Millainen madallus olisi sopiva Golf mk1 cabrioon, niin että se olisi vielä järkevä?
Auto on tytön käytössä, ja kriteerit oli että pitää olla hyvännäköinen..
Onko 75/50 liian matala arkikäytössä? Vai olisiko 60/40 parempi??
Renkaiksi tulee 15" tai 16". Minkä levyiset sinne menee ilman suurempia ponnisteluja ja millä ET:llä??
Yritin etsiä searchillä, muttei löytynyt....
Golf mk1 cabrio madallus??
Valvoja: ffp jäsenet
Eipä tuohon alkuperäiseen kysymykseen oikein voi vastata tarkkaan kun siihen vaikuttaa mm. renkaiden koko ja vanteiden et yms.
Parasta ostaa ne vanteet ja kumit, laittaa ne alle ja arvioida sen jälkeen paljon on varaa madaltaa. Toinen vaihtoehto on ostaa madallisjouset (60/40 tai 40/40 on minun veikkaukseni sopivasta madalluksesta) ja sen jälkeen arvioida tai testailla minkäkokoisen kumit sinne alle mahtuu.
Parasta ostaa ne vanteet ja kumit, laittaa ne alle ja arvioida sen jälkeen paljon on varaa madaltaa. Toinen vaihtoehto on ostaa madallisjouset (60/40 tai 40/40 on minun veikkaukseni sopivasta madalluksesta) ja sen jälkeen arvioida tai testailla minkäkokoisen kumit sinne alle mahtuu.
Mulla oli joskus 7,5x16 ET 38 195/45 renkailla ja juuri tuollanen 60/40 sarja. Näytti traktorilta, ei raapinut täysin vakiokaarilla ja oli mukava ajaa.
Sittemmin oli 7x16 195/40 16 edessä et 32 takana 25 ja madallusta noin 15 mm enemmän, eikä raapinut ja oli vielä mukavampi ajaa.
Nyt 7,5x16 215/35 R16 ja madallusta tarvittaessa vielä reilusti enemmän. Ja tarvittaessa raapiikin hieman, ajomukavuudesta ei tiedä hittojakaan
Sittemmin oli 7x16 195/40 16 edessä et 32 takana 25 ja madallusta noin 15 mm enemmän, eikä raapinut ja oli vielä mukavampi ajaa.
Nyt 7,5x16 215/35 R16 ja madallusta tarvittaessa vielä reilusti enemmän. Ja tarvittaessa raapiikin hieman, ajomukavuudesta ei tiedä hittojakaan
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”