Passat 3B ajoneston remonttia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

heikki66
-
Viestit: 13
Liittynyt: 27.9.2004 8:13

Passat 3B ajoneston remonttia

ViestiKirjoittaja heikki66 » 30.3.2006 7:55

Morjens folkkaristit,

meinaa tuossa sytkyttimessä oikkuilla aika-ajoin tuo ajonesto. Avaimissa ei ole vika, kun olen molemmat kokeillu. Tekee siis harvakseltaan niin, että hörähtää ja sammuu ja avaimenkuvaa vilkuttelee taulussa. Avaimen kun nyppää pois ja uusi yritys, niin taas pelaa.

Vika lienee siis avaimen tunnistus-/lukulaitteessa? Jos tuo pilaantuu kokonaan, niin onko kokemusta vaihdosta? Mitähän maksaa moinen värkki ja onnistuuko uuden asennus kotioloissa vai vaatiiko visiittiä "edullisella" folkkarikorjaamolla?

Ttdi
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.2.2006 20:15

ViestiKirjoittaja Ttdi » 30.3.2006 21:14

Suurella todennäköisyydellä lukupuola reistaa, varmuus tulisi vikamuistin luvulla. Vaihto onnistuu ilman korjaamokäyntiä eikä mitään koodauksia tarvita koska kyseessä on vain "lukijalaite". Tosin lukupuola toimitetaan vain virtalukkopatruunan kanssa joten sarjoitettu virtalukko olisi se virallinen varaosa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.3.2006 22:36

Ja kylmäjuotos on se todennäköinen vikakohde lukupuolassa...

Ttdi
-
Viestit: 57
Liittynyt: 17.2.2006 20:15

ViestiKirjoittaja Ttdi » 30.3.2006 23:18

? Kylmäjuotos lukupuolassa ?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 31.3.2006 0:35

Kylmäjuotos, right?

Lukupuolan johdoissa, understood?

:)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

Passat TDI 1.9 AFN -97

ViestiKirjoittaja Levis » 29.10.2007 17:58

Nyt otti jätti passatti käynnistymättä. Tehnyt vuoden sellasta, ettei aina ekalla käynnisty. Hörähtää vain ja sammuu samantien. Tämän jälkeen onkin sitten hehkun valo alkanut vilkkumaan ja vikakoodina tullut Engine start blocked by immobilizer.

Koodin kun nollaa niin loppuu hehkun vilkunta ja toimii taas kuukauden pari hienosti.

Tänään jäi auto kaupunkiin ja nyt toivon saavani täältä rahan arvoisia neuvoja vian poistamiseksi. En haluaisi hinauttaa autoa Laakkoselle vaan jos saisin hieman jotain ohjeistusta, voisin vikaa korjata itsekin.


Kahta eri avaintakin on jo kokeiltu ja kumpikaan ei toimi toista paremmin.

Apuja, kiitos!

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 29.10.2007 21:48

Millaisen vikakoodin se jättää itse immoon?

Jos tulee temppuiluista joskus mitta täyteen,
niin saa sen ajoneston sieltä ecusta poiskin.. :)

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 30.10.2007 1:18

Mitäs tää immon poisto ECU:sta maksaisi ja kuka sen voisi tehdä?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 30.10.2007 1:49

Laitoin PM.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.10.2007 19:30

Passatin vikakoodi:

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,46,55,56,58

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 021 GL
Component: 00SG 1415
Coding: 00002
Shop #: WSC 05314
1 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
Readiness: N/A

Milläs tavalla tuosta pääsee pysyvästi eroon eli poistaminen?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 30.10.2007 19:59

Minkä vuosimallin passat?

use [25 Immobilizer] instead of [17 - Instruments]


Koita katsoa vikakoodit tuolta 25-immobilizer:ista.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.10.2007 20:51

1997 farkkumalli tdi.

Huomenna yritetään lukea tuota nro.25:sta jmr:n avustuksella.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 31.10.2007 20:14

Eipä tuolta 25:stä mitään tietoa ulos saanut, ehdotti että katso vikaa kohdasta 17.

Tässä tulokset (myös vanhemmat vikakoodit):

01.02.2007

VAG-COM Version: Release 303.1


Chassis Type: 3B - B5 VW Passat
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,46,55,56,58

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 021 GL
Component: 00SG 1415
Coding: 00002
Shop #: WSC 05314
1 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
Readiness: N/A




VAG-COM Version: Release 303.1

Control Module Part Number: 1J1 907 044
Component and/or Version: CLIMATRONIC S 4.0
Software Coding: 02000
Work Shop Code: WSC 05314
1 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent
<<<




16:50 31.10.2007
--
VAG-COM Version: Release 303.1

Control Module Part Number: 3B0 919 880 DX
Component and/or Version: B5-KOMBIINSTR. VDO V12
Software Coding: 00140
Work Shop Code: WSC 42471
Additional Info: IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0A3585488
1 Faults Found:
01176 - Key
07-00 - Signal to Low


VAG-COM Version: Release 303.1


Chassis Type: 3B - B5 VW Passat
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,46,55,56,58

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 028 906 021 GL
Component: 00SG 1415
Coding: 00002
Shop #: WSC 05314
1 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
Readiness: N/A




VAG-COM Version: Release 303.1

Control Module Part Number: 028 906 021 GL
Component and/or Version: 00SG 1415
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 05314
1 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -


LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 31.10.2007 21:10

Additional Info: IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0A3585488
1 Faults Found:
01176 - Key
07-00 - Signal to Low



Eli sinne sinne avaimen suuntaan viittaa.
Lukupuola, liitokset, johdotukset..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.11.2007 17:41

Miten pääsen käsiksi lukupuolaan? Mitä purkaa ja mitä korjata?

Vika taitaa olla siinä puolassa. Kun kallistan avainta (stiletti kopio) lähemmäksi tai kauemmaksi se vaikuttaa heti. Orkkis avain toimii ihan yhtä heikosti, mutta sitä ei voi taivutella.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 2.11.2007 18:48



Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa