Mikä kytkin kakkoseen
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Mikä kytkin kakkoseen
Minkähänlaisen kytkimen vaatii 180hp ahtamaton kakkakoppa? Riittääkö levyn vaihto? Olisko lisätä sitä "painetta" (siis levy on suuremmassa puristuksessa) hyvä/järkevä juttu? Ettei alkais amislähdöissä luistamaan... :P
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Sanotaanko kuitenkin, että ei tosta koneesta ny varmaan 180 heppaa irtoo, varmaan 160 on maks. ja vääntöö ei nimeksikään ku ei oo ahdettu :) Mutta kuitenkin se 16v-kykin sopii tuohon? Ainakin 210mm ovat molemmat näemmä ja käsittääkseni. Millä tavalla tuo 16V ja 8V -kytkin eroo toisistaan sitte? Eri varaosanummerot kuitenkin ovat.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Maksaa vaan aika rajusti tuo Sachsin power clutch.
Mitäs toi muuten maksaa? Joskus sitä meinasin ostaa, mutta päädyin vakiokytkimeen ja jäi sitten se hinnan kysyminenkin.
edit. No huhuh, onhan sillä sitten hintaa aika reilusti.
Viimeksi muokannut Eemeli, 14.4.2006 13:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
500 :O
Itse joskus n.2 vuotta sitten toin saksasta sellasen ja myin sit eteenpäin jollekin foorumilaiselle ja hintaa tais olla n.250e ja 250:llä myin sen sitten mobiili:lle kun ei oma kytkin ole vieläkään mennyt rikki.
Jos mobiili on vielä täällä foorumilla niin ois kiva jos voisit kertoo että miten on toiminu toi sachsin power setti...
Itse joskus n.2 vuotta sitten toin saksasta sellasen ja myin sit eteenpäin jollekin foorumilaiselle ja hintaa tais olla n.250e ja 250:llä myin sen sitten mobiili:lle kun ei oma kytkin ole vieläkään mennyt rikki.
Jos mobiili on vielä täällä foorumilla niin ois kiva jos voisit kertoo että miten on toiminu toi sachsin power setti...
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
On tää autojen rakenteleminenkin yks homma... rahaa menee ja vaan pippeli kasvaa ja/tai käyrät nousee. MikaJ oli ihan oikeessa todetessaan ettei tässä autojen rakentelussa oo mitään järkee :)
btw, onko ihan oikein että vain 20Nm momentilla ruuvataan vauhtipyörä asetelmaan kiinni? Vai onko kirjotusvirhe korjausoppaassa? Eikös se oo ihan sama momentti jolla kiristetään nokka-akselin pukit. Tuntuu vaan aikas löysältä.
Tätä kytkintäkö siis ei tartte säätää vaan se säätää itte ittensä?
btw, onko ihan oikein että vain 20Nm momentilla ruuvataan vauhtipyörä asetelmaan kiinni? Vai onko kirjotusvirhe korjausoppaassa? Eikös se oo ihan sama momentti jolla kiristetään nokka-akselin pukit. Tuntuu vaan aikas löysältä.
Tätä kytkintäkö siis ei tartte säätää vaan se säätää itte ittensä?
Nyt räjähti omakin kytkin tehoa haettu nyt uusilla osilla (nokka, weber, pakosarja) mikä kytkin tossa vakio 1.8 GU koneeseen sais kestämään. Hajosi silleen et boori läks irti muusta paketista. Ei kerennyt edes säätelemään konetta kohdalleen.
Kelpaisko heittämällä tuohon jonkun jykevämpi dieselin tai 2.0 kolmaskoppasen kytkin.
Kiire saada kuntoon!!!
Kelpaisko heittämällä tuohon jonkun jykevämpi dieselin tai 2.0 kolmaskoppasen kytkin.
Kiire saada kuntoon!!!
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Äkkiseltään katsottuna en kyllä usko että 020 laatikkoiseen menee kovinkaan pienillä muutoksilla. 02A laatikon kera vois toimiakin kun siinä tuo asetelma tulee laatikon puolelle? Kokoakin tuolla näyttäis olevan 228mm.
edit: Kätevä sivusto jos ei ole ETKAa käsillä: www.vagcat.com
edit: Kätevä sivusto jos ei ole ETKAa käsillä: www.vagcat.com
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
16V:n Sachs "kilpa"-asetelma oli muistaakseni n.300-350euroa autotarvike liikkeessä..! Siihen sintteri kytkinlevy, niin ei varmastikaan luista.. 4-lapainen sintterilevy maksaa n.150euroa.. Mutta en usko, että jos laitat sintteri kytkinlevyn ja vakio asetelman, että alkaisi luistamaan.. vielä kun lisäät hieman "painetta" siihen.. Itselläni oli myös vanhassa Golf 2 16V ralliautossa(203hv) ensiksi Sachs kunnon asetelma ja sintterilevy, mutta asetelma hajosi, niin kiireessä ostin vakio asetelma(oli suoraan hyllyssä liikkeessä) ja lisäsin hieman painetta siihen, vanhalla sintterilevyllä, niin ei luistanut yhtään.. Nyt uuteen autoon/ moottoriin jouduin sijoittamaan AP Racingin kytkin paketin(02a).. hyi että, mutta ne vasta kalliita ovat...
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 30 vierailijaa