinnut liimaamalla ne suuttimet niihin reikiin ruuvilukitteella, eikä pistämällä sitä lukitetta niiden kierteiden alle :)
ja alkuperäiseen aiheeseen semmonen kommentti että 1.8 16v lohkoa parhaiten vastaava 8v lohko taitaa löytyä tuolta mk3 puolelta 1.8 90hv 8v ABS koodillisesta moottorista, siinä on se öljy/huohotinsysteemi 16v tyyliin siinä missä vanhoissa 8v:ssä oli se bensapumppu
e: niistä öljyruutista mulla ei oo vieläkää tietoa kun en oo tuota konetta jaksanu avata ja öljypohjaan kurkata.. tuo oottaa tallissa kuplaprojektia varten :)
e: niistä öljyruutista mulla ei oo vieläkää tietoa kun en oo tuota konetta jaksanu avata ja öljypohjaan kurkata.. tuo oottaa tallissa kuplaprojektia varten :)
Osu vahingossa vanha topic silmii. Eli se öljysuutin on tän näköne:
http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/ljysuutin.jpg
Ja tuossa on suuttimet paikoillaan:
http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/alakerta_aukeaa.jpg
Toivottavasti autto vaikka myöhässä tulikin.
http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/ljysuutin.jpg
Ja tuossa on suuttimet paikoillaan:
http://i67.photobucket.com/albums/h289/Obi-Lan/alakerta_aukeaa.jpg
Toivottavasti autto vaikka myöhässä tulikin.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa