Eli onko kukaan väsäillyt ite vapari 16v:hen imusarjaa? Toi alkuperäinen kun on niin pitkä ja muutenkin hankala. Esim. venttiilikopan jos haluaa auki, niin pitää ensin irrottaa imusarja.
Millainen olisi toimiva ja hyvin virtaava imusarja vapariin?
Hondan imusatseissahan kanavista tulevat putket kaartuu toisiaan kohti, jolloin "painekotelosta" tulee pienempi. Niissä tutuu virtauksia riittävän reilusti joten sellasta vois harkita.
Kaippa tollasellakin sais virtauksia parannettua. Toinen vaihtoehto olisi läppärungot, mutta auto on päivittäisessä ajossa, joten läppärungot ei houkuttele.
16v vapari-imusarja
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Tollasesta oettingeristä joudut maksamaan vähintään neljä emäntää.
16v koneessa vakio nokilla taitaa läppärungoissa tulla järkevän imusarjan pituuden hakemisesta ongelma. Suoraan eteenpäin kun ei kauhean pitkää mahdu...
Tosta pituudesta taas pääsee siihen, että jos haluat päivittäisajoon hyvän sarjan täytyy putket olla melko pitkät. Jolloinka ne on melkein pakko taittaa venttiilinkopan päälle. Tai sitten tehdä about tollainen kuin toi öttinkeri.
16v koneessa vakio nokilla taitaa läppärungoissa tulla järkevän imusarjan pituuden hakemisesta ongelma. Suoraan eteenpäin kun ei kauhean pitkää mahdu...
Tosta pituudesta taas pääsee siihen, että jos haluat päivittäisajoon hyvän sarjan täytyy putket olla melko pitkät. Jolloinka ne on melkein pakko taittaa venttiilinkopan päälle. Tai sitten tehdä about tollainen kuin toi öttinkeri.
Niin unohtu mainita, että kone ei oo vakio. Nokat on cat camsin 266/264 ja tehoja on 130.5kW.
Vääntöä koneessa on alle 200Nm ja huippuvääntökin löytyy vasta 6000rpm, joten en haluaisi menettää loppujakin vääntöjä.
En siis ajatellutkaan ostaa Oettingerin sarjaa vaan lähinnä ite kyhäillä ja hitsauttaa jossain jonkun vaihtoehtoisen. Löysin kuvan toisesta Oettingerin valmistamasta sarjasta joka vaikuttaa vielä paremmalta ratkaisulta.
Anagonda: millasilla kaavoilla oot laskenu noita kanavien pituuksia?

Vääntöä koneessa on alle 200Nm ja huippuvääntökin löytyy vasta 6000rpm, joten en haluaisi menettää loppujakin vääntöjä.
En siis ajatellutkaan ostaa Oettingerin sarjaa vaan lähinnä ite kyhäillä ja hitsauttaa jossain jonkun vaihtoehtoisen. Löysin kuvan toisesta Oettingerin valmistamasta sarjasta joka vaikuttaa vielä paremmalta ratkaisulta.
Anagonda: millasilla kaavoilla oot laskenu noita kanavien pituuksia?

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa