piinaava vika vr6:ssa.TOIMII vihdoin!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

piinaava vika vr6:ssa.TOIMII vihdoin!

ViestiKirjoittaja kaistapää » 18.3.2006 14:19

tarina on pitkä ja kivinen...teetätin 92 pasuunaan jakopää rempan ja ongelmat alkoi heti.auto nyki ja vei bensaa aivan liikaa.vaihdettujen osien lista olis seuraavanlainen.sytkäpuoli kokonaan(jakaja,johdot,tulpat,puola),lämpöanturi on myös uus.kaikki paitsi puola ja tulpat on vw:ltä.autoa on käytetty parissakin sepässä ja eivät löydä vikadiaknoosi pistoketta mistään.tekniikka on alkup. ei tekniikanvaihto.vinkkejä otettas vastaan mielellään et missä vika vois olla.searchii on tutkittu paljon ja alkaa jo motivaatio pettää
Viimeksi muokannut kaistapää, 18.5.2006 15:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 18.3.2006 15:10

pistoke pitäis olla alkuperäsesti ilmeisesti vaihdekepin suojapussin alla??

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 18.3.2006 15:33

ei ole ei.eikä myöskään lämppärin säätimien kupeessa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 18.3.2006 15:39

Kato ratin vierestä siitä pyyhkijän viiksen takaa virtalukon läheltä.. Pitäs olla sellanen moottorinhäiriövalon kuva ja sen suojapalan alla sitte pistoke.. Ainaski -94 35i:ssä on siellä..

Timbe
-
Viestit: 28
Liittynyt: 30.7.2004 9:06

ViestiKirjoittaja Timbe » 18.3.2006 15:56

Mulla on ainakin siinä penkinlämmintäjän katkaisian vieressä, siinä tyhjässä paikassa.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 18.3.2006 17:44

Onkos nokkien ajoitus varmasti oikein? Jos väliratas on väärässä asennossa, niin nokat eivät mene kohilleen.
Heitto on pieni mutta vaikuttaa varmasti. Diagnostiikkapistoke voi löytyä myös mittariston takaa/alta.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 18.3.2006 17:47

Mun golffissa on tuo pistoke tuhkakupin vieressä sellanen muovi mikä liikkuu sivuttaissuunnassa vasemmalle. Eli tuhkis pois ja siirrät sitä muovia niin sielä pitäis pistoke olla.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 18.3.2006 18:03

pistoketta on etsinyt paikallisen laakkosen asentajat sekä autosähkö puolen "virtuoosi".todella pätevä seppä.laakkosella tarkistettu/säädetty nokkien ajoitus eli pitäisi olla kohillaan.lambda toimii ja tyhjäkäynnillä ja kuormittamatta kierroksilla seokset kuulemma tosi hyvät.myös alavääntö on kateissa mut 4000 jälkeen vetää niinkuin pitää kait eikä tuntuvaa nykimistä.kulutusta lähes mahoton saada alle kympin vaikka yrittä kuin pihistää.mfa:n mukaan maantiellä 11-13 satkulle yleinen lukema nätillä ajolla(80-90km/h).missä vika??

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 18.3.2006 19:45

Jos sul on siin 35i Passatti, peltikeula passatista seuraava, niin diagnostiikka pistokkeen pitäis olla ratin vieressä, vilkun viiksen takana, virtalukon lähellä, jos ei oo siinä, niin sitten en tiedä.. Tähän mennessä kaikissa ollut siellä..

[edit] jaa mutta, sulla on -92:nen, siinä voi olla vielä sellaset musta ja valkonen "liitin", ne voi olla myös konehuoneen puolella, kato siit vesikaukalosta tuulilasin alareunan läheltä vasemmalta puolelta..

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 18.3.2006 20:31

siis kyseessähän on ns. pahvikeula

Tony 35i
-
Viestit: 62
Liittynyt: 20.3.2005 17:15

ViestiKirjoittaja Tony 35i » 18.3.2006 22:38

revippä vaihekepin juuresta muovit irti pitäs löytyä pistoke ;)

Eli kierrä kepin nuppi pois ja sit vaan muovi/kepin pussi irti!!

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.3.2006 22:53

^
pistoke pitäis olla alkuperäsesti ilmeisesti vaihdekepin suojapussin alla??

ei ole ei.eikä myöskään lämppärin säätimien kupeessa.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 19.3.2006 15:24

tuli sit tossa purettuu puol kojelautaa ja ei siellä sitä pistoketta oo.prkl!paljon on kyl piuhaa mut irrallisia liittimiä ei ollut.onko kellään antaa mitään arvoja esim.kaasuläppä anturille jne.pakko kait yrittää selvitellä vika ilman sitä pistoketta.kattelin myös tulppia,ei näyttäny pahalta muuten kun et olivat densot.huomen käyn uudet tulpat kun onhan se mahdollista et olisivat jo sököt vaikka ei oo ajettu kun n.1000km.(kastuneet pariin otteeseen ja sytkäkin pätki).ajoituslampulla katseltuna ei sytkävirta ainakaan pätki ollenkaan.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 19.3.2006 16:16

autodata on kätevä ohjelma

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 21.3.2006 14:36

tilasin tänään kampiakselin asentotunnistimen vai nopeustunnistin mikälie.vois olla mahollista et siinä vikaa kun eikös se ohjaa ruiskua ja syttyä.kommentteja? yritin saada myös kaasuläppäanturia mut tuloksetta.vw:llä aika kallis varmaan

k.i.s.s.
-
Viestit: 25
Liittynyt: 21.3.2006 0:37

ViestiKirjoittaja k.i.s.s. » 21.3.2006 16:18


VR6PASSAT
-
Viestit: 31
Liittynyt: 24.11.2005 2:04

ViestiKirjoittaja VR6PASSAT » 21.3.2006 18:24

Jos sul on siin 35i Passatti, peltikeula passatista seuraava, niin diagnostiikka pistokkeen pitäis olla ratin vieressä, vilkun viiksen takana, virtalukon lähellä

Mulla on B4 farkussa tolla tapaa.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 21.3.2006 21:56

Vaihdoin viikonloppuna omaani lämpöanturit ja kappas olen samanlaisen ongelman edessä...
Auto käy kylmänä hetken hyvin ja simahtaa, kun seuraavassa risteyksessä löysää kaasun. Sitten alkaa kauhea nykiminen ja pauke varsinkin alakierroksilla.
Motarilla menee kohtalaisesti, joskin löpö kelpaa.
No vanhat anturit kädessä tarvikeliikkeeseen ja vertaamaan kataloogin osanumeroita.
Ainakin Faen kataloogi antoi -92. VR6 AAA koneeseen väärät anturat, että kannattaa tarkistaa.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 25.3.2006 21:13

ei tullu anturi vielä.pähkäilin tossa et voisko olla et tossa läjässä olis varaohjelma päällä?oirehtii edelleen samalla tavoin.vinkkejä kaivataan.niin...vaihoin tulpat ja tilanne ehkä jopa huononi.kaikki tulpat oli saman väriset pitkän tyhjäkäynnin jälkeen eli seoseroja ei pyttyjen välillä ole.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 11.4.2006 10:24

ilmamassamittari se sit v...tuilee.seokset menee laihalle ja siitä johtuen nykii jne.nyt vain odotellaan mittaria ja sit pitäis toimia.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 21.4.2006 19:55

nyt on sit maffikin vaihdettu ja lambda myös.kulutus nyt kohtuullista mutta se perkeleen nykiminen vaan jatkuu.paikallaan kun kierrättää esim. 2t rundia ja tasakaasulla niin kierrokset hummaa aikapaljon ja tärisee.voikohan olla kuitenkin ventiilivikaa vaikka laakkosella katottu puristukset.vääntö ja tehot kateissa totaalisesti.auttakaa miestä mäessä!!

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 21.4.2006 20:09

ihan hatusta koko juttu: Mutta jos jotenkin ois päässy jakopomppaamaan. Tuo täristäminen ja tehot kateissa viittaisi suoraan siihen. Se miten jako olisi pompannu en ota kantaa.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 21.4.2006 20:47

eikös homma mene näin että jakopään remppaa tehdessä ylempi kiristin TÄYTYY ilmata.kysyin rempan tehneeltä niin sanoi ettei ole kuullutkaan moisesta.luotettavan kuulosta....kumpi on todennäköisempi vaihtoehto ventiilivika vai jako hypännyt.ajoitukset varmaan käy hivenen perseellään ensistartissa ennenkuin öljynpaine nousee ja ketju kiristyy.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 21.4.2006 20:56

Kyllähän se pitää ilmata, sanoo ainakin autodata ohjeissaan...

Mambolius
-
Viestit: 102
Liittynyt: 9.2.2005 14:21

ViestiKirjoittaja Mambolius » 21.4.2006 21:12

mulla oli ainaki omasta ajotus hiukan muuttunu ennen ku tein jakorempan...eli kun käynnistin auton ja nostin kierroksi ni rötäs ja paukkui vaa...sieltä vaihdelaatikon puolelta oli yks hydraulinen kiristin kiristäny ittensä loppuu ku oli ketju venynyt nii paljon...eikä ajotus muutu mihinkää kun lyö eka kerran tulille JOS homma on oikein tehty...eli on löysät otettu ketjuista pois jne...

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 22.4.2006 12:19

En itse ilmannut sitä. Se vain rääkäsi kerran kun käynnisti. Mutta sen jälkeen pelasi normaalisti. Milloin oreet alkoivat heti remontin jälkeen?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 22.4.2006 13:04

tein kans ite ton jakopäärempan..sen jälkeen auto nykii aivan perkeleesti välillä..yleensä kun lähetään esim valoista niin vika tulee esille..toisinaan voi mennä koko päivä ilman vikaa...ei voi ymmärtää..pitäs varmaa käydä luetuttaa noi vika koodit..

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 22.4.2006 18:55

aireet alkoivat heti rempan jälkeen.tänään tutkailin asiaa ja nokkien ajoitukset tuli tarkistettuu ja puristukset mitattuu.ovat ok.tulpista päätellen toi vessa käy tosi laihalla.mikä tekisi moisen oireen kun alkaa olla kaikki anturit jne uusittu.voisiko olla boksissa jotain häikkää???

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 22.4.2006 20:00

toivottavasti en joudu tommoseen osa sotaan ku sä...)

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 22.4.2006 20:14

voiku tulla tulla lukee multa vika koodit helsingistä..golf vr6 -92 obd1...

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 23.4.2006 0:35

sieltä vaihdelaatikon puolelta oli yks hydraulinen kiristin kiristäny ittensä loppuu ku oli ketju venynyt nii paljon...

Mistähän autosta tässä puhutaan? VR6.sessa ei ole yhtään hydraulikiristintä vaihdelaatikon puolella ;)


2*35i:
Tarkistitko jaon sieltä nokkien päästä sillä "ajoitustyökalulla" (sopiva metallilevy).
Tuo jako voi nimittäin olla tosi vähän pielessä, jos "väliratas" on väärässä asennossa.
Jos laihalla käy, ettei vain ois bensasuodatin tukossa, tai pumppu vetelee viimeisiään.
Ruiskukiskon päässä oleva paineensäätimen letku kannattaa tarkistaa myös.
Viimeksi muokannut -Tonza-, 23.4.2006 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 23.4.2006 9:11

-Tonza- eikös siellä oli kaksi kappaletta jakoketjun öljynpaineella toimivaa kiristintä(moni sanoo hydrauliseksi).

selvennyksen vuoksi mainitaan että auto on siis vw passat variant vr6 92"

jako on kohdillaan(max heitto 2-3 astetta).sanoisin ettei ollenkaan.

p-a paineet pyörii suuttimien jakotukista mitattuna eli todelliset jotain 4-4.5 bar.

pumppu hiljainen ja kun paineet helposti tuota luokkaa niin ei oikein voi olla pumppukaan sökö.paineensäätimen letku uusi kun oli vähän hapero.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 23.4.2006 16:13

Piti oikein käydä tarkistamassa, kun muistelin, että alempi ois ollut jousikuormitteinen...
Sorry tuli sitten infottua väärin, löytyihän sieltä pieni öljykanavakin :o
Mutta vaihteistossa ei taida edelleenkään olla kiristimiä ;)

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 23.4.2006 17:55

viitiskö joku tarkistaa boksin (bosch) numeron passatista tai golffista kun niitä enemmän liikenteessä.pitäs vissiin ruveta boksia kyselee ja olis kiva tietää onko golffissa sama kuin passatissa.olisin syvästi kiitollinen.....

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 23.4.2006 19:51

Sadesuojan välistä kävin kurkkimassa ja tällaiset numerot sieltä löysin:
0 201 200 495
Ja alla:
021 906 258 A
Jos numeroita puuttuu, niin niitä ei näkynyt... Ahtaasta välistä, kun kurkin.
Kyseessä siis vm 92 golfin boxi.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 23.4.2006 21:33

ei ole perhana sama boxi. Tonzalla koodien loppu osa 495 pitäisi olla 496 ja toinen tonzalla 258 a ja mulla 258.oliskos muita vaihtoehtoja muitten autoissa.

Tonzalle kiitos ja kumarrus!!!

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 28.4.2006 22:06

tänään rupesi vika selviämään.etittiin boxista oikeet piuhat diagnoosipistokkeelle ja kappas...uus virranjakaja paskana.hall anturi pätkii ja heti varaohjelma päällä.ei siis ihme ettei toimi.laakkoseen pari viikon jonot,pitää varmaan vaan odotella kun eivät uskoneet kun kerroin jakajasta,tahtoovat itse mittailla ettei tarviis takuuseen laittaa.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 18.5.2006 15:09

nyt se vihdoin TOIMII.antoi siis vikakoodia hall-anturista ja vika oli väärä ajoitus.laakkosella tarkistettu siis aiemmin mutta nyt vasta on kohillaan.pitkä taistelu mutta kannatti.onnex vak. yhtiö on maksumies tällä kertaa.kulut kaikkiaan jotain 2500€.elämä on!!


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 54 vierailijaa