Eberin EasyStart R+ kauko-ohjain
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Eberin EasyStart R+ kauko-ohjain
Ensinnäkin anteeksi että tälläinen nipponikuski kummittelee täällä.
Taitaa vaan täällä olla paras tietämys ebereistä jollainen tuli itselle viimein hommattua.
Käkätin on Eberin 5kw malli jossa EasyStart R+ kauko-ohjain.
(Päätöksen tein luettuani varmaan kaikki haulla löytämäni ja vähänkään aiheeseen liityvät tekstit.)
Ja nyt kun on mahdollista että unohdan joskus lämppärinhanan kiinni --> laite lukkiintuu...
Saako tuolla luettua vikakoodeja? (Autossa vain nappi)
Miten lukitus kuitataan?
Toimiiko ulkolämpötilan mukaan säätyvä lämmitys mielestänne hyvin?
(eli laitetaan lähtöhetki ja automatikka hoitaa, oli sitten +5 tai -30)
Onko muita hyviä/huonoja kokemuksia tuosta ohjaimesta? Mielipiteitä?
Taitaa vaan täällä olla paras tietämys ebereistä jollainen tuli itselle viimein hommattua.
Käkätin on Eberin 5kw malli jossa EasyStart R+ kauko-ohjain.
(Päätöksen tein luettuani varmaan kaikki haulla löytämäni ja vähänkään aiheeseen liityvät tekstit.)
Ja nyt kun on mahdollista että unohdan joskus lämppärinhanan kiinni --> laite lukkiintuu...
Saako tuolla luettua vikakoodeja? (Autossa vain nappi)
Miten lukitus kuitataan?
Toimiiko ulkolämpötilan mukaan säätyvä lämmitys mielestänne hyvin?
(eli laitetaan lähtöhetki ja automatikka hoitaa, oli sitten +5 tai -30)
Onko muita hyviä/huonoja kokemuksia tuosta ohjaimesta? Mielipiteitä?
Viimeksi muokannut Sähköputkimies, 22.3.2006 20:41. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
easystartin vikakoodien purku:
"Diagnostiikka: Kun lämmitin on päällä, paina < ja > yhtaikaa, näyttöön tulee AF:00 jos ei ole vikaa.
>-nappi kelaa muisteja, Ok:lla näyttöön tulee dEL ja Ok:lla voi nollata muistin. Diagnostiikka ei
aukea ihan heti käynnistyksen jälkeen, kannattaa odottaa hetki. Vikakoodit löytyy siitä
Niin ja se sinivalkoinen piuha pitää olla kytketty."
http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14805
myös tp5 kaukosäätimellä saa vikakoodit purettua.
Tästä linkistä löytyy manuaali josta löytyy vikakoodien merkitykset.
http://www.kotikone.fi/juha.ritala/eber_5kw_manuaali.pdf
Katso myös: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11936
Paristo kestää ainakin yhden talven, riippuu tietysti käytöstä. Ei se paristo mikään hirmu kallis ole n. 1.3 € http://www.servcat.com/catalog.asp?product=89-V28PXL
"Diagnostiikka: Kun lämmitin on päällä, paina < ja > yhtaikaa, näyttöön tulee AF:00 jos ei ole vikaa.
>-nappi kelaa muisteja, Ok:lla näyttöön tulee dEL ja Ok:lla voi nollata muistin. Diagnostiikka ei
aukea ihan heti käynnistyksen jälkeen, kannattaa odottaa hetki. Vikakoodit löytyy siitä
Niin ja se sinivalkoinen piuha pitää olla kytketty."
http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=14805
myös tp5 kaukosäätimellä saa vikakoodit purettua.
Tästä linkistä löytyy manuaali josta löytyy vikakoodien merkitykset.
http://www.kotikone.fi/juha.ritala/eber_5kw_manuaali.pdf
Katso myös: http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11936
Paristo kestää ainakin yhden talven, riippuu tietysti käytöstä. Ei se paristo mikään hirmu kallis ole n. 1.3 € http://www.servcat.com/catalog.asp?product=89-V28PXL
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Hommasin tuohon toisen liittimen ja RG-koaksia ettei tarvitse rikkoa alkoperäistä antennia.
Tein sitten normaalin dipolin niin että maat ja "ns" kuumalanka viedään erisuuntiin.
Tästä kaapelin kanssa muodostuu siis T-kirjain. Viiksien pituuden ovat sen 16.5 cm.
Tuon asensin sitten tuulilasin yläreunaan kattopahvin alle.
Voin olla ihan hakoteillä tuon suunnittelun, mitoituksen ja suuntauksen kanssa.
Yritin kysellä Googlen kaskusteluryhmissä tuosta antennitekniikasta mutta vastauksena tuli vaan pelkkää vi****lua että tuo on laitonta ja olen rikollinen.
Jostakin löysin jonkun 1/4-aaltodipolin mitoitukseen liittyvän kaavan...
0,95 * 300 / 433Mhz / 4 = 0,1645M
Odotan jos joku tietäisi kertoa lisää teoriaa tai kokemuksia.
Tein sitten normaalin dipolin niin että maat ja "ns" kuumalanka viedään erisuuntiin.
Tästä kaapelin kanssa muodostuu siis T-kirjain. Viiksien pituuden ovat sen 16.5 cm.
Tuon asensin sitten tuulilasin yläreunaan kattopahvin alle.
Voin olla ihan hakoteillä tuon suunnittelun, mitoituksen ja suuntauksen kanssa.
Yritin kysellä Googlen kaskusteluryhmissä tuosta antennitekniikasta mutta vastauksena tuli vaan pelkkää vi****lua että tuo on laitonta ja olen rikollinen.
Jostakin löysin jonkun 1/4-aaltodipolin mitoitukseen liittyvän kaavan...
0,95 * 300 / 433Mhz / 4 = 0,1645M
Odotan jos joku tietäisi kertoa lisää teoriaa tai kokemuksia.
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Tuo antennihomma menee juurikin noin.
Ihan paikallisesta elektroniikkaliikkeestä ostin nuo.
Tilasivat jostakin tuon liittimen kun ei ollut hyllyssä.
HUOM: Eberin insinöörit ovat kaikessa viisaudessaan laittaneet normi SMB liittimen päälle tuon muovivirityksen jossa reikä on aavistuksen pieni.
Jouduin hieman ohentamaan tuota uutta liitintä että sopii.
Tuo RG-kaapeli on tietääkseni ihan kulutustavaraa.
Ihan paikallisesta elektroniikkaliikkeestä ostin nuo.
Tilasivat jostakin tuon liittimen kun ei ollut hyllyssä.
HUOM: Eberin insinöörit ovat kaikessa viisaudessaan laittaneet normi SMB liittimen päälle tuon muovivirityksen jossa reikä on aavistuksen pieni.
Jouduin hieman ohentamaan tuota uutta liitintä että sopii.
Tuo RG-kaapeli on tietääkseni ihan kulutustavaraa.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Kellon saa kytkettyä siihen rinnalle. En kyllä käsitä mihin sitä tarvitaan.
Ite vaihdoin tp5:n easystarttiin alkutalvesta. tp5:ssä oli gsm900-antenni ja kantavuus kyllä tällä "päivityksellä" suorastaan romahti.
Tuo dipolijuttu on itselläkin työlistalla siis. Minkä verran perstuntumalla sanoisit, että kantavuus parani dipolilla? Ei varmaan tuplaantunut, mutta?
Onko kokonaispituus tuo 16,5 senttiä vai toinen puolikas? Pitäisi tietää millainen antenni kaken sisällä on. Nimittäin sillä voisi vielä optimoida dipolia valitsemalla joko vaaka- tai pystysuuntaisen asennon. Lähettimen ja vastaanottimen antennin asento samana kuulemma paras kantama.
Teitkö P2-testin ennen/jälkeen antennin asennuksen?
Ite vaihdoin tp5:n easystarttiin alkutalvesta. tp5:ssä oli gsm900-antenni ja kantavuus kyllä tällä "päivityksellä" suorastaan romahti.
Tuo dipolijuttu on itselläkin työlistalla siis. Minkä verran perstuntumalla sanoisit, että kantavuus parani dipolilla? Ei varmaan tuplaantunut, mutta?
Onko kokonaispituus tuo 16,5 senttiä vai toinen puolikas? Pitäisi tietää millainen antenni kaken sisällä on. Nimittäin sillä voisi vielä optimoida dipolia valitsemalla joko vaaka- tai pystysuuntaisen asennon. Lähettimen ja vastaanottimen antennin asento samana kuulemma paras kantama.
Teitkö P2-testin ennen/jälkeen antennin asennuksen?
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Kelloa voi käyttää esim. kesäisin tuuletukseen kun kapula ei ole avaimissa mukana. Ei tuo niin "huomaamaton" kuitenkaan ole.
Samoin ajaessa on helpompaa käyttää kelloa kuin avainnipussa roikkuvaa killutinta.
Muistuu mieleen myös tuo handsfree laki...
Antennissa kumpikin viiksi on 16,5 eli yhteensä n:33cm.
Edelleenkään kukaan ei ole todistanut tuon toimintaa teoriassa, joten en tiedä onko edes siellä päin.
Käytännössä P2 oli noin 4800-5100 auton vierestä orkkis antennilla.
Alunperin antenni oli asennettu ohjeittenmukaan A-pilariin kumin alle ja se kantoi 200-300m
Nyt tulee 6900-7100.
Luulin että 5865 olisi ollut maksimi kuten manuaali väittää.
Kantomatka lisääntyi ehkä 40-60% riippuen olosuhteista.
Olen tyytyväinen viritykseeni varsinkin kun en rikkonut tuon omaa antennia, vaan sain uuden liittimen väsättyä.
Lähettimessä antenni on rakenteeltaan kuten mustekynän jousi.
Sijaitsee näytön päällä vaakatasossa. Suuntaa kai eteenpäin.
Samoin ajaessa on helpompaa käyttää kelloa kuin avainnipussa roikkuvaa killutinta.
Muistuu mieleen myös tuo handsfree laki...
Antennissa kumpikin viiksi on 16,5 eli yhteensä n:33cm.
Edelleenkään kukaan ei ole todistanut tuon toimintaa teoriassa, joten en tiedä onko edes siellä päin.
Käytännössä P2 oli noin 4800-5100 auton vierestä orkkis antennilla.
Alunperin antenni oli asennettu ohjeittenmukaan A-pilariin kumin alle ja se kantoi 200-300m
Nyt tulee 6900-7100.
Luulin että 5865 olisi ollut maksimi kuten manuaali väittää.
Kantomatka lisääntyi ehkä 40-60% riippuen olosuhteista.
Olen tyytyväinen viritykseeni varsinkin kun en rikkonut tuon omaa antennia, vaan sain uuden liittimen väsättyä.
Lähettimessä antenni on rakenteeltaan kuten mustekynän jousi.
Sijaitsee näytön päällä vaakatasossa. Suuntaa kai eteenpäin.
Ookoo. Kyllä tuo 33cm pitäisi olla ihan ok. http://www.kwarc.org/ant-calc.html
Vaakataso tuulilasin päällä tms voisi olla paras paikka. Ehkä.
P2-testi ei anna yhtä lukua vaan kaksi. Esim 5865 = autosta kapulaan 58, kapulasta autoon 65.
Pitänee alkaa toimiin, että saisi itse tuota kantamaa myös. Yhteys pelaa kyllä noin 200m päähän sisältä betonirauta-faradaysta mutta tosiaan tp5+gsm-antenni oli paljon tehokkaampi paketti.
Vaakataso tuulilasin päällä tms voisi olla paras paikka. Ehkä.
P2-testi ei anna yhtä lukua vaan kaksi. Esim 5865 = autosta kapulaan 58, kapulasta autoon 65.
Pitänee alkaa toimiin, että saisi itse tuota kantamaa myös. Yhteys pelaa kyllä noin 200m päähän sisältä betonirauta-faradaysta mutta tosiaan tp5+gsm-antenni oli paljon tehokkaampi paketti.
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Susia kaukosäätimiä on vissiin liikkeellä ihan huomattavat määrät. Ei se purkki sieltä miksikään mene vaan kaukosäädin vetää palkokasvin keuhkoihin.
Mullakin on viikko sitten takuuvaihdettu kapula. Toivottavasti kestää.
Ei ollut muuten ihan läpihuutojuttu saksasta suoraan ostettuun tuo takuuvaihto. Sellainen maailmanlaajuinen takuu se. Maahantuoja sanoo että homma hoidetaan ja toteuttajaporras vaan vittuilee.
TP5 pelas ku buikki ja kaverilla pelaa edelleen. Ei pienintäkään vikaa, jos ei melko suurta patterien kulutusta lasketa viaksi. Saatanpa palata moisen käyttäjäksi vielä.
Mullakin on viikko sitten takuuvaihdettu kapula. Toivottavasti kestää.
Ei ollut muuten ihan läpihuutojuttu saksasta suoraan ostettuun tuo takuuvaihto. Sellainen maailmanlaajuinen takuu se. Maahantuoja sanoo että homma hoidetaan ja toteuttajaporras vaan vittuilee.
TP5 pelas ku buikki ja kaverilla pelaa edelleen. Ei pienintäkään vikaa, jos ei melko suurta patterien kulutusta lasketa viaksi. Saatanpa palata moisen käyttäjäksi vielä.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Tuota paristo hommelia teki myös EsR+ alkuperäisellä paristolla kun pääsi kylmenemään. Lämpimänä toimi taas. Energizerilla ei ole temppuillut siitä.
Kuulemma ennen viikkoa 45/05 valmistetuissa laitteissa on ollut paljon ongelmia.
Tuon valmistus ajankohdan saa selville kun avaa paristokotelon. Tuo vko/vuosi on painettu sinne valkoiseen muoviin.
PS. Jätetäänkö pelkästään TP5:ttä koskeva keskustelu muualle ellei se ole esim. ominaisuuksien vertailua Easystart R+ kapulaan.
Kuulemma ennen viikkoa 45/05 valmistetuissa laitteissa on ollut paljon ongelmia.
Tuon valmistus ajankohdan saa selville kun avaa paristokotelon. Tuo vko/vuosi on painettu sinne valkoiseen muoviin.
PS. Jätetäänkö pelkästään TP5:ttä koskeva keskustelu muualle ellei se ole esim. ominaisuuksien vertailua Easystart R+ kapulaan.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
kuulin tuossa maailmalta huhun (wihurilta) että 45/05 jälkeen valmistetuissa ohjaimissa ei olisi enää tätä lastentautia.ovat eberillä vaihtaneet jonkin komponentin alihankkijaa.itsellä vielä tuo 44/05 valmistettu ohjain joka temppuilee.uuden (jo toisen) menen noutamaan kuhan ehdin.en aio ottaa vastaan sellaista ohjainta joka on valmistettu ennen 45/05 enkä ehkä vielä ko.viikollakaan valmistettua vaan myöhempää tuotantoa olevan.on sen verran aiheuttanut harmaita hiuksia...ihmettelen vaan miksi maahantuoja ei ole ilmoittanut viasta ja kutsunut viallisen laitteen ostaneita vaihtamaan ohjainta.vähän niin kuin autoissakin jos ilmenee valmistus virhe jossain erässä.
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
eipä ole,ainakaan vielä.Mielessä on käynyt.Laturi on vielä mallia "irto" mutta pitäis laittaa kiinteäksi ettei tarttis aina konepeltiä availla.Tosin eihän tuota tarvitse joka päivä latailla...Nyt laturi on vaan ladatessa konehuoneessa ja jatkojohdolla seinäpistokkeessa-->johto pellin välissä-->menee varmaan kohta poikki
Menee luultavasti raadille essonbaarina, mutta itellä monesti 2-3h/pvä lämppäri päällä ja ajoa 15-30min/pvä.
Ajelen hyvin lyhyttä pätkäajoa ja olen vilukissa.
Akkuna on 77ah exide x-treme, lämppärinä eeperin 5kw ja sisäpuhallin asennossa 2-3.
Kertaakaan eijoo akku ollu sippi eikä tarvi latailla millään laturilla (toki auton omalla =)
Taikasana on se että tuo kyseinen akku imee virtaa itseensä myös kylmänä sen mitä laturi vaan työntää, taannoin mittailin virtapihdeillä.
Ajelen hyvin lyhyttä pätkäajoa ja olen vilukissa.
Akkuna on 77ah exide x-treme, lämppärinä eeperin 5kw ja sisäpuhallin asennossa 2-3.
Kertaakaan eijoo akku ollu sippi eikä tarvi latailla millään laturilla (toki auton omalla =)
Taikasana on se että tuo kyseinen akku imee virtaa itseensä myös kylmänä sen mitä laturi vaan työntää, taannoin mittailin virtapihdeillä.
Ne C2 valikon kohdat asettuvat automaattisesti kun sulakkeet irrottaa. Näin ainakin olen itse pähkäillyt...
Itsellä on ongelmaa tossa Easystartissa. Mulla on autoon asennettuna se Easystart T ja sen lisäksi on R+. Ongelmana on että Diagnostiikka ei toimi. Se sinivalkoinen piuha on kytkettynä R+:saan ja olen sen eheyden mitannutkin. C2 valikossa asetuksina on 00:00 ja 01:01. kaiken järjen mukaan pitäisi olla 00:02 ja 02:02
kokeilin jättää R+:san pois kytkennästä ja diagnostiikka toimi (kerran kokeiltuna) sen jälkeen kytkin R+:san takaisin ja diagnostiikka toimi kerran...
Mitä teillä on C2 valikon asetuksina?
Ja toinen ongelma on T:n taustavalo. Se sammuu kun nappuloista painaa. onko muilla tällaista.
Itsellä on ongelmaa tossa Easystartissa. Mulla on autoon asennettuna se Easystart T ja sen lisäksi on R+. Ongelmana on että Diagnostiikka ei toimi. Se sinivalkoinen piuha on kytkettynä R+:saan ja olen sen eheyden mitannutkin. C2 valikossa asetuksina on 00:00 ja 01:01. kaiken järjen mukaan pitäisi olla 00:02 ja 02:02
kokeilin jättää R+:san pois kytkennästä ja diagnostiikka toimi (kerran kokeiltuna) sen jälkeen kytkin R+:san takaisin ja diagnostiikka toimi kerran...
Mitä teillä on C2 valikon asetuksina?
Ja toinen ongelma on T:n taustavalo. Se sammuu kun nappuloista painaa. onko muilla tällaista.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
-
- -
- Viestit: 474
- Liittynyt: 19.9.2004 19:20
Tuota Ilpopi.
Voisitkohan vielä ystävällisesti neuvoa tyhmää ja kertoa mistä nuo sulakkeet löytyvät ??
Itellä on siis kapula 41/05 voi prrrklll ja kun käynnistää laitetta niin pyörähtelee, välillä saattaa jopa 5 min lämmittääkin normaalisti mut sitten sammuu ja haisee palaneelle.
Tosiaan tuota sulakekikkailua voisi ennen huoltoa kokeilla, nyt kun aamutkin alkaa olemaan jo aika viileitä.
Kiitos jos joku nyt viitsii jeesata.
Voisitkohan vielä ystävällisesti neuvoa tyhmää ja kertoa mistä nuo sulakkeet löytyvät ??
Itellä on siis kapula 41/05 voi prrrklll ja kun käynnistää laitetta niin pyörähtelee, välillä saattaa jopa 5 min lämmittääkin normaalisti mut sitten sammuu ja haisee palaneelle.
Tosiaan tuota sulakekikkailua voisi ennen huoltoa kokeilla, nyt kun aamutkin alkaa olemaan jo aika viileitä.
Kiitos jos joku nyt viitsii jeesata.
Mulla Eber on itse asennettu. Mukana tuli sellainen noin tulitikkuaskin kokoinen sulakerasia, jossa läpinäkyvä kansi, sisällä kolme sulaketta.
Koita etsiä tuollaista jostain konehuoneen puolelta.
Tosin tuo sinun toiminta vaikuttaa sellaiselta, että saattaa olla jotain isompaa häikkää...
Edit: Jay4, oletko katsonut kaukosäätimellä vikakoodit, ilmoittaako mitään?
Koita etsiä tuollaista jostain konehuoneen puolelta.
Tosin tuo sinun toiminta vaikuttaa sellaiselta, että saattaa olla jotain isompaa häikkää...
Edit: Jay4, oletko katsonut kaukosäätimellä vikakoodit, ilmoittaako mitään?
Joo mulla kanssa auton edellinen omistaja itse asentanut sen. Eipä oo kauheesti hajuakaan minne sulakerasiat laitettu :D
Vikakoodeja en oo viel kattonu, aamulla vois tsekata, eli säädin vaan päälle ja molemmat nuolinäppäimet pohjaan ni se antaa jotain koodeja siitä.
Edit. Ja toiaan auto on mulla ollut jo yli vuoden verran toiminut muuten hyvin. Viime talvena alkoi välillä kenkkuilemaan, nyt sitten näköjään kesän aikana kosahtanut lopullisesti.
Vikakoodeja en oo viel kattonu, aamulla vois tsekata, eli säädin vaan päälle ja molemmat nuolinäppäimet pohjaan ni se antaa jotain koodeja siitä.
Edit. Ja toiaan auto on mulla ollut jo yli vuoden verran toiminut muuten hyvin. Viime talvena alkoi välillä kenkkuilemaan, nyt sitten näköjään kesän aikana kosahtanut lopullisesti.
Siis mulla se conP tuli myös easystart T:stä, eli en saanut lämmitintä ollenkaan päälle. kokeilin niitä sulakkeilla resetoida laitettta, mutta ei alkuun auttanut. jonki ajan kuluttuta kokeilin uudemman kerran, ja sitten auttoi. Tosin edelleenkään ei toimi tuo vikakoodien luku, eikä myöskään lämmittimen asetukset ole oikein (siis C2 -valikon asetukset). ärsyttävintä on kun bensaa on niin vähän että lämppäri ei käynnisty, niin Err -viestiä ei tule, vaan lämmityksen symbolit on päällä normaaliin tapaan.
Aamulla tulin laittaneeksi kokeeksi eberin päälle kaukosäätimen kanssa ja hyvin lähti !
Vikakoodeja toki koitin samalla katsella mutta eihän sieltä mitään löytynyt...tai siis niitä nuolinapppuloita painaessa noin 10sec niin ei tapahtunut mitään.
Voiskos toi käynnistyminen johtua ulkolämpötilasta, tänä aamuna +11c mutta kylmällä ei kyllä varmasti lähde päälle. Muunmuassa noin viikko sitten kun lämpötila oli +4c niin sillon ei lähtenyt päälle.
Vikakoodeja toki koitin samalla katsella mutta eihän sieltä mitään löytynyt...tai siis niitä nuolinapppuloita painaessa noin 10sec niin ei tapahtunut mitään.
Voiskos toi käynnistyminen johtua ulkolämpötilasta, tänä aamuna +11c mutta kylmällä ei kyllä varmasti lähde päälle. Muunmuassa noin viikko sitten kun lämpötila oli +4c niin sillon ei lähtenyt päälle.
Nonniin!
Nyt on laitteet kunnossa (olleet ainakin 3 käyttökertaa...) Easystart T oli viallinen.
Vika vielä muuttui kun sitä tutkittiin liikkeessä.
Diagnoosi alkoi toimia kun laittoivat molemmat laitteet (R+ ja T) kiinni siihen sinivalkoiseen diagnoosipiuhaan (ohjeessa käsketään laittaa vain R+). Tämän jälkeen R+ ja T eivät enää vaihtaneet tietoja keskenään. Eli jos laitoit kaukosäätimestä päälle, et saanut autosta sammumaan, vaan piti kaivaa kaukosäädintä esiin jne.
Vaihdoin autosta easystart T:n ja laitoin R+ ja T: välisen kytkennän piirustusten mukaiseksi (mikä se oli jo ennen huollossa käyntiä) niin homma alkoi toimia oikein
Ja ihan vinkiksi vaan; kannattaa irroittaa ne liittimien pinnalukot ennenkuin rupeaa repimään pinnoja irti . helpottaa huomattavasti :)
Nyt on laitteet kunnossa (olleet ainakin 3 käyttökertaa...) Easystart T oli viallinen.
Vika vielä muuttui kun sitä tutkittiin liikkeessä.
Diagnoosi alkoi toimia kun laittoivat molemmat laitteet (R+ ja T) kiinni siihen sinivalkoiseen diagnoosipiuhaan (ohjeessa käsketään laittaa vain R+). Tämän jälkeen R+ ja T eivät enää vaihtaneet tietoja keskenään. Eli jos laitoit kaukosäätimestä päälle, et saanut autosta sammumaan, vaan piti kaivaa kaukosäädintä esiin jne.
Vaihdoin autosta easystart T:n ja laitoin R+ ja T: välisen kytkennän piirustusten mukaiseksi (mikä se oli jo ennen huollossa käyntiä) niin homma alkoi toimia oikein
Ja ihan vinkiksi vaan; kannattaa irroittaa ne liittimien pinnalukot ennenkuin rupeaa repimään pinnoja irti . helpottaa huomattavasti :)
Hieman samantyyppinen ongelma ilman kanssa: kun T4 2.4D Caravellen tankki oli alle puolessa, pidemmän lämmityksen jälkeen joutui sahaamaan pitkään, kun oli jostakin kiskonut ilmaa järjestelmään. Vaihdoin suuttimien hieman hikoilleet ylivuotoputket uusiin kudospäällysteisiin ja näytti siltä kuin ongelma olisi poistunut.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Täräytetäämpäs ylös tämä samalla kun etsin dipolin ohjeet taas itselleni...
Johan tämä oli kerran pähkäilty joten samoilla ohjeilla taas liikkeelle.
Auto vaihtui ja edelliseen jäänyt eberi kapuloineen pelasi ongelmitta tämän välin, joten tilasin taas eberin ja se olisi tarkoitus tunkea tällä kertaa Subaruun.
Kapuloiden lapsokset on varmaan jo korjattu?
Johan tämä oli kerran pähkäilty joten samoilla ohjeilla taas liikkeelle.
Auto vaihtui ja edelliseen jäänyt eberi kapuloineen pelasi ongelmitta tämän välin, joten tilasin taas eberin ja se olisi tarkoitus tunkea tällä kertaa Subaruun.
Kapuloiden lapsokset on varmaan jo korjattu?
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Tekaisin taas samanlaisen dipolin ja tällä kertaa eberin omasta antennista. Nyt otin jopa kännykuvat jotka saa klikattua julmetun kokoisiksi.
Jos jotakuta tämä modaus mietityttää niin aina voi pätkäistä maaviiksen pois ja antenni on entisellään johdinkin on vain sentin lyhyempi.
Kuorin noin sentin koaksiaalista mustaa eristettä, purin punoksen ja surrasin sen.
Seuraavaksi tinasin yksilankaista "paukkulankaa" pätkän kylkeen.
Tinaus on tehtävä suht nopeasti ettei sisempi kirkas eriste sula.
Mitoitus niin että lyhensin kuorinnan verran keskijohdinta ja pätkäisin toisen puolen myös 16.5 cm mittaan.
Kirkkaat kutistesukat päihin, tinaukseen, ja pätkä mustaa Y-haaraan.
Dipoli on valmis asennettavaksi.
Asennus eberin ohjeen mukaan ja ei peltiin kiinni. Tuon voi vaikka teipata jonkin muovin taakse.
Jos joku innostuu tekemään saman niin laitahan palautetta tähän.
Jos jotakuta tämä modaus mietityttää niin aina voi pätkäistä maaviiksen pois ja antenni on entisellään johdinkin on vain sentin lyhyempi.
Kuorin noin sentin koaksiaalista mustaa eristettä, purin punoksen ja surrasin sen.

Seuraavaksi tinasin yksilankaista "paukkulankaa" pätkän kylkeen.
Tinaus on tehtävä suht nopeasti ettei sisempi kirkas eriste sula.

Mitoitus niin että lyhensin kuorinnan verran keskijohdinta ja pätkäisin toisen puolen myös 16.5 cm mittaan.

Kirkkaat kutistesukat päihin, tinaukseen, ja pätkä mustaa Y-haaraan.
Dipoli on valmis asennettavaksi.

Asennus eberin ohjeen mukaan ja ei peltiin kiinni. Tuon voi vaikka teipata jonkin muovin taakse.
Jos joku innostuu tekemään saman niin laitahan palautetta tähän.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Onko kellään ollut vastaava ongelmaa easystartin kanssa?
Lämmittimen ajastus toiminnossa on jotain häikkää. Laite lähtee kellolla palamaan ihan niinkuin pitääkin ja asetettuun aikaan, mutta ei käy kuin viisi minuuttia vaikka asetus on 30 minuuttia. Lämmityksen lähdettyä päälle ei myöskään jäljellä oleva lämmitys aika näytä kuin maksimissaan viittä minuuttia.
Manuaalikäynnistyksellä lämmitys pelaa asetetun ajan ja jäljellä oleva lämmitys aika juoksee normaalisti. Eli ongelma vain ajastuksen kanssa.
Vikakoodeja ei eberi ei anna.
Vielä sen verran, että ajastuksella kun lämmitys on lähtenyt päälle niin voin lisätä lämmitys aikaa lennosta vaikka siihen 30 minuuttiiin ja homma pelaa niin kuin pitää.
Jostain syystä ajastus laittaa lämmitysajaksi aina viisiminuuttia oli asetus mikä hyvänsä.
Lämmittimen ajastus toiminnossa on jotain häikkää. Laite lähtee kellolla palamaan ihan niinkuin pitääkin ja asetettuun aikaan, mutta ei käy kuin viisi minuuttia vaikka asetus on 30 minuuttia. Lämmityksen lähdettyä päälle ei myöskään jäljellä oleva lämmitys aika näytä kuin maksimissaan viittä minuuttia.
Manuaalikäynnistyksellä lämmitys pelaa asetetun ajan ja jäljellä oleva lämmitys aika juoksee normaalisti. Eli ongelma vain ajastuksen kanssa.
Vikakoodeja ei eberi ei anna.
Vielä sen verran, että ajastuksella kun lämmitys on lähtenyt päälle niin voin lisätä lämmitys aikaa lennosta vaikka siihen 30 minuuttiiin ja homma pelaa niin kuin pitää.
Jostain syystä ajastus laittaa lämmitysajaksi aina viisiminuuttia oli asetus mikä hyvänsä.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
No hitto niinpäs onkin.
Hyvällä menestyksellä oon pari vuotta lämmitelly niin, että oon ajatellu asettavani ajan milloin lämppäri lähtee päälle.
Lauhalla kelillä on auto ollu mukavan lämmin aamulla. En vaan oo tajunnu asiaa kun ei oo juurikaan ollu tämmösiä pakkasia.
Näillä keleillä auto ehtii jo kummasti jäähtyyn puolessa tunnissa. Pikku pakkasilla ei tuu edes kelloa käytettyä.
Hyvällä menestyksellä oon pari vuotta lämmitelly niin, että oon ajatellu asettavani ajan milloin lämppäri lähtee päälle.
Lauhalla kelillä on auto ollu mukavan lämmin aamulla. En vaan oo tajunnu asiaa kun ei oo juurikaan ollu tämmösiä pakkasia.
Näillä keleillä auto ehtii jo kummasti jäähtyyn puolessa tunnissa. Pikku pakkasilla ei tuu edes kelloa käytettyä.
-
- -
- Viestit: 50
- Liittynyt: 31.1.2006 21:41
Onko kellään ollut vastaava ongelmaa easystartin kanssa?
Lämmittimen ajastus toiminnossa on jotain häikkää. Laite lähtee kellolla palamaan ihan niinkuin pitääkin ja asetettuun aikaan, mutta ei käy kuin viisi minuuttia vaikka asetus on 30 minuuttia. Lämmityksen lähdettyä päälle ei myöskään jäljellä oleva lämmitys aika näytä kuin maksimissaan viittä minuuttia.
Manuaalikäynnistyksellä lämmitys pelaa asetetun ajan ja jäljellä oleva lämmitys aika juoksee normaalisti. Eli ongelma vain ajastuksen kanssa.
Vikakoodeja ei eberi ei anna.
Vielä sen verran, että ajastuksella kun lämmitys on lähtenyt päälle niin voin lisätä lämmitys aikaa lennosta vaikka siihen 30 minuuttiiin ja homma pelaa niin kuin pitää.
Jostain syystä ajastus laittaa lämmitysajaksi aina viisiminuuttia oli asetus mikä hyvänsä.
Sama ongelma oli minulla nyt syksyllä, pari kertaa laitoin väärin ja sitten muistin että sehän piti olla lähtöaika tuo asetus...
eber easystart T ajastus
mulle vaihdettiin easystart T kello golfiin vanhan vuorokausikellon tilalle...olen tässä aamuisin ihmetellyt miksi lämmitin ei ole päällä 8.00 vaikka lämmitys ajaksi ohjelmoitu 60min ja lämmittimen käynnistys 7.10..täältä luin et näihin uusiin kelloihinko ohjelmoidaan LIIKKEELLE LÄHTÖAIKA,ei lämmittimen päälle lähtöaika..
eli jos lähden autolla liikkeelle n.8.00 ja lämmitys ajaksi ohjelmoitu tuo 60 min.niin kelloon on laitettava tuo em.8.00,niin lämm.käynnistyy 7.00...
jokohan huomen aamulla pääsis lämpimään autoon :) millon tuo ajastus on näin muuttunut?? koneissa käyttänyt webastoo&eberiä vuosia ja tämä easystart on kyllä eka tämmönen tapaus..
eli jos lähden autolla liikkeelle n.8.00 ja lämmitys ajaksi ohjelmoitu tuo 60 min.niin kelloon on laitettava tuo em.8.00,niin lämm.käynnistyy 7.00...
jokohan huomen aamulla pääsis lämpimään autoon :) millon tuo ajastus on näin muuttunut?? koneissa käyttänyt webastoo&eberiä vuosia ja tämä easystart on kyllä eka tämmönen tapaus..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa