Takakonttiin tulee vettä
Valvoja: ffp jäsenet
Takakonttiin tulee vettä
Eli ongelma on sellainen että 3 golfiin 3 oviseen tulee vettä jostain niin että takakontin matto on aina märkä oikealta puolelta. olen yrittänyt keksiä syytä, mutta en ole keksinyt. Onko vinkkejä?
-
- -
- Viestit: 283
- Liittynyt: 16.3.2004 21:35
Itselläni oli autossa sama ongelma.
Mitä olen jo tehnyt
-olen tukkinut takapuskurin kiinnityskohdat, auttoi kummasti
-takavalojenkaan kohdalta ei tule enää
-vaihdoin sikaflexin tapaiseen aineeseen takaikkunan tiivisteen,
-kumitulpat tarkistettu kontin ovesta, kaikki ok, samoin katon rajassa
Millainen on katon rajassa oleva kohta, missä on kontin sarana kiinni? Onko siinä miten saumoja, mistä voisi vuotaa.
Kummankin saranakolon kaikki tiivisteet sai lisää mönjää. Laitoin samaa ainetta, millä korvasin ikkunan tiivisteen.
Mitä olen jo tehnyt
-olen tukkinut takapuskurin kiinnityskohdat, auttoi kummasti
-takavalojenkaan kohdalta ei tule enää
-vaihdoin sikaflexin tapaiseen aineeseen takaikkunan tiivisteen,
-kumitulpat tarkistettu kontin ovesta, kaikki ok, samoin katon rajassa
Millainen on katon rajassa oleva kohta, missä on kontin sarana kiinni? Onko siinä miten saumoja, mistä voisi vuotaa.
Kummankin saranakolon kaikki tiivisteet sai lisää mönjää. Laitoin samaa ainetta, millä korvasin ikkunan tiivisteen.
Vieläkö sulle golf gtd tulee vettä konttiin, jos ei niin saitko ratkaistus ongelman?
Edellisiin tukittuihin paikkoihin lisäys. Laitoin takakontin saranoiden saumoihin sikaflexiä.
Pari päivää on nyt satanu ja vielä tulee vettä sisään.
Voiko jostain katon etuosasta tulla vettä sisään, entä takaovien saumoista?
Edellisiin tukittuihin paikkoihin lisäys. Laitoin takakontin saranoiden saumoihin sikaflexiä.
Pari päivää on nyt satanu ja vielä tulee vettä sisään.
Voiko jostain katon etuosasta tulla vettä sisään, entä takaovien saumoista?
tosiaan jos autossa on kattoluukku niin ainakin tossa octaviassa tulee poistoputket katosta kummallekin puolelle taka pyöränkoteloiden taakse ja lattian läpi maahan. ne on aika herkät irtoamaan paikoiltaa lattialäpivienin kohdalta jos niitä tönii. toinen vaihtoehto että ne on sitte tukossa. sillon vesi varmaan jää katon sisälle jotenkin mutta siitä ei ole onneksi kokemusta.
Joo mäkin rupesin tossa kuivailemaan autoa ku kevätaurinko rupes porottamaan. Näyttäis siltä että nyt pysyis takakontti kuivana kun laitoin silikoonia takavalojen tiivisteiden väliin. Niitä ei yksinkertasesti saanut muuten tiiviiks. Mutta vielä tulee vettä jalkatilaan kun on tulpattu ovien johtojen läpiviennit, raitisilmasuodattimen kotelon alatiiviste ja sisätilan pistokkeen läpiviennistä. Tulee tuon kattoluukun poistoputkien kautta jostain. Tarvii purkaa...
Niin mulla menee siellä takakontissa kanssa vesi kylkiä pitkin mutta se ei tule sisälle asti kun se pääsee jotain kautta pois.
Niin mulla menee siellä takakontissa kanssa vesi kylkiä pitkin mutta se ei tule sisälle asti kun se pääsee jotain kautta pois.
tiivistetty:
-takavalot
-puskurin kiinnitys
-saranakolo ja saranan kiinnitys
tiiviste vaihdettu
-takaikkunaan
En ole katsonut tuon radioantennin läpivientiä, sillä toisella puolella vuoto on pahempaa. Voikai senkin tässä tiirailla.
Vesi valuu pilaria pitkin alemmas, mutta en pääse kurkkaamaan mistä tulee.
-takavalot
-puskurin kiinnitys
-saranakolo ja saranan kiinnitys
tiiviste vaihdettu
-takaikkunaan
En ole katsonut tuon radioantennin läpivientiä, sillä toisella puolella vuoto on pahempaa. Voikai senkin tässä tiirailla.
Vesi valuu pilaria pitkin alemmas, mutta en pääse kurkkaamaan mistä tulee.
PostPosted: 16.4.2006 21:14 Post subject:
Joo mäkin rupesin tossa kuivailemaan autoa ku kevätaurinko rupes porottamaan. Näyttäis siltä että nyt pysyis takakontti kuivana kun laitoin silikoonia takavalojen tiivisteiden väliin. Niitä ei yksinkertasesti saanut muuten tiiviiks. Mutta vielä tulee vettä jalkatilaan kun on tulpattu ovien johtojen läpiviennit, raitisilmasuodattimen kotelon alatiiviste ja sisätilan pistokkeen läpiviennistä. Tulee tuon kattoluukun poistoputkien kautta jostain. Tarvii purkaa...
Niin mulla menee siellä takakontissa kanssa vesi kylkiä pitkin mutta se ei tule sisälle asti kun se pääsee jotain kautta pois.
Ei saatana vaikka noi yllä olevat paikat on tiivistetty ni taas on jalkatilassa ja takakontissa vettä. Mistä h..vetistä sitä oikein tulee?? Ongelmaa lähinnä apparin puolella. Kuuluuko siellä takakontin sivuissa mennä nuo vesinorot? Voiko ne tulla takakonttiinkin kattoluukun poistoputkien kautta?
Kannattaa katsoa jalkatilaan tulevan veden suhteen, että onko pohjan proput, muovit/kumitulpat ehjiä. Isän Jetasta väheni kummasti sisätilaan tulevan veden määrä kun niitä tarkasteli ja vaihtoi uusiin.
Takakontti yhä mysteeri, omassa ei ole takana edes pissapoikaa. Alan veikata noita takaovien tiivisteitä.
Takakontti yhä mysteeri, omassa ei ole takana edes pissapoikaa. Alan veikata noita takaovien tiivisteitä.
Vihdoin ja viimein alkaa tulla vettä taivaalta, maalarinteippi irtoili jo itsestään ja vesisateen yllättäessä kontissa oli taas vettä.
Sen verran tuo teippi antaa merkkejä, että ovien tiivisteet voin sulkea pois. Vaihdoin hopeateippiä tilalle ja veden tulo loppui.
No onhan sitä tekemistä oltava lomallakin, kunhan se alkaa aion ottaa kattopehmusteet pois ja tiirailla paremmin tuota saranakoloa.
Sen verran tuo teippi antaa merkkejä, että ovien tiivisteet voin sulkea pois. Vaihdoin hopeateippiä tilalle ja veden tulo loppui.
No onhan sitä tekemistä oltava lomallakin, kunhan se alkaa aion ottaa kattopehmusteet pois ja tiirailla paremmin tuota saranakoloa.
Löträtty on nyt vedellä. Puutarhaletkulla eri suuntiin, paitsi ei suoraan konttiin eikä lahkeeseen =). Vesi valuu saumaa pitkin ylhäältä saranan tienoilta.
Tunnustelin sormella kohtia missä ei vielä ollut sikaflexiä. Muutama kohta löytyi kummaltakin puolelta. Paikkailin niitä eilen illalla. Eritoten saranan kolon ja katon välisen sauman. Myös saranan viereltä kylkipellin ja kontin reunojen saumojen ympäristön, vaikka se tienoo hyvältä näyttikin.
Nyt näyttäisi veden tulo loppuneen? Mutta katto ja takakontin verhoilua en pistä ennenkuin olen varma, että ei vuoda.
Tunnustelin sormella kohtia missä ei vielä ollut sikaflexiä. Muutama kohta löytyi kummaltakin puolelta. Paikkailin niitä eilen illalla. Eritoten saranan kolon ja katon välisen sauman. Myös saranan viereltä kylkipellin ja kontin reunojen saumojen ympäristön, vaikka se tienoo hyvältä näyttikin.
Nyt näyttäisi veden tulo loppuneen? Mutta katto ja takakontin verhoilua en pistä ennenkuin olen varma, että ei vuoda.
sama onkelma vaivaa näin syksyn sateiden tultua..
Huomasin, että tavaratilan matto läpi märkä golffissa. Näyttäis vuotavan ainakin parista kohtaa, eli oikeen takavalon yläpuolelta ja jostain sieltä puskurin kohdalta.
Tässä joku oli laittanu sikaflexiä sinne tiivisteeks. Tulikos sillä siistiä jälkeä aikaan?
Tässä joku oli laittanu sikaflexiä sinne tiivisteeks. Tulikos sillä siistiä jälkeä aikaan?
Takavalojen tiivistykseen käy muuten mainiosti ohut ikkunatiiviste. Siis sellaisia mitä talojen ikkunoihin laitetaan. Laitoin sen normaalin vaahtomuovimaisen tiivisteen avuksi valojen ylälaitaan, niin ei ainakaan nyt sieltä vuoda. Toinen paikka oli vetokoukun sähköjen läpiviennin tulppa, josta välillä pääsi vesi sisään, siihenkin vain uusi kunnon läpiviennillä oleva tulppa ja silikonia kaveriksi. Ja jos takaluukun tiivisteiden kautta vuotaa, niin kannattaa sitä takaluukun tiivistettä koittaa elvyttää nestemäisellä silikonilla tai silikonipuikolla. Nyt oma kakkosgolffi kaipaa enää jotain patenttia apukuskin jalkatilan kuivanapitämiseen, olen tehnyt melkein kaiken voitavan estääkseni vuotamisen, mutta sieltä se vain puhaltimen juuresta tippasee. En kyllä enää keksi miten sinne vesi voisi päästä, kun olen tiivistänyt kohta kaiken mahdollisen.
Lainaus:"normaalin vaahtomuovimaisen tiivisteen" Siis tarkoittaako tää nyt sitä originaalia tiivistettä, mitä siellä nyt pitäis olla?
Vetokoukku multakin löytyy, mut se on aika alhaalla, eli tuskin sieltä vesi nousee sinne tavaratilaan, vai missä tuo sähköjen läpivienti sulla on?
Joo silikoonia laitoin jo kaikkiin ovien ja luukun kumitiivisteisiin, eli ne on kunnossa.
Vois tota ikkunatiivistettä hakee kaupasta ja sillä koittaa. Kiitos neuvosta.
Vetokoukku multakin löytyy, mut se on aika alhaalla, eli tuskin sieltä vesi nousee sinne tavaratilaan, vai missä tuo sähköjen läpivienti sulla on?
Joo silikoonia laitoin jo kaikkiin ovien ja luukun kumitiivisteisiin, eli ne on kunnossa.
Vois tota ikkunatiivistettä hakee kaupasta ja sillä koittaa. Kiitos neuvosta.
Tunnustan minä oon laittanu ^^^. Suosittelen.
Sikaflexillä saa ihan hyvää jälkeä. Mutta kannattaa harjoitella, suttaa helposti. Sikaflexin saa helpoiten kuivana hiertämällä pois, jos ei saa heti pois. Soudaseal on melkein samanlaista, mutta ehkä hieman siistimpi. Ainakin sikaa taitaa saada useampaa eri väriä.
Sikaflexillä saa ihan hyvää jälkeä. Mutta kannattaa harjoitella, suttaa helposti. Sikaflexin saa helpoiten kuivana hiertämällä pois, jos ei saa heti pois. Soudaseal on melkein samanlaista, mutta ehkä hieman siistimpi. Ainakin sikaa taitaa saada useampaa eri väriä.
Lainaus:"normaalin vaahtomuovimaisen tiivisteen" Siis tarkoittaako tää nyt sitä originaalia tiivistettä, mitä siellä nyt pitäis olla?
Vetokoukku multakin löytyy, mut se on aika alhaalla, eli tuskin sieltä vesi nousee sinne tavaratilaan, vai missä tuo sähköjen läpivienti sulla on?
Juuri se originaali heikohkon oloinen tiiviste. Leikkasin sitä aavistuksen, sellaisen uran, mihin laitoin sen ikkunatiivisteen. Ja sähköjen läpivienti on niinkin nerokkaasti, kuin peräkontin alalaidassa juuri puskurin alapuolella. Alunperin näki kun päivä paistoi läpi. Mutta sieltä vesi ja kosteus tuli sisään vain ajettaessa.
Yksi paikka tulee mieleen vielä. Se sähköjen vienti katon ja peräkontin välillä, jos se on murtunut tai löysä juuresta, niin sieltähän on mahdollista tippasta vettä sisään. Mutta kyllä alkaa ideat loppua, jos vielä vuotaa.
Nyt pääsin tarkemmin tutkimaan konttia ja irrotin takavaloumpion, jossa oli monta senttiä vettä pohjalla! Oli se alkuperäinen tiiviste poikki yhdestä kohtaa, siitä sitten vesi päässy läpi. Koetan vielä liimaa sitä kasaan, mutta olis parempi jos joku vois myydä mulle semmosen :-)
Ostin semmosta mustaa sikan tyylistä tiivistemassaa nimeltä Masa (9e putki). Aika sottaavaa ainetta :P . Puskurissa oli valoumpion alla semmonen vähän heikon näkönen kohta, niin pääsin kokeilemaan sitä siihen.
Ostin semmosta mustaa sikan tyylistä tiivistemassaa nimeltä Masa (9e putki). Aika sottaavaa ainetta :P . Puskurissa oli valoumpion alla semmonen vähän heikon näkönen kohta, niin pääsin kokeilemaan sitä siihen.
Pitää itsekin ruveta tänään tiivistyshommiin tämä sateinen syksy alkaa venymään nykyään jo niin pitkälle, että ei jaksa enää joka aamu sanomalehdellä kuivailla ikkunoita sisäpuolelta kun kosteus on yön aikana tiivistynyt :/
Vettä on tullut eteen hanttimiehen jalkatilaan, kesällä tiivistin jo puhaltimen ympäryksen kun ajattelin että alkuperäinen tiiviste vuotaa. Ei mitään vaikutusta, eli nyt paikkaamaan sitä halkeillutta muovikourua.
Myös takana hanttimiehen puolella oli vettä, oven sisältä se muovi tietenkin lerpatti alareunastaan (revennyt). Jeesusteipillä virittelin sen niin, että vedet ohjaantuisi sisustan sijaan ulospäin. Verhoilu on siitä huolimatta edelleen märkä, joten pitänee kurkata sinnekin. Läpivientejä en tietenkään tajunnut tarkastaa ja puhdistaa kun edellisellä kerralla kiireessä keskityin vain siihen muoviin.
Takakontti on niinikään märkä. Kesällä pestessä tuli oikein roiskeita takalasin sisäpuolelle, toivotaan että tiivisteen silikonikäsittely auttaisi. Motonetistä uusi takaluukun tiiviste 41€, aika tyyris. Onko kenelläkään tietoa onko esim. Etolassa tuohon sopivaa tiivistettä metritavarana, jonkinsorttisia ovitiivisteitä siellä ainakin olen nähnyt joskus muinoin.
Takavalot menee niinikään tiivistykseen kun vettä on aina eniten takakulmissa. Taidan vain tyytyä vetämään pienen kierroksen silikonia vanhan tiivisteen päälle ja kiristän valot takaisin paikoilleen, luulisi auttavan.
Jos samalla katsoisi ettei päivä paista läpi rengaskoteloista, kun niidenkin kanssa jotkut ovat tapelleet.
Siinäpä taas tehtävälistaa yhdelle päivälle. Puuh. Luulisi ettei joulukuun alussa olisi enää ongelmia sen kanssa että tulee sadevedet kabiiniin. Toisaalta, tuli tuossa toissapäivänä nähtyä kärpänenkin lentelemässä... ulkona :D
Vettä on tullut eteen hanttimiehen jalkatilaan, kesällä tiivistin jo puhaltimen ympäryksen kun ajattelin että alkuperäinen tiiviste vuotaa. Ei mitään vaikutusta, eli nyt paikkaamaan sitä halkeillutta muovikourua.
Myös takana hanttimiehen puolella oli vettä, oven sisältä se muovi tietenkin lerpatti alareunastaan (revennyt). Jeesusteipillä virittelin sen niin, että vedet ohjaantuisi sisustan sijaan ulospäin. Verhoilu on siitä huolimatta edelleen märkä, joten pitänee kurkata sinnekin. Läpivientejä en tietenkään tajunnut tarkastaa ja puhdistaa kun edellisellä kerralla kiireessä keskityin vain siihen muoviin.
Takakontti on niinikään märkä. Kesällä pestessä tuli oikein roiskeita takalasin sisäpuolelle, toivotaan että tiivisteen silikonikäsittely auttaisi. Motonetistä uusi takaluukun tiiviste 41€, aika tyyris. Onko kenelläkään tietoa onko esim. Etolassa tuohon sopivaa tiivistettä metritavarana, jonkinsorttisia ovitiivisteitä siellä ainakin olen nähnyt joskus muinoin.
Takavalot menee niinikään tiivistykseen kun vettä on aina eniten takakulmissa. Taidan vain tyytyä vetämään pienen kierroksen silikonia vanhan tiivisteen päälle ja kiristän valot takaisin paikoilleen, luulisi auttavan.
Jos samalla katsoisi ettei päivä paista läpi rengaskoteloista, kun niidenkin kanssa jotkut ovat tapelleet.
Siinäpä taas tehtävälistaa yhdelle päivälle. Puuh. Luulisi ettei joulukuun alussa olisi enää ongelmia sen kanssa että tulee sadevedet kabiiniin. Toisaalta, tuli tuossa toissapäivänä nähtyä kärpänenkin lentelemässä... ulkona :D
Siis se peltilärpäke johon se tiiviste painetaan kiinni?
Mitä sitä hiukan vetelin irti ja käsittelin silikonilla niin ei siellä kyllä missään ruostetta näkynyt.
Päivä kyllä paistoi läpi kuskin puolelta kun otin takalyhdyn irti. Siellä välikössä mikä jää varsinaisen takakontin ja takalokasuojan välille, oli pohjalla pieni, ehkä millin halkaisijaltaan oleva reikä. Onko tuo joku läpivienti vai ruosteen tekemä reikä? Ei ollut taskulamppua käsillä niin en päässyt sitä katsomaan sen tarkemmin. Oli kyllä niin alhaalla että tuskinpa sieltä mistään vettä sisälle pääsee tulemaan mutta rupesi kuitenkin askarruttamaan.
Olen kyllä hämmästynyt jos tuossa on joku puhkiruostuma jo korissa, auto kun on vuosimallia -84 eikä toistaiseksi ole mennyt ruuvimeisseli läpi mistään muualta kuin, mistäs ollakaan, apurungosta.
Mitä sitä hiukan vetelin irti ja käsittelin silikonilla niin ei siellä kyllä missään ruostetta näkynyt.
Päivä kyllä paistoi läpi kuskin puolelta kun otin takalyhdyn irti. Siellä välikössä mikä jää varsinaisen takakontin ja takalokasuojan välille, oli pohjalla pieni, ehkä millin halkaisijaltaan oleva reikä. Onko tuo joku läpivienti vai ruosteen tekemä reikä? Ei ollut taskulamppua käsillä niin en päässyt sitä katsomaan sen tarkemmin. Oli kyllä niin alhaalla että tuskinpa sieltä mistään vettä sisälle pääsee tulemaan mutta rupesi kuitenkin askarruttamaan.
Olen kyllä hämmästynyt jos tuossa on joku puhkiruostuma jo korissa, auto kun on vuosimallia -84 eikä toistaiseksi ole mennyt ruuvimeisseli läpi mistään muualta kuin, mistäs ollakaan, apurungosta.
Eteen hanttarin jalkoihin tulee edelleen vettä. Se muovikouru voidaan varmaan poistaa listasta koska edellisen sateen jäljiltä puhaltimen ympäristö oli ainakin ihan kuiva, eikä sen päälle viritelty kotitekoinen "suodatinkaan" ollut kastunut.
Silti se vesi sinne matolle tippuu just eikä melkein siitä puhaltimen kohdalta ja se puhallinta suojaava vaahtomuovikotelo on alaosastaan märkä.
Toisesta takavalosta meni kiristettäessä pultti poikki, eli nyt falskaa entistä enemmän oikealta puolelta takaloosteriin vettä tiivistyksestä huolimatta. Meni poikki niin pitkältä, ettei pihdeillä saanut otetta ja poranterät oli niin laaduttomia, ettei saanut niilläkään puhtaaksi. Onko se edes pinnapultti vai onko ne kierteet yhtä puuta sen metallimötikän kanssa joka on upotettu siihen takavalon muovikehykseen?
Silti se vesi sinne matolle tippuu just eikä melkein siitä puhaltimen kohdalta ja se puhallinta suojaava vaahtomuovikotelo on alaosastaan märkä.
Toisesta takavalosta meni kiristettäessä pultti poikki, eli nyt falskaa entistä enemmän oikealta puolelta takaloosteriin vettä tiivistyksestä huolimatta. Meni poikki niin pitkältä, ettei pihdeillä saanut otetta ja poranterät oli niin laaduttomia, ettei saanut niilläkään puhtaaksi. Onko se edes pinnapultti vai onko ne kierteet yhtä puuta sen metallimötikän kanssa joka on upotettu siihen takavalon muovikehykseen?
Noniin, takaluukkuun tulviva vesi saatu näillä näkymin pysäytettyä. Ei välttämättä tullut alunperinkään takavalojen tiivisteistä, mutta onpahan tiivistetty nekin.
Aiheuttaja oli todellisuudessa paljon kauempana havaitusta ongelmasta. Tarkemmin läpi käydessä huomasin reiän takaluukun oikeanpuoleisessa ylänurkassa reiän takaosan pellin ja takakylkipalan välisen saumauksen yläpäässä. Lähellä siis sitä kumihaitariletkua, mistä menee johdot takaluukun ja korin välillä. Ruostetta siinä ei kyllä näkynyt, mutta jostain syystä siihen oli tullut vajaan millin halkaisijaltaan oleva aukko. Siitä se sitten imeskeli pikkuhiljaa vettä takapilarin sisuksiin ja valutti sen edelleen takaloosteriin.
Päädyin etsimään vikaa sieltä kun taskulampun valossa C-pilarin sisälle katsoessa oli vesipisaroita pilarin sisäpinnalla. Olivat valuneet siitä takavalon päälle ja valuneet sitä pitkin takakontin reunalle, eli näytti aivan siltä kuin vuotaisi valojen kohdalta.
Etukaukalon altakin kaikki läpiviennit varmisteltu saniteettisilikonikauluksella, katsotaan vieläkö pukkaa vettä etujalkotilaan.
Aiheuttaja oli todellisuudessa paljon kauempana havaitusta ongelmasta. Tarkemmin läpi käydessä huomasin reiän takaluukun oikeanpuoleisessa ylänurkassa reiän takaosan pellin ja takakylkipalan välisen saumauksen yläpäässä. Lähellä siis sitä kumihaitariletkua, mistä menee johdot takaluukun ja korin välillä. Ruostetta siinä ei kyllä näkynyt, mutta jostain syystä siihen oli tullut vajaan millin halkaisijaltaan oleva aukko. Siitä se sitten imeskeli pikkuhiljaa vettä takapilarin sisuksiin ja valutti sen edelleen takaloosteriin.
Päädyin etsimään vikaa sieltä kun taskulampun valossa C-pilarin sisälle katsoessa oli vesipisaroita pilarin sisäpinnalla. Olivat valuneet siitä takavalon päälle ja valuneet sitä pitkin takakontin reunalle, eli näytti aivan siltä kuin vuotaisi valojen kohdalta.
Etukaukalon altakin kaikki läpiviennit varmisteltu saniteettisilikonikauluksella, katsotaan vieläkö pukkaa vettä etujalkotilaan.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa