1.8T Golf ahtopaineen aaltoilu
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T Golf ahtopaineen aaltoilu
Kertokaapa mitä kannattaisi tarkistaa, kun ahtopaineet tuntuvat aaltoilevan kaikenlaisissa kiihdytyksissä? Auto kiihtyy ihan mukavasti, mutta teho aaltoilee, kuten myös turbon ääni. Autossa on Revon lastu.
Viimeksi muokannut petrij, 18.8.2005 19:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mitä muuta kannattaisi tarkistaa? asensin ahtopainemittarin ja huomasin, että aaltoilu ilmenee lähinnä paineilla 1,2-1,4 bar kolmosella tai suuremmalla kiihdytettäessä. Toisinaan myös pienemmillä vaihteilla, mutta samalla painealueella. Vaihtelee toisinaan myös 1 barin pinnassa.
Voisiko vian aiheuttaa joku ahtopainetta tarkkaileva anturi? Lisää ideoita kaivataan.
Voisiko vian aiheuttaa joku ahtopainetta tarkkaileva anturi? Lisää ideoita kaivataan.
Viimeksi muokannut petrij, 9.9.2005 12:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
vika jatkuu... nyt tsekattu:
- MAF otettu irti
- kokeiltu uudella N75:lla
- ahtovuodot etsitty (näkyy kuulemma kosteutena kohdassa, josta vuotaa?)
- Forge 007P vaihdettu takaisin vakio Boschiin
Kaikki tehty erikseen, mutta ilmiö on esiintynyt täsmälleen samanlaisena jokaisen kokeilun jälkeen.
Ideoita?
- MAF otettu irti
- kokeiltu uudella N75:lla
- ahtovuodot etsitty (näkyy kuulemma kosteutena kohdassa, josta vuotaa?)
- Forge 007P vaihdettu takaisin vakio Boschiin
Kaikki tehty erikseen, mutta ilmiö on esiintynyt täsmälleen samanlaisena jokaisen kokeilun jälkeen.
Ideoita?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
ookkei. Selvisipä tässä sellainen pointti, että turbo ei saisi pitää ääntä. Meikäläisellä on viheltänyt huhtikuusta iloisesti. Lastutettiin heinäkuussa. Ajattelin, että ääni kuuluu asiaan, mutta onkin ilmeisesti vian merkki. Näin siinä käy kun on turbo- amatööri asialla. Eli antaako tämä viheltävä ääni uusia ideoita?
-
- -
- Viestit: 360
- Liittynyt: 5.3.2004 22:51
Kyllä se turpo ääntä saa pitää. Vissiinki ääntää reilummin ku lastutettu (kovemmat paineet) kuin vakio. Jos turbon laakeri rupeaa jumimaan niin luulis ettei se satunnaista aaltoilua tee vaan hajoaa ennen pitkää. Laakeri vika ilmenee luultavammin myös putken päästä nousevana sinisenä savuna. Mulla aiheutti pienen pieni ahtovuoto nykimistä.
Lisää oman auton oireista tuolla -> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =pyll%E4ri
Lisää oman auton oireista tuolla -> http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... =pyll%E4ri
-
- -
- Viestit: 190
- Liittynyt: 24.7.2003 14:41
- Viesti:
Juice Posted: 9.9.2005 14:22 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Ilmamäärämittari irti ja siihen joku adaptaatio että saa paineilmaa lykättyä.
Tulipas luettua edelliset viestit huonosti! Minkäslaisen virityksen joutuu tehdä, että tuosta ilmamaäärämittarin reijästä saa lykättyä painetta? Joka olisi tiivis!
^poraat limsapullon pohjaan reijän (vaikka 12mm) ja tunget pullon imuputkeen ja kiristät klemmarilla ja laitat pullon korkkiin tubeless venttiilin ja siitä ilmaa sisään...
tämä ainakin on yks tapa...
E: 0.5 - 1bar, ku laittaa, niin jo pitäis vuodot löytyä...
tämä ainakin on yks tapa...
E: 0.5 - 1bar, ku laittaa, niin jo pitäis vuodot löytyä...
Viimeksi muokannut tero_v, 5.4.2006 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kertokaapas!
Tein pullosta työkalun, jonka sain laitettua maffin jälkeiseen imuletkuun kiinni...Ja painetta varovasti järjestelmään!
Saman tien puhisi ulos jostain etupuolelta (Näin ainakin epäilen, jatkan kuitenkin vielä etsintää!). Eikä järjestelmä edes pystynyt pitämään painetta yllä lainkaan.
Öljykorkin kiinni ollessa ei vuotanut. Öljytikun kun otti pois, niin sillon tuli ulos paineet heti.
Pitääkö myös järjestelmästä tulpata jotain ennen paineistusta (Kaasuläpän runko tulpata ahtoputken puolelta, huotinputkia yms?)?
Koneenahan toimii 1.8T AGU -99 Golf
Tein pullosta työkalun, jonka sain laitettua maffin jälkeiseen imuletkuun kiinni...Ja painetta varovasti järjestelmään!
Saman tien puhisi ulos jostain etupuolelta (Näin ainakin epäilen, jatkan kuitenkin vielä etsintää!). Eikä järjestelmä edes pystynyt pitämään painetta yllä lainkaan.
Öljykorkin kiinni ollessa ei vuotanut. Öljytikun kun otti pois, niin sillon tuli ulos paineet heti.
Pitääkö myös järjestelmästä tulpata jotain ennen paineistusta (Kaasuläpän runko tulpata ahtoputken puolelta, huotinputkia yms?)?
Koneenahan toimii 1.8T AGU -99 Golf
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa