Golf 3 (voiko konetta piristää ?)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

asuisto1
-
Viestit: 13
Liittynyt: 29.1.2006 17:49

Golf 3 (voiko konetta piristää ?)

ViestiKirjoittaja asuisto1 » 19.4.2006 0:09

Olen vähän kuutamolla näiden Volkkareiden kanssa kan on ensimmäinen laatuaan mulla. 3 koppanen perus 75 hv hönkivä pannu, ja aattelin kysästä, että onko mitään keinoa (helppoa) piristää konetta... esim. vaihtaa nokkaa, kantta tai olisko jotai muuta fiksua keinoa jota inssi ei huomais ainenkaa ihan heti. kattelin tossa et onhan siellä ihan 4-piste ruitta.

(P.S En rupea laittaa mitään tuning tuning putkea tai muuta tuning hilpettä, koska ne ei auta.)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.4.2006 0:19

vapariinhan noita heppoja ei halvalla saa kovinkaan paljoa. Kansi viripajalle, jyrkempi nokka, peltisatsi, putkisto, säädettävä moottorin ohjaus, säädettävä nokkafillari, porttaus, stoukkaus, tasapainotukset ja kaikkien liikkuvien osien keventäminen, ym, ym. Kyllä kait ne repii tollasista koneista yli kahta sataa parahimmillaan vaparina. Rahaa tosin palaa sitten ihan riittävästi.

asuisto1
-
Viestit: 13
Liittynyt: 29.1.2006 17:49

ViestiKirjoittaja asuisto1 » 19.4.2006 0:25

aaatelin lähinnä ihan muutamia heppoja... jos vaikka joku nokka kävis "suoraan" ilman sen suurempia juttuja. tätä on tehty esim vanhemmissa opel koneissa. niistä on jonkinverran kokemusta.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 19.4.2006 10:26

Kyllä kai tohonkin jotain nokkia on tarjolla. Kannattaa tutustua esim. Cat Camsin valikoimiin.

Jostain toisesta 8v mallista saattais tietysti löytyä joku sopivan kiree nokka, mut ite en noista 8v koneista tiedä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 19.4.2006 12:36

kim.kouvo kertoili jotakin outoja termejä näin:stoukkaus

Mitä on stoukkaus?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 19.4.2006 12:50

Oho, uusia termejä foorumilla, nyt kansa vaatii selitystä? :D

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 19.4.2006 17:31

Se on todennäköisesti typo ja tarkoittaa stroukkausta eli pidempi-iskuista kampiakselia.

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 19.4.2006 18:26

Usein kaasuläpän koko tai pienuus on suurin virtauksen ahdistaja, tossa mallissa tosin taitaa nenäkeppikin olla melko kesy. "Tuningputkistot" ei itessään paljoa tee, mutta on kuitenkin osa toimivaa kokonaisuutta. Koitas ny aluks vaikka kysellä hiottua tai oikeeta virinokkaa, ja isompaa kaasuläppää/imusarjaa vertailumalleista. Polttoaineensaantia olisi syytä lisätä paineensäätimellä ja mahdollisella chippauksella.

Jossain virikirjassa oli juttua Gsi Corsan koneesta, josta saatiin 25-30% teholisäys kyseisillä kikoilla vieläpä vakionokalla moottoria avaamatta. Se että vapareista ei saa tehoja on kakkapuhetta, katukonetta tehtäessä usein törmätään kohtuuttomiin päästöihin ja polttonesteen kulutuksen kasvuun. Lisäksi huipputehoon tuijottaminen on ed. katukoneessa toisarvoinen asia.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.4.2006 18:31

juu siis typo kyseessä sorry

Mizka
-
Viestit: 102
Liittynyt: 13.7.2005 13:40

ViestiKirjoittaja Mizka » 19.4.2006 21:20

Yhtään enempää mainostamatta eli ei ole oma lehmä ojassa:
http://www.ralli.net/modules.php?name=m ... 5&de=25512
ja kyllä lähtee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 31 vierailijaa