mk3 vr6 rohisee??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

mk3 vr6 rohisee??

ViestiKirjoittaja TDIT » 17.4.2006 17:13

Eli tämmöistä asiaa kyselisin, että mikä osa mahtaa olla kiertovesi pumpun vasemmalla puolen 27mm kannalla oleva pultti pyörivällä päällä, joka on kannessa kiinni? Otin sen irti ja pyöritin sitä, tuntui että laakeri olisi mennyt kun töksähteli välillä. Epäilen että kyseinen osa pitää rohisevaa ääntä..!? Kiitos avusta!
Viimeksi muokannut TDIT, 17.4.2006 21:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 17.4.2006 17:28

se on jakoketjun kiristin.jos nakutus kuuluu siitä läheltä kannen päästä niin tervetuloa remmiin.jakopää siellä narskuttelee ja suotavaa olisi tehdä remontti nopsaan.on kyl tapauksii et on valittanut pitkään särkymättä.itellä se tuli ajankohtaiseksi 176tkm kohdalla.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 17.4.2006 18:57

voimakkainta rolina on heti pultin kannan jälkeen kun siihen laittaa ruuvimeisselin ja kuuntelee korvaa vasten. Auton myyjä kyllä sanoi ettei tässä mallissa ole jakopäänketju ongelmia koska sielä on hydraulikiristin tms. Tiedä sitten pitääkö paikkaansa..!? Auto vm. 96

Mitä muuten maksaa kyseinen remppa volkkarilla kaikkineen osineen?

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 17.4.2006 19:05

Kato tuolta vr6 FAQ osiosta. Sielä just joku kertoi että oli kysyny vuosi sitten vw:ltä niin oli maksanu jotain 1200€. Pääset paljon halvemmalla kun viet jollekkin joka sen osaa tehdä.

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 17.4.2006 19:42

kannattaa iha oikeesti tarkkailla mista se nakutus tulee..ite tein täydellisen jakorempan ja mites ei nakutus hävinnykkää!! ilmeisesti nostajissa vika..ei sitäkää voi varmaks sanoo.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 17.4.2006 21:05

^Aivan. Tuli vaan mieleen että kuuluuko ääni myös silloin kun kone on lämmin? Itellä ainakin VR6:nen pitää kylmänä pientä nakutusta ja se johtuu nostajista. Lämpöisenä kehrää ku unelma:)

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 17.4.2006 21:26

Rolina ei kuulu kun koneen starttaa, vaan pitää vähän ajaa ja antaa koneeen lämmetä niin rupeaa jotain kuulumaan. Mut ei siellä mun mielestä ketju rallata yhtään?? Ei siis naputusta.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 17.4.2006 21:33

Ompas se vaikea uskoa: Täällä on foorumilla pyörivistä VR6 omistajista n: 50% tehnyt tuon remontin.

Kyllä nuo ovat yksikertaisesti susia nuo jakopäät.

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 17.4.2006 21:53

mun VR6 kun käy lämpimänä = diisseli kutos volvo, mut kylmänä hemmetin hyvin

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 18.4.2006 16:54

mulla oli omassa passatis samaa oiretta et kylmänä oli hiljainen ja kun lämpis niin arkoi rallatus.remppa tehty ja nyt sit kuuluu kylmänä nostajien rupattelu.kun lämpiää niin häviää.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 18.4.2006 20:16

^Samoin:)

Juse79
-
Viestit: 7
Liittynyt: 14.7.2005 20:04

ViestiKirjoittaja Juse79 » 19.4.2006 18:53

Liityn joukkoon... eli jakopää remppa edessä. Samat oireet oli. Itelle tein kun oli ajettu 151tkm, yläketjun laahainkisko oli murtunut. Hintaa töille tuli 700€, painelaakerin vaihdon kera. VR6 FAQ löytyy hyvä klippi:
http://www.agthompsonfamily.com/vw/TimingChainNoise.wma Ääniklippi jakopään rallatuksesta.

olafu
-
Viestit: 17
Liittynyt: 30.1.2004 1:00

ViestiKirjoittaja olafu » 13.10.2007 10:19

Kannattaako suosiolla pudottaa kone alas ennenkun ryhtyy tohon remppaan vai saako helposti vaihdettua paikallaan ollessa?

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 13.10.2007 11:59

Laatikko pois vaan. Ei tarvii koko konetta ottaa pois.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 13.10.2007 18:44



Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 33 vierailijaa