Omituinen ALH-moottori

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

Omituinen ALH-moottori

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.4.2006 17:59

Mun autossa pitäisi olla kaikkien tietojen perusteella ALH-moottori. Olin kuitenkin laittamassa ALH:n tarkoitettua Old Man intakea siihen paikalleen, niin eihän se siihen käynyt. Turbokin näytti yllättävän pieneltä. Miten voin varmistua mikä moottori autossani on, näänkö sen esim. vag-com:illa jostain? Kaiken lisäksi turbo näytti olevan kiinni pakosarjassa pulteilla, eikä ollut yhtä puuta niinkuin ALH:ssa pitäisi olla. Eli onko autossani sittenkin AGR-kone vaikka Huoltovihkon sivun tarrassa lukeekin selvästi ALH?

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 14.4.2006 18:13

Onkos siinä nokkaremmin suojakotelossa mitään tarraa? Joissakin koneissa on siihen muovikoteloon liimattu tarra josta moottorin tyyppi selviää.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.4.2006 20:32

Minkälaiset erot turboissa on ulkoisesti ALH:n ja AGR:n välillä? Ilmeisesti AGR:n turbo on juuri pulteilla kiinni pakosarjassa, mutta mitkä ovat muut ulkoiset erot.

Tai onko mahdollista päätellä moottorikoodi ecun tyyppinumerosta?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.4.2006 21:41

Ei sinne Poloiseen mahdu sama turbo kuin Golf ym. vaikka kone on ALH, joten sama intaakikaan ei käy.
Polossa on ahdin ja pakosarja erilliset ja ahdin on lähempänä tulipeltiä kuin Golfissa. Polon kamppeet on samat kuin AFN/PD-pitkittäiskoneissa ja III-kopan AFN-Golfissa ja Passatissa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.4.2006 22:36

Kiitos tiedoista TDIfreak. Ihmettelen että ei mahdu, minusta näyttäisi että tilaa olisi isommallekin solmulle...

Sama tilanne siis lienee kaikissa ibiza/cordoba vehkeissä. Pitänee alkaa kyselemään minkälainen isompi ahdin tuohon mahtuu, jollain sitä tehoa on kuitenkin saatava.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 14.4.2006 22:44

Ainiin. Onko normaalia että toi kone ahtaa 1.2bar, välillä piikkinä 1.3bar? Luulin että tuommoisen ahdot vakiona olisi jotain 0.9bar luokkaa. Ahtoja mittailin vag-comilla.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 14.4.2006 23:06

jos on hukkaportillinen malli, niin voi ollakkin normaalia. ex.cordossa ahu-pata, jossa loikkasi ahdot vakiona 1.5bar piikkinä. hieman säädössä hitautta..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 15.4.2006 0:01

No sinne käy suoraan tietysti Pd130 ahdin 038145702G tai -E. Ja välilaipalla ja putkitusmuutoksilla vaikka VNT-20.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa