Ajan haaskausta... [21.8.09 - Muutoskatsastettu!!]
Valvoja: ffp jäsenet
Pikkuhiljaa ja vähän kerrallaan.
Alakertaa jo vähän niputettuna:
Lisäksi saimme haltuumme vähän harvinaisempaa herkkua, nimittäin alkuperäisen Superturbo-Micran imusarjan kaasuläppineen ja suuttimineen.
Hekuman huippuna totesimme, että imusarja sopii vieläpä suoraan ja täydellisesti 1200cc koneen kanteen, vaikka alkuperäinen Superturbo oli 930cc.
Suuret kiitokset "ville s":lle imusarjasta!
Kuvassa 1200cc micran imusarjan tiivisteiden sovittelua Superturbon imusarjalle.

Alakertaa jo vähän niputettuna:
Lisäksi saimme haltuumme vähän harvinaisempaa herkkua, nimittäin alkuperäisen Superturbo-Micran imusarjan kaasuläppineen ja suuttimineen.
Hekuman huippuna totesimme, että imusarja sopii vieläpä suoraan ja täydellisesti 1200cc koneen kanteen, vaikka alkuperäinen Superturbo oli 930cc.
Suuret kiitokset "ville s":lle imusarjasta!
Kuvassa 1200cc micran imusarjan tiivisteiden sovittelua Superturbon imusarjalle.
kohta näitä pikku kinnereitä on valmiina niin paljon että pitää perustaa oma ratasarja :)
Täällä yksi ilmoittautuja _0/ Onkos koneen koko vapaa ja muita rajoituksia esim. ahtimeen/ruiskuun? :D Mutta jos silleensä on, että pitää olla katulaillinen niin mukana :D
Jos pitää pohjautua Micran omaan koneeseen niin sitten ei ole itsestäni ilmoittautujaksi tuon Sunnyn koneen pohjalta tehdyllä :P
Hitaasti, mutta...
Laipat tuli leikkauksesta.
Kone on niputettu alkuperäiskuosiin sisäänajon ajaksi.
(kone apulaitteineen ilman vaihdelaatikkoa painaa noin 60kg, ottakaa sakemannit oppia ;)
Ja paikallaan.
Eli nyt muutama sata kilometriä sisäänajoa ja sitten aletaan sovittelemaan voimapalikoita autoon.
Sisäänajon aikana tulee testattua myös sintterin toiminta.
Laipat tuli leikkauksesta.
Kone on niputettu alkuperäiskuosiin sisäänajon ajaksi.
(kone apulaitteineen ilman vaihdelaatikkoa painaa noin 60kg, ottakaa sakemannit oppia ;)
Ja paikallaan.
Eli nyt muutama sata kilometriä sisäänajoa ja sitten aletaan sovittelemaan voimapalikoita autoon.
Sisäänajon aikana tulee testattua myös sintterin toiminta.
kone apulaitteineen ilman vaihdelaatikkoa painaa noin 60kg
Tarkalleen ottaen 69kg tehtaan speksien mukaan ;)
Itselläni on yksi Micran oma kone palasina tallissa niin on siinä kyllä yllättävän kepeä kone kun yhdellä kädellä saa kevyesti lohkon nostettua ilmaan. Ei nouse tuo Micrani nykyisen koneen lohko ihan yhdellä kädellä, kun valurautaa on. Koneen paino nousi itselläni alkuperäisestä jonnekin 100kg huitteille, mutta onneksi Super Turbossa oli ollut painava kone niin sai kilpiin :D
Mitenkäs, meinasitko jarruille tehdä mitään vai vakioilla ja pienellä teholapulla?
Njoo, tuosta painosta puuttuikin muuten vauhtipyörä ja kytkinromut sekä ilmanputsari :) No kevyt kuitenkin.
Tehoista ja jarruista ei vielä ole täyttä varmuutta.
Jos huhu pitää paikkansa, että diesel Sunnyn etujarrut ja Cherryn takajarrusylinterit riittää, niin niiden vaihtoa vois harkita. Sitten sais sen n.97Kw laput jarruttaa..
Se alkaa olemaan jo varsin hyvä teho/painosuhde noin kevyeen autoon.
Tehoista ja jarruista ei vielä ole täyttä varmuutta.
Jos huhu pitää paikkansa, että diesel Sunnyn etujarrut ja Cherryn takajarrusylinterit riittää, niin niiden vaihtoa vois harkita. Sitten sais sen n.97Kw laput jarruttaa..
Se alkaa olemaan jo varsin hyvä teho/painosuhde noin kevyeen autoon.
Jos huhu pitää paikkansa, että diesel Sunnyn etujarrut ja Cherryn takajarrusylinterit riittää, niin niiden vaihtoa vois harkita. Sitten sais sen n.97Kw laput jarruttaa..
No ei se mikään huhu ole, vaan itse olen noilla jarrumuutoksilla tuon 1.5 turbo Micran muutoskatsastanut
Eli kyllä riittää nuo jarrumuutokset ja laatikon+kytkimen+vetoakseleiden pitää olla yhtä vahvat kuin Super Turbo Micrassa, tai mieluummin vahvemmat. Itsellä laatikko+vetarit+kytkin+etunavat Sunnysta
Kyllähän tuo tehopainosuhde ihan hyvä on, ei 535 Bemari pysynyt perässä vaikka nopeutta 185-200+ parhaillaan :D ja tämä siis suljetulla alueella tottakai.
Uskallat lähennellä kahta markkaa Micralla?! Hullu..
Ei pelkästään lähennellä vaan ylikin meni ;) Tosin kyllä minua hulluna pidettiin kun aloin tuota projektia tekemään, merkkiliikkeessä sanoivat ettei edes mahtuisi se kone paikoilleen eikä saisi rekisteriin mutta siellä ovat, kone ja rekisteriotteen merkinnät.
Micra on pahimmillaan siinä 140-160km/h, tai ainakin itselläni tekee sen. Keula on hieman matalemmalla kuin vakiona ja perää korotettu joten kai siitä on vähän aerodynaamista hyötyä. Vakiolla Micralla alkaa tuntua siinä 130 jälkeen että lähtee lentoon, tai niin on ainakin itsellä muissa Microissa tuntunut. Itsellä vähän jäykistetyt jouset edessä ja takana vain korokekumeja parit että mahtuu 175/70R13 pyörimään.
Onko laatikon ja vetareiden oikeasti "oltava" jotain heavy-dutyä vai riittääkö ne jarrut?
Suoria lainauksia Suomen laista, säädös 779 vuodelta 1998, 2. luku, 5. pykälä, 2. momentti:
Vaihtaminen on sallittua seuraavin edellytyksin:
a) auton jarrut, voimansiirto ja muut liikenneturvallisuuteen vaikuttavat rakenteet vastaavat vertailumoottorilla varustettua autoa
g) jos autoon vaihdettavan moottorin käyntinopeusalue ja vääntömomentti poikkeavat huomattavasti vertailumoottorin vastaavista arvoista, on myös voimansiirto muutettava vastaavasti
Itsellä oli dynotuksessa vääntöä vanhalla turbollakin jo 217Nm ja kun 1.2 Micrassa vääntöä on 90Nm niin... Ainakin jos Super Turboa aiot käyttää vertailumallina niin joudut myös laatikon+vetarit vaihtamaan, kytkimeksi saattaa riittää tuo sintteri mutta se on taas katsastusmiehestä kiinni. Tosin 1.0 ja 1.2 Microissa kytkin on 160mm ja Super Turbossakin vain 180mm, mutta Super Turbossa ei olekaan vääntöä kuin ~130Nm, johtuen varmaan 930cc tilavuudesta.
Voipi olla hankalaa sovittaa Micran lohkoon jotain Sunnyn laatikkoa.
Ja Turbo-Micran laatikkoa tuskin löytyy mistään..ainakaan kohtuu hinnalla
Kyllä siinä ainakin sovitelaipan tekoon joutuu jos Sunnyn laatikon meinaat sovittaa, ja Sunnyn laatikon pääakselissa on eri boori/hammasluku mitä Micran laatikossa, eli kytkimen keskiosa sitten myös Sunnysta. Ja Sunnyn vetarit eivät käy suoraan, vaan joutuu lyhentämään. Sunnyn vetareita käytettäessä menee sitten myös vaihtoon etunavatkin ja samalla saa helposti ne diesel Sunnyn jarrut. Etunapojen muutoksessa joutuu hieman muokkaamaan iskareiden alakiinnitystä, ellei kokonaan vaihda Sunnyn tolppia, mutta itselläni ainakin hankasivat palkkiin kiinni.
Itse aluksi etsin alkuperäistä Super Turbon konetta, mutta ei tahtonut löytyä. Päädyin sitten turbo Cherryn/Sunnyn tekniikkasekoituksen tekemiseen ja lähtökohdaksi ostin millin ylikokoon poratun turbo Cherryn lohkon.
on se.. tuossa vaiheessa jo ITSE alkaisin sovittelemaan sunnyn 1.5:sta sinne laatikon kylkeen
No helpommalla pääsee kun sitten pistää sinne laatikon perään sen Sunnyn koneen. Ja käypä samaan laatikkoon Nissanin GA-sarjan koneet, joista löytyy 16v versioitakin...
Hmm. Kenties sitten tässä tapauksessa verrataan tuohon 1.2 koneeseen ja dynotetaan se n.70 hv tuosta ulos..
Jarruja voi silti parannella, jos huvittaa..
Noin ainakin itse tekisin vastaavassa tapauksessa, pääsee selvästi helpommalla :)
Tosin vakioaskin kestosta en mene mitään sanomaan, pääakselikin jo näyttää niin hennolta jne. Mutta saahan kaiken rikki jos ei osaa käyttää oikein, kun vaihtelee nätisti ja tarkasti niin kyllä sen luulisi kestävän 100hv vähintään (tai vääntöhän se on joka sen tappaa, eli joku 130Nm varmaan voisi kestää).
Vakiojarrut sitten ovat edessä 214mm jäähdyttämättömät levyt ja kahvikeksin kokoiset jarrupalat, takana 180mm rummut ja sormen levyiset kontaktipinnat... ei mitkään parhaat jos aletaan suuremmissa nopeuksissa olla. Ihan oman turvallisuuden kannalta suosittelisin jarruja parantamaan jos innostusta löytyy.
Muistahan raportoida kuinka projekti etenee :)
P.S. katsastusta varten tehot mitattaessa:
1. Älä vielä tee parempaa pakoputkea vaan tee vain välikappale että saat entiseen putkeen liitettyä turbon jälkeen ja vakiovaimentimet pidettyä ahdistamassa.
2. Kaasuläpän avautumaa voi säätää vähän ööö... ei täyteläiseksi, kuitenkin niin ettei ihan ole tyhjää puolet matkasta kaasupolkimessa, herättää epäilyjä
3. Ahtopaine kannattaa pudottaa niin pieneksi kuin mahdollista ja vakioputki kyllä auttaa tässäkin
4. Sytkää reilusti myöhäiselle
5. Vähän liian rikkaalle seokset
Moottori nipussa. Käynnistyi ekalla ennen kun oli kunnolla ehtinyt pyörähtää..
Pari kilsaa ajettu tuossa iltasella ja kone tuntuu toimivan loistavasti.
Kytkinkin toimii muuten, mutta isolla vaihteella vedättäeessä luistaa...saatana.
Pitää nyt ekana tehä se helpoin homma eli tarkastaa, ettei jää vaijerista kantamaan..
Jos ei auta, niin laatikko pois ja hämmästelemään, onko kytkin ehtinyt mennä kieroksi vai onko paineasetelma liian löysä.
Tuleeko kytkimestä pitävämpi, jos vähentää paloja? Pintapaine per neliösentti on tällöin suurempi.
Kolmilapainen kytkin unohdetaan toistaiseksi koska tällähetkellä sellaisen valmistaminen on mahdotonta. Onkohan kahdella lavalla mitään toivoa saada toimimaan? Tuosta vois parit palat ottaa pois koemielessä.
Jäykempi asetelmakin vois olla poikaa, mutta mistäs sellaisen repäisee tähän hätään Tuskin on virityspajoilla hyllytavarana vanhan micran asetelmia :)...
Tuo on vieläpä ihan uusi asetelma, joten ei ole jousetkaan kuoleentuneet.
Pystyyköhän kytkinasetelmaa jäykistämään mitenkään kotikonstein?
Tällaista tälläkertaa. Huomenna vuosikatsastukseen ja vuodeksi leimaa ja sitten jatketaan hämmästelyä..
Pari kilsaa ajettu tuossa iltasella ja kone tuntuu toimivan loistavasti.
Kytkinkin toimii muuten, mutta isolla vaihteella vedättäeessä luistaa...saatana.
Pitää nyt ekana tehä se helpoin homma eli tarkastaa, ettei jää vaijerista kantamaan..
Jos ei auta, niin laatikko pois ja hämmästelemään, onko kytkin ehtinyt mennä kieroksi vai onko paineasetelma liian löysä.
Tuleeko kytkimestä pitävämpi, jos vähentää paloja? Pintapaine per neliösentti on tällöin suurempi.
Kolmilapainen kytkin unohdetaan toistaiseksi koska tällähetkellä sellaisen valmistaminen on mahdotonta. Onkohan kahdella lavalla mitään toivoa saada toimimaan? Tuosta vois parit palat ottaa pois koemielessä.
Jäykempi asetelmakin vois olla poikaa, mutta mistäs sellaisen repäisee tähän hätään Tuskin on virityspajoilla hyllytavarana vanhan micran asetelmia :)...
Tuo on vieläpä ihan uusi asetelma, joten ei ole jousetkaan kuoleentuneet.
Pystyyköhän kytkinasetelmaa jäykistämään mitenkään kotikonstein?
Tällaista tälläkertaa. Huomenna vuosikatsastukseen ja vuodeksi leimaa ja sitten jatketaan hämmästelyä..
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Pystyyköhän kytkinasetelmaa jäykistämään mitenkään kotikonstein?
Pystyy jäykistään laitaa toisesta samanlaisesta asetelmasta toisen jousen siihen päällee,,, jotuu purkaa koko asetelman mut ei mikään kova homma... Noihin dieseli autoihin tehty tollasii ja toimivia ollu eikä kytkin polkimesta tule mikään erikoisen jäykkä
Jormalainen: Joskus muistelen erään lukion fysiikan opettajan väittäneen kiven kovaa, että renkaan leveydellä ei ole mitään tekemistä kitkan kanssa, vaikka kaikki oppilaat olivatkin toista mieltä.
Mutta ei siitä sen enempää, ettei mene väittelyksi :)
Pitänee tsuumailla, joskos se vanha asetelma olis jossain tallella.
Mutta ei siitä sen enempää, ettei mene väittelyksi :)
Pitänee tsuumailla, joskos se vanha asetelma olis jossain tallella.
Mitä vähemmän sintterilevyssä on pinta-alaa, sen enemmän on pitoa. Kaksilapaisista levyistä tosin en ole ikinä kuullut, kolmilapaiset on ollut vähimpiä mitä löytyy. Kaksilapaisella voi tulla ongelmia painelevyn jäykkyyden kanssa (menee kieroon jousivoimasta).
Paineasetelmasta kannattaa mitata sen paras voima, eli prässi missä on painemittari ja katsotaan millä kiristyksellä on paras voima. Sitten paineasetelma shimmataan sille korkeudelle vauhtipyörästä.
Ja mitä tuohon leveämpään renkaaseen tulee, kumikitka ei käyttäydy samoin kuin esim teräs/teräs.
Paineasetelmasta kannattaa mitata sen paras voima, eli prässi missä on painemittari ja katsotaan millä kiristyksellä on paras voima. Sitten paineasetelma shimmataan sille korkeudelle vauhtipyörästä.
Ja mitä tuohon leveämpään renkaaseen tulee, kumikitka ei käyttäydy samoin kuin esim teräs/teräs.
Kaveri pisti viestiä, että leimasta läpi että pätkähti.
Lisäksi kytkin tuntuisi pitävän kokoajan paremmin, joten olisiko pientä ramppikuumetta pikkuisella..
Tässä nyt viikon päivät ajellaan sisäänajoa ja ruvetaan suunnittelemaan ylipaine-setupin asennusta. Samalla tarkkaillaan tuota kytkintä.
Kytkin on muistaakseni melko lähellä saman paksuinen, kun orkkis.
Lisäksi kytkin tuntuisi pitävän kokoajan paremmin, joten olisiko pientä ramppikuumetta pikkuisella..
Tässä nyt viikon päivät ajellaan sisäänajoa ja ruvetaan suunnittelemaan ylipaine-setupin asennusta. Samalla tarkkaillaan tuota kytkintä.
Kytkin on muistaakseni melko lähellä saman paksuinen, kun orkkis.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 36
- Liittynyt: 12.1.2004 16:15
Vähän hiljaa on rojekti edennyt nyt kesällä, mutta nyt on taas jotain saatu aikaiseksi.
Pakosarjan valmistelua, heppailua ja mallailua.
Heppailtu kasaan ja odottaa hitsausta.
Ahdin ja pakosatsi.
Edelliset plus downpipen sovittelua.
Pakosarja hitsattu sekä hehkutettu..
Enää laippojen plaanaus, pientä hiontaa ja maalausta niin se on valmis..
Tuossa pari yleiskuvaa rojektin tämänhetkisestä ulkoasusta.
Välijäähdyttimen sekä ilmansuodattimen paikkoja ollaan hakemassa ja tuossa niille olis melko passeli paikka.
Hiukan tuo sleeper ilme kärsii, mutta minkäs teet :)
Pakosarjan valmistelua, heppailua ja mallailua.
Heppailtu kasaan ja odottaa hitsausta.
Ahdin ja pakosatsi.
Edelliset plus downpipen sovittelua.
Pakosarja hitsattu sekä hehkutettu..
Enää laippojen plaanaus, pientä hiontaa ja maalausta niin se on valmis..
Tuossa pari yleiskuvaa rojektin tämänhetkisestä ulkoasusta.
Välijäähdyttimen sekä ilmansuodattimen paikkoja ollaan hakemassa ja tuossa niille olis melko passeli paikka.
Hiukan tuo sleeper ilme kärsii, mutta minkäs teet :)
Joo kolari ei ole itseisarvo... sellasta sattuu. Väännät tohon filtterin ja IC:n päälle mustaa alumiiniverkkoa, niin sliipperilookki palautuu. Mutta oikeastaan toi on kyllä silti parhaan näkönen just tuon takia että siinä ei oo mitään. Tai viel parempi, jos tekis tyyliin sopivasta listasta ritilän... niinkuin vaikka ikkunakaihtimen näköstä matskua, vaikka 1mmx25mm alumiinilistaa. ;)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Kuukausien hiljaiselon jälkeen kaikki palikat ovat löytäneet paikkansa autossa.
Johtosarjat kiinni, Tero ohjelmoimaan Megasquirttia, vähän bensaletkujen kähläystä sekä suuttimien herkistelyä niin alkoi vaikuttamaan melko lupaavalta.
Varsinainen säätö aloitetaan tässä ihan lähitulevaisuudessa.. Mutta nyt se sentään käy ;)
Johtosarjat kiinni, Tero ohjelmoimaan Megasquirttia, vähän bensaletkujen kähläystä sekä suuttimien herkistelyä niin alkoi vaikuttamaan melko lupaavalta.
Varsinainen säätö aloitetaan tässä ihan lähitulevaisuudessa.. Mutta nyt se sentään käy ;)
Tänään kuulemma ajettu vähän säätöajoja ja hyvin tuntuisi pelittävän..
Kolmosella vedättäessä kierrosten pompsahtaminen nosti kylmän hien pintaan, että pettikö se hieno Bilteman sirkkelinterästä tehty sintterikytkin..
Onneksi se oli vain renkaan ja tien välinen kitka, joka petti.. ~0.3bar ahdolla.. ;)
Lopuksi Hall-anturi nappasi triggeripyörään kiinni ja hajosi. Uudelle anturille hieman paranneltu teline niin homma jatkuu...
Videopätkä tars käydä ottamassa kansan ihmeteltäväksi.
Kolmosella vedättäessä kierrosten pompsahtaminen nosti kylmän hien pintaan, että pettikö se hieno Bilteman sirkkelinterästä tehty sintterikytkin..
Onneksi se oli vain renkaan ja tien välinen kitka, joka petti.. ~0.3bar ahdolla.. ;)
Lopuksi Hall-anturi nappasi triggeripyörään kiinni ja hajosi. Uudelle anturille hieman paranneltu teline niin homma jatkuu...
Videopätkä tars käydä ottamassa kansan ihmeteltäväksi.
Hienoa jälkeä! Itse kun tuli ajeltua 1.0 Micralla paljon pian ajokortin saamisen jälkeen, joten tämä tuo hauskoja muistoja mieleen...silloin se 1.0 kone kun tuntui kestävän vaikka minkälaista rääkkiä. Onneksi siinä vehkeessä oli vain ne 1.0 tehot tai kaveri porukasta ei varmaan olisi ketään hengissä muuten. Odotamme tällaista nöyryyttävää suoritusta tältä laitteelta ensi kesänä: http://youtube.com/watch?v=1F43fNZUVB8 ;)
Battery kirjoitti:Hukkiksen ääni on kyllä kiva:P. Putkiko se paukkuu vaihtojen välillä, vai loota?
Kyllä sen hukkaportin olemassaolonkin kuulee kun osaa kuunnella. Sen verran avara ja lyhyt putkisto on.
Ja kyllä siellä vähän molemmat paukkuu, sekä putkisto että loota. :D
Ei tuolla vakioalakerralla mitään Supria välttämättä jätetä mutta kaippa sillä perus nykysporttiperheautot jää kakkoseksi melko hyvän teho/paino-suhteen ansiosta..
---
Kytkin pahus vieköön vain luistaa.. Todennäköisesti pitää käpistellä vähän tuota asetelmaa.
Kytkinlevy kun on 1mm paksumpi kuin vakiokytkin joten asetelman jousivoima ei taida olla ihan paras.
Kellään kokemusta laitteista (omavalmiste tai tehdastekoinen) jolla voi tuota kytkinasetelman jousivoimaa mitata että missä kohtaa se on suurimmillaan?
Kyllä sen hukkaportinkin kuulee, jos osaa pakoputkesta tarkkaan kuunnella ;)
Tuo päällimmäinen ääni on todellakin kompurasiipien sakkausta..
Micralle on annettu tässä männäviikkoina melko kovalla kädellä leipää ja vieläkin on nipussa.
Ahdot tosin ovat vasta lapsen kengissä, mutta jahka sen kytkimen saa pitämään, niin aletaan nostelemaan ahtoja.
Vois kuvata pari uutta videotakin kun nyt tuota raaskii käskeä hieman eri tavalla kuin noissa videoissa, jotka olivat ihan parin ekan päivän tuotoksia ja siitä johtuen melko varovaista tuo meno.
Tuo päällimmäinen ääni on todellakin kompurasiipien sakkausta..
Micralle on annettu tässä männäviikkoina melko kovalla kädellä leipää ja vieläkin on nipussa.
Ahdot tosin ovat vasta lapsen kengissä, mutta jahka sen kytkimen saa pitämään, niin aletaan nostelemaan ahtoja.
Vois kuvata pari uutta videotakin kun nyt tuota raaskii käskeä hieman eri tavalla kuin noissa videoissa, jotka olivat ihan parin ekan päivän tuotoksia ja siitä johtuen melko varovaista tuo meno.
Joo ei sitä tuon takia ole varsinaisesti tehty.. :) Vai mitä Tero tarkoitti?
Onhan tuo käsijarrulla hiihtäminen kieltämättä hieman älyvapaan oloista ja näköistä touhua, mutta minkäs teet kun se on vaan niin hauskaa :D
Kytkin ja alusta kuntoon, sytkän ohjaus squirtin kautta, muutama kymmenys lisää boostia niin pääsee ehkä ensi kesänä kokeilemaan jopa varttimailia.
Se tuossa on hieno omimaisuus, että tarvittaessa voi ajaa myös ihan normaalisti ja rauhallisessa ajossa pienillä kierroksillakin vääntö on uskomattoman muhkea 1.2 litraiseksi koneeksi. Ehkä juuri moottorinohjauksen takia. Mutta myös tuo K03 herää yllättävän aikaisin vaikka on noinkin pienessä padassa.
Sen verran vielä mahdollisesti auton tulevaisuudesta, että ensi viikolla käydään näillä näkymin hakemassa 1.5 Cherryn alkuperäinen turbokone.. Kenties se hakeutuu tuon pikkulohkon tilalle..tai sitten ei. Aika näyttää.
Onhan tuo käsijarrulla hiihtäminen kieltämättä hieman älyvapaan oloista ja näköistä touhua, mutta minkäs teet kun se on vaan niin hauskaa :D
Kytkin ja alusta kuntoon, sytkän ohjaus squirtin kautta, muutama kymmenys lisää boostia niin pääsee ehkä ensi kesänä kokeilemaan jopa varttimailia.
Se tuossa on hieno omimaisuus, että tarvittaessa voi ajaa myös ihan normaalisti ja rauhallisessa ajossa pienillä kierroksillakin vääntö on uskomattoman muhkea 1.2 litraiseksi koneeksi. Ehkä juuri moottorinohjauksen takia. Mutta myös tuo K03 herää yllättävän aikaisin vaikka on noinkin pienessä padassa.
Sen verran vielä mahdollisesti auton tulevaisuudesta, että ensi viikolla käydään näillä näkymin hakemassa 1.5 Cherryn alkuperäinen turbokone.. Kenties se hakeutuu tuon pikkulohkon tilalle..tai sitten ei. Aika näyttää.
Kaveri sai viimeviikolla Micraan taas koneen paikalleen ja tänään soitteli käyneensä pikku kierroksen ajamassa.. Toimi kuin unelma ja suu oli messingillä.
Kaikenlaista pientä näpräystä se on silloin tällöin harrastanut ja tämän viikon perjantaina kenties dynolle ja niin edelleen..
Kytkin pitäisi nyt pitää paremmin, alustaa on hiukan päivitetty etc.. Konehuone maalattiin mustaksi ja loppu auto maalaillaan ehkä tuossa kesällä joku viikonloppu..
Että hengissä on tämäkin :)
Kaikenlaista pientä näpräystä se on silloin tällöin harrastanut ja tämän viikon perjantaina kenties dynolle ja niin edelleen..
Kytkin pitäisi nyt pitää paremmin, alustaa on hiukan päivitetty etc.. Konehuone maalattiin mustaksi ja loppu auto maalaillaan ehkä tuossa kesällä joku viikonloppu..
Että hengissä on tämäkin :)
Enemmän tai vähemmän jäissä ollut rojekti on tänään muutoskatsastettu huomautuksetta..
Käytiin vähän kylillä suhistelemassa ja monelta kadun tallaajalta meinasi jäädä lause kesken viattoman micran sakatessa kuin viimeistä päivää.. On se vain hauska laite
K03 jaksaa runtata painetta yllättävän alhaalta vaikka on suunniteltu niinkin paljon isompaan moottoriin kuin 1.8l. Alavääntö on varsin muhkea ja huippuväännössä hätyytellään pikkuhiljaa jo vakio TDi-koneiden vääntöjä..
Kytkinasetelman ja vauhtipyörän väliin sorvattiin pienet shimmilevyt ja jo alkoi Bilteman sirkkelinterästä valmistamani sintteriyktkinkin pitämään..
Nyt hetki pelkkää ajoa ja jossain vaiheessa olisi tarkoitus vaihtaa alkuperäinen sytkä Megan ohjaamaksi ja nostella hieman paineita.
Käytiin vähän kylillä suhistelemassa ja monelta kadun tallaajalta meinasi jäädä lause kesken viattoman micran sakatessa kuin viimeistä päivää.. On se vain hauska laite
K03 jaksaa runtata painetta yllättävän alhaalta vaikka on suunniteltu niinkin paljon isompaan moottoriin kuin 1.8l. Alavääntö on varsin muhkea ja huippuväännössä hätyytellään pikkuhiljaa jo vakio TDi-koneiden vääntöjä..
Kytkinasetelman ja vauhtipyörän väliin sorvattiin pienet shimmilevyt ja jo alkoi Bilteman sirkkelinterästä valmistamani sintteriyktkinkin pitämään..
Nyt hetki pelkkää ajoa ja jossain vaiheessa olisi tarkoitus vaihtaa alkuperäinen sytkä Megan ohjaamaksi ja nostella hieman paineita.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa