Raato pyörii kolmella, vinkkejä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

Raato pyörii kolmella, vinkkejä?

ViestiKirjoittaja j0ne » 16.1.2006 11:10

Elikkä auto seiso tos pari päivää ja eilen laitoin käyntiin ja annoin pyöriä pihassa jonku 10min jonka jälkeen sammui eikä meinannu lähteä käyntiin. Nyt lähtee käyntiin mutta pyörii kolmella jos pyörii.

Mikä ois Raados semmonen heikko kohta joka kannattas kattoo eka? Tulpat oli Ok, muuta en jaksanut tutkia eilen illal...

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 16.1.2006 11:39

Putsaa virranjakaja sisältä.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 16.1.2006 16:41

Nyt rupes pyörii kaikil mut sammuu vähä väliä... Pitää putsata se jakaja vaik seuraavaks.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.1.2006 17:33

Ja vaihda se jakajan kansi & pyörijä samalla uuteen jos on hapettumaa sisällä, äläkä osta mitään italiaanoja. Samalla kannattanee tarkistella tulpan johtojen ja tulppien kunto. Ainakin Golf on aina nirso noiden osien suhteen, sama lienee tuossakin.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 16.1.2006 19:10

Paljos niis tulpan johdois kuulus olla resistanssia?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 16.1.2006 19:34

puolan johdossa molemmissa päissä kiloset vastukset ja tulpanjohdoissa kilonen vastus jakajan puolella ja viis kilone tulpanhatussa.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 23.2.2006 23:37

Puola oli paskana...

LapsiRatissa
-
Viestit: 7
Liittynyt: 10.1.2006 21:07

Taisi apu löytyä käyntihäirioihin tästä...

ViestiKirjoittaja LapsiRatissa » 28.3.2006 22:59

Joku aika sitten Rallye lähti kylmässä käyntiin kolmella ja kävi jonkun aikaa kolmella, ennenkuin tuli kaikki mukit mukaan. Putsasin virranjakajan kannen ja pyörijän.

Aamulla pakkasyön jälkeen lähti käymään kolmella, putosi kahteen ja sammui Warremaisen säksätyksen jälkeen. Vaihdoin tulpat, ja johdot sekä pyörijän.

Vähän aikaa toimi OK, mutta sitten tasaisella pintakaasulla alkoi nykytellä n. 2000 rpm ja tukehtui, kun antoi kaasua varovasti 4 - 5 vaihteella. Täysi veto päällä ei mitään häikkää tuntunut olevan.

Putsasin jakajan uudestaan ja taas toimi hetken, mutta ei enää - starttausoireet samat kuin aikaisemmin. Yritin pyörittää kaapeleilla, mutta kuulostaa ihan kuolleelta.

Pitänee siis vaihtaa puola!

PS. Tulipas vielä särkyneestä puolasta mieleen vanha Suzuki GSX-R 750. Siinä meni aina puola, kun kiihdyttäessä paukutteli rajotinta vasten.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 29.3.2006 6:33

Kummastelempa tänne, koska noita ns. italiaano- ja harakiri-osia jaksetaan haukkua, mutta täytyy kyllä sanoa, että ei ole kertaakaan kymmenessä vuodessa yksikään ns. italiaano osa pettänyt sytkässä, vaikka niitä yleensä tiskiltä olen saanut kouraan. Kyllä ne toimii siinä kun alkuperäinenkin. Ehkä noissa on yksilötapauksia, mutta toki ostaisin alkuperäisiä jos liikkeessä niitä olisi tarjota. Ainut että Boschin kannessa oleva muovinen suojaosa ei sopinut italiaanoon, vaan joutui laittamaan ilman.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 8.4.2006 16:26

No ei taas kauan selvinny ongelmitta, nyt jos ajaa koneen lämpimäks nii ei kierrä yli 3500rpm. Mitäs vaihetaan tällä kertaa?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.4.2006 16:53

Kummastelempa tänne, koska noita ns. italiaano- ja harakiri-osia jaksetaan haukkua, mutta täytyy kyllä sanoa, että ei ole kertaakaan kymmenessä vuodessa yksikään ns. italiaano osa pettänyt sytkässä, vaikka niitä yleensä tiskiltä olen saanut kouraan. Kyllä ne toimii siinä kun alkuperäinenkin.
Kyllähän ne kaikki uutena ovat toimineet, mutta kestoikä on ihan eri luokkaa kuin esimerkiksi Boschilaisilla. Suurin ero on ollut metallin hapettumisessa, italialaisten kontakteihin kertyy kerros valkoista kovaa hapettumaa joka toimii tehokkaana eristeenä. Boschilaisiin tuota ei kerry läheskään niin nopeasti. Lisäksi ainakin mulla italialaisiin pyörijöihin sulaa kuoppa siihen kontaktin alapuolelle, Boshilaisiin ei.

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 18.6.2006 0:46

Ongelma uusiutui cruisingeissa, mikähän vi**u tässä oikein mättää?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa