Piirilevyyn kolvattava istukka lastulle?
Valvoja: ffp jäsenet
Piirilevyyn kolvattava istukka lastulle?
Eli kyseessä Passat 3B 1.8T AEB. Boksinumero VW: 8D0 907 558E ja BOSCH: 0261 204 805
Kanta on ilmeisesti PLCC, mutta jalkojen lukumäärä vielä hakusessa.
Eli tietoa kaipaisin jalkojen määrästä, helpottaisi asioimista komponenttikaupassa.
Kanta on ilmeisesti PLCC, mutta jalkojen lukumäärä vielä hakusessa.
Eli tietoa kaipaisin jalkojen määrästä, helpottaisi asioimista komponenttikaupassa.
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 7.8.2003 19:33
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
http://www.elfa.se/fi/index1.html ja sieltä hakuun PLCC socket. Johan löytyy. Partcolla on kans.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
ok joku vuosi sitten kun noita etsin niin aika kiven alla olivat. on ilmeisesti chippaukset lisänneet tarvetta... =)
[edit]olipas muuten TSOP28 kantoja mitä Golffin ECU:n tuolloin etsin ja niintä ei tahtonut löytyä.[/edit]
[edit]olipas muuten TSOP28 kantoja mitä Golffin ECU:n tuolloin etsin ja niintä ei tahtonut löytyä.[/edit]
Viimeksi muokannut jaripetteri, 10.4.2006 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vähän aikaa tuota piirilevyä pällisteltyäni tulin helposti siihen tulokseen, että ei kannata pilata koko hommaa itse turailemalla. Piirin irroitus ehkä just ja just onnistuu, mutta kannan kera sitä ei kotikonstein saa takaisin. Ja järkevää tottakai on istuttaa tuohon kanta jolloin tulevaisuudessa piirin irroitus on helppoa.
Onneksi sain vinkin missä homma onnistuu Turussa. Partcolta tilasin kannatkin, mikäli sellaisia ei sattuisi tekijämiehellä olevan. Samalla tuli tilattua VAG-COM rakennussarja.
Onneksi sain vinkin missä homma onnistuu Turussa. Partcolta tilasin kannatkin, mikäli sellaisia ei sattuisi tekijämiehellä olevan. Samalla tuli tilattua VAG-COM rakennussarja.
Tänä aamuna Radiotrimmerissä Turussa totesivat että kannan kolvaaminen piirilevyyn ei onnistu :( Piirin kolvaaminen suoraan levyyn onnistuu....ehkä.
Homma osoittautuikin sitten vaikeammaksi kuin kuvittelin, jos ammattimies ei uskalla/pysty tuota tekemään niin kuka sitten ja millä menetelmällä?
Kyllä toi onnistuu. Ei se nyt ihan helpoimpia ole, mutta tehtävissä kuitenkin. Kolviin vain ohut kärki ja ohutta tinaa.
Noita on tullut juoteltua kymmeniä kiinni.
Luulen, että tossa turkulaisessa firmassa on ollut vain laiskuutta tai sitten eivät todellakaan ole mitään ammattimiehiä.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
eivät ehkä halua tehdä siinä pelossa että kaveri tulee takaisin valittamaan moottorivauriosta tms. jos jotain menee pieleen. Tuo ei todellakaan ole mitään raketti tiedettä joskin vaatii kyllä paremmat vehkeet mitä vanhoilla telkkarin korjaajilla on jos ovat läpijuotos komponentteihin tottuneet.
Itse en lähtisi pelkällä kolvilla ottamaan monijalkaista muistipiiriä irti jos haluaa säilyttää piirilevyn ja piirin ehjänä. Kiinni juottaminen onnistuu kyllä. Sopivalla irroitus päällä tuo ei ole homma eikä mikään. Jopa kuumailmapuhaltimella onnistuu joskin vaarana on että levyltä lähtee muutakin irti... ja se piirilevy kannattaa putsata kunnolla ennen kannan asettamista.
Itse en lähtisi pelkällä kolvilla ottamaan monijalkaista muistipiiriä irti jos haluaa säilyttää piirilevyn ja piirin ehjänä. Kiinni juottaminen onnistuu kyllä. Sopivalla irroitus päällä tuo ei ole homma eikä mikään. Jopa kuumailmapuhaltimella onnistuu joskin vaarana on että levyltä lähtee muutakin irti... ja se piirilevy kannattaa putsata kunnolla ennen kannan asettamista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa