Millainen by-pass 1.8T koneeseen?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hess
-
Viestit: 120
Liittynyt: 23.7.2003 18:39

Millainen by-pass 1.8T koneeseen?

ViestiKirjoittaja hess » 20.10.2005 16:05

Mitäs hyviä by-pass vaihtoehtoja olis tuohon 1.8T (AGU) koneeseen? Auto on muuten vakio (golf gti -00), paitsi siinä on abt:n lastuviritys.

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.10.2005 17:01

Vakio toimii vitun hyvin.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 20.10.2005 17:19

Annetaan ny pojalle vaihtoehtoa.

- Forge 007P, ByPass-venttiili.

Löytyy vaikka www.doc-power.com

hess
-
Viestit: 120
Liittynyt: 23.7.2003 18:39

ViestiKirjoittaja hess » 20.10.2005 17:34

Ilmeisesti audi TT:n by-pass sopis kanssa tuohon golffiin. Hintakaan ei kovin paha (reilu 40eskoo). Tuota forgeakin mietin, mutta se on kolme kertaa kalliimpi ja se ei ole huoltovapaa.

edit:
Se TT:n by-pass löytyy vw-varaosatiskiltä osanumerolla 06A 145 710N. Oliko jollain kokemuksia tuosta värkistä?

Lei6
-
Viestit: 49
Liittynyt: 14.8.2005 22:33
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lei6 » 20.10.2005 18:35

.... vaihdoin 18t AEB tuon tt-bässin, ja hyvin on toiminut, ainakin vanhaan rikkinäiseen eron huomaa =))

T.I.K
-
Viestit: 110
Liittynyt: 14.3.2004 13:13

ViestiKirjoittaja T.I.K » 21.10.2005 1:05

Saakos noihin sellaista "ulos puhaltavaa" mallia?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 21.10.2005 8:19


ja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2005 16:57

By-pass

ViestiKirjoittaja ja » 21.10.2005 13:27

Se TT:n by-pass löytyy vw-varaosatiskiltä osanumerolla 06A 145 710N. Oliko jollain kokemuksia tuosta värkistä?


Ainakin mulla tuo by-pass jo vakiona ocussa?

hess
-
Viestit: 120
Liittynyt: 23.7.2003 18:39

ViestiKirjoittaja hess » 21.10.2005 14:12

^ no ilmeisesti octavia rs:stä löytyy myös tuo parempi versio tuosta Bochin by-pass venttiilistä ja eikös siinä koneessa ole jo muutenkin vakiona korkeampi viritysaste kuin golffissa (180hv vs. 150hv).

Mutta taidan käydä hakemassa/tilaamassa tuon Bochilaisen, niin saa homman hoidettua.

Edit:
Nyt on vaihdettu tuo By-Pass ja hyvin tuntuu toimivan.
Viimeksi muokannut hess, 26.10.2005 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.10.2005 16:57

ViestiKirjoittaja ja » 21.10.2005 15:09

Kyllä siinä on se 180 heppaa,mut kun lastutin ton oman niin kysyin kanssa sitä tt:n by-passia niin se on samalla varaosanumerolla kun tämä nykyinen,ja ainakin octaviassa se on 150 ja 180 heppasissa paikallaan jo uutena toi sama mikä tt:ssä.

Spadde
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.3.2005 23:47

ViestiKirjoittaja Spadde » 21.10.2005 23:53

Hieman OT:

Ihmettelen sitä miksi näissä VAGgineissa ei olevinaan kestä nämä vakio Bochilaiset by-passit, varsinkin kun miettii mitä paineita normaalisti käytellään (1.8t n. 0.6-1.3 bar) kun esim. Saabeissa poijjaat käyttää samaa venttiiliä ja painetakin on vielä mahdollisesti hitusen enemmänkin käytössä ja ei mitään ongelmia?

Kertokoon joku viisaampi vastauksen?????

(itse ostin perus boshilaisen saabilta hintaan 31€)

antonmies
-
Viestit: 68
Liittynyt: 29.7.2004 22:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja antonmies » 11.11.2005 23:53

Turbosmartin Kompact series Dual port -venttiilit kierrättävät sammumisherkällä alueella(moottorijarrutusten jälkeen, tyhjäkäynnillä ym. ja suhauttavat pihalle kovassa runnomisessa.

kuulusa
-
Viestit: 35
Liittynyt: 29.3.2004 15:36

tt:n by-pass

ViestiKirjoittaja kuulusa » 26.12.2005 11:12

no niin eli autoni tehot hukassa ja bensaa palaa yli 12 lirtaa satasella,
joten ounastelin by-passin olevan sökö. no niinhän se oli. vartti sitten kurkkasin.
oli muuten täynnä öljyä??
mutta tuota tt:n päsiä en sitten asentanutkaan ennen kuin kyselen lisää....
orkkispässisä on pienemmät liittimet letkuihin, en kehdannut survoa paikalleen
ja sit tt:n versiossa on ylimääräinen lähtö "kannessa" pienelle letkulle.
oletteko survoneet tt:n pässin paikalle ,vaihdelleet letkuja vai mitä,
jamitäs tohon pikkuliittimeen voisi kytkeä?? purkkaa..........

ai niin autona 18t passat farkku -97

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 26.12.2005 12:06

Siihen pieneen liittimeen pitäisi tulla alipaine imusarjasta. Ja samanlainen myös vanhassakin pitäisi olla.

kuulusa
-
Viestit: 35
Liittynyt: 29.3.2004 15:36

ViestiKirjoittaja kuulusa » 26.12.2005 12:35

noi liittimet ei ollut alkuperäiset eli liekö vaihdettu joskus ihan vääränlainen osa
paikalle. en kai mää nyt ole ihan väärässä osassa. passatissa pässi siinä turbosta maskiinpäin...
audeissahan se on hieman kai vaikeemmin vaihdettavissa.....

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 26.12.2005 13:43

Ootko nyt vaihtamassa ees oikeeta osaa, noissahan on mielestäni myös huohotusventtiili mihin ei tule mitään alipainetta. Se on takuulla öljyssä, kuten myös bypass saattaa olla.

kuulusa
-
Viestit: 35
Liittynyt: 29.3.2004 15:36

ViestiKirjoittaja kuulusa » 26.12.2005 15:39

todennäköisesti en.

pitää kaivaa kuvatusta jotta ei me enempää hölmöilyksi......

murtsi
-
Viestit: 475
Liittynyt: 23.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja murtsi » 26.12.2005 21:08

Tässä kuva forgen kiiltävästä by passista.

JeiPii
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.3.2005 18:55

ViestiKirjoittaja JeiPii » 9.4.2006 12:24

Asensin eilen tuon Forgen 007 mallin, vielä kun ei hirveästi kokemusta noista venttiileistä ole niin mitä noissa tarkkaa ottaen toimintamielessä säädetään kun on esim. noita portaattomasti säädettäviä malleja tai sitten jotkut sanovat laittaneensa lisää prikkoja?

Tietysti tulee äkkiseltään mieleen, että jos sinne tavaraa lisätään tai portaattomassa mallissa kiristetään säätönuppia niin venttiilin sisällä oleva jousipaketti kiristyy, mutta mitä tuolla haetaan toiminnallisessa mielessä?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 10.4.2006 17:39

Jos jousi on liian löysä, saattaa venttiili avautua kun painat kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä/pieniltä kierroksilta. Silloin ahdin ei vielä ahda ja imusarjan kasvava alipaine avaa venttiilin, jolloin turbon herätessä ahtopaineet karkaavat mäjelle.

Jos taas jousi on liian kireä, venttiili ei välttämättä aukea ollenkaan.

JeiPii
-
Viestit: 17
Liittynyt: 14.3.2005 18:55

ViestiKirjoittaja JeiPii » 12.4.2006 12:54

Varmaan voi sitten luottaa, että tuo on valmiiksi oikeassa säädössä? Ei ainakaan Doc-Powerilla maininnut, että tarvitsisi säätää ennen asennusta. Kone ainakin käyttäytyy ihan samalla tavalla kuin sillä Boschin alkuperäselläkin venttiilillä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa