vw golf 1.9td vm-97
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
vw golf 1.9td vm-97
voiskos joku ystävällisesti valaista jos yhtää ymmärtää mitä täs kirjootan..
elikkäs ostin kk sit golf 1.9td vm.97 aj.200tkm. siin ilmesi het pari päivää ostopäivästä, et se ei lähteny käyntiin lämpimänä, kylmäks ku ootti ni sit lähti. eikä se tehny ain sitä, sillonki ku vein sen takuu huoltoon ni ei siin mitää vikaa ollu ku ne purki ja tsekkas sitä. kaikki ne mukas tarkisti, piuhat kii konsoliin ja eihän se tietsikka mitää vikaa näyttäny. mut silti ne purki käynnistykseneston suuttimen(koneen kyljes musta pakeliitti boxi) ja kaiketi vaihto(suuttimen). auto toiminu moitteettomasti viime perjantai iltaan asti, kerkesin vääntään 10tkm.
eliks auto sammu vaihteella eli ei avaimesta. auto ei startannu heti uudestaan tai ei lähteny käyntiin vast ku jonku minuutin päästä. ajeltuani 50kilsaa useasti sammuttaen, toimi ihan hyvin. mut sit viimesellä etapilla auto seisoi käymättömänä 15min eikä ole sen jälkeen luvannutkaan.. kaikki sulakkeet ehjiä, käynnistyksenesto möltti konee kyljes naksuttaa ku kääntää virrat päälle(ei kai suutin jumis). hiukan arveluttaa toi virtalukko ku se o ain ollu ni tunnoton!!? laitoin muutamaa päivää aikasemmin synteettistä vaseliinia virtalukkoon, voisko se vaikuttaa sit virtalukon pohjaan, pesin sen eilen crc:llä?? polttoainesuodatin o vaihdettu 4tkm sitte, konehuoneenpuolella ei mitään ulkoista vuotoa tai mitää muutakaan mitä tällänen tallaaja vois ymmärtää :) en tiä mikä tos murheen kryynis oikeen maksaa, ku paljo muitaki vikoja jo ilmenny :)
mut kiitosta kovasti jos joku jaksaa lukea loppuun asti :)
elikkäs ostin kk sit golf 1.9td vm.97 aj.200tkm. siin ilmesi het pari päivää ostopäivästä, et se ei lähteny käyntiin lämpimänä, kylmäks ku ootti ni sit lähti. eikä se tehny ain sitä, sillonki ku vein sen takuu huoltoon ni ei siin mitää vikaa ollu ku ne purki ja tsekkas sitä. kaikki ne mukas tarkisti, piuhat kii konsoliin ja eihän se tietsikka mitää vikaa näyttäny. mut silti ne purki käynnistykseneston suuttimen(koneen kyljes musta pakeliitti boxi) ja kaiketi vaihto(suuttimen). auto toiminu moitteettomasti viime perjantai iltaan asti, kerkesin vääntään 10tkm.
eliks auto sammu vaihteella eli ei avaimesta. auto ei startannu heti uudestaan tai ei lähteny käyntiin vast ku jonku minuutin päästä. ajeltuani 50kilsaa useasti sammuttaen, toimi ihan hyvin. mut sit viimesellä etapilla auto seisoi käymättömänä 15min eikä ole sen jälkeen luvannutkaan.. kaikki sulakkeet ehjiä, käynnistyksenesto möltti konee kyljes naksuttaa ku kääntää virrat päälle(ei kai suutin jumis). hiukan arveluttaa toi virtalukko ku se o ain ollu ni tunnoton!!? laitoin muutamaa päivää aikasemmin synteettistä vaseliinia virtalukkoon, voisko se vaikuttaa sit virtalukon pohjaan, pesin sen eilen crc:llä?? polttoainesuodatin o vaihdettu 4tkm sitte, konehuoneenpuolella ei mitään ulkoista vuotoa tai mitää muutakaan mitä tällänen tallaaja vois ymmärtää :) en tiä mikä tos murheen kryynis oikeen maksaa, ku paljo muitaki vikoja jo ilmenny :)
mut kiitosta kovasti jos joku jaksaa lukea loppuun asti :)
Kato että kaikki mittarin varotusvalot palaa kun käännät virrat päälle jos ei niin virtalukon pohja on rikki. Seuraavaksi kokeile heittää vesilintua sillä ajonestolla!
E: Tiedän monta tapausta että ajonesto reistailee kun on just autolla ajanut,mutta kun hetken odottaa niin johan on lähteny käyntiin. Mun oma mielipide on että tosta ajonestosta on enemmän harmia kun hyötyä omistajille.
E: Tiedän monta tapausta että ajonesto reistailee kun on just autolla ajanut,mutta kun hetken odottaa niin johan on lähteny käyntiin. Mun oma mielipide on että tosta ajonestosta on enemmän harmia kun hyötyä omistajille.
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
kunnossa
on mittarivalot, kaikki palaa ihan normaalisti. taitaa vaihtua toi vw merkki perinteiseen bmw merkkiin jos ei ala koht toimiin ;)
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
lähti tänään aamusella
kymmenen korvis vw merkkiliikkeeseen huollettavaks. lavetilla ne haki sen, onneks meni vakuutuksen piikkiin kuljetus :) jotain hyötyy täyskaskostaki ;)
sanoin puhelimes jos ei saa toimiin puoltavuotta ni purkaa käynnistyksen eston kokonaan pois ja kattotaan sit, mut pitäähän auton pelittää viikko ettei tartte peljätä et millo se hyytyy tien päälle. ku ite ajelen vuojes sentäs n.80tonnia :)
bemu oli hyvä palvelija, sil sentäs ajoin 480tkm ja vielki veljen ajos :)
sanoin puhelimes jos ei saa toimiin puoltavuotta ni purkaa käynnistyksen eston kokonaan pois ja kattotaan sit, mut pitäähän auton pelittää viikko ettei tartte peljätä et millo se hyytyy tien päälle. ku ite ajelen vuojes sentäs n.80tonnia :)
bemu oli hyvä palvelija, sil sentäs ajoin 480tkm ja vielki veljen ajos :)
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
tosi on.
joo ei. huoltoliikkeen mukaan siihe menee noin kolme tuntia, tunti möltin purkamises ja kaxs tuntii sähköhommiin.. et en ite viiti käydä pajottaan ku ei toi sähköoppi ni handussa varsinkaan volkkarin..
bemus kaikki oli kohtalaisen selvää mut tosta ei ota selvää kirveelläkään :)
bemus kaikki oli kohtalaisen selvää mut tosta ei ota selvää kirveelläkään :)
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
juu, ne ohittivat käynnistyksen eston, en tiä tarkalleen mitä ne duunas. hassua sinänsä et auto tosiaanki seiso pe-ma eikä lähteny käyntiin, ei ees luvannu. ni nyt ku se tiputettiin lavetilta vw liikkeen pihaan ja huoltoäijä meni kattoon ja kiers avaimest ni het oli lähteny käyntiin... kävi samal tavalla ku eka kerralla.. 240ekua ilkes velottaa kahen tunnin hommast vaiks auto o sielt ostettu kuukaus sit ja mun mielest takuu pitäs kyll toimia ku o huollettu aikasemminki samaa käynnistyksen estoa..
mut taas käy ja kukkuu..
tietääks joku käyks neloskoppasen golffin etu umpiot kolmos koppaseen? saman näköset ainki ulkoo päin. ja jos käy ni kui vaikee saada toimiin, sähköjen puolest?
mut taas käy ja kukkuu..
tietääks joku käyks neloskoppasen golffin etu umpiot kolmos koppaseen? saman näköset ainki ulkoo päin. ja jos käy ni kui vaikee saada toimiin, sähköjen puolest?
-
- -
- Viestit: 79
- Liittynyt: 1.4.2006 0:48
http://autovaruste.net/valot/valovw.htm
tuolta...no eroaa siten 3 koppasen valosta että näyttää ihan neloskoppasen valolta...eli ns.kirkas...

tuolta...no eroaa siten 3 koppasen valosta että näyttää ihan neloskoppasen valolta...eli ns.kirkas...

eikos tuon ajoneston saa disabloitua ihan vaan purkamalla pumpusta sen mustan motikan ja laittaa tilalle vaan "normaali" solenoidi ja siihen virta vaikka jostain virtalukon takaa. ??
Ainakin T4:ssa tuo ohitus on simppeli juttu. Etkan mukaan AAB-koneessa "cut-off solenoid" on sama oli autossa ajonestoa tai ei ja sen disablointi ei muuta vaatinut kuin ohjauksen virtalukolta, jonka jälkeen ei ole merkitystä onko avaimessa sirua vai ei...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa