Moi,
olen harkinnut auton ostoa ja itse asiassa rahat polttevat jo taskussa:)
Yksi vaihtoehto mitä olen harkinnut olisi vm. 96 VW Polo 1 litran moottorilla. Mutta, onko tässä(kin) mallissa ongelmaa vaihdelaatikon kanssa kuten käsittääkseni isommilla moottoreilla varustetuissa Poloissa on?
VW Polo 1.0L petrol 1996
68k miles on the clock
NCT 06/07
5 doors, hatchback
Manual transmission
White, colour coded
Alarm
Immobilizer
Electric mirrors
Excellent condition
2200 EUR
Tässä on vielä tuon auton tiedot, mitähän noilla maileilla pitäisi huomioda? Hinta olisi aika edullinen, joten kyllähän tuo kiinnostaisi.
Polo 1.0 hankinta
Valvoja: ffp jäsenet
Eiköhän tuossa sama loota ole kuin noissa 1.3 ja 1.6l eli heikko laatuinen. Laatikko ei ole vaikea irrottaa ja laakeroida uudestaan ennen kuin käy niin että se totaalisesti levahtaa :D Itse tein homman pari kuukautta sitten. Uusin samalla kytkimen vaijerin ja paineasetelman. Laakereitten hintaa en muista mutta muutaman kympin kappale ne on. Pääakselin laakeri ainakin kannattaa ehdottomasti vaihtaa uuteen, Itsellä oli ajettu 130tkm kun tuon homman tein. Vaihteet meni päälle takellellen ennen sitä. Myös laturin vaihto saattaa noilla kilometreillä olla jo paikoillaan. Itsellä oli ongelmia tuon mittariston ja ajoneston kanssa. Mutta eipä tuossa tule muita tyyppivikoja mieleen kuin tuo vaihdelaatikko. Sen kun kunnostaa niin saa ajella 100tkm rauhassa. Oljyjä olen myös vaihtanut tuohon laatikkoon 10tkm välein vaikka liioittelua se on.Ennemmin maksan 50e niistä öljyistä kun 2000e laatikosta. Oli joka kerta ennen tuota remonttia metalli silppua laatikossa :) Kannattaa kuunnella "räläkättääkö" se laatikko vapaalla ollessa sillon voi olla laakerit huonossa kunnossa. Tosin silti kestää ajaa tuhansia kilometrejä ennen kuin ne hajoaa. Ja tietysti jos vaihteet menee takellellen paikoilleen yms. ni varmasti on laatikossa jotain vikaa. Parilla satasella kunnostelee tuon voimansiirron jos itse tekee. Riippuu tietysti onko kaikki laakerit menny sieltä lootasta. Mutta tuo pääakselinlaakeri joutuu IMO kovimmalle rasitukselle. Itse en vaihtanut kuin sen ja öljytiivisteen joka maksoi pari euroa. Mutta nämä on varmaan tapauskohtaisia. Eli jos ei ole öljyjä vaihdeltu ja huolimattomasti vaihdettu niin saattaa laatikko olla niin huonossa jamassa että sitä ei enää laakeroimalla pelasteta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”