1.6TD virityskeskustelu
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
lieneenkö -90 vuosimalleja flaireina tosiaan?ei ole vastaan kyllä tullu...yleensä -91 mallia kaikki olleet mihin olen törmänny.
jos rekisteri otteessa ei ole mitään mainintaa katista tai vähäpäästöisyydestä niin voi huoleta viskata vaikka vesilintua niillä eko-härdelleillä!
oma jetta on -91 ja siinä oli katti alkujaan mutta rekkarissa ei mainita katista tai vähäpäästöisyydestä yhtikäs mitään..
jos rekisteri otteessa ei ole mitään mainintaa katista tai vähäpäästöisyydestä niin voi huoleta viskata vaikka vesilintua niillä eko-härdelleillä!
oma jetta on -91 ja siinä oli katti alkujaan mutta rekkarissa ei mainita katista tai vähäpäästöisyydestä yhtikäs mitään..
1.6 TD pakosarjasta..
Kuinka paljon tuo vakio pakosarja antaa ottaa tehoja?
Onkos kukaan vaihtanut sitä ahdonalaisen syötön karan jousta jäykempään? Eikös kumminkin tämä alkuperäinen ole tarkoitettu saamaan maksimiliike jo vakioahdoilla??
Jos siis jäykentäisi jousta, ja tekisi karan rälläköinnin tämän huomioiden, niin pitäisi ahtojen nousuhetken savutus vähentyä?
toinen kyssäri: minkälaisilla ahdoilla ootte ajanu noitta 1.6 tai 1.9 turbodieseleillä pitempään ilman moottorimurheita??
Jos siis jäykentäisi jousta, ja tekisi karan rälläköinnin tämän huomioiden, niin pitäisi ahtojen nousuhetken savutus vähentyä?
toinen kyssäri: minkälaisilla ahdoilla ootte ajanu noitta 1.6 tai 1.9 turbodieseleillä pitempään ilman moottorimurheita??
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
no ainakin 1.6 td:ssä ei velvoita jousta oikein jäykennellä kun sitä jousen kireyttä saa ihan säädettyä...siinä jousen alla on sellanen systeemi millä saa jousen jännitystä säädettyä...miten onko 1.9td:ssä niin että ei saa enää säädettyä?
omassa 1.6 td:ssä on ollu paineita 1.5bar jatkuvaan pari vuotta...nykyinen kone on kestäny yli vuoden nipussa ilman suurempia murheita.
kyllähän se nipussa pysyy kun ei vaan vinguta nilkka suorana jumalattomia pätkiä,lämpömittarista näkee aika hyvin millon kannattaa rueta hiljentelee.
omassa 1.6 td:ssä on ollu paineita 1.5bar jatkuvaan pari vuotta...nykyinen kone on kestäny yli vuoden nipussa ilman suurempia murheita.
kyllähän se nipussa pysyy kun ei vaan vinguta nilkka suorana jumalattomia pätkiä,lämpömittarista näkee aika hyvin millon kannattaa rueta hiljentelee.
Tuossa mun AAZ:n pumpussa on kyllä tuo jousen kireyden säätö, vakio jousi vaan on todella löysä. 1.6 TD:n jousi on paljon jäykempi ja samalla lyhyempi.
Kyllä tuolla jousen jäykkyyden ja karan muodon yhdistelmällä saa aika hyvin pelailtuu syötönmäärän kanssa. On vaan aika kokeilemista että saa hyvin säädöt kohdalleen.
Kyllä tuolla jousen jäykkyyden ja karan muodon yhdistelmällä saa aika hyvin pelailtuu syötönmäärän kanssa. On vaan aika kokeilemista että saa hyvin säädöt kohdalleen.
suuttimista..
Minkäslaisia suuttimia olette käyttänyt Golf mk2 1.6 TD moottorissa? Vakio suuttimet varmaan tulee vaihtaa kun aikoo ottaa tehoja 150hp:n kieppeille?
Ja mistä porukka on suuttimet hankkinut, millä hinnalla?
Ja mistä porukka on suuttimet hankkinut, millä hinnalla?
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
eipä suuttimia tarvii juuri vaihdella,ei oikein esikammio vehkeissä taida oikein paljoa vaikuttaa..suoraruiskut asia erikseen.
eivät nuo super-turbo mersu miehetkään taida vakiosuuttimille tehdä yhtään mitään?
puhutaanhan sitä että tdic:n suuttimet olis paremmat kuin tavan td:n mutta itse en juuri ole huomannu mitään eroa niissä..ihan samalla tavalla tuntuu pelaavaan olipahan kummat suuttimet koneessa tahansa.
motonetistä saa suuttimia TOSI edulliseen...tuntuu noilla myös jotain tekevänkin sillä ovat mulla ainakin pelanneet ihan hyvin:)
eivät nuo super-turbo mersu miehetkään taida vakiosuuttimille tehdä yhtään mitään?
puhutaanhan sitä että tdic:n suuttimet olis paremmat kuin tavan td:n mutta itse en juuri ole huomannu mitään eroa niissä..ihan samalla tavalla tuntuu pelaavaan olipahan kummat suuttimet koneessa tahansa.
motonetistä saa suuttimia TOSI edulliseen...tuntuu noilla myös jotain tekevänkin sillä ovat mulla ainakin pelanneet ihan hyvin:)
suuttimista..
Selvä homma..
Juu eipä ole tullut perehdyttyä dieselien suuttimiin. Täytyypä ottaa motonettiin yhteyttä ja tilata. Yhdessä suuttimessa häikkää.. kylmänä käy kolmella mutta lämpösenä toimii loistavasti. Ja kylmänä työntää "voima savua" kivasti.. että jotain on "vialla". :/
Onko muuten jarrupaineen säätäjän korjaaminen mimmonen homma? Tuntuu vuotavan.. (levyllinen taka-akselisto g2)
Juu eipä ole tullut perehdyttyä dieselien suuttimiin. Täytyypä ottaa motonettiin yhteyttä ja tilata. Yhdessä suuttimessa häikkää.. kylmänä käy kolmella mutta lämpösenä toimii loistavasti. Ja kylmänä työntää "voima savua" kivasti.. että jotain on "vialla". :/
Onko muuten jarrupaineen säätäjän korjaaminen mimmonen homma? Tuntuu vuotavan.. (levyllinen taka-akselisto g2)
majuri: tdic:n suuttimissa on korkeampi avautumispaine kun imu d:n vastaavissa.
Kuten myös td:ssä ilman cooleria.
Mä laitoin aikoinaan
RA-koneen suuttimet ennen coolerin asennusta JR-koneeseen.
Persdyno sanoi alavääntöjen kasvaneen vähäsen ja sitten ic:n kanssa efekti lisääntyi vielä. Todellisia tehon muutoksia en tiedä, mutta näin perstuntumalta.
Kuten myös td:ssä ilman cooleria.
Mä laitoin aikoinaan
RA-koneen suuttimet ennen coolerin asennusta JR-koneeseen.
Persdyno sanoi alavääntöjen kasvaneen vähäsen ja sitten ic:n kanssa efekti lisääntyi vielä. Todellisia tehon muutoksia en tiedä, mutta näin perstuntumalta.
1,6D 130-138/120bar
1,6 ekoTD/TD/TDic 155/140bar
Onkohan noilla TDic:n kärjillä oikeasti käytännön eroa tavallisen TD:n kärkiin verrattuna? Jotkut vaan on sanonut että savutus on vähentynyt ja pikkasen on tullut voimaa lisää kun on vaihtanut RA/SB:n kärjet. Varmastihan se käynti muuttuu kun laitetaan vanhojen kuluneiden tilalle uudet.
1,6 ekoTD/TD/TDic 155/140bar
Onkohan noilla TDic:n kärjillä oikeasti käytännön eroa tavallisen TD:n kärkiin verrattuna? Jotkut vaan on sanonut että savutus on vähentynyt ja pikkasen on tullut voimaa lisää kun on vaihtanut RA/SB:n kärjet. Varmastihan se käynti muuttuu kun laitetaan vanhojen kuluneiden tilalle uudet.
Kun niitä kärkiä vaihtaa niin ne avautumispaineet pitää aina säätää kaikille suuttimille samoiksi, ja uusille kärjille vähän korkeammaksi kun mitä siinä rungossa lukee, koska kärki kuuluu alussa hiukan "sisään ajaantuu" <- (uus suomen kielen sana =) ja neula menee vähän syvemmäs ja avautumispaine laskee..
Ja siihen säätöön tarvitaan semmonen prikkasarja, kuten yllä jo sanottiinkin ^ Eli jos hyvää haluaa niin --> diesel huoltoon vaihdattamaan, ei maksa paljoa.
TDic (ra/sb) kärjissä erona on normi TD kärkiin erimoinen yks "ura" tai joku kulma tossa kartiossa, näin mulle kertoi yks vanha dieselukko.
ameriikan vwdiesel foorumilta haulla injectors ra
Ja siihen säätöön tarvitaan semmonen prikkasarja, kuten yllä jo sanottiinkin ^ Eli jos hyvää haluaa niin --> diesel huoltoon vaihdattamaan, ei maksa paljoa.
TDic (ra/sb) kärjissä erona on normi TD kärkiin erimoinen yks "ura" tai joku kulma tossa kartiossa, näin mulle kertoi yks vanha dieselukko.
ameriikan vwdiesel foorumilta haulla injectors ra
juu eli kaipais vähän neuvoja kun ei irtoa tehoa :)
kone on 1.6td ahdot 0.7 ja lisäsin ensin syöttöä tollasen neljännes kierroksen ja hienosti auttoi. sitten käänsin karaa mutta vaikutus näkyi vain peilissä :( mikä mättää? oiskohan liian vähän ahtoja? kamalasti ei uskalla vielä ottaa tehoa kun ei oo välkkäriä.
No juu kyllähän sitä kulkua löytyi kun vähän odotti eli seuraavana aamuna kun oli lämpöö noin 10 astetta vähemmän ni savutus väheni ja tehoa löyty eli on siis ahdoista kiinni. silti jos on hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan.
kone on 1.6td ahdot 0.7 ja lisäsin ensin syöttöä tollasen neljännes kierroksen ja hienosti auttoi. sitten käänsin karaa mutta vaikutus näkyi vain peilissä :( mikä mättää? oiskohan liian vähän ahtoja? kamalasti ei uskalla vielä ottaa tehoa kun ei oo välkkäriä.
No juu kyllähän sitä kulkua löytyi kun vähän odotti eli seuraavana aamuna kun oli lämpöö noin 10 astetta vähemmän ni savutus väheni ja tehoa löyty eli on siis ahdoista kiinni. silti jos on hyviä vinkkejä niin otetaan vastaan.
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
kyllä mä sain eko-teedeen ahtimella ihan vakioputkistolla muistaakseni n.1.5bar luokkaa tai ainakin lähelle sitä,ja 2 1/2 putkistolla taisi mennä jo 1.5bar paremmalle puolelle.eri asia kannattaako nyrkin kokoisella ahtimella niin paljoa paineita ottaa,alhaalta repii hyvin mutta ylhäältä TOTAALISESTI puutuu kun ahdin ahdistaa ja ei varmaan ne pakopaineetkaan ihan pienet mahda olla...
isompaa turboa peliin niin säästää konettakin mikäli paljon kenkää annetaan=)
isompaa turboa peliin niin säästää konettakin mikäli paljon kenkää annetaan=)
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
ahtopainemittarin saa hiljenemään kun iskee semmoisen vaikka mopon polttoainesuodattimen mittarin ja lähdön väliin,kyllä mullakin tirisi niin maan perkeleesti mutta kun laitto suodattimen niin hiljeni kerralla!
kyllä pitäs ahtojen nousta kun vaihtaa hukkaportin pultin reilusti pitempään ja ruuvaa ronskisti niin tiukkaan kun uskaltaa niin johan rupee portti pysymään kiinni ja ahdot nousemaan.toinen vaihtoehto on tukkia hukkaportilta lähtevä metallinen ohut putki niin kyllä pitäs rueta ahtamaan..
kyllä pitäs ahtojen nousta kun vaihtaa hukkaportin pultin reilusti pitempään ja ruuvaa ronskisti niin tiukkaan kun uskaltaa niin johan rupee portti pysymään kiinni ja ahdot nousemaan.toinen vaihtoehto on tukkia hukkaportilta lähtevä metallinen ohut putki niin kyllä pitäs rueta ahtamaan..
Mitenkäs tuon hukkaportin kanssa kannattas tehä garrett:in ahtimen kanssa, kun siinä ei oo mitään hukkaportin jousen säätöruuvia? Pitäskö siihen ohueen putkeen tehä niitä reikiä kuten tässä vai ottaa koko putki pois/tukkia jollakin? Hukkaportille näkyi menevän tuossa kaksi putkea, joista toinen nähtävästi joku paluu putki.
Ahtimen mallista ei sen tarkempaa tietoa ole, muuta kuin se, että se on vaihdettu isompaan. Oisko sitten 1.9:n ahdin..
edit: kuva hukkaportista kuva
edit2: eli nuo kaksi putkea tukkimalla sai ahdot nousemaan sinne 1.2 - 1.3 tuntumaan. Mikä muuten on tuon hukkaportissa olevan alemman reijän tarkoitus? Siitä menee putki tuohon ahtimessa näkyvään reikään..
Ahtimen mallista ei sen tarkempaa tietoa ole, muuta kuin se, että se on vaihdettu isompaan. Oisko sitten 1.9:n ahdin..
edit: kuva hukkaportista kuva
edit2: eli nuo kaksi putkea tukkimalla sai ahdot nousemaan sinne 1.2 - 1.3 tuntumaan. Mikä muuten on tuon hukkaportissa olevan alemman reijän tarkoitus? Siitä menee putki tuohon ahtimessa näkyvään reikään..
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 26.8.2005 9:50
Passat -89 1.6 td:n järkevä viritys
Olen yrittänyt ammentaa tietoa ja etsiä ohjeita viritykseen, ja tämä foorumi ja jetmanin tekemä sivusto on ollut suurena apuna.
Mutta nyt haluaisinkin saada apua kokeneemmilta dieseli konkareilta.
Eli mitä olette mieltä jos säädän ahtopaineenalaisen syötön karaa liikuttamalla jetmanin ohjeimen mukaan
"täysille" ja säädän vartin perus syöttöä lisää. Onko todennäköisesti nuo riittävät toimenpiteet vai mitä olette itse konkreettisesti säätäneet??? puoli kierrosta..?? Garrettin ahtimen väliin tein jo säädettävän venttiilin että voin nostaa paineita yli vakion.
Eli haluaisinkin nyt vain kuulla teidän neuvot ennen kuin alan kantapään kautta ruuvailemaan. Eli paljon sitä ja paljon sitä.
Ja sitten muutama kysymys:
Kuinka paljon "vakio kokoonpano antaa ruokaa, että mihin ahtopaine kannattaa nostaa, itse arvioisin että hyötyä ei varmaan minulla yli 0.9 kilon.
Paljonkohan mahtaa olla vielä turvallinen 1.6td:n garrettin ahtopaine ajattelin maksimit 1.1:teen jos syöttö riittää.. ettei laakerointi ala ottamaan kipeetä.
Mikä on ahtopaineen alaisen syötön männän siinä KARASSA sen muoviholkin tehtävä? mikä näkyy hyvin Jetmanin sivulla. antaako pumppu "pidemmälle ahtopaineen alaista rikastusta kun se pääsee paineen vaikuttaessa alemmas vai olenko ihan hakoteillä?
Riittääkö jos nostan pelkkää ahtopaineen alaista syöttöä?
Niin ja tavoitteenani siis nostaa vakio 80hv lähellä 100 eli tavoitteena 20% tehonlisäys. harraste bensaturbolla sitten voipi kaahia enempi.
Onko muuten kellään vesiruiskutuksesta kokemusta dieselissä? ja olisin kiitollinen jos joku tietää hyvän sivun mistä saisi lisää tietoa, niin diiselin virityksesta kuin vesi ja alkoholiruiskutuksestakin kertoisi minullekin.
niin ja kiitokset jo etukäteen asiallisista sepustuksista ja valaisusta ;)
T: aloitteleva dieselisti.
Mutta nyt haluaisinkin saada apua kokeneemmilta dieseli konkareilta.
Eli mitä olette mieltä jos säädän ahtopaineenalaisen syötön karaa liikuttamalla jetmanin ohjeimen mukaan
"täysille" ja säädän vartin perus syöttöä lisää. Onko todennäköisesti nuo riittävät toimenpiteet vai mitä olette itse konkreettisesti säätäneet??? puoli kierrosta..?? Garrettin ahtimen väliin tein jo säädettävän venttiilin että voin nostaa paineita yli vakion.
Eli haluaisinkin nyt vain kuulla teidän neuvot ennen kuin alan kantapään kautta ruuvailemaan. Eli paljon sitä ja paljon sitä.
Ja sitten muutama kysymys:
Kuinka paljon "vakio kokoonpano antaa ruokaa, että mihin ahtopaine kannattaa nostaa, itse arvioisin että hyötyä ei varmaan minulla yli 0.9 kilon.
Paljonkohan mahtaa olla vielä turvallinen 1.6td:n garrettin ahtopaine ajattelin maksimit 1.1:teen jos syöttö riittää.. ettei laakerointi ala ottamaan kipeetä.
Mikä on ahtopaineen alaisen syötön männän siinä KARASSA sen muoviholkin tehtävä? mikä näkyy hyvin Jetmanin sivulla. antaako pumppu "pidemmälle ahtopaineen alaista rikastusta kun se pääsee paineen vaikuttaessa alemmas vai olenko ihan hakoteillä?
Riittääkö jos nostan pelkkää ahtopaineen alaista syöttöä?
Niin ja tavoitteenani siis nostaa vakio 80hv lähellä 100 eli tavoitteena 20% tehonlisäys. harraste bensaturbolla sitten voipi kaahia enempi.
Onko muuten kellään vesiruiskutuksesta kokemusta dieselissä? ja olisin kiitollinen jos joku tietää hyvän sivun mistä saisi lisää tietoa, niin diiselin virityksesta kuin vesi ja alkoholiruiskutuksestakin kertoisi minullekin.
niin ja kiitokset jo etukäteen asiallisista sepustuksista ja valaisusta ;)
T: aloitteleva dieselisti.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 26.8.2005 9:50
No nyt säädin ahtopaineen alaisen syötön karaa vartin isommalle, ja löysäsin jousen vastaketta hieman..--n.1.5kierrosta.
persdyno:
kiihtyi hiukka paremmin ja tuntuu että ahdin herää aikaisemmin kun saa ruokaa pienemmiltä ahdoilta (kierroksilta). Savutusta vain vedättäessä, normaalilla kiihdytyksellä ei havaitse taustapeilistä.
Eli kaiketi voisi lisätä vielä syöttöä..?
Onko karan passeli asento täydet, jos kerran syöttö nostetulla ahtopaineilla loppuu auttamattomasti kesken
Asiasta paremmin tietävät neuvokaa että kannattaako koskea syöttöruuviin ollenkaan, jos säädän vain karan asentoa. Saako perus syötön lisäyksellä vastaavaa hyötyä, että kannattaa sinetti poistaa.
persdyno:
kiihtyi hiukka paremmin ja tuntuu että ahdin herää aikaisemmin kun saa ruokaa pienemmiltä ahdoilta (kierroksilta). Savutusta vain vedättäessä, normaalilla kiihdytyksellä ei havaitse taustapeilistä.
Eli kaiketi voisi lisätä vielä syöttöä..?
Onko karan passeli asento täydet, jos kerran syöttö nostetulla ahtopaineilla loppuu auttamattomasti kesken
Asiasta paremmin tietävät neuvokaa että kannattaako koskea syöttöruuviin ollenkaan, jos säädän vain karan asentoa. Saako perus syötön lisäyksellä vastaavaa hyötyä, että kannattaa sinetti poistaa.
En oo jaksanu lukia tätä aluusta asti enkä löytäny searchilla oikeen.
Oon laittamas 1.6D kolffiin transportterin 1.9 TD moottoria isoommalla ku vakio ahtimella ja välijäähdyttimellä ja haluaasin tietää pitääkö laittaa paremmat jarrut ja mitä muuta pitää teherä että läpääsöö kattastuksen?
Entäs jos laittaa 1.6 TD koneen, isoomman turbon ja välijäähyn?
Oon laittamas 1.6D kolffiin transportterin 1.9 TD moottoria isoommalla ku vakio ahtimella ja välijäähdyttimellä ja haluaasin tietää pitääkö laittaa paremmat jarrut ja mitä muuta pitää teherä että läpääsöö kattastuksen?
Entäs jos laittaa 1.6 TD koneen, isoomman turbon ja välijäähyn?
Homma menee jokseenkin näin että helyt kiinni-> rullille-> jarrut ja alusta vastaamaan tehoja-> todistus siitä-> auto konttorille. Tämä siis jos et laita yks yhteen 1.6TD konetta, siihen riittää pelkkä todistus eroavaisuuksista ja tietenkin tarvittavat muutokset.
Tästä päästäänkin omaan kysymykseeni mistähän voisi saada vähimmällä tinkaamisella ja jaappaamisella katsastus viranomaiselle kelpaavan eroavaisuus listan 1.6D ja 1.6TDic G2 Golffiin? Keminmaan pörhöllä oli porukka kuin Ö-aapisen laidalla kun kävin kysymässä, tuommoisen epäselvän osin käsin rustatun lapun sain mutta sanoivat itsekkin että ei kelpaa konttorille (olipa ylläri)
Tästä päästäänkin omaan kysymykseeni mistähän voisi saada vähimmällä tinkaamisella ja jaappaamisella katsastus viranomaiselle kelpaavan eroavaisuus listan 1.6D ja 1.6TDic G2 Golffiin? Keminmaan pörhöllä oli porukka kuin Ö-aapisen laidalla kun kävin kysymässä, tuommoisen epäselvän osin käsin rustatun lapun sain mutta sanoivat itsekkin että ei kelpaa konttorille (olipa ylläri)
turbo asioissa kannattaa kääntyä laatu dieseli nykyään LDS:n puoleen.
http://www.lds-turbo.com/
http://www.lds-turbo.com/
isäukon 1,6d audissa ainakin yksi kanki oli selvästi kierossa ja siinä oli joskus käynyt niin että talvella oli pakannut/imenyt lunta sisäänsä ja oli siitä sitten kulkeutunut jossain vaiheessa sylinteriin asti.
Autolla ajettiin yli 100tkm kanki kierossa.
Sylinteriin vain päässyt jotain ja kun polkasee käymään niin joku siellä sitten ehkä antaa periksi..
Autolla ajettiin yli 100tkm kanki kierossa.
Sylinteriin vain päässyt jotain ja kun polkasee käymään niin joku siellä sitten ehkä antaa periksi..
Mikä ero on, nostaako ahtoja esim. 1 3-tie ruuvilla, johdattamalla osan ilmasta kankaalle hukkaportille menevästä putkesta vai esim.2 laittamalla hukkaportin putkeen säätöruuvin, jolla muuttaa pelkästään putkessa olevaa vastusta... siis saman asianhan nuo ajaa, mutta onko tällä jälkimmäisellä jotain negatiivisia vaikutuksia, kun tuo virallinen turboruuvi
taitaa olla tuo esim. 1 kaltainen.....(sattuu vaan olemaan säätöruuvi jossa tulo ja meno reikä, ja jos saman asian ajaa niin ei tarvitsisi etsiä 3 reiällä olevaa säätöruuvia)
taitaa olla tuo esim. 1 kaltainen.....(sattuu vaan olemaan säätöruuvi jossa tulo ja meno reikä, ja jos saman asian ajaa niin ei tarvitsisi etsiä 3 reiällä olevaa säätöruuvia)
Säätöruuvilla saa kyllä säädettyä, mutta ahdot nousee pirun hitaasti. Ainakin sillä mitä minä kokeilin. Vaihdoin sitten takaisin letkuun johon oli porattu muutama 3mm reikä => samat ahdot (~1,5bar), nousee paljon nopeammin ja kulkee kuin eri auto.
Tällaiset ainakin omat kokemukset. Ruuveja on varmasti kyllä erilaisiakin.
Tällaiset ainakin omat kokemukset. Ruuveja on varmasti kyllä erilaisiakin.
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
nyt ois neuvot tarpeen,ahdinta yritin vaihtaa tuohon 1.6 td.hen, mutta jo imusarjan irroitus oli ylivoimainen, toinen keskimmäisistä tapeista ei irronnut, kuusiokolo kyllä menee paikalleen, mutta ei pysty kiertämään ja pakosarjan mutterit niin ruosteessa,että tuskin aukeaa....pystyykö vaihtamaan ala kautta irrottamatta pakosarjaa? vai vienkö suosiolla pärnäsen korjaamolle?kiitokset neuvoista ja Hyvää Uutta vuotta!
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
ensin pitää repiä pakosarja jos meinaa imusarjan saada irti,tai ainakin aika ihme kätilö pitää olla jos onnistuu irti ottamaan ilman pakosarjan irroitusta:)
ja pakosarjan myös irrotuttaa jos meinas turbon irti ottaa,ainakin itse ollut tapana näin tehä.ei sitä muuten irti taideta mitenkään ottaa.
juuri nuo pakosarjan mutterit ja pultit tuppaa olemaan jumalattoman ruosteessa jos ei niitä ole auottu pitkilleen,ne osaa olla vittumaiset toisinaan.kunnon hylsyllä ja crc:llä niitä kannattaa rueta lähestymään.ja sitten ne kannattaa uusia kun pakosarjaa/turboa laittaa paikoilleen,nimittäin aika helposti voivat katketa niinkun mulla kerran teki kun en jaksanu uusia että katkesi tosi vittumaisesti sisään ja pari päivää sai tapella ja kiroilla ja miettiä millähän katkenneen pultin irti ottaa,no lopulta sen sai migin avulla kaiveltua pois kun jaksoi tapella,lähellä oli kylläkin että oisin kannen repiny sen takia pois mutta ei tarvinnu...ONNEKS!
ja pakosarjan myös irrotuttaa jos meinas turbon irti ottaa,ainakin itse ollut tapana näin tehä.ei sitä muuten irti taideta mitenkään ottaa.
juuri nuo pakosarjan mutterit ja pultit tuppaa olemaan jumalattoman ruosteessa jos ei niitä ole auottu pitkilleen,ne osaa olla vittumaiset toisinaan.kunnon hylsyllä ja crc:llä niitä kannattaa rueta lähestymään.ja sitten ne kannattaa uusia kun pakosarjaa/turboa laittaa paikoilleen,nimittäin aika helposti voivat katketa niinkun mulla kerran teki kun en jaksanu uusia että katkesi tosi vittumaisesti sisään ja pari päivää sai tapella ja kiroilla ja miettiä millähän katkenneen pultin irti ottaa,no lopulta sen sai migin avulla kaiveltua pois kun jaksoi tapella,lähellä oli kylläkin että oisin kannen repiny sen takia pois mutta ei tarvinnu...ONNEKS!
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
en ole tavannu mitään lukitus juttuja mitä muutamat pakosarjat olen irroittanut muutamasta koneesta.
voinee riippua minkälainen turbo on kiinni että sopiiko imusarjaa irroittamaan."Muistaakseni"kun on tullut puuhasteltua niin kkk k24 ahdin taisi olla semmoinen että se pakosarjan otatti ensin että pääsi imusarjaan kunnolla edes käsiksi,tai sitten pettäneenkö muisti pahasti;D
voinee riippua minkälainen turbo on kiinni että sopiiko imusarjaa irroittamaan."Muistaakseni"kun on tullut puuhasteltua niin kkk k24 ahdin taisi olla semmoinen että se pakosarjan otatti ensin että pääsi imusarjaan kunnolla edes käsiksi,tai sitten pettäneenkö muisti pahasti;D
-
- -
- Viestit: 90
- Liittynyt: 28.4.2004 20:06
mulla oli tuossa kkk k 14 ja vaihdoin siihen k 24 ahdistimen....
kaikki ylimääräinen ensteks pois edestä mm. pop offin joutui irrottamaan, että mahtui uuden kääntelemään paikoilleen. samoin pakoputken kiinnikkeitä joutui hölläämään, että down pipe asettui kohdilleen. muttereilla oli tuossa mallissa kiinni ja onneksi ei olleet kovin tiukassa, vaikka ruosteessa osa olikin. Imusarjaan ei tarvinnut koskea....
periaatteessa sen kun vaihtoi vain, mutta ahdastahan siellä on ja oikeat työkalut auttaa asiassa paljon...
kaikki ylimääräinen ensteks pois edestä mm. pop offin joutui irrottamaan, että mahtui uuden kääntelemään paikoilleen. samoin pakoputken kiinnikkeitä joutui hölläämään, että down pipe asettui kohdilleen. muttereilla oli tuossa mallissa kiinni ja onneksi ei olleet kovin tiukassa, vaikka ruosteessa osa olikin. Imusarjaan ei tarvinnut koskea....
periaatteessa sen kun vaihtoi vain, mutta ahdastahan siellä on ja oikeat työkalut auttaa asiassa paljon...
'Hmm. Tuli nyt mieleen sellanen "perversio" Että mitenköhän G60 Laaderi istuis tuollaiseen 1.6 TD:h sen turbon tilalle? Eihän edes katsastuksessa pitäisi tulla ongelmia, kun kerran kyseessä olisi vaan ahdintyypin vaihto? JA periaatteessahan G-laaderi kestäs D:ssä paremmin kun se ei kettan "ota ylikierroksia" niin helposti...en ole kyllä toteuttamassa mutta tuli vaan mieleen, pohdintoja? (ehkä silti joskus vois toteuttaa)
^Oletko lukenut kaiken mitä edellä on kirjooteltu ?
Tossa ei kerrota 1.9TD ekosta kun siinä ei ole sitä karaa eikä mitään säätöruuvia siellä sisällä kun avaa kannen...
Paineenalaisesta
Oon lisännyt jo niin paljon ku sitä saa lisättyä sillain että kierrokset pysyy alle 1000kierrokse
Kyllähän tuossa pitäisi kierrokset pysyä alhaalla kun säätää
Kun lisäsin syöttöä jonkun verran nii kierrokset nousi melkein 1000 kierrokseen ja jos nostaa lisää ni sit nousee kierrokset kanssa.. Ei mulla kytkin luista juurikaan..:D Mutta kyllä tota tehoa on pikkasen siunaantunut lisää...
Post Posted: 10.4.2006 19:44 Koititko säätää tyhjäkäy
Juu sääsin tyhjäkäynninminimiin
Eli ongelma edelleen luistava kytkin, race paketti aika arvokas, joten oon ajatellut vahvistettua sachia, mutta mistä tuommottisen löytää?Mikkelin seudulla myydään ei oota. Jos joku tietäisi mistä moisia saa 200 tai esim. 210 mm niin kiittäisin tiedosta.
Vai riittääkö oikeasti uusi vakio sachi, vaikka kiertäisi kaikki mahdolliset ruuvit "kaakkoon"
Vai riittääkö oikeasti uusi vakio sachi, vaikka kiertäisi kaikki mahdolliset ruuvit "kaakkoon"
Venton tekniikan vaihto
Onko kellään kokemusta venton aaz koneen vaihdosta ahu koneeseen?? Elikkäs 1.9td:stä 1.9tdi:hin... Pitääkö sähkösarja vaihtaa ja mitä mahtaa tarvita leimalle??
Mites teiän 1,6TD:t rinnastuu ton "nopean mk2" Golfin suorituskykyyn josta postasin videon aikaisemmin?
Linkki: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=62097
Linkki: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=62097
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa