No niin olis 1. kysymykse aika: Mistä syystä Audi 100 sisätiloihin tulee lievä bensiinin haju.Olen tutkinut konehuoneen puolelta,eikä näkyviä vuotoja ole havaittavissa, konepelti pysyy puhtaana sisäp., eikä auton alla ole mitään jälkiä vuodosta. Haju työntyy sisätiloihin lämpimällä moottorilla pysähtyessä esim. liikennevaloihin.Kylmänä käynnistettäessä hajua ei huomaa.
Niin auto on tosiaan Audi 100 vm-85 K-jetronik
ps.olisko linkkiä kellään kyseisen auton huoltoon ym.korjauksiin.Kiitos etukäteen
Bensiinin haju?
Valvoja: ffp jäsenet
Etsis bensapumppu, se voi olla konetilassa tai pohjassa jossain tankin ja moottorin välimaastossa. Pumpun yhteydessä on suodatin ja ehkä painevaraaja, katso ettei vuoda jostain liitoksesta.
En tiedä miten todennäköistä, mutta voihan se bensanhaju tulla vaikka suuttimien o-renkaiden kautta jos niitä ei ole vaihdettu. http://ffp-motorsport.com/tuning/kjetring.php
Kannattaa varmaan koittaa niin, että auto lämpimäksi ja sit vaan nuuhkimaan joka puolelta että mistä se bensan käry ois voimakkainta. Tällä siis tarkoitan konepellin alta, takakontista tankin tienoilta, jne.
En tiedä miten todennäköistä, mutta voihan se bensanhaju tulla vaikka suuttimien o-renkaiden kautta jos niitä ei ole vaihdettu. http://ffp-motorsport.com/tuning/kjetring.php
Kannattaa varmaan koittaa niin, että auto lämpimäksi ja sit vaan nuuhkimaan joka puolelta että mistä se bensan käry ois voimakkainta. Tällä siis tarkoitan konepellin alta, takakontista tankin tienoilta, jne.
No niin, tarkoitat varmaan siirtopumppua,niitähän näyttäs audissa olevan oikein kaksin kappalein toinen on tankissa ja toinen on??? luultavasti auton oikealla puolella konehuoneessa on se kutsumasi "varaaja".Tosiaan nämä ruiskukoneet on mulle tuntemattomia,olen ollut tekemisissä vain diesel -ja kaasutinmoottorien parissa.Eli kysytään vielä seuraavaa: mikä mutikka on konehuoneessa oikealla puolella mittatikun vieressä lähtee alip.putki ja pari polttoaine letkua ruiskulle ja missä on lambda-anturi autossa ?
-
- -
- Viestit: 111
- Liittynyt: 24.7.2003 0:08
Painepumppu on tankissa, siirtopumppua ei ole. Painevaraaja on auton alla palttiarallaa takapenkin kohdalla oikealla ja suodatin konehuoneessa. Näin ainakin turbossa ja 99% varmuudella myös vaparissa.
Hajua lähtisin ensin etsimään konehuoneesta. Lämmin moottori haihduttaa polttoaineen ja tuuletin tuo pysähtyessä herkästi hajun sisälle. Kannattaa myös kopeloida polttoainelinjat ja varaaja auton pohjasta vuotojen varalta. Tuon ikäisessä on hyvin mahdollista, että ovat hapettuneet aika surkeaan kuntoon.
Kuvailemasi mokkula on ohjauspaineen säädin, sen tarkoitus on rikastaa seosta kylmäkäynnistyksessä ja normaali ajossa moottorin kuorman mukaan.
Lambda voi olla myös K-jetissä, mutta noin vanhasta sitä tuskin löytyy, jos se ei sitten ole USA-malli tai vastaava saastelaitteilla varustettu.
Hajua lähtisin ensin etsimään konehuoneesta. Lämmin moottori haihduttaa polttoaineen ja tuuletin tuo pysähtyessä herkästi hajun sisälle. Kannattaa myös kopeloida polttoainelinjat ja varaaja auton pohjasta vuotojen varalta. Tuon ikäisessä on hyvin mahdollista, että ovat hapettuneet aika surkeaan kuntoon.
Kuvailemasi mokkula on ohjauspaineen säädin, sen tarkoitus on rikastaa seosta kylmäkäynnistyksessä ja normaali ajossa moottorin kuorman mukaan.
Lambda voi olla myös K-jetissä, mutta noin vanhasta sitä tuskin löytyy, jos se ei sitten ole USA-malli tai vastaava saastelaitteilla varustettu.
Itsellä joskus -81 passatissa ilmavuotoja etsiessä löyty vuoto tankin lähdöissä. Siellä oli sellaiset pätkät kumiletkua. Nämä kumiletkut sitten oli haurastunut ihan tyystin ja se sitten vuoti sinne tankin päälle sellaiseen syvennykseen ja sieltä sitten puski dieselin haju sisälle. Nämä liitännät näki ja pysty korjaamaan takapenkin alla olevasta huoltoluukusta.. Tiedä sitten miten on eroja nyt kyseiseen autoon mutta kannattaa nämä tarkistaa myös. Altapäin tankki näytti aivan kuivalta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa