Xenon ajovalot golf 4:ään laillisesti
Valvoja: ffp jäsenet
Xenon ajovalot golf 4:ään laillisesti
Haluaisin normi valojen tilalle asennuttaa xenonit. Eli auto olisi 2.8l 4motion jonka käyttöönottopäivä on lokakuussa 1999.
Jos olen oikein ymmärtänyt 1. polttimoiden pitää olla E tai e hyväksyttyjä 2. umpioiden pitää olla xenonille tehdyt eli ilmeisesti pelkät polttimot vaihtamalla ei autoa voi katsastaa (?) (mistä voin varmistua että umpiot ovat hyväksytty) 3. pitää olla manuaalinen korkeudensäätö jos käyttöönottopäivä on ennen 1.10.2000 4. autossa pitää olla pesurit > sitten vain muutoskatsastamaan
Hintaa urakalle asennettuna hieman päälle tonni? Korjatkaa jos olen jossain väärässä koska en viitsisi hukkaan heittää rahaa koska haluan xenonit laillisesti kiinni.
Jos joku on tehnyt vastaavan operaation laillisesti olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista, hinnoista ja ostopaikoista. Myös kokemuksista eri xenonmerkeistä, koska noita näyttää olevan kuin sieniä sateella ja hintahaarukka 250e > 750e. Myös bi-xenonien hyödyistä / haitoista ja onko niitä edes mahdollista asentaa laillisesti.
Jos olen oikein ymmärtänyt 1. polttimoiden pitää olla E tai e hyväksyttyjä 2. umpioiden pitää olla xenonille tehdyt eli ilmeisesti pelkät polttimot vaihtamalla ei autoa voi katsastaa (?) (mistä voin varmistua että umpiot ovat hyväksytty) 3. pitää olla manuaalinen korkeudensäätö jos käyttöönottopäivä on ennen 1.10.2000 4. autossa pitää olla pesurit > sitten vain muutoskatsastamaan
Hintaa urakalle asennettuna hieman päälle tonni? Korjatkaa jos olen jossain väärässä koska en viitsisi hukkaan heittää rahaa koska haluan xenonit laillisesti kiinni.
Jos joku on tehnyt vastaavan operaation laillisesti olisin erittäin kiinnostunut kuulemaan kokemuksista, hinnoista ja ostopaikoista. Myös kokemuksista eri xenonmerkeistä, koska noita näyttää olevan kuin sieniä sateella ja hintahaarukka 250e > 750e. Myös bi-xenonien hyödyistä / haitoista ja onko niitä edes mahdollista asentaa laillisesti.
-
- -
- Viesti:
Nelosgolfin kaasupurkausvalojen umpiot on ihan eri näköisiä kun halogeenivalojen umpiot. Ne erottaa otsallaankin että ne on kaasupurkausvaloille tehty. Semmoset mulkosilmät.
Tarvikeritsoista en sit tiiäkkään...
E: Tossa taidetaan myydä originaaleja.
Tarvikeritsoista en sit tiiäkkään...
E: Tossa taidetaan myydä originaaleja.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 30.3.2006 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ja myyntipuolellakin löytyy mulkosilmät, taitaa olla kaikki tarvittavat hilutkin
Varmaan luitkin jo ohjeista perustietoja. Minä ainakin olen ollut tyytyväinen hankintaani. Minulla on alkuperäiset, uudemman malliset "mulkosilmät". Ne saa helposti kytkettyä manuaalisäätöisiksi, jolloin ei tartte ostaa kallista automaattisäätöä. Hintaa projektille kertyi ~800 eur. Valot olivat hieman arvokkaat ~700 + adapterit ja polttimot (vilkut, parkit ja pitkät).
Kiitos erittäin paljon vastauksista. En olis uskonu et monet jaksaa / viitsii auttaa. Tyydyn kyl varmaankin tohon manuaaliseen säätöön kun jaksa mitään automaatteja alkaa tilailemaan. Vielä jos joku tietäis mistä sen pesujärjestelmän sais edullisesti niin olis kyllä paketti aika lailla kasassa. Pitänee soittoa pistää tonne myyntipalstalle, kunhan saan eka tietoa autosta tarkemmin (saapuu sunnuntaina). Suomesta luultavasti parempi ostaa kun lähteä ebaystä tilailemaan(?). Varsinkin jos noi on orginaalit mitä tossa myytiin 6kk käytettynä kaikkineen. Xenonien lisäks olis tarkotus vielä vanteet laittaa yhteisbudjetilla 2000e mut saapa nähdä jääkö jompi kumpi pois.
Nii ja vielä kaks juttua jos jollakin olis tietoa. Autossa pitäis olla sumuvalot mutta en oikein kuvista näe ett onks ne maskin sisässä vai onko ne golffeissa yleensä integroituna jotenkin umpioihin? Toinen, siis ymmärsinkö oikein ettei tarvitse enää muutoskatsastaa jos asentaa orginaalit xenonit ja pesujärjestelmät? Meneekö yhdellä katsastuksella vanteet ja xenonit ?
Kiitos vielä kerran vastauksista joista on ollut erittäin paljon apua! Pahoittelen tietämättömyyttäni mutta eiköhän se ala kasvamaan kun auton saa...
Nii ja vielä kaks juttua jos jollakin olis tietoa. Autossa pitäis olla sumuvalot mutta en oikein kuvista näe ett onks ne maskin sisässä vai onko ne golffeissa yleensä integroituna jotenkin umpioihin? Toinen, siis ymmärsinkö oikein ettei tarvitse enää muutoskatsastaa jos asentaa orginaalit xenonit ja pesujärjestelmät? Meneekö yhdellä katsastuksella vanteet ja xenonit ?
Kiitos vielä kerran vastauksista joista on ollut erittäin paljon apua! Pahoittelen tietämättömyyttäni mutta eiköhän se ala kasvamaan kun auton saa...
Pitänee soittoa pistää tonne myyntipalstalle, kunhan saan eka tietoa autosta tarkemmin (saapuu sunnuntaina). Suomesta luultavasti parempi ostaa kun lähteä ebaystä tilailemaan(?). Varsinkin jos noi on orginaalit mitä tossa myytiin 6kk käytettynä kaikkineen.
Soittoa vaan tulemaan. Valot todellakin vain n. 6 kk käytetty ja originaalit täydelliset adaptereineen.
-
- -
- Viesti:
Näitä xenonjuttuja on täällä jo niin paljon, että en viitsi aloittaa uutta aihetta.
Kysymys kuuluu: olenko nyt ymmärtänyt oikein, että mikäli mulla on IV R32 golffin xenonumpiot, sytyttimet, polttimet ja muut kilkkeet, mutta kaikenlaiset johdot puuttuvat vielä tässä vaiheessa, niin ratkaisu on hommata sellanen adapterikaapeli, joka muuttaa sen 10 pinnisen liittimen 12 pinniseksi?
Ja tämän jälkeen ne toimii niinku pitääkin, vai tarvitseeko vielä jotain muuta kikkailua ? Suunnitelmissa ei ole asentaa automaattista korkeudensäätöä, vaan jos sen sisäsäätimen sais toimimaan myös niissä uusissa umpioissa. Ja autohan on IV variant, mihinkä mä näitä kovasti oon asentelemassa.
Jeesatkaa avutonta, mun lamppuhankinnat riippuu näistä!
Kiitos.
Kysymys kuuluu: olenko nyt ymmärtänyt oikein, että mikäli mulla on IV R32 golffin xenonumpiot, sytyttimet, polttimet ja muut kilkkeet, mutta kaikenlaiset johdot puuttuvat vielä tässä vaiheessa, niin ratkaisu on hommata sellanen adapterikaapeli, joka muuttaa sen 10 pinnisen liittimen 12 pinniseksi?
Ja tämän jälkeen ne toimii niinku pitääkin, vai tarvitseeko vielä jotain muuta kikkailua ? Suunnitelmissa ei ole asentaa automaattista korkeudensäätöä, vaan jos sen sisäsäätimen sais toimimaan myös niissä uusissa umpioissa. Ja autohan on IV variant, mihinkä mä näitä kovasti oon asentelemassa.
Jeesatkaa avutonta, mun lamppuhankinnat riippuu näistä!
Kiitos.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”