3B passatissa takavaloissa häikkää ---Korjattu---

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

3B passatissa takavaloissa häikkää ---Korjattu---

ViestiKirjoittaja KariT » 19.4.2006 10:29

Vaihdoin pari viikkoa sitten takavalot FK:n valoihin ja tänään kun tulin töihin niin huomasin että kuskinpuolen takavaloon jää palamaan yksi poltin vaikka valot ei ole päällä. Mikäs tommosta vikaa voi aiheuttaa? Tuskin olen saanut valoja kytkettyä väärin, eikä kosteutta valoissa näkynyt...


Edit: Ominaisuus korjattu. Vilkun viiksihän se oli mennyt autosta noustaessa alas niin sehän se poltti sitä takavaloa:) Taitaa nimeltään olla "Sveitsin parkki" tuo ominaisuus.

Jaho
-
Viestit: 306
Liittynyt: 23.8.2005 8:49

ViestiKirjoittaja Jaho » 19.4.2006 12:08

Täytyy itsekin ilmoittautua samaan "kerhoon" ;)

Noin 10v sitten kävin koeajamassa II-Golffia. Nousin autosta, ja huomasin että toinen parkki jää palamaan. Mainitsin myyjälle, että valokatkaisin on rikki, tyhjentää akun...
Sittemin olen kyllä asian tiennyt mistä oli kysymys. Mikä ajatus tuossa toispuoleis-parkissa muuten on ja missä päin maailmaa sitä lähinnä käytetään?

KariT
-
Viestit: 815
Liittynyt: 23.7.2003 16:42

ViestiKirjoittaja KariT » 19.4.2006 13:08

Vaikka Sveitsissä vuoristoteillä:) Miksi? En tiedä näin Laakkosella sanoivat.

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 19.4.2006 14:25

Käyttöohjekirja - mikä se on? :)
Ainakin ventossa toikin lukee siellä, tosiaan kuka nyt autoon semmosta kaipaa. Kiinnostaisi kyllä tietää missä tota toispuoleista parkkia vaaditaan ja mikä siinä on ideana.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 19.4.2006 14:34

Kyseessä on perinteinen saksalainen valojärjestely, mitä on käytetty kauan. Pihit saksalaiset ovat tyytyväisiä, kun ei ole turhia valoja palamassa. Idea on siis se, että vain tienpuoleiset valot palavat ja tämä koetaan riittäväksi huomiovalaistukseksi varoittamaan muita autoilijoita.

Suomessa tuo ominaisuus oli ennen laiton ja se piti poistaa saksalaisista autoista. EU-aikana tuo kielto on poistunut ja Suomessakin tuo kytkentä on nykyään laillinen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa