Vapaavirtaussuodatin Boraan?
Valvoja: ffp jäsenet
Vapaavirtaussuodatin Boraan?
Elikkäs haluaisin kysyä mitä hyötyä saan jos laittaa vapaavirtaussuodattimen niinkin hurjan tehokkaaseen boraan kun 1.6?
Hyödyksi ehkä voitaneen katsoa suodattimen pesumahdollisuus ja näin mahdollisesti saatava minimaalinen rahallinen säästö.
Kumpi sitten on mielekkäämpää. Pestä, kuivatella ja öljytä sitä suodatinta, vai hakea kaupasta uusi paperisuodatin likaisen tilalle.
Sitä kuitenkin joutuu pesemään muutamia kertoja ennen kuin jotain säästää, eikä ne pesuaineet ja suodatinöljytkään ilmaisia ole.
Kumpi sitten on mielekkäämpää. Pestä, kuivatella ja öljytä sitä suodatinta, vai hakea kaupasta uusi paperisuodatin likaisen tilalle.
Sitä kuitenkin joutuu pesemään muutamia kertoja ennen kuin jotain säästää, eikä ne pesuaineet ja suodatinöljytkään ilmaisia ole.
-
- -
Itse olin säätämässä yhtä 1.8 golf konetta megasquirtilla (ei mikään hirvittävän viriviri vain pientä) säädöt penkissä tehtiin ilman ilmanputsarin. Viimeinen veto kokeiltiin sitten putsari paikallaan, kotelokin oli modaamaton, teho tippui 1hp 3000-5800rpm välillä. Samaan tulokseen tuli MikaJ tällä foorumilla kun omaa 1.6 golffiansa testasi.
Pakoputkella näytti olevan sitten iso ero, muistaakseni n.5kw sai lisää voimaa. Lähtötilannekkin oli jo ilman katalysaattoria.
Pakoputkella näytti olevan sitten iso ero, muistaakseni n.5kw sai lisää voimaa. Lähtötilannekkin oli jo ilman katalysaattoria.
-
- -
Siis itse tuota putkea en tehnyt vaan MikaJ tarkemmin tietoa voi lukea http://koti.mbnet.fi/mjarvela/golf_index.html osoitteesta. Tehon lisäys näytti olleen 5,5kw, mikä minusta on aika paljon vielä vakio pakosarjalla sekä alkukäyrällä.
Tuosta golfista josta säädettiin vakioputkella pakopaineet olivat pakosarjan jälkeen 0,7bar joten ei mikään ihme jotta ahdistaa. Mitähän pakosarjan alkupäässä... epäilys on baarin luokkaa.
Tuosta golfista josta säädettiin vakioputkella pakopaineet olivat pakosarjan jälkeen 0,7bar joten ei mikään ihme jotta ahdistaa. Mitähän pakosarjan alkupäässä... epäilys on baarin luokkaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”