Sintterilevyistä kokemuksia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

Sintterilevyistä kokemuksia

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.4.2006 17:51

Kuinka tuollaset sintterikytkimet oikein pelaa ihan siviililiikenteessä? Onko ne nyt selkeesti äkkinäisempiä kuin massalevyt? Kuinka herkästi ne sitten luistatuksen takia menee kakaks? Mikä siitä sintterilevystä sitten tekee niin herkän luistatukselle? Jäinen asfaltti, mäkilähtö käkkärin kanssa, onko sintterillä mitään toivoa päästä liikkeelle? Varsinkin jos kuulis käytökokemuksia niiltä joilla on ollu jousitettu/jousittamaton sintterilevy kakkakopassaan. Muutkin saa esittää näkemyksiään levyn äkkinäisyydestä ja ravistuksista tms.

Jos hankin itte sintterilevyn omaan golffiin, niin eikös tää ole se oikea vaihtoehto http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... mcode=2603

edit: Toi linkki ei näemmä välttämättä toimi, mutta tuotekoodi on 2603 ja kuvaus "SINTTERILEVY, VW 210MM 4-LAP JOUSITETTU" "LEVYN Ø210 / HAMMASLUKU21/ JOUSITETTU KESKIÖ(X)24"
Viimeksi muokannut Volkkarijermu, 16.4.2006 20:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

turbo
-
Viestit: 254
Liittynyt: 23.7.2003 16:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja turbo » 16.4.2006 18:07

Mulla on nyt pian 2 vuotta ollu molemmissa liikumisvälineissä (lada ja hilux) jousittamattomat sintterilevyt, eikä nykyään enää itse huomaakaan että ne olisi mitenkään äkkinäisiä. Aluksi toki oli muutama hieman sutaiseva liikkeelle lähtö, mutta noin viikossa siihen tottuu. Eihän normaali ajossa kytkintä tarvitse luistattaa joten kestossakaan ei ole ongelmia. Silloin hiluxin kytkin otti itteensä kun vaihdelaatikko hajos ja piti pelkkää nelosta käyttäen ajaa kotiin, ja silloinkin vain asetelma kuumeni niin paljon että jousen jännitys heikkeni.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 16.4.2006 18:32

Onko porukalla kokemuksia jousitetusta sintteristä? Lähinnä siitä, että onko kuinka paljon eroa jousittamattomaan. Itsellä ei ole kokemusta kuin jousittamattomasta sintterilevystä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.4.2006 18:33

No kerros miltä se jousittamaton tuntu.

Onks muute joku tilannu tavaraa täältä: http://www.clutchnet.com/home.php On sitte nimittäin valikoimaa nimmaanperk...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 16.4.2006 21:35

Mitä enemmän kitkapinta-alaa, sitä normaalimpi on käyttää. Miinuksena että myöskin pitoa on vähemmän mikäli sitä vaaditaan. Imho, sintteriä en laita ennenkuin se on viimeinen vaihtoehto, markkinoilla on monia 'massa' levyjä mitkä pystyy suurinpiirtein samaan kitkaan kuin monilapaiset sintterit. Kolmilapaiset sintterit on jo vähän hätäisempiä, tosin on sellaistenkin kanssa tullut ajeltua ihan normaaliliikenteessä.

Jousitus myöskin käytön mukaan, kovassa käytössä (kilpa) se yksinkertaisesti ei vain kestä.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 16.4.2006 22:01

Mitäs nää hiilikuitu- ja kevlar-kytkinlevyt oikeen on? Taitaa olla vähä harvinaisemmassa käytössä? Mitäs kilpailijoita tuolle Sachsin special-massalevylle oikein sitten olis? Aika kallis levy, jos halvempaa löytäis?

Voi hemmetin hemmetti kun mä oon koittanu ettii firmoja tästä EU:n alueelta, jotka myis kaikkee viriosaa (tyyliin prostreet) muttaku ei oikeen löydä. Kaikki on vaan niitä jenkkifirmoja joiden kanssa täytyy pelleillä visojen ja tullien kanssa. Kaikki jotka tietävät EU:n rajojen sisällä olevia viriosafirmoja, niin eiku listaa tänne vaan!

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.4.2006 15:53

Omat kokemukset sintterilevystä on ihan hyviä (ei jousia). Alussa tuppas sammumaan kun otti äkäsemmin kiinni, mutta parin viikon jälkeen siihen oppi ihan hyvin. Muuten ihan normaali käyttää.

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 17.4.2006 17:30

mä olen ajanut omilla harraste- ja käyttöautoilla ainakin 3 vuotta kohta sintterikytkimillä.

tavallisella ajaminen noiden jälkeen tuntuu ihan typerältä kun se luistaa ja luistaa.

iha paska, ei kelepaa.

muttamutta...mä en ole huomannut kovinkaan suurta eroa jousitetun ja jousittamattoman välillä.... se miten ilkeä tuo on käyttää riippuu paljolti myös paineasetelmasta ja kytkimen liikeradasta ja kiinniottokohdasta.

vaikea on selittää, mutta tosi kiva sillä on ajella kun viikonpäivät siihen tottuu! nyt on jousitettu 4-lapainen levy käytössä ja on rokrok kun liikkuu napakasti eikä kuminauhalla.

mie tykkään.

osta jermu joposportista vaan levy ja kovaa ajoo niin ei tartte ostella visalla!

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.4.2006 17:38

Selvä homma :) Muutenko vaan kirjotit joposport vai etkö tykkää kyseisestä firmasta tai sen tuotteista ja siks vähä ilkuit firman nimee? Mitähän ihmeen tekoo ne levyt on ku ei merkkiä sanota, onko ne jotakin nimetöntä vietnamilaista tuoteperhettä...

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 17.4.2006 17:47

Itellä oli Ape-Importin jousittamaton 200mm 3-lapainen levy Audissa viime kesän. Minä en niin hirveästi kyllä tykännyt siitä, kun on välillä tullut pidettyä traileriakin perässä. Ainakin tuo tahtoi ravistaa liikkeelle lähtiessä.
Nyt on paikoillaan 228mm vakiolevy, huomattavasti mukavampi on ajaa. Mutta tahtoopa luistaa isoilla vaihteilla ja kovemmilla paineilla, pitänee vaihtaa sintteri takaisin vaikka se ei niin mukava olekaan :(
Viimeksi muokannut MJF, 17.4.2006 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.4.2006 17:51

Kokeile nelilapasta jousitettua ja kerro sitte miltä tuntuu.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 17.4.2006 19:13

Itse olen monesti ihmetellyt tuota kun porukka huutelee, että sintterilevyllä ei ole mitään toivoa ajaa normaalin liikenteen seassa jne. Todennäköisesti nämä ovat juuri niitä henkilöitä, jotka eivät ole ikinä sintterilevyllä varustetulla autolla edes ajaneet.
Itsellä oli aiemmin 020 laatikon kanssa 4-lapainen jousitettu sintterilevy ja nykyään 02a laatikon kanssa 4-lapainen jousittamaton ja kummankaan kanssa ei ole ikinä ollut mitään ongelmia normaali ajossakaan. Myöskaan jousitetun ja jousittamattoman levyn välillä en kovinkaan suurta eroa huomannut tosin vertaaminen oli vaikeaa kun muukin setuppi muuttui.
Tietysti tuohon ajettavuuteen vaikuttaa myös moni muu tekijä kuin pelkkä kytkinlevy...

Pete1
-
Viestit: 171
Liittynyt: 17.2.2005 12:17

ViestiKirjoittaja Pete1 » 18.4.2006 0:29

Kysykääs noita sintterilevyjä vaikkapa Lautamäen Jukalta tai Nisulan Jussilta.. veikkaan et noissa em. paikoissa ovat edullisimmat ja viimeksi mainitussa Nisulassa on tietotaitoo ko. asiasta aikas laajalti. Nisulassa on myös kuluneiden palojen vaihto palvelu kohtuu hintaan. www.lautamakimotorsport.fi , tuossa on osoite tuonne, mutta MP-Huolto Nisulaan ei nettisivuja ole, mutta numero olisi tässä: 040-7372183

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 18.4.2006 6:37

Omassani tiisselissä on ollut jo jonkin aikaa moposportista hommattu 5 laipainen jousitettu sintteri. Ihan hyvin sne kanssa on tullut toimeen vaikka se välillä ravistaakin liikkeelle lähtiessä. Tuo ravistaminenkin on ihan kuun asennosta ja jostain kiinni kun välillä pelaa ihan ilman pienintäkään ravistusta.

Pete1
-
Viestit: 171
Liittynyt: 17.2.2005 12:17

ViestiKirjoittaja Pete1 » 18.4.2006 20:06

Huomasin juuri tallista tullessani, että minulle on jäänyt ylimääräiseksi yksi 020-laatikon 4-lapainen sintteri kytkilevy. Laitoin myynti ilmoituksen markkina puolelle!

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 24.4.2006 5:33

moposport on joposport.....ei siihen mitään ihmeellistä liity... :)

ape-importin levyt voi sensijaan unohtaa. yhdestä ko. yrityksestä ostetusta levystä perkasi 2.0 16v-turbosyncro akselipoorit ja firmasta tullut vastaus oli luokkaa 'kyllä nää bemareissa on kestäneet'.... jotta fak tu shit sinne.

samoutin kanssa samoilla linjoilla -> sintterin vastustajat lienee niitä jotka ei koskaan sellaisella ole ajaneet.

mutta kuten aiemmin mainitsin riippuu kytkimen ilkeys / helppokäyttöisyys myös paineasetelman järeydestä ja yleisestä kytkimen käyttölaitteiston geometriasta jne tms.

sintterillä pystyy ajamaan täysin ravistamatta kunhan oppii oikean tekniikan.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 24.3.2007 16:13

Tuommoisilla lähdetään liikenteeseen ;)
Tilattiin jousitettu sintteri, mutta tulikin kova! Taidetaan vaihtaa kuitenkin jousitettuun?

http://i74.photobucket.com/albums/i250/ ... G_3295.jpg


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 28 vierailijaa