Ford Focus ST 2006
Valvoja: ffp jäsenet
Ford Focus ST 2006
Hoi!
Onkos muilla kokemusta autosta? Itse kävin tyyppäämässä kyseisen pelin tuossa maanantaina.
Oon ollu aina heikkona rivi 5 soundiin ja turbo tietysti kuorruttaa sokerilla tollasen koneen. Aikanaan harmitti kun Audi lopetti rivifemmojen teon.
eli koneenahan tuossa on T5 vollen ahdettu 2,5l malli, n. 225hp. Volleja on tullu ajeltua niin lastuteltuja ja vakioita. Vollet luonnolliseti huomattavasti vakaampia pelejä ajaa painonsa ja raidevälinsä ansiosta.
Mutta tuohon Fiicukseen. Käynnistys jo paljastaa, että pellin alla ei ole mikään Englannin keksintö, pieni kaasun blippaus päästää mukavan kehräyksen ja putkistossa poksumisen ilmoille.
Kykä on hieman outo alkuun ja jarrutkin tuntuu turhan tehokkailta, mutta meno on tasaista eikä liian pomppuista epätasaisella tielläkään. Moottori vastaa kaasuun hyvin ja homma pääsee mukavasti valloilleen 3500pm kohdalla kun ahtoja alkaa olemaan. Menoa ryydittää rivifemman todella murea kehräys, kerrankin on vakioputkella soundit kohdallaan.
Hyttään tuo murina kuuluu aina hieman raskaamman kaasupolkimen käytön seurauksena, sitä poljinta sitten tuleekin poljettua aika mukavasti. Poljinta kun polkee niin meneehän tuo laite, täyskaasu kiihdytykset pistää autoa seilaamaan puolelta toiselle aika voimakkaastikin. "Suljetulla alueella" reilut 200kmh nopeudet tuntuu kyllä hurjalle, koska auto tempoo puolelta toiselle aika rajusti. Renkailla tuo ongelma saataneen korjattua kun tulee kesäkelit, tielaitos kun vielä parantaa Suomen teitä niin sitä tempomista on vielä vähemmän.
Kaikinpuolin positiivinen kokemus lukuunottamatta tuota tempomista ja lähes kokoaikaista kortin menetyksen vaaraa, en malta odottaa että pääsee testaamaan hieman "twiikattua" mallia tuosta.
Suosittelen koeajamaan.
Onkos muilla kokemusta autosta? Itse kävin tyyppäämässä kyseisen pelin tuossa maanantaina.
Oon ollu aina heikkona rivi 5 soundiin ja turbo tietysti kuorruttaa sokerilla tollasen koneen. Aikanaan harmitti kun Audi lopetti rivifemmojen teon.
eli koneenahan tuossa on T5 vollen ahdettu 2,5l malli, n. 225hp. Volleja on tullu ajeltua niin lastuteltuja ja vakioita. Vollet luonnolliseti huomattavasti vakaampia pelejä ajaa painonsa ja raidevälinsä ansiosta.
Mutta tuohon Fiicukseen. Käynnistys jo paljastaa, että pellin alla ei ole mikään Englannin keksintö, pieni kaasun blippaus päästää mukavan kehräyksen ja putkistossa poksumisen ilmoille.
Kykä on hieman outo alkuun ja jarrutkin tuntuu turhan tehokkailta, mutta meno on tasaista eikä liian pomppuista epätasaisella tielläkään. Moottori vastaa kaasuun hyvin ja homma pääsee mukavasti valloilleen 3500pm kohdalla kun ahtoja alkaa olemaan. Menoa ryydittää rivifemman todella murea kehräys, kerrankin on vakioputkella soundit kohdallaan.
Hyttään tuo murina kuuluu aina hieman raskaamman kaasupolkimen käytön seurauksena, sitä poljinta sitten tuleekin poljettua aika mukavasti. Poljinta kun polkee niin meneehän tuo laite, täyskaasu kiihdytykset pistää autoa seilaamaan puolelta toiselle aika voimakkaastikin. "Suljetulla alueella" reilut 200kmh nopeudet tuntuu kyllä hurjalle, koska auto tempoo puolelta toiselle aika rajusti. Renkailla tuo ongelma saataneen korjattua kun tulee kesäkelit, tielaitos kun vielä parantaa Suomen teitä niin sitä tempomista on vielä vähemmän.
Kaikinpuolin positiivinen kokemus lukuunottamatta tuota tempomista ja lähes kokoaikaista kortin menetyksen vaaraa, en malta odottaa että pääsee testaamaan hieman "twiikattua" mallia tuosta.
Suosittelen koeajamaan.
Voin vaan kuvitella minkälaisen vastakaiun fiikus saa täällä vagmaassa. Itselleni tuo oli hitusen liian arvokas edes ajateltavaksi vaihtoehdoksi, joten suosiolla jätin sitten koeajon tekemättä. Pienillä muutoksilla fiikukseen saa varmana hauskuuskerrointa lisää. Sekin tosin saisi olla nelikko, jolloin mentäisiin aivan uudelle tasolle.
Hyvä auto, eikä vedellytkään. Mutta saisi olla neliveto ja tehoa enemmän. :)
Tuolla myös "vertailuja"... http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=39370
Tuolla myös "vertailuja"... http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=39370
Pitihän se kokeilla kun sai turvaliivit matkaan siitä hyvästä.
En käynyt suljetuilla alueilla ja jäätä oli muutenkin joten kiihtyvyys ja yli "luottorajan" menevät nopeudet sikseen.
Mitä outoa siinä kytkimessä on ;)
Koneessa todella hienot äänet. Itse ajattelin ensin, että mitähän tuolla 6. vaihteella tekee. Kuitenkin jo noin 100-110 kmh nopeudessa 6.vaihteella riittävästi jalkaa oikaisten kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin normi (n.80-90 kW) perheautolla 3-4 vaihteella samassa nopeudessa. Normaaliin ohitukseen siis aivan riittävä. Sitten tuolla 120 jälkeen lähti hieman paremmin tuolla 6. Käsi tosin kävi useaan otteeseen vaihdekepillä, ne äänet nääs...
Alustasta en osaa muuta kommentoida kuin että noihin nopeuksiin toimi mielestäni hyvin. Onhan tuon ajettavuutta kehuttu monessa paikkaa, tiedä sitten onko noissa "testeissä" käyty radalla vai perustuuko nekin normaalissa liikenteessä ajeluun. Kardaanin myötä FunFactory nousi monta pykälää. Konsernissahan olisi tarjolla aikas valmis tekniikka (V40/V50). Liekkö sitten jonkun tason konsernipäätös että vain Volvoilla olisi oikeus nelivetoon, tiedä häntä. Tietenkin hinta nelivedon kanssa kasvaisi sen verran että sitten oltaisiin hintasegmentissä jossa tarjolla olisi muitakin gti-nelivetoja.
En käynyt suljetuilla alueilla ja jäätä oli muutenkin joten kiihtyvyys ja yli "luottorajan" menevät nopeudet sikseen.
Mitä outoa siinä kytkimessä on ;)
Koneessa todella hienot äänet. Itse ajattelin ensin, että mitähän tuolla 6. vaihteella tekee. Kuitenkin jo noin 100-110 kmh nopeudessa 6.vaihteella riittävästi jalkaa oikaisten kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin normi (n.80-90 kW) perheautolla 3-4 vaihteella samassa nopeudessa. Normaaliin ohitukseen siis aivan riittävä. Sitten tuolla 120 jälkeen lähti hieman paremmin tuolla 6. Käsi tosin kävi useaan otteeseen vaihdekepillä, ne äänet nääs...
Alustasta en osaa muuta kommentoida kuin että noihin nopeuksiin toimi mielestäni hyvin. Onhan tuon ajettavuutta kehuttu monessa paikkaa, tiedä sitten onko noissa "testeissä" käyty radalla vai perustuuko nekin normaalissa liikenteessä ajeluun. Kardaanin myötä FunFactory nousi monta pykälää. Konsernissahan olisi tarjolla aikas valmis tekniikka (V40/V50). Liekkö sitten jonkun tason konsernipäätös että vain Volvoilla olisi oikeus nelivetoon, tiedä häntä. Tietenkin hinta nelivedon kanssa kasvaisi sen verran että sitten oltaisiin hintasegmentissä jossa tarjolla olisi muitakin gti-nelivetoja.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
-
- -
- Viestit: 148
- Liittynyt: 23.7.2003 8:17
Arvoin oikein tosissani ST:n ja uuden Octavian välillä. ST oli erittäin korkealla kivan ajettavuutensa ansiosta, Octavia taas TM -tyyliin muuten ehdottomasti paras kompromissi mulle ja kun sekin omaa ihan kohtuullisen kulkupolitiikan. Jostain syystä GTI Golf ei myöskään mulla päässyt loppusuoralle, ehkä siitä syystä, että siitä ei farkkua löydy.
Mun makuun moottori ST:ssä pieksee konsernin 2.0TFSI:n ajettavuudeltaan ja pidin ST:llä ajamisesta muutenkin. Autossa sen sijaan tökki suuresti sisusta (ja tämä sentään 03:lla Octavialla ajavan suusta - huh) ja muu olemus. Kuskin penkkihän on erittäin hyvä, mutta muutenhan toi ei oikein vastaa niitä ennakko-odotuksia, joita 40k+ hintalappu antaa?
Oikeastaan vaikea keksiä kummempia eroja, kun vertaa nyt tilapäisesti alla olevaan perus-focukseen, no ratti ja vaihdekeppi oli kai paremmat, mutta olemus muuten sisällä vaisu eikä perusautona mikään kummoinen. Kyllähän sillä tietysti toimeen tulee, mutta silti. Kovaa muovia joka paikassa, keskelle kojelautaa asennettu mittaripatteristo on kuin suoraan bilteman alennuslaarista repäisty jne.
Puhumattakaan nyt sitten siitä, että lähes jokaisessa yksilössä etulaahustin ei sävyltään vastaa muuta autoa. Täältä vähän esimerkkejä: http://www.ffoc.co.uk/forum/viewtopic.php?t=92985
Tulee mieleen, että olisikohan voordin pitänyt köyhäillä kuten VW V GTI:n tapauksessa ja jättää helmat kokonaan maalaamatta... :p
Mun makuun moottori ST:ssä pieksee konsernin 2.0TFSI:n ajettavuudeltaan ja pidin ST:llä ajamisesta muutenkin. Autossa sen sijaan tökki suuresti sisusta (ja tämä sentään 03:lla Octavialla ajavan suusta - huh) ja muu olemus. Kuskin penkkihän on erittäin hyvä, mutta muutenhan toi ei oikein vastaa niitä ennakko-odotuksia, joita 40k+ hintalappu antaa?
Oikeastaan vaikea keksiä kummempia eroja, kun vertaa nyt tilapäisesti alla olevaan perus-focukseen, no ratti ja vaihdekeppi oli kai paremmat, mutta olemus muuten sisällä vaisu eikä perusautona mikään kummoinen. Kyllähän sillä tietysti toimeen tulee, mutta silti. Kovaa muovia joka paikassa, keskelle kojelautaa asennettu mittaripatteristo on kuin suoraan bilteman alennuslaarista repäisty jne.
Puhumattakaan nyt sitten siitä, että lähes jokaisessa yksilössä etulaahustin ei sävyltään vastaa muuta autoa. Täältä vähän esimerkkejä: http://www.ffoc.co.uk/forum/viewtopic.php?t=92985
Tulee mieleen, että olisikohan voordin pitänyt köyhäillä kuten VW V GTI:n tapauksessa ja jättää helmat kokonaan maalaamatta... :p
Meille on yksi uusi Ford kuitattu, tuskin toista enää tulee. Tästä uudesta ST Focuksesta en osaa sanoa, kun olen kuvissa vain nähnyt.
Aika paljon on tuo edellisen mallisarjan Focus ja Mondeo merkin mainetta tahrinut. 02-04 mallisista autoista on kaikki ovet melkeinpä järjestään vaihdettu ruosteongelmien vuoksi. Monesta jopa toiseen kertaan. Aika uskomatonta nykypäivän tietotaidoilla.
Aika paljon on tuo edellisen mallisarjan Focus ja Mondeo merkin mainetta tahrinut. 02-04 mallisista autoista on kaikki ovet melkeinpä järjestään vaihdettu ruosteongelmien vuoksi. Monesta jopa toiseen kertaan. Aika uskomatonta nykypäivän tietotaidoilla.
Varmaan ihan mukava auto toi focus ajaa, mut omasta mielestäni sisusta on aika muovisen näköinen, tosin huomattavasti parempi kuitenkin ku edellisen sukupolven focus. Ihan menevän näköinen autokii, mut V GTI:hin verrattuna, kumpi on arvokkaampi 5 vuoden päästä?
En usko että foordi pitää hintaansa niin hyvin. Ja sitte vanhempana; kuka ostaa yli 200tkm ajetun focuksen...
En usko että foordi pitää hintaansa niin hyvin. Ja sitte vanhempana; kuka ostaa yli 200tkm ajetun focuksen...
Hinnan tippumisesta:
Eikös nämä ole saman segmentin ja ikäluokan autoja:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 199542632&
vs.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 178146021&
No ok, voisi tietysti tuo viimeinen linkki olla myös tämä:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 187935264&
EDIT:
Ai niin, viiden vuoden päästä:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 197390012&
vs.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 199566815&
EdiT: niin, VAG-uskontokunnasta luovuin sitä noin 14 vuotta "palvottuani". Nyt vaan roikun täällä trollaamassa ;)
Samaan hengenvetoon lisättäköön myös että Focus ST:n valmistusmäärät tullaan melkovarmasti pitämään niin pieninä että sen arvo tullee pysymään aikas korkealla sitäkin kautta..
EdIT:
No niin, nyt kun tuolla jäljempänä kerrottiin, että kannattaa kattoo vaikka tuolta oikotiestä tai nettiautosta niin kävin tutkailemassa ja ei tässä nyt muuta voi kuin vetää lippaan ja seisoa korjattuna. Kyllä se Golf pitää hintansa Focusta paremmin... Nettiautosta löysin mm. 2002 ST170 5D 37 tkm jolla pyynti 19500 (halvin) ja vastaavasti 2002 Golf GTI 5D 52 tkm, pyynti 21400 > M.O.T.
(oli siellä tosin mm. pari 2003 GTI:tä, joilla pyynti noin 20 000, mutta niiden omistajat ei varmaan tienneet autonsa oikeaa "arvoa". Muutama hullu pyysi 2002 ST170 yli 22 k€, hulluja... )
(Modet: anteeksi tämä Trollaaminen, mutta kun täällä saa korkeimmat lieskat ;)
Eikös nämä ole saman segmentin ja ikäluokan autoja:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 199542632&
vs.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 178146021&
No ok, voisi tietysti tuo viimeinen linkki olla myös tämä:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 187935264&
EDIT:
Ai niin, viiden vuoden päästä:
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 197390012&
vs.
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?spra ... 199566815&
EdiT: niin, VAG-uskontokunnasta luovuin sitä noin 14 vuotta "palvottuani". Nyt vaan roikun täällä trollaamassa ;)
Samaan hengenvetoon lisättäköön myös että Focus ST:n valmistusmäärät tullaan melkovarmasti pitämään niin pieninä että sen arvo tullee pysymään aikas korkealla sitäkin kautta..
EdIT:
No niin, nyt kun tuolla jäljempänä kerrottiin, että kannattaa kattoo vaikka tuolta oikotiestä tai nettiautosta niin kävin tutkailemassa ja ei tässä nyt muuta voi kuin vetää lippaan ja seisoa korjattuna. Kyllä se Golf pitää hintansa Focusta paremmin... Nettiautosta löysin mm. 2002 ST170 5D 37 tkm jolla pyynti 19500 (halvin) ja vastaavasti 2002 Golf GTI 5D 52 tkm, pyynti 21400 > M.O.T.
(oli siellä tosin mm. pari 2003 GTI:tä, joilla pyynti noin 20 000, mutta niiden omistajat ei varmaan tienneet autonsa oikeaa "arvoa". Muutama hullu pyysi 2002 ST170 yli 22 k€, hulluja... )
(Modet: anteeksi tämä Trollaaminen, mutta kun täällä saa korkeimmat lieskat ;)
Viimeksi muokannut Antero, 3.3.2006 8:53. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
just. Arvasin että kohta joku kaivaa esimerkkejä, joissa golffi on halvempi ku focus. Kohta varmaan löytyy jo testituloksia Liettualaisesta autolehdestä jossa se on ihan todistettukkin...;)
Antero on fordimies, sen on nähny muistakii topiceista, mutta jokainen ostaa sen minkä haluaa. Sitä en itekkään kiellä etteikö focus olisi varmaankin hyvä auto, mutta ettei nyt ihan OT:ksi tää menis ni lopetetaan tää golffi vs. focus väittely tähän. okei?
Antero on fordimies, sen on nähny muistakii topiceista, mutta jokainen ostaa sen minkä haluaa. Sitä en itekkään kiellä etteikö focus olisi varmaankin hyvä auto, mutta ettei nyt ihan OT:ksi tää menis ni lopetetaan tää golffi vs. focus väittely tähän. okei?
Ei gti golffia ja RS focusta oikein voikkaan verrata. Golffi on massa tuotanto malli ja niitä löytyy suomestakin melkein yhtä paljon kuin 1.4:sia mopoja. Focuksia taas tehdään rajoitetusti ja ainakin edellisessä korimallissa joka yksilö oli numeroitu.
Justiin tuossa syksyllä semmoisen myin. ;)
Joka merkissähän ne on omat viat oli se sitten mersu tai fordi.
Suurin puute minustakin tuossa focuksessa on kardaanin unohtuminen. Eipä sitä kyllä olekkaan suunniteltu tänne pohjolan uraisille poluille. Autobaanalla ei taida vetelyä ja jurinaa niin pahasti esiintyä. :D
Ja sitte vanhempana; kuka ostaa yli 200tkm ajetun focuksen...
Justiin tuossa syksyllä semmoisen myin. ;)
Joka merkissähän ne on omat viat oli se sitten mersu tai fordi.
Suurin puute minustakin tuossa focuksessa on kardaanin unohtuminen. Eipä sitä kyllä olekkaan suunniteltu tänne pohjolan uraisille poluille. Autobaanalla ei taida vetelyä ja jurinaa niin pahasti esiintyä. :D
Poljinta kun polkee niin meneehän tuo laite, täyskaasu kiihdytykset pistää autoa seilaamaan puolelta toiselle aika voimakkaastikin.
Eikös tuohon auta parhaiten se, että vetotapa on jo oikea noilla tehoilla ;)
Jälleenmyyntiarvojahan on aivan turha nahkahousumaasta katsoa, vaan eiköhän esim. nettiauto/oikotie/autotalli.com-linjalta näe paremmin mikä pitää hintansa ja mikä ei. Täällä autoveron luvatussa maassa vielä yhden ST:n eliniän verran varmasti kitkutellaan Kunnon Veroilla.
Kävinpä ajamassa tänään tuon ST Focuksen ja täytyypä myöntää että Fordiksi ihan ok peli...mutta...vajaavetoinen:) Ilman sutimista ei päässyt tällä kelillä etenemään jos vähänkään painoi enemmän kaasua. Ja luistoneston päälläollessa meno nykivän vaisua. Äänet kyllä tosi komeat ja penkit hyvät istua. Ohjauskin tuntui tukevalta ja alusta oli vakiona jo ihan ok. Mutta ei tuollainen tehokas etuveto kyllä tehokkaan nelarin jälkeen tunnu miltään:( Kytkin tuossa oli kyllä ihan surkea, ihan halpispikkuauton tasoa. Sellanen löysä missä ei mitään tuntoa. Kattoverhoilu halpistasoa ja jotenkin kojelauta ei tuntunut hintansa veroiselta..ne pikkumittarit siinä päällä halvanoloisesti laitetut. Mutta kaikenkaikkiaan eipä yhtään pöllömpi voorti jos nyt tuollaiseen haluaa sen 40k sijoittaa...itse kyllä ostaisin IV Gti golfin tuohon rahaan.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 21.3.2006 13:32
Ihan hyvä pelihän tuo uusi ST on, itselleni tuntui paljon paremmalta kuin uusi Octavia RS. Molemmissa aivan liian löysä alusta, varsinkin octaviassa alkoi pelottaa ihan kunnolla alustan puolesta, isommissa nopeuksissa.
Focus on rivakampi, suljetulla alueella tehdyssä testissä 140-180kmh väli lentävällä lähdöllä sujui focukselta 7.9 sekunnissa octavian 10.6 sekuntia vastaan. Yksilöitä toki molemmat, joten eroja voi olla suuntaan jos toiseen enemminkin...
Focuksessa kyllä huonompi varustetaso, mutta myyjä kyllä kovasti tyrkytti nahkoja, automaatti-ilmastointia, sekä kattoluukkua ilman lisähintaa, jos heti olisi kaupat tehty.
En tiedä, jos joutuisi toisen ostamaan, päätös olisi aika paha. Luultavasti ostaisin octavian sen halvemman hinnan ja paremman varustetason vuoksi, mutta toisaalta foortiin saisi enemmin tehoa pienemmällä rahalla, ja auto on pienempi -> rivakampi.
Focus on rivakampi, suljetulla alueella tehdyssä testissä 140-180kmh väli lentävällä lähdöllä sujui focukselta 7.9 sekunnissa octavian 10.6 sekuntia vastaan. Yksilöitä toki molemmat, joten eroja voi olla suuntaan jos toiseen enemminkin...
Focuksessa kyllä huonompi varustetaso, mutta myyjä kyllä kovasti tyrkytti nahkoja, automaatti-ilmastointia, sekä kattoluukkua ilman lisähintaa, jos heti olisi kaupat tehty.
En tiedä, jos joutuisi toisen ostamaan, päätös olisi aika paha. Luultavasti ostaisin octavian sen halvemman hinnan ja paremman varustetason vuoksi, mutta toisaalta foortiin saisi enemmin tehoa pienemmällä rahalla, ja auto on pienempi -> rivakampi.
HJP kirjoitti:...Focuksessa kyllä huonompi varustetaso, mutta myyjä kyllä kovasti tyrkytti nahkoja, automaatti-ilmastointia, sekä kattoluukkua ilman lisähintaa, jos heti olisi kaupat tehty...
No huh huh, melko kalliit varusteet olisit mukaan saanu. Itse ku tuota katoin, niin aika paljon yli neljänkympin olis hinta mennyt, jos mieleiset varusteet ottas.
Kävin testaamassa ST Focusta. Ihan kelpo peli, mutta sisusta ei miellyttänyt minuakaan lukuunottamatta etupenkkejä. Kytkin oli aluksi outo, mutta kyllä sillä toimeen tuli. Moottorissa mukavat soundit ja toimivan oloinen, mutta melko janoinen. ESP päällä meno ei ollut parasta ja se jarrutteli menoa ihmeen herkästi kuivalla kelillä. ESP pois hauskuutta tuli runsaasti lisää. Eniten häiritsi kaasua annettaessa ohjauksen seilaaminen, joka ei oikein miellyttänyt. Ihan hyvä kuva jäi autosta, mutta jostain syystä ei sykähdyttänyt. V GTI Golf DSG laatikolla miellytti minua huomattavasti enemmän. Ajamassani Golfissa oli 18/45/225 renkaat alla, eikä ohjauksen seilailua esiintynyt ollenkaan. Ohjaus oli selkeästi parempi Focusta ja ESP toiminta GTI henkisempää.
Tänään oli paikallisessa voortiliikkeessä Bombardierin road show ja samalla kun pällisteltiin uusia kelkkamalleja käytiin koeajamassa tuo fiikus.
Edellisten toistoa, miinukset:
-Löysähkö alusta ainakin omaan verraten, ei mikään perheauton alusta, mutta itse olisin kaivannut hieman jämäkämpää.
-/+Pirteä moottori, mutta keskialue minusta jotenkin puuromainen. Ihan kuin nuo volkkarin pikkuturbotkin vakiona, varmasti lastulla tulis mukava turbopotku.
-Halvan / muovisen oloinen sisusta ja samaa sanoi kaverikin (ooppelimies) ja tokas, et kyllä Audi ja vw:kin on laadukkaamman olosia. ;) Ne pikkumittarit tuntu jotenki vitsiltä.
-Kytkin ihan perseestä, mut kai siihen tottuu. Jotenki hervottoman olonen.
-Se kartaani ja pari kappaletta vetareita... ;)
Plussat:
+Loistavat äänet, niihin ei ihan äkkiä kyllästy
+Loistavat penkit, tukevammat kuin ässässä, tosin säätöjä en kokeillut
+/-Suorituskyky
+Ohjaus sopivan tunnokas -> tehostimessa kolme eri asetusta (sport, stanu ja joku kolmas)
Edellisten toistoa, miinukset:
-Löysähkö alusta ainakin omaan verraten, ei mikään perheauton alusta, mutta itse olisin kaivannut hieman jämäkämpää.
-/+Pirteä moottori, mutta keskialue minusta jotenkin puuromainen. Ihan kuin nuo volkkarin pikkuturbotkin vakiona, varmasti lastulla tulis mukava turbopotku.
-Halvan / muovisen oloinen sisusta ja samaa sanoi kaverikin (ooppelimies) ja tokas, et kyllä Audi ja vw:kin on laadukkaamman olosia. ;) Ne pikkumittarit tuntu jotenki vitsiltä.
-Kytkin ihan perseestä, mut kai siihen tottuu. Jotenki hervottoman olonen.
-Se kartaani ja pari kappaletta vetareita... ;)
Plussat:
+Loistavat äänet, niihin ei ihan äkkiä kyllästy
+Loistavat penkit, tukevammat kuin ässässä, tosin säätöjä en kokeillut
+/-Suorituskyky
+Ohjaus sopivan tunnokas -> tehostimessa kolme eri asetusta (sport, stanu ja joku kolmas)
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa