Onko mitään ihmeellisiä tyyppivkoja tai muuta vastaavaa? kalliit huollot? Mitään erikoista huomioitavaa ostaessa?
Kiitos jo etukäteen!:)
edit: onko kellään tietoa veroista jos saksasta uittaa...?
Golf VR6 2.9 Syncro "tyyppiviat", huollot jne...?
Valvoja: ffp jäsenet
www.tulli.fi ja tääl taitaa olla jo tost juttuu jossain paa searchii vaa :)
Astraali: Itsellä ollut kyseinen auto joulukuun alusta asti ja n. 10tkm takana. Vesipumpun ja käyttöhihnan vaihto on tähän asti ollut isoin remontti. Moottorin osalta huomattavasti yleiseimmän 2.8 VR6:n osat sopivat suoraan tähän, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Voimansiirron ja alustan osat eivät luonnollisesti ole yhteen sopivia. Yleisiä tyyppivikoja VR6:ssa ovat kansipahvin palaminen ja jakopään ketjun laahaimen hajoaminen, josta seurauksena jakopää/kansiremontti.
Voimansiirron ja alustan osien saatavuus tarvikkeena todella heikkoa. Tosin jotkut VAG konsernin sisarmallien osat sopivat myös, kuten esimerksisi takajarrulevyiksi käyvät A3 1.6 levyt.
VR6 tekniikasta löytyy paljon tietoa täältä: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=15020
Voimansiirron ja alustan osien saatavuus tarvikkeena todella heikkoa. Tosin jotkut VAG konsernin sisarmallien osat sopivat myös, kuten esimerksisi takajarrulevyiksi käyvät A3 1.6 levyt.
VR6 tekniikasta löytyy paljon tietoa täältä: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=15020
Itseäkin kiinnostaa kyseisen mallinen golffi.. Vr:n tyyppiviat on jo melko tuttuja (kiitos osaltaan tämän sivuston) mutta mutta, entäs se neliveto? Eikös se ole "fiksu" nelikko, eli tavallisessa ajossa etuvetoinen? Miten on kestävyyden kanssa? Joutuuko kaikkia mahdollisia niveliä ja puslia vaihtelemaan kuinka tiuhaan?
Joonas.k: Viimeisen 4000km keskikulutus ajotietokoneen mukaan 11.9, josta noin puolet kaupunkiajoa. Maantiellä menee 10 litraa ja jos nätisti ajelee niin 9 litraa. Halpaa ku sipuli. :)
Ja miksi jakopää nelikossa mielenkiintoinen? Tosin itsellä ei remontista kokemusta koska edellinen omistaja oli juuri ennen myyntiä tehnyt jakopää+kansirempan.
EDIT: lisätään tähän nyt vielä tällänen viime talven syncro fiilistely:

Ja miksi jakopää nelikossa mielenkiintoinen? Tosin itsellä ei remontista kokemusta koska edellinen omistaja oli juuri ennen myyntiä tehnyt jakopää+kansirempan.
EDIT: lisätään tähän nyt vielä tällänen viime talven syncro fiilistely:

-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa