16V Koojetti ja katti?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Deadman
-
Viestit: 12
Liittynyt: 7.3.2006 22:40

16V Koojetti ja katti?

ViestiKirjoittaja Deadman » 14.4.2006 22:12

Eli onko mk2 139hv:n 16V GTI:tä ollut katalysaattorilla/lambdalla varustettuna?
Jos on, niin millähän ruiskulla se on ollut? Projektiaihion papereissa kun on maininta vähäpäästöisestä suihkutuslaitteistosta, happitunnistimesta, aktiivihiilisuodattimesta ja 3-toimi katista.

JuH0
-
Viestit: 93
Liittynyt: 13.4.2006 17:12

ViestiKirjoittaja JuH0 » 14.4.2006 22:20

eikös GTI 16v PL:ssä ole katti ja lamda ainakin? ruiskuna KE-Jetronik... saatan muistaa kyllä väärinkin! heppoja PL moottorissa kylläkin taitaa olla 129

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.4.2006 23:56

On saanut KR koneistakin lambdalla ja katilla. Ruiskuna K-jetti lambda säädöllä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 17.4.2006 19:34

^Mistäs ja millonka moista on saanut?
Mun käsittääkseni KR on aina K-Jet ilman kattia ja PL KE-Jet katilla.
En nyt ainakaan onnistu löytämään mitään tietoa KR koneesta jossa olis katti.

Mitä eroja on KR ja PL moottoreilla?

KR moottorissa on 139hv:n tehot ja K-Jetronic ruisku ilman katalysaattoria ja lambda anturia.

PL moottorissa on 129hv:n tehot ja KE-Jetronic ruisku lambda-anturilla ja katalysaattorilla.

Tällaista tuolta teksti osiosta löytyy.

En sitten tiedä että olisko joissain esim. Jenkkilän kakkosissa moista ollut.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 17.4.2006 20:56

K-Jettiä on kyllä yleisesti ollut lambdalla ja katilla, mutta Golf mk2:sta ei ainakaan euroopassa ole saanut tuolla yhdistelmällä. Jenkkien koneista en minäkään tiedä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.4.2006 21:38

K-Jettiä on kyllä yleisesti ollut lambdalla ja katilla, mutta Golf mk2:sta ei ainakaan euroopassa ole saanut tuolla yhdistelmällä.

Saksasta tuommonen Golffi tuli ainakin minulle. Kaikki asennukset näyttivät ainakin tehdas tekoisilta.

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 17.4.2006 22:10

Mites siinä on toteutettu se K-Jetin lambda-ohjaus?

drako
-
Viestit: 327
Liittynyt: 4.8.2003 13:21

ViestiKirjoittaja drako » 17.4.2006 22:56

Mites siinä on toteutettu se K-Jetin lambda-ohjaus?


Pulssittamalla määränjakajan alakammioiden ja bensatankin välissä olevan solenoidiventtiilin aukioloaikaa. Tätä solenoidia ohjaa ecu lambdan signaalin mukaan.

sami_84
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.8.2007 13:20

ViestiKirjoittaja sami_84 » 12.8.2007 14:05

Moi.Mistä tunnistaa että ruisku on lastutettavaa mallia?Oliko jetronic vai ke-jetronic se lasturuutta?Kuviakin olis mukava saada niin tietäis vähän että onko omassa autossa tuo lastutettava ruutta.Koneeni on 1.8l gti 16v kr.Kiitos kaikille vastaajille.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 12.8.2007 14:16

Eipä löydy lastua noihin....

sami_84
-
Viestit: 14
Liittynyt: 12.8.2007 13:20

ViestiKirjoittaja sami_84 » 12.8.2007 14:46

Mutta saisko sitten tietoa että mikä ruisku noissa kr 139 heppasissa koneissa on?Kuvia tai tietoa mistä tunnistaa lastu ruutan.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 12.8.2007 15:01

niissä on k-jetronic niinkuin tässäkin topicissa on moneen kertaan sanottu... PL 129hv on varustettu ke-jetronicilla. Lastutettava ruisku taitaa löytyä vasta jälkipään 8v gti:stä ja g60:stä joissa on digifant, tunnistaa ainakin g60:ssä sähköisistä suuttimista, kun taas 16v:ssä on mekaaniset.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 13.8.2007 14:13

Mutta saisko sitten tietoa että mikä ruisku noissa kr 139 heppasissa koneissa on?Kuvia tai tietoa mistä tunnistaa lastu ruutan.

K(E)-Jetronicin tunnistaa siitä, että jokaiselle suihkutussuuttimelle lähtee oma polttoaineletku pyöreästä sylinterinmuotoisesta laitteesta (määräjakajasta). Lisäksi yksi suutin menee imusarjaan (kylmäkäynnistysrikastin). K(E)-Jetronicia ei voi "lastuttaa" sen takia että siinä polttoaineen annostelu tapahtuu täysin mekaanisesti.

Suosittelen vessalukemiseksi vaikkapa Charles Probstin kirjaa Bosch Fuel Injection and Engine Management (ISBN 978-0837603001). Todella tiukka tietopaketti Boschin ruiskuista, toiminta, teoria, huolto ja viritys. Löytyy varmasti paikallisesta kirjastosta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa