Polo 1.0 hankinta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

itarumaa
-

Polo 1.0 hankinta

ViestiKirjoittaja itarumaa » 12.4.2006 9:30

Moi,

olen harkinnut auton ostoa ja itse asiassa rahat polttevat jo taskussa:)

Yksi vaihtoehto mitä olen harkinnut olisi vm. 96 VW Polo 1 litran moottorilla. Mutta, onko tässä(kin) mallissa ongelmaa vaihdelaatikon kanssa kuten käsittääkseni isommilla moottoreilla varustetuissa Poloissa on?

VW Polo 1.0L petrol 1996
68k miles on the clock
NCT 06/07
5 doors, hatchback
Manual transmission
White, colour coded
Alarm
Immobilizer
Electric mirrors
Excellent condition

2200 EUR

Tässä on vielä tuon auton tiedot, mitähän noilla maileilla pitäisi huomioda? Hinta olisi aika edullinen, joten kyllähän tuo kiinnostaisi.

Salmi
-

ViestiKirjoittaja Salmi » 12.4.2006 17:41

Ootko kattomassa poloo jostain ulkomailta, vai miks oli lontoota toi teksti?.. Jos ostat ulkomailta, ni kannattaa asentaa/asennuttaa huohottimeen se lämmitin, ettei heitä öljyjä pihalle talvella.. About ton 2000e maksaa sit uus kone, jos tosi pahasti käy..

Juice
ffp jäsen

ViestiKirjoittaja Juice » 12.4.2006 20:51

Profiilissa on näemmä paikkakunta asianmukaisesti mainittu...

jamming
-

ViestiKirjoittaja jamming » 12.4.2006 21:57

Eiköhän tuossa sama loota ole kuin noissa 1.3 ja 1.6l eli heikko laatuinen. Laatikko ei ole vaikea irrottaa ja laakeroida uudestaan ennen kuin käy niin että se totaalisesti levahtaa :D Itse tein homman pari kuukautta sitten. Uusin samalla kytkimen vaijerin ja paineasetelman. Laakereitten hintaa en muista mutta muutaman kympin kappale ne on. Pääakselin laakeri ainakin kannattaa ehdottomasti vaihtaa uuteen, Itsellä oli ajettu 130tkm kun tuon homman tein. Vaihteet meni päälle takellellen ennen sitä. Myös laturin vaihto saattaa noilla kilometreillä olla jo paikoillaan. Itsellä oli ongelmia tuon mittariston ja ajoneston kanssa. Mutta eipä tuossa tule muita tyyppivikoja mieleen kuin tuo vaihdelaatikko. Sen kun kunnostaa niin saa ajella 100tkm rauhassa. Oljyjä olen myös vaihtanut tuohon laatikkoon 10tkm välein vaikka liioittelua se on.Ennemmin maksan 50e niistä öljyistä kun 2000e laatikosta. Oli joka kerta ennen tuota remonttia metalli silppua laatikossa :) Kannattaa kuunnella "räläkättääkö" se laatikko vapaalla ollessa sillon voi olla laakerit huonossa kunnossa. Tosin silti kestää ajaa tuhansia kilometrejä ennen kuin ne hajoaa. Ja tietysti jos vaihteet menee takellellen paikoilleen yms. ni varmasti on laatikossa jotain vikaa. Parilla satasella kunnostelee tuon voimansiirron jos itse tekee. Riippuu tietysti onko kaikki laakerit menny sieltä lootasta. Mutta tuo pääakselinlaakeri joutuu IMO kovimmalle rasitukselle. Itse en vaihtanut kuin sen ja öljytiivisteen joka maksoi pari euroa. Mutta nämä on varmaan tapauskohtaisia. Eli jos ei ole öljyjä vaihdeltu ja huolimattomasti vaihdettu niin saattaa laatikko olla niin huonossa jamassa että sitä ei enää laakeroimalla pelasteta.

itarumaa
-

ViestiKirjoittaja itarumaa » 13.4.2006 10:26

Kiitos vastauksista, tällä hetkellä taitaa olla Polo poissuljettu vaihtoehto, etsin autoa noin kahden vuoden ajalle, joten ei oikein jaksa ottaa riskiä että laatikko menee, kun ei ole varsinkaan aikaa korjata sitä.

Kiitos,

SS
-

ViestiKirjoittaja SS » 13.4.2006 13:22

Tosin missä tahansa autossa on aina olemassa se riski, että jotain kallista hajoaa. Kaipa noista Polon laatikoistakin suurin osa on kestänyt kasassa.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”