Audi Coupe Quattro kysymyksiä?
Valvoja: ffp jäsenet
Audi Coupe Quattro kysymyksiä?
Eli olis tossa vissiin tarkotus vaihtaa kyseiseen autoon, johonkin 1990-93 vuosimallin autoon 2.3 tai 2.8 litraseen 20v quottroon. Olis kiva kuulla jotain kokemuksia autosta, millainen on ajella(ennenku tästä kerkee koeajolle), löytyykö palikkaa koneeseen ja koriin helposti? jne..
Mitä vikoja noista yleensä löytyy?
Onko kestävä kone?
Ruosteongelmia? Missä ilmenee?
Kiihtyvyys 0-100km/h? eroa paljonkin?
Tehot kummaski? 170 ja 174hv oliko?
Vääntö?
Entä kulutus sadalla? Pysyykö kymmenen litran tuntumassa kohtalaisella kaasujalalla ;)
Mitä vikoja noista yleensä löytyy?
Onko kestävä kone?
Ruosteongelmia? Missä ilmenee?
Kiihtyvyys 0-100km/h? eroa paljonkin?
Tehot kummaski? 170 ja 174hv oliko?
Vääntö?
Entä kulutus sadalla? Pysyykö kymmenen litran tuntumassa kohtalaisella kaasujalalla ;)
Tuo 2,8 on 12V ei 20V, kone kun on V6.
2,3 20V quattrosta kokemusta löytyy ja oikeen kiva auto, ei mikään tykki mutta ripeä kuitenkin.
5-syl kone on kestävä ja kulutukset maltillisia(keskikulutus 9-11 riippuen kaasujalasta).
Kiihtyvyys on 8,jotain sekunttia.
Audissa on kalvanoitu kori eli ruoste ei ole ongelma.
2,3 20V quattrosta kokemusta löytyy ja oikeen kiva auto, ei mikään tykki mutta ripeä kuitenkin.
5-syl kone on kestävä ja kulutukset maltillisia(keskikulutus 9-11 riippuen kaasujalasta).
Kiihtyvyys on 8,jotain sekunttia.
Audissa on kalvanoitu kori eli ruoste ei ole ongelma.
2.8 litraseen koneeseen ei palikkaa ihan noin vain löydy, koriin saa muutamia hienojakin, valitettavasti erittäin kalliita sarjoja. Omat ajokokemukset perustuu lähinnä s-sarjalaiseen, kaikinpuolin hyvä, ehdottomasti yksi parhaimmista autoista mitä olen ajanut. Ruosteongelmia ei ole. Kankerous, sama vika se tässä 20v ahdetussakin on :) Tietysti s2 on eri peli, mutta hintakin pompsahtaa.
Vesku on varsin oikeassa, mulla on molemma koneet omaavat pelit ja tuo audi 5000 tq 10 venttiilisellä 2.2 turbo koneella on jotenkin puhdikkaampi alhaalla. Alunperin varmaan tarkoitettiin vapari 10 venasta, mutta mielestäni se toimii näissäkin. 3k kierroksen jälkeen ei enään tarvi pohtia enää kumpi menee. Se on niin suhteellista, kyllähän siellä sitä vääntöä on, mutta pieni lisä ei olisi pahitteeksi.
Kannattee tosiaan huomioida myös se, että S2 on niin hankintahinnaltaan kuin ylläpidoltaankin hieman eri hintaluokassa kuin tuommonen vaparicoupe. Toki se on sitten eri auto muutenkin. Täällä vaan niin monesti suositellaan suoraan jotain ässäaudia tai vastaavaa erikoismallia jos joku on ko. korimallin autoa ostamassa :) 1.8E coupesta tulee viitoskoneinen 2.3, sitten 20v versio samasta, mutta sittenhän sen täytyy olla jo quattro, sen jälkeen S2 ja eikö se ole sama ostaa jo RS2 tai miksei RS6. Viiden tonnin autosta tulikin jotain muuta.
Tuota kuutoskoneista en suosittele, on aika paljon löyhempi motti kuin viitonen. Toki siitä jotkut pitää eikä se huono kone toimiessaan ole, mutta tuon ikäisenä on helposti "pienen vuosihuollon" paikka jossa käytetään kannet irti yms. Audiclubin foorumilta haulla lisää, hakusanaksi AAH (koneen tyyppi). Toki omat juttunsa on vitosessakin, mutta niissä ongelmia on yleisesti ottaen vähemmän. Hydraulipumpun öljyvuodot ja nostajien rallatus (kuten lähes kaikissa VAGeissa) tulee lähinnä mieleen. Voimansiirron ääniä kannattanee quattrossa kuunnella...
Tuota kuutoskoneista en suosittele, on aika paljon löyhempi motti kuin viitonen. Toki siitä jotkut pitää eikä se huono kone toimiessaan ole, mutta tuon ikäisenä on helposti "pienen vuosihuollon" paikka jossa käytetään kannet irti yms. Audiclubin foorumilta haulla lisää, hakusanaksi AAH (koneen tyyppi). Toki omat juttunsa on vitosessakin, mutta niissä ongelmia on yleisesti ottaen vähemmän. Hydraulipumpun öljyvuodot ja nostajien rallatus (kuten lähes kaikissa VAGeissa) tulee lähinnä mieleen. Voimansiirron ääniä kannattanee quattrossa kuunnella...
Joo-o. Kutoskonetta dissataan ehkä siitäkin syystä ettei siitä saada niinkään noita lisähepoja niin mukavasti kuin esim. S2:n 2.2 20vT moottorista. Itse olen joskus koeponnistanut 2.8 V6 pannulla olevan C4 korin 100:n, ja ainakin automaatin kaverina pidin ihan mukavana.. Kaikissa noissa moottoreissa kuitenkin on ne omat vikansa.. kumma kyllä, V6:n viosta puhutaan paljon enemmän. (eikä herneitä kenellekään..) :)
Vanhasta autosta kun on kyse, kannattaa päättää halajaako nopeutta/voimaa vaiko tyytyykö 2,3 20v laitokseen. Kuntoon kuitenkin kun kannattaa kiinnitellä huomiota enimmäkseen. Onhan se 20vT mukava moottori.. mutta, miksei olisi nuo muutkin. Ja jälleen, jos ei pelimerkit olisi se rajoittava tekijä, ajaisin jollain ihan muulla kuin 20vT:llä...:)
Vanhasta autosta kun on kyse, kannattaa päättää halajaako nopeutta/voimaa vaiko tyytyykö 2,3 20v laitokseen. Kuntoon kuitenkin kun kannattaa kiinnitellä huomiota enimmäkseen. Onhan se 20vT mukava moottori.. mutta, miksei olisi nuo muutkin. Ja jälleen, jos ei pelimerkit olisi se rajoittava tekijä, ajaisin jollain ihan muulla kuin 20vT:llä...:)
Kuutoskonetta dissataan ihan aiheesta. Vaikea uskoa, mutta mikään tykki tuo 2.8 ei ole, lähinnä herrasmiesmäinen moottori eli käyttömukavuus on todella hyvä. Joskus aikoinaan tuollaisen kävin shoppailemassa kaverille ja piti oikein ihmetellä onko tässä jotakin hajalla kun mitään ei tunnu tapahtuvat (persdyno). Mittari kyllä nousi kohtuu hyvin.
Lyhyesti voidaan sanoa, että tämä kone ei sovi sporttisuutta hakevalle vaan vääntöä ja käyttömukavuuta hakevalle immeiselle. Omat ongelmathan noissa on ja perinteiset huollotkin vähän tyyrimpiä (esim. Nokkahihna).
Lyhyesti voidaan sanoa, että tämä kone ei sovi sporttisuutta hakevalle vaan vääntöä ja käyttömukavuuta hakevalle immeiselle. Omat ongelmathan noissa on ja perinteiset huollotkin vähän tyyrimpiä (esim. Nokkahihna).
^Hihnan vaihtoväli ainakin 20 veessä 90tkm. Saksassa lienee 120tkm. Vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla(60€) ja rullat.
Laitetaan nyt tämän sivuston linkki http://20v.org
Kannattaa lukea koska löytyy paljon tietoa näistä vehkeistä. Tyyppivikoja yms.
Laitetaan nyt tämän sivuston linkki http://20v.org
Kannattaa lukea koska löytyy paljon tietoa näistä vehkeistä. Tyyppivikoja yms.
Nostelen tässä vanhaa topikkia.
Mietiskelin jos tuollaisen audi coupen ostaisi ja kone olis 2.3 litrane. Mutta sit noita 10v on niin paljon enemmän kun noita 20v ja mua todellakin kiinostas tuo 20v nimittäin sen 136hp on paljon vähemmän kun 170hv. Nyt tässä käy tuo into loppumaan kun nuo kaikki 20v on paljon enemmän ajettuja niin onko tossa 10v ostamisessa sitten järkeä? Mun seuraaval autol pitäs olla sitä tehoa ja näköä. Mutta sitten ei mitään 2.8 v6 koneista koska kulutus on jo sitä ei opiskelija budjettia. Saa toki muitakin auto vaihto ehtoja kertoa. Ja hinta haarukka olis se 6-7 tonnia? Auttakaas =)
Mietiskelin jos tuollaisen audi coupen ostaisi ja kone olis 2.3 litrane. Mutta sit noita 10v on niin paljon enemmän kun noita 20v ja mua todellakin kiinostas tuo 20v nimittäin sen 136hp on paljon vähemmän kun 170hv. Nyt tässä käy tuo into loppumaan kun nuo kaikki 20v on paljon enemmän ajettuja niin onko tossa 10v ostamisessa sitten järkeä? Mun seuraaval autol pitäs olla sitä tehoa ja näköä. Mutta sitten ei mitään 2.8 v6 koneista koska kulutus on jo sitä ei opiskelija budjettia. Saa toki muitakin auto vaihto ehtoja kertoa. Ja hinta haarukka olis se 6-7 tonnia? Auttakaas =)
kyllä tuon 10V ostamisessakin järkeä on, tuohon 1,6 kakkikseen verrattuna 10V on huomattavasti ripeämpi, toki 20V on vielä pykälän ripeämpi mut ei kuitenkaan niin paljon kuin kenties luulet!?!
10V:n alavääntö saa koneen tuntumaan ripeämmältä kuin se onkaan ja 20V:ssä taasen "surkea" alavääntö laiskemmalta.
10V:n alavääntö saa koneen tuntumaan ripeämmältä kuin se onkaan ja 20V:ssä taasen "surkea" alavääntö laiskemmalta.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Harrastemielessä vanhempi koppanen eli t85 cq on kova vaihtoehto, jos löytää vaan ehjällä korilla varustetun. Toi KV-kone liikuttaa kevyehkö koria ihan kivasti, ja vanha tasauspyörästö on helpompi ajaa kuin uusi torsen. Ja t85:n arvo ei laske sillä lailla kuin t89, taitaapi olla niiden hinnat jo käyny pohjalukemissa.
Tuolla budjetilla varmaan saa aika kohtalaisen 2.3 20v:n. Mikään raketti se ole, mutta varsin mukava peli, jolla ohitteleekin mukavasti.
Mitään isompaa viripalikkaa en siihen laittaisi, vaan keskittyisin pitämään kapineen kunnossa, sillä vanhaan autoon saa aina silloin tällöin uhrata euron ja toisenkin.
Vaikkei mullakaan tuota V6 moottoria ole, niin en mä sitä V6:sta huonona pitäisi. Mukavan "tasavahva" moottori, etenkin automaatin kaverina mukava.
Mitään isompaa viripalikkaa en siihen laittaisi, vaan keskittyisin pitämään kapineen kunnossa, sillä vanhaan autoon saa aina silloin tällöin uhrata euron ja toisenkin.
Vaikkei mullakaan tuota V6 moottoria ole, niin en mä sitä V6:sta huonona pitäisi. Mukavan "tasavahva" moottori, etenkin automaatin kaverina mukava.
Kyllä se kymppivee on ihan kelpo kone. Ei tietenkään mikään raketti, luultavasti silläkin saa ylinopeussakkoja kun yrittää. Ja sen väännön takia on huoleton ajella. Pienenä miinuksena siinä kyllä on KE-Jetti, joka voi vanhetessaan aiheuttaa pientä päänvaivaa.
Wink wink, ois muuten oma 10v myytävänä...
Wink wink, ois muuten oma 10v myytävänä...
Juu no ens auto olisikin tarkotus pitää ihan niissä tehoissa. Ainut mitä nyt ehkä uusii on valo päivitystä. Että 10v:ssä KE-jetronic vikoja? Sitten 20v:ssä parempi ruisku? Vaatiiko tuo päivitys tohon megaruuttaan suurenkin homman? Näissähän on tämä sinkitty kori, joten ruoste ei ole se suuri ongelma. Mitä kannattaa katsella noita ostellessa? Mikä noissa pettää yleensä ekana?
Katso yleisilmettä. Unohda kilometrit, sillä hyvällä hoidolla nuokin on kestäviä. Ruoste ei pahemmin vaivaa.. Jos itse ostaisin tuollaista, niin arvostaisin;
-hyvää historiaa, (ollut hyvässä hoidossa aiemmila omistajilla)
-kaikki toimii mitä pitääkin
-huoltohistoria, (mitä on tehty yms..)
Varusteet sitten oman mielen mukaan, itse ehkä etsisin mahdollisimman hyvin varusteltua yksilöä. Tässä toki kannattaa muistaa pieni lisäys ylläpitokuluihin..
Ja ehkä myös se tärkein, mieti huolella, haluatko tyytyä etuvetoon, vaiko olisiko quattro se oikeampi vaihtoehto. =) Jos minulta kysytään, niin ehdottomasti quattro..
Ja aina kannattaa muistaa, hyvää saa harvoin halvalla.
Monesti tuon ikäisessä autossa on uusintalistalla erilaista sähkö-osaa, jäähdytintä, vesiletkua..
Mekaanisen ruiskun ongelmia on esim. Kylmä/kuuma käynnistysviat, seokset pielessä yms. Noi monesti johtuu ihan säädöistä, ja sitten kun joku poropeukalo sorkkii noita säätöjä, mennään metsään ja huolella:) Tai sitten vain perehtyy itse tuon mekaanisen ruiskun elämään pintaa syvemmältä.
Itsellä / kaveripiirissä ongelmiin löytynyt ratkaisu osaavasta BOSCH pajasta, esim. Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen (Turussa)
Megaruuttahan vaatinee erilaisen imusarjan yms. Nuo kun ovat melko erilaisia systeemeitä, mekaaninen ruisku vs. sähköinen.
-hyvää historiaa, (ollut hyvässä hoidossa aiemmila omistajilla)
-kaikki toimii mitä pitääkin
-huoltohistoria, (mitä on tehty yms..)
Varusteet sitten oman mielen mukaan, itse ehkä etsisin mahdollisimman hyvin varusteltua yksilöä. Tässä toki kannattaa muistaa pieni lisäys ylläpitokuluihin..
Ja ehkä myös se tärkein, mieti huolella, haluatko tyytyä etuvetoon, vaiko olisiko quattro se oikeampi vaihtoehto. =) Jos minulta kysytään, niin ehdottomasti quattro..
Ja aina kannattaa muistaa, hyvää saa harvoin halvalla.
Monesti tuon ikäisessä autossa on uusintalistalla erilaista sähkö-osaa, jäähdytintä, vesiletkua..
Mekaanisen ruiskun ongelmia on esim. Kylmä/kuuma käynnistysviat, seokset pielessä yms. Noi monesti johtuu ihan säädöistä, ja sitten kun joku poropeukalo sorkkii noita säätöjä, mennään metsään ja huolella:) Tai sitten vain perehtyy itse tuon mekaanisen ruiskun elämään pintaa syvemmältä.
Itsellä / kaveripiirissä ongelmiin löytynyt ratkaisu osaavasta BOSCH pajasta, esim. Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen (Turussa)
Megaruuttahan vaatinee erilaisen imusarjan yms. Nuo kun ovat melko erilaisia systeemeitä, mekaaninen ruisku vs. sähköinen.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Ite asias sqvirtti vaadi erilaista imppasarjaa, on tapauskohtaista. Joissakin vanhoissa turbosarjoissa on vain tehty v-mäiset jäykisteet ettei taho mahtua, kuin oikein ohuen kiskon kanssa sinne. Ei pitääsi vaivata vaparisarjoja. Mutta sitten muuten on kyllä varattava touhutonni (euroa) sen koneen megattamiseen.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Kävin nyt koe ajamassa tollasta etuveto 2.3 10v audia ja eipä se nyt niin hirveän ripeältä tunnu kaikkine 98kw tehoineen.. Luulis et jotenki lähettäs paremmin etee päi. Muuten auto on aika löytö kuitenkin -91 ja 180tkm. Huoltokirjaa 174tkm asti. Miinusta niin saksasta tuotu.
Nyt vaan pitäs saada perse tuntuma tollaiseen 20v autoon. Että onko se nyt niin hirveästi ripeämpi ja nopeampi? Pitäs päästä kokeilemaan. Tuskin kauaan on myynnis. Eipä noita puistakaan löydetä.
Nyt vaan pitäs saada perse tuntuma tollaiseen 20v autoon. Että onko se nyt niin hirveästi ripeämpi ja nopeampi? Pitäs päästä kokeilemaan. Tuskin kauaan on myynnis. Eipä noita puistakaan löydetä.
Kyllä mä mielummin kallistuisin tähän suuntaan: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=692863
Voimaa ei ole, mutta harvoinhan lämä tiskissä ajetaan. :) Coupeta paremman näköinen ja uudempi. Vakiona löytyy urheiluvarustelu ja airbag sekä ilmastointi (tai kattoluukku jos ei sitä)
Jos haluaa rakennella, niin 1.8T:n voi väsätä pellin alle. :)
Voimaa ei ole, mutta harvoinhan lämä tiskissä ajetaan. :) Coupeta paremman näköinen ja uudempi. Vakiona löytyy urheiluvarustelu ja airbag sekä ilmastointi (tai kattoluukku jos ei sitä)
Jos haluaa rakennella, niin 1.8T:n voi väsätä pellin alle. :)
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23.4.2006 20:17
Omistuksessa
itellä sattuu olemaan tollanen Audin Coupe Q 2.3 vapari ajettavuus on kyllä mitä parahaimpia, kuitenkin se ylä vääntö hävii jatkoa ajatellen turbo tulossa uus pannu, männät ja paljon muita osia. noin 2kk päästä kerrotaan mitä tapahtu ja paljon Dyno sanoo sitä odotellessa.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 21 vierailijaa