Mikä kytkin kakkoseen

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

Mikä kytkin kakkoseen

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 12.9.2005 22:36

Minkähänlaisen kytkimen vaatii 180hp ahtamaton kakkakoppa? Riittääkö levyn vaihto? Olisko lisätä sitä "painetta" (siis levy on suuremmassa puristuksessa) hyvä/järkevä juttu? Ettei alkais amislähdöissä luistamaan... :P

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.9.2005 22:46

Jäykempi paineasetelma ja jokin sintterilevy

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 12.9.2005 23:18

Riippuu niin paljon mitä laatikkoa ja vauhtipyörää käytät...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.9.2005 3:19

Ahtamaton 180 hv moottori ei varmaan oo mikään vääntöhirmu. Vois hyvä vakiokytkinkin kestää.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 13.9.2005 8:47

N. 150hp ja vakio 8v gti:n kytkin luistelee.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 13.9.2005 9:18

Sachs Power Clutch kenties..?

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 13.9.2005 9:31

Paljos sen 16V:n vakiokytkimen pitäs kestää tehoa/vääntöä?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.9.2005 10:11

Riippuu niin paljon mitä laatikkoa ja vauhtipyörää käytät...

No ihan GU:n orkkis lootaa ja vauhtipyörää. Sitä tosin ny sorvattu pari kiloo keveemmäks.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.4.2006 9:42

Onks motonetin kytkimistä mihinkää? Ei muuten jossakin muussa volkkarissa olis jotakin vahvempaa kytkintä, joka menis tohon ihan heittämällä? Jostakin TD:stä tai muusta vastaavasta?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 13.4.2006 9:54

020 lootaan vahvin vakioasetelma lienee juurikin tuo 16 venttiilisen kikkare. Sen kaveriksi sitten sachsin kuparisekoitteinen massalevy?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.4.2006 10:06

Että voin mennä vaikka ostamaan 16V:n kytkimen hilppeineen ja sopii tuohon 8v GU 020 -systeemiin? Onks tollanen kuperisekoitteinen massalevy jotenkin herkempi luistattamiselle? Onko äkkinäisempi ottaan kiinni?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 13.4.2006 10:10

Eipä taida tuo 16V:n vakio kytkin olla kuitenkaan mikään hirveän kestävä. Saisi olla jämäkämpi. Kyllähän se varmaan just menis sulla tuossa. Mutta melkein tuota Sachs Power Clutchia suosittelisin.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.4.2006 10:15

Sanotaanko kuitenkin, että ei tosta koneesta ny varmaan 180 heppaa irtoo, varmaan 160 on maks. ja vääntöö ei nimeksikään ku ei oo ahdettu :) Mutta kuitenkin se 16v-kykin sopii tuohon? Ainakin 210mm ovat molemmat näemmä ja käsittääkseni. Millä tavalla tuo 16V ja 8V -kytkin eroo toisistaan sitte? Eri varaosanummerot kuitenkin ovat.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.4.2006 11:46

Ei käy GU:un laatikkoon. Kytkin akseli on paksumpi tuossa 16V laatikossa. Ja tuolla 160 hepalla tuo 16V:een kytkin luistaa melko varmasti.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.4.2006 11:52

No eikös se oo enemmän kytkinlevystä kiinni se akselipaksuus homma? Kai se asetelma ittessään sopii? En tiiä... täytyy kattella. Maksaa vaan aika rajusti tuo Sachsin power clutch.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.4.2006 11:57

Tuohon GU moottorin vakio laatikkoon jos meinaat laittaa tuon 16V:een kytkimen, niin tuo levyn boori voi tarrata vähän huonosti tuohon kykin akselille.
1,6D:een kytkinlevyssä taitas kyllä olla tuo pienempi boori.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 13.4.2006 12:16

Juu levy pitää olla tuo 8v GTi/1.6td. Asetelmassa ei muuta eroa kun jäykkyys. Entisen turborojektin mukana tuli tuommonen sachsin kuparisekoitteinen levy, itsellä ei kylläkään käyttökokemuksia. Olettaisin ettei juurikaan eroa käytettävyydeltään tavan massalevystä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 13.4.2006 12:25

Jep, eli 16v asetelma ja se 8v GTi/1.6td kuparisekoitteinen levy. Kait niillä pärjää. Onhan tuota vauhtipyörää sorvattu sillai että sitä painetta pitäis olla enemmän.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 13.4.2006 13:55

Asetelma/levy/vauhtipyörä paketti pitäs kait shimmailla aina erikseen, jos optimaalisen puristusvoiman haluaa.. Tai mistäs minä tiedän :0

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 13.4.2006 18:35

hommaa g60 kytkin ja loota?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 13.4.2006 19:00

Maksaa vaan aika rajusti tuo Sachsin power clutch.

Mitäs toi muuten maksaa? Joskus sitä meinasin ostaa, mutta päädyin vakiokytkimeen ja jäi sitten se hinnan kysyminenkin.

edit. No huhuh, onhan sillä sitten hintaa aika reilusti.
Viimeksi muokannut Eemeli, 14.4.2006 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 14.4.2006 11:37

Jos osasin yhtään tulkita Prostreetin sivuja, niin yhteishinnaks levy/asetelma tulis 489€ +alv. Taitaa olla turhan tyyris...

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 14.4.2006 14:05

500 :O

Itse joskus n.2 vuotta sitten toin saksasta sellasen ja myin sit eteenpäin jollekin foorumilaiselle ja hintaa tais olla n.250e ja 250:llä myin sen sitten mobiili:lle kun ei oma kytkin ole vieläkään mennyt rikki.

Jos mobiili on vielä täällä foorumilla niin ois kiva jos voisit kertoo että miten on toiminu toi sachsin power setti...

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 14.4.2006 17:32

On tää autojen rakenteleminenkin yks homma... rahaa menee ja vaan pippeli kasvaa ja/tai käyrät nousee. MikaJ oli ihan oikeessa todetessaan ettei tässä autojen rakentelussa oo mitään järkee :)

btw, onko ihan oikein että vain 20Nm momentilla ruuvataan vauhtipyörä asetelmaan kiinni? Vai onko kirjotusvirhe korjausoppaassa? Eikös se oo ihan sama momentti jolla kiristetään nokka-akselin pukit. Tuntuu vaan aikas löysältä.

Tätä kytkintäkö siis ei tartte säätää vaan se säätää itte ittensä?

JONIA
-
Viestit: 43
Liittynyt: 9.11.2004 21:20

ViestiKirjoittaja JONIA » 16.4.2006 23:40

Nyt räjähti omakin kytkin tehoa haettu nyt uusilla osilla (nokka, weber, pakosarja) mikä kytkin tossa vakio 1.8 GU koneeseen sais kestämään. Hajosi silleen et boori läks irti muusta paketista. Ei kerennyt edes säätelemään konetta kohdalleen.
Kelpaisko heittämällä tuohon jonkun jykevämpi dieselin tai 2.0 kolmaskoppasen kytkin.

Kiire saada kuntoon!!!

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 17.4.2006 21:10

Erään kirjan perusteella voisin väittää, että 16v paineasetelma ja 8v levy on pitävin vakio-osiin perustuva setti mitä vaijerikytkimeen saa(?). 1.9TDI taitaa olla jo nestetoimisella kytkinpolkimella samoten kun Corradon G60 kytkin.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 18.4.2006 10:28

Pikkulinnut visertää: VR6 kytkin menee kakkikseen?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 18.4.2006 10:37

Äkkiseltään katsottuna en kyllä usko että 020 laatikkoiseen menee kovinkaan pienillä muutoksilla. 02A laatikon kera vois toimiakin kun siinä tuo asetelma tulee laatikon puolelle? Kokoakin tuolla näyttäis olevan 228mm.

edit: Kätevä sivusto jos ei ole ETKAa käsillä: www.vagcat.com

JONIA
-
Viestit: 43
Liittynyt: 9.11.2004 21:20

ViestiKirjoittaja JONIA » 18.4.2006 21:09

nyt sachs valmistama kytkin joka on tarkoitettu 8v GTI:hin ja näyttää paljon jykevämmältä siitä osin mistä toi entinen petti. Entinen oli AP valmistama 90 heppasen vakio kytkin. NYt on kestänyt jo pari päivää, mut toivotaan ettei tule enempää murheita.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 18.4.2006 21:40

No onks se sun nykyinen Sachs jokin viriversio, se power clutchko? Mistä ostit ja paljoko makso, nää pakolliset kysymykset...

JONIA
-
Viestit: 43
Liittynyt: 9.11.2004 21:20

ViestiKirjoittaja JONIA » 18.4.2006 21:46

tarvike liikkeestä maanantaina makso n. 120 tavallisesti siit puotti reilusti hintaa kun näytin vanhan vuoden vanhan sieltä ostetun. En ole varma onko powercluth mut jykevämpi toi on verrattuna AP valmisteeseen

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 18.4.2006 22:18

No jos tarvikeliikkeestä ostit 120 eurolla, niin orkkishan sen on oltava.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 19.4.2006 0:09

Joo ei taida tuohon hintaan irrota power clutchia. 16V Sachsin vakiokytkin oli muistaakseni jotain 160e (asetelma ja levy).

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 19.4.2006 13:29

Voikohan tollasta 16V:n vakioasetelmaa keventää mitenkään? Ei siitä ainakaan pahemmin nää mistä vois ainetta ottaa pois.

Pete1
-
Viestit: 171
Liittynyt: 17.2.2005 12:17

ViestiKirjoittaja Pete1 » 19.4.2006 16:46

16V:n Sachs "kilpa"-asetelma oli muistaakseni n.300-350euroa autotarvike liikkeessä..! Siihen sintteri kytkinlevy, niin ei varmastikaan luista.. 4-lapainen sintterilevy maksaa n.150euroa.. Mutta en usko, että jos laitat sintteri kytkinlevyn ja vakio asetelman, että alkaisi luistamaan.. vielä kun lisäät hieman "painetta" siihen.. Itselläni oli myös vanhassa Golf 2 16V ralliautossa(203hv) ensiksi Sachs kunnon asetelma ja sintterilevy, mutta asetelma hajosi, niin kiireessä ostin vakio asetelma(oli suoraan hyllyssä liikkeessä) ja lisäsin hieman painetta siihen, vanhalla sintterilevyllä, niin ei luistanut yhtään.. Nyt uuteen autoon/ moottoriin jouduin sijoittamaan AP Racingin kytkin paketin(02a).. hyi että, mutta ne vasta kalliita ovat...

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 21.4.2006 20:25


toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 21.4.2006 22:20

16v asetelma, 8v levy ja vajaa milli lisää asetelmapainetta riitti 8v gti koneelle ja kilolle ahtoa. Voimaa varmasti enemmän mitä vaparista saa...
Kaikki oli siis vakio LUK kamaa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 22.4.2006 9:20

Vajaa milli? Jaa siinä on niinkin paljon varaa lähentää niitä tasopintoja. Ei muute oo yhtään hajua kuinka paljon kytkin "avautuu" kun painetaan kytkin pohjaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa