Tietoa Ventosta - 1.9TD -92..??

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

Okey
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.3.2004 19:50

Tietoa Ventosta - 1.9TD -92..??

ViestiKirjoittaja Okey » 28.3.2006 11:48

kyselisin tosta kyseisestä biilistä, et onko järkee tommoseen aikaansa ja vaivaansa (=rahaa) tuhlata..??
Eli kyseessä oli Vento vm. -92 1.9TD aj. 200tkm

Mitä vikoja ton ikäsessä on jo havaittavissa ja minkälaista yksilöö tulis karttaa?

manni_n
-
Viestit: 139
Liittynyt: 16.4.2005 18:37

ViestiKirjoittaja manni_n » 28.3.2006 17:38

Paras auto mikä mulla o ikinä ollu vaikka oli ajettu reilu 400tkm.

TDI
-
Viestit: 56
Liittynyt: 9.11.2003 21:19

ViestiKirjoittaja TDI » 28.3.2006 17:48

Mulla oli -92 Vento 1,9D. Hyvä auto ajaa. Ilman turboa poti tehopulaa. Kulki vähällä: 5-6l/100km. 300tkm kohdalla mittaristo nollautui, on maahantuojan mukaan ominaisuus. Taka-akselin kannatinkumit tulivat tiensä päähän, kun autolla oli ajettu hieman päälle 300tkm. Vaihto ei ollut kuitenkaan kovin iso juttu, jarrupaineen säädintä ei kannata yrittää irrottaa, kun se on alumiinia. Kannatintanko vain rälläkällä poikki ja kumien vaihto ja sen jälkeen jarrupaineen säätimen kannatin hitsillä takaisin paikoilleen.
Niin ja vaihteiston 5.vaihteen boorit antoivat periksi kun oli ajettu 290tkm, laitettiin tehdaskunnostettu laatikko ja samalla kytkin uusittiin, kun oli siihen tilaisuus. En tiedä, onko 1,9td:ssä sama laatikko. 1,9D Polossa on ollut myös vaihteisto-ongelmia.
Tarkista, että jakopään hihna on vaihdettu ajallaan, siis 180tkm kohdalla.
Muutoin ongelmaton auto ja luotettava. Lähti käymään mm. -35 pakkasesta ilman lämmitystä, kun vain hehkutin pari kertaa.

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 28.3.2006 17:51

Niinpä, eipä tommosesta tuu mitään suurempia vikoja mieleen. Ainakin tyyppivikana välokatkaisijan, sekä sisätilanpuhaltimen nopeuden säätimen kuluminen. Lukkojen temppuilu talvella ominaisuus. Koskikos tuota td-konetta se vanha kampiakselin pultti -> kiilauran hajoamis homma?

Koppa
-
Viestit: 87
Liittynyt: 23.9.2004 19:38

ViestiKirjoittaja Koppa » 28.3.2006 20:50

juu, kampiakselin pultin katkeaminen/kiilauran hajoaminen on noitten 1.9TD-moottoreiden (AAZ) ominaisuus... mut ei sen takia kannata jättää ostamatta 1.9TD Ventoa... :)

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 28.3.2006 21:04

Niin, ei varmaan kannatakkaan. Aattelin vaan, että toi ei välttämättä heti tuu mieleen. Eli siis nokkahihnanvaihossa pitää olla laitettu uus pultti kampiakseliin em ongelmien ehkäisemiseksi.

jarkkoma
-
Viestit: 377
Liittynyt: 11.7.2004 17:01

ViestiKirjoittaja jarkkoma » 28.3.2006 23:55

kannattaa kattoa myös mootorin kumi tyynyt, varsinkin vaihteiston takaosassa oleva..
se menee yleensä, ja vi**umainen vaihtaa, huomaa moottorin sammutuksessa kun Ns.tärähtää.

Sillipurkki
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.11.2003 0:43

ViestiKirjoittaja Sillipurkki » 5.4.2006 10:39

Pakko kysyä että mikä ihmeen ominaisuus se kampiakselin pulttijuttu muka on? Ei meillä ainakaan ole pultti mennyt poikki vaikka on jo yli 330tkm ajettu TD Vento ;)

Onko tuota mittaristoa jossakin vaiheessa muutettu kun osalla tuntuu nollautuvan ja osalla ei? Meidän -96 Ventossa ei ole nollautunut mittaristo eikä kaverin -97 Ventossakaan, mutta serkun -93 mallisessa se tapahtui 300tkm kohdalla.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 5.4.2006 10:50

Tuo mittarin nollaantuminen tapahtuukin vain alkupään kolmos korisissa. Olisko vuoteen 94 asti?

Ei kai se pultti katkea vaan löystyy ensin ja sitten hihnapyörään tulee klappia jako alkaa heittämään.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 5.4.2006 10:53

Kyllä se aika useassa tapauksessa on katkennutkin. Mulla itsellä Golfissa meni poikki. Johtuu justiin siitä ilmeisesti, että ei vaihdeta tuota pulttia, kun on ollut tuo hihnapyörä irti, vaan laitetaan vanha pultti paikalleen. Omassa autossa oli entinen omistaja ottanut ilmeisesti tuon pyörän irti samalla kun oli vaihtanut remmit ja laittanut samalla pultilla kiinni. Jostain korjaamolta kuullut, että tuo pultti jotenkin venyy ja sitten kun se otetaan irti ja laitetaan takaisin kiinni, niin ei kestä. Siis aina kun irroittaa tuon pultin, niin se kannattaa uusia. Niin ja ajettu oli tuolloin 360tkm.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 5.4.2006 15:04

Tuo mittarin nollaantuminen tapahtuukin vain alkupään kolmos korisissa. Olisko vuoteen 94 asti?


Meillä ainakin nollaantui molempien Ventojen,
-95 DSL ja -96 bensiinin, mittarit 300tkm kohdalla.

_Jep_
-
Viestit: 6
Liittynyt: 1.4.2004 9:07

ViestiKirjoittaja _Jep_ » 6.4.2006 10:47

Meillä korjattiin kampiakselin pää 300tkm paikkeilla, samaan aikaan nollaantui mittarikin vm. -96 ja TD

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 6.4.2006 13:04

Onko totta, että kun mittari nollaantuu 300tkm kohdalla, sieltä yläreunasta katoaa se total teksti?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 6.4.2006 13:16

Kyllä se taitaa olla, niin olen ainakin kuullut.

AGU
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.9.2003 20:28

ViestiKirjoittaja AGU » 6.4.2006 15:45

total teksti hävisi meilläkin molemmista.

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 6.4.2006 15:57

Tuo mittarin nollaantuminen tapahtuukin vain alkupään kolmos korisissa. Olisko vuoteen 94 asti?

Mitäköhän jämäpaloja tuohon '99 golf varianttiin ovat lyöneet kun siinäkin nollaantu ja "TOTAL" teksti katosi. Nyt on mittarissa kohta 100 000 + ennen nollaantumista ja eikä ole ollut tuossa AAZ motissa miinkäännäköistä vikaa, ei ole pultteja katkeillu kun aina nokkahihnan vaihossa on pultti vaihdettu.

edit. Se nollaantuminen ja TOTAL-teksti johtu muuten alihankkijan viallisista tuotteista mittaristossa.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 6.4.2006 16:05

mikaa: onko VDO vai Motometer-mittari?

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 6.4.2006 16:20

Joo eipähän se pultti niin helposti katkea, jos se vaihdetaan nokkahihnan vaihdon yhteydessä.

TDI_AFN
-
Viestit: 97
Liittynyt: 8.12.2004 16:28

ViestiKirjoittaja TDI_AFN » 6.4.2006 17:01

VDO:n mittarissa ei nollaantunu.


Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa